Ja sen jälkeen oma auto ja yleiset kulkuneuvot jäin pois ja nykyään käyttää omaa fillaria samalla tykäten varsinkin pitkistä matkoista.
Printable View
Kai sitä helpompia keinojakin on kuin alkaa sotkea pyörällä kaikki automatkatkin. :D
Wanha viesti sattui selaillessani... Mutta juurikin akselilta unihalvaus, lucid dreaming jne. nuo ovat. Mulla oli joskus kauan sitten lähes samanlainen toistuva uni kuin tuo. Selällään pian nukahtamisen jälkeen alkoi herkästi tavallaan värisevä kauhun tunne, jota on vaikea kuvailla, ja josta pusersin itseni väkisin hereille. Kerran sitten annoin sen jatkua herättämättä itseäni, ja sängyn jalkopäästä nousi semmoinen musta demoni kuin Darth Vader. No sitten heräsin, niin en nähnyt jatkoa...
Nuo tuppasivat toistumaan rasittavasti kauan aikaa, selällään nukahtaessa, kunnes en jaksanut enää niitä niin noteerata, ja haihtuivat sitten pois. Näitä siis ilmeisesti on muillakin, ja tumma hahmo kuuluu asiaan...
Jaa, en sit päässyt kauppakorkeaan, kahesta pisteestä jäi kiinni. Siispä ensi vuosikin menee töiden parissa, ja sit taas keväällä alkaa se stnan luku-urakka.. :(
Nyt jotain lohtuhöyryä kehiin! :D
Onneks en ole taas vähään aikaan nähnyt tommosia valveunia, tosin toi demoni/Darth Vader oli niin jäätävä kuvaus että saa nähdä... :lol: Mun serkulla on ollu noita unihalvauksia pitkään, tosiaan tummia hahmoja alkuun, mutta jos ei ajoissa pääse hereille vaan jää odottelemaan että mikä se on niin aika veret seisauttavia olentoja se on nähnyt. :mellow: Toi mun unihalvaushahmo onneks kuitenkin "ihminen" niin ei kummempia traumoja jätä. Ja mulla ne unihalvaukset on tosi lyhyitä, ehkä pari sekuntia, mutta se hahmo on nopea liikkeissään eli se on aina tulossa reippaasti mua kohti tai kävelee viistoon sängyn vierestä. Kauhunkiljaisulla kiskaisen itseni hereille ja tyyppi katoaa saman tien. :D
Really? Pahus kun säikähdin sitä niin, että heräsin. Olisin just päässyt uudelle levelille, ja nähnyt niitä muitakin ötiäisiä... Mulla ei ollut aavistustakaan, että samanlaisia mustia hahmoja ovat muutkin nähneet valveunissa. Oliko teilläkin mukana se kauhunkierrevärinä tms? Luin joskus lucid dreamingista sen verran, että sitä voi harjoitella ja oppia mm. lentämään ympäri kaupunkeja tms. jonkinlaisessa osittaisen tietoisuuden tilassa, että tajuaa olevansa unessa, ja että pystyy nukahtaessa pääsemään tuohon tilaan halutessaan. En sitten kuitenkaan jaksanut kuin muutaman kerran vähän yrittää, kun tuppasi väsyttämään ja nukahdin. Läskiks meni se...
Muistankin joskus natiaisena kun noita ekoja kertoja ilmeni, että tajusin olevani unessa, kiskoneeni silmäluomia jolloin sain itseni herelle - siis unissani, en oikeasti. Joskus tosin 'heräsin' vain toiseen uneen, jolloin mietin, olenkohan kuitenkaan hereillä, kun vähän absurdilta tuntuu tämäkin maailma. Kerran sitten jäi silmäluomet käteen, niin taas säikähdin ja heräsin.
Niin, huutaminen ei auta. Sitä ei kuule kukaan. Kun kuuluu vain heikkoa pihinää. Jos onnistuu jotain ääntä saamaan oikeasti, niin silloin onkin jo hereillä. Unihalvaus näet estää. Mutten tosiaan unessakaan ole saanut kuin pihinää irti.
En mä välttämättä sanoisi, että noista Justfogin starttereista olisi aloittelijalle aika ajanut ohi.
Vakaa wikkaus kun kallistelee ilman paineen tuomaa kurlausta tahi dryhittiä liian jäykällä nesteellä.
Se lasitankki olisi tosin hyvä.
Hyi saatana, karvat nousee pystyyn ja kananlihalla koko kroppa. En olisi halunnutkaan nukkua tänä yönä.
Ei mulla ainakaan mitään kauhunkierrevärinöitä ole ollut, ne olleet ihan suoraa kauhua vaan ilman mitään esivalmisteluja. :D Mulla ei varmaan ihan unihalvausta ole ollut, vaan jotain valveunia. Koska huutaminen ei tuota ongelmia. :lol: Toki siinä on se paniikin hetki kun räpiköi pinnalle sieltä unimaailmasta, mutta kun säikähtää fyysisestikkin niin pahasti niin helppo on herätä kun sydän lyö jotain 1000 kertaa minuutissa. :laugh:
Miksi? :blink: Tosin toi jalkopäästä nouseva demoni kyllä voi jännittää vähän muakin jos liikaa alkaa ajatella... Tai jos alkaa muistella mun serkun tarinoita. :eek: Siinä kauhuleffojen möröt kalpenee...
Sä olet turvassa, jos et nukahda selällesi. Mitä ikinä teetkin, muista ettet nukahda selällesi. Silloin ne demonit nousevat...:sarcasm:
Enpäs nyt minuutin googletuksella onnistunut löytämään, mikä hormoni aiheuttaa sen, ettei unessa voi liikkua. Muistaako joku?
Eli siksi se huutaminenkaan ei onnistu (no mulla ei onnistunut edes unen sisällä - en ole tainnut viime aikoina kokeilla, plääh, unetkin oli jännempiä ennen kun laivat oli puuta ja miehet rautaa hiiohoi),
Kylkeä kääntäessä siis havahtuu sen verran, että liikkuminen onnistuu. Ja jos ääneen pystyy huutamaan, silloin on jo havahtunut.
Tuossa kuitenkin jotain unihalvauksesta varsinaisen lucid dreamingiin pääsemiseen:
http://dreamstudies.org/2011/02/08/3...a-lucid-dream/
Joo noi unihalvaukset on kyllä jänniä, pelästyin niitä aluksi aivan saatanasti mutta sitten niistä rupesi tykkäämään ja nytten niitä sitten ei olekkaan enää ollut :(
Vähän sama juttu. Jotenkin niitä kaipaa, samoin kuin kauhutyyppisiä painajaisia (ei semmoisia, jossa menee muut jutut pieleen kuten auto onkin täysin särki tms., ei niitä, ei...). Täytyy yrittää jos vielä sais kauhunkierteen skulaamaan.
Muistankin nyt, että jossain vaiheessa tuo sitten yltyi sellaiseksi, että vaikkei nukahtanut selällään, niin tuppasi tulemaan. Ja saattoi heräämisen jälkeen tulla useita kertoja peräkkäin. Siihenhän toi sitten loppuikin pääosin, kun ei jaksanut enää noteerata kun väsytti ja nukkui vain, meni syvemmälle uneen. Sitten joskus satunnaisesti vain selällään nukahtaessa enää tuli. Oi niitä aikoja... Demonit <3 3>
Edit:
Osui kyllä kohdalleen tuo neuroporan avatar
Hei katsokaa ennen nukkumaanmenoa jotain kauhua. Kuten se ensimmäinen Elm Street, oli ainakin jännä joskus, tiedä futaako enää. Ja tuollahan on ainakin hyvän nimisiä leffoja pitkä lista noissa vanhemmissa Wes Cravenin
https://fi.wikipedia.org/wiki/Wes_Craven
Mä en ikinä koskaan mene selälleen nukkumaan, koska mulla on joku alitajuinen pelko että joku tarttuu mun naamaan tai jos avaan silmät niin näen jotain kauheeta. Ja eihän se turha pelko olekkaan. :D Mä vaan pyörin jonkin verran nukkuessa niin vaikka menee mahalleen tai kyljelleen nukkumaan niin sitä saattaa herätä silti selällään. Noita valveunia en muuten ole nähnyt ennen viime kevättä, mutta painajaiskausia mulla on aina ollut. Ja ne on pahimmillaan sellaisia että pelkää seuraavat pari kolme yötä mennä nukkumaan. :D
Silloin kannattaa ottaa ilo irti, ja katsoa vanhoja kauhuleffoja. Uudemmat ovat vain tehostemässäilyä. Mitäs niitä oli Amityville, Manaaja, Rosemaryn painajainen, Poltergeist.. ja mikäs se tosi vanha leffa oli, jossa jossain kerrostalossa oli portti helvettiin. N. vuodelta 70 tjsp,
Mun unihalvaukset on semmosia että mä herään unesta mutta kroppa edelleen halvaantunut muutaman sekunnin. Yleensä juuri silloin kun meinaa saada kirveestä päähän painajaisessa ja pitäisi väistää. Mutta valveunet on siistejä. Jos mä tajuan unta nähdessäni että tää on vaan unta niin alkaa semmoinen kikkailu että oksat pois. Kun voi tehdä mitä vaan eikä oo seuraamuksia... ;)
Rosemaryn painajainen oli kyllä tosi hyvä. Manaajia ja hellraisereita katottiin joskus 13 vuotiaina ja helvetti miten pelättiin. :D
Jonain päivänä huomaat, että oletkin kävellyt unissasi, ja kirves on jonkun päässä.
https://forum.lowyat.net/topic/2508036/all
Mä juon sen verran harvoin ja vielä harvemmin kärsin kankkusesta eli ei käy selitykseks :thumbsup: