Laatukampe kestää kyl sit kans käyttöö. Itsellä nauhkatakki jeesuksen vanha ja buutsit taitaa täyttää 20vee...
Printable View
Laatukampe kestää kyl sit kans käyttöö. Itsellä nauhkatakki jeesuksen vanha ja buutsit taitaa täyttää 20vee...
Mua on nyt palvellut 15 vuotta sama musta Leviksen nahkarotsi . Siihen tunnelman mukaan hupparia, kauluspaitaa tai t-paitaa ja siniset farkut. Jalkaan valkoiset tennarit, nahkaiset kävelykengät tai bootsit. Päähän harmaa flatcap. Ei ole tarvinnut koskaan miettiä että kelpaako pukineet tilaisuuteen kun näistä on sopivat valinnut.
Puhutaan kalliista kamppeista niin kattoo metsästys/eräkamppeitten hintoja [emoji15]
Mullakin kaapissa useampi eräpuku, niiden hinnalla ois jokusen bossin puvun varmaan saanu. Enkä puhu nyt mistään saatanan perätukun hikoilukamppeista joita 80% maaseudun miehistä pitää myös monikäyttöisyyden nimissä myös hautajaisissa ja häissä [emoji16]
Mulle juuri se toinen ääripää :) Oltaisiin kuin majakka ja perävaunu ;)
Kengät, voi helvetti. Meidän huushollissa on laitettu hirveitä määriä rahaa kenkiin, eikä tosiaan mihinkään minnaparikoihin. Molemmat isojalkaisia jalkaongelmaisia, ja kiva olisi voida kävelläkin niillä kengillä. Kunnon kengät maksaa, ja sitten niitä ei voi edes pitää. Ärh.
Kenkiin sitten pätee vanha hyvä kikka. Kun löydät hyvät kengät, osta vähintään kahdet. Ja pidä niitä vuoropäivinä. Kestää huomattavasti pidempään kuin että kävelisi yhdet loppuun ja sitten seuraavat.
Yhdet läskärit tuli käytettyä loppuun vajaassa vuodessa. Ostin kaksi paria samoja ja käytän vuoropäivin. Kolmas vuosi jo menossa samoilla kengillä.
Mun tuttu vuosien takaa on yli 2 m pitkä ja en muista hänen kengän kokoa, mutta silloin vuosia sitten joutui aina teettämään kengät, kun ei ollut niin isoja kaupoissa myytävänä.
No niin, toinen silmä laserattu takuuseen, jostain syystä puolen vuoden kontrolissa oli tarkkuus menny pieleen ja samoissa pysyny vuoden jälkeen joten tänään kävin operoitavana uudelleen. Kyseessä "hallitseva" silmä ja eron huomaan nyt jo [emoji106]
Sain tuntumaa ennen leikkausta miten vaikuttaa näkökykyyn ääripäässä, normisti tollasta ei huomaa mut tietyissä ääritilanteissa tulee ilmi jos on verrokkia.
Mielettömän hyvin hoidettu alkuperäisen leikkauksen jälkihoito, tää leikkaus ilmainen + kaikki kontrollit ilmaiset.
Jos joku pohtii näkönsä korjaamista leikkauksella niin suosittelen ehdottomasti [emoji106]
En viitsi mainostaa mut mm. Seinäjoelta löytyy tämä klinikka jota suosittelen ehdottimasti.
Ei pysty vieläkään sulattamaan ajatusta silmän sorkkimisesta, vaikka kaikki kehuu noita laserleikkauksia. Ystävä sanoi että 20 sekuntia tuntui pahalta. Olisi varmaan piiiiitkät 20 s itselleni.
Lähipäivinä pitäis sekoitellä nesteitä ja laitan taas menemään lämpimiä ajatuksia Satakunnan suuntaan välineistä :)
Toi "läpän" uudelleenavaus oli vähä kivuliaampi mut 800 ibusal tulee vakiona ja rauhottavaa saa jos haluaa. Itse piinasin yli 30v piilolinsseillä omia silmiä ja se onneks loppu.
Ja se informaatio ennen leikkausta + leikkauksen aikana on loistavaa. Koko ajan tiedät mitä tehdään, olettaen et haluat tietää.
Rohkeesti vaan esitutkimukseen, niitä taitaa olla kokoajan tyrkyllä ilmaseks ja saa tosi hyvää infoo. Jos sen jälkeen hirvittää vielä niin ei tarvi sit mennä.
Itsellä kivuliain oli se esitutkimus kun lyövät sitä pupillinlaajentavaa tippaa silmiin et oli toista päivää silmät arat kaikelle valolle ja kipeet..,
No mä luin kaverilta niitä esihaastattelussa saatuja infopläjäyksiä ja silloin vasta alkoi todella epäilyttämään :D
Toisaalta kun kävin aikanaan vatsatähystyksessä ja hermoilin kamalasti, otin tarjotun esilääkityksen, jonka jälkeen olin kuulemma harvinaisen sävyisä ja tyytyväinen. Ja olikin oikein hyvät fiilikset :rolleyes:
jassolla on muuten todella kauniit silmät[emoji8]
Varmaankin nykyään muoti mielletään pääasiassa siksi mitä suosituimmat bloggaajat pukee. Oikeesti kyllä itsekkin pyrin klassisuuteen niin että mieluummin maksan vaikka kengistä, laukusta, villakangastakista, toppatakista jne. muutaman satasen että ne kestää jokusen vuoden kun muutamalla kympillä jotain josta langat hapsottaa jo kaupassa. Hyviä farkkujakin alkaa saada vasta siinä satkun hintaluokassa. Peruspaidat jne. tulee yleensä ostettua Espritiltä, se on mun lempikauppa kun laatu parempaa kuin henkkamaukassa tai kiinan trikoossa, mutta hinnat ei silti ihan kahelit.
Voin vaan kuvitella miten vaikeeta minikokoisena löytää vaatteita, varsinkin kun nykyään vaatevalmistajat suurentaa vaatekokoja salaa että kuluttajilla olisi parempi mieli. :D Hyvänä esimerkkinä vaikka H&M, mä kun oon levee perseinen niin joku on vähän väärin jos koon M housut pussittaa perseestä ja reisistä ja samalla puntit meinaa jäädä lyhyiks. Oon miettinyt että jos siitä on kaks kokoo alaspäin enää eli S ja XS, niin mistä oikeesti pienet naiset löytää vaatteita! Mutta ilmeisesti siis ei juuri mistään. :unsure:
Mut sehän on hyvä et informoidaan realistisesti. Sehän on klinikallekkin hyvä et asiakas on perillä mihin ryhtyy...
Muistaakseni se laser keskittää säteen oikeaan kohtaan päivittämällä kohdan 10.000 kertaa sekunnissa eli vaik silmä liikahtaa niin säde seuraa ja jos ei pysy mukana niin katkee sekunnin osissa ettei virhettä sen takia voi tulla.
Jälkioireita saattaa tulla mut niinhän se on kaikkien leikkauksien jälkeen. Mullakin leikkaavan lääkärin numero mistä saa apua 24/7 jos tulee ongelmaa.
En muista näiden jälkiongelmien suhdetta mut tais olla alle % leikatuista. Silloinkin yleensä syynä epähygienisyys jälkihoidossa mut kaikkihan on mahdollista.
Ainut mikä itseä epäilyttäs itseä on se jos sul on kuivasilmäisyys ongelmana, saattaa pahentaa sitä. Onnex itsellä ei todellakaan oo sitä ongelmaa [emoji16]
Luin muuten artikkelin aikaa sitten mistä lie lehdestä, että yksi syy isompiin vaatteisiin on nuorten naisten lihominen 15-25 vuotiaiden keskuudessa[emoji53] siksi trikoista, legginsseistä ja strech farkuista on tullut niin suosittuja siinä ikäryhmässä.Usko tai älä, mutta olen joskus ostanut jotain perusvaatetta lastenosastoilta[emoji58]
jasso[emoji38] höpsä oot[emoji8]
Molemmat olette niin ihq :)
Jasso, järkiasiat kyllä tiedän mutta jotain muutahan nämä pelot on. Asia voi tulla taas mietintään jos/kun on vakaa tulotilanne. Hyvä että sulla on mennyt leikkaus noin hyvin!
Joo määkin olen lukenut useammankin jutun että koska ihmiset lihoo niin vaatekokojakin kasvatetaan. :confused: Ei toki koske kaikkia putiikkeja, vaan lähinnä just näitä edullisia nuorten erityisesti suosimia kauppoja kuten henkkamaukka (menkkahaukka :lol:), Gina Tricot, Cubus jne. No jollain Lindexillä on aina vaatteet olleet jättikokoa niin kauan kuin muistan mut...
Sama vika miehillä. Itselle löyty kaverin häihin pukumiehestä asiantuntevan myyjän avustuksella hyvin istuva puku mallia slim, koska en pidä hirveistä purjeista ja muutenkin takin löytäminen on monesti onnenkauppaa. Kun istuu hartioista niin olemus viittaa puolijoukkuetelttaan [emoji16]
Apinavartalo, leveet hartiat ja rystyset hinkkaa polvia [emoji19]
Ja toisaalta hyvin istuvissa farkuissa yleensä sääret jää paljaaks [emoji15]
Tasa-arvoa leidit, on miehilläkin ongelmansa...
Läheskään kaikkiin muotihullutuksiin en ole onneksi ikinä lähtenyt, yksi niistä on legginssit! Oikeesti, ne on PITKÄT KALSARIT! Onneks ne meni jo muodista jokunen vuosi sitten. Mutta farkuissa pitää olla stretchiä, ihanaa kun nykyfarkut on niin joustavia ettei spagaatin tekeminen jää siitä kiinni ettei housut anna periksi. JA MIKÄ TÄRKEINTÄ, ne ei ole niin herkkiä polvipusseille! Mä vihaan polvipusseja! Mun nykyään eniten käyttämissä farkuissa ei oo tarpeeks stretchiä kun ne pitää yleensä pistää pesuun niiden SAATANAN POLVIPUSSIEN takia eikä sen takia että ne olis likaiset. Tai sitten mä kyykin ja konttaan liikaa... :D
Meitä kun on erikokoisia..pitkiä ja pätkiä[emoji57] Pitäisi olla 170cm pitkä ja painaa 50 kiloa niin ei olisi ongelmia löytää vaatteita, mutta minähän en mikään keskiverto olekaan joten[emoji38] köhköh....
Komppaan jassoa, kun hartiat istuu niin muuten on kokoa puolijoukkueteltta ja kun keskivartalo istuu niin kaikki muu kinnaa ja hihat on aivan liian lyhyet.
Mullakin on parit strecht farkut ja niillä pystyy junassakin istua miten vaan...kuten risti istunnassa[emoji8]
Nyt mie ratkaisen tän vaatteiden kirouksen! kun hartioista istuu mut vyötärölle on kangasta niin, että mahtuisin kahdesti takin sisään, nii alan vetään nyt lettuja naamariin saadakseni paidoista ja takeista tyhjän tilan täytettyä. Keittiöön mars!
Hei oonks mä vähän hidas ku ei oo tullu ikinä mieleen, istun aina jalat sillä edessä olevan penkin alta tulevassa säädettävässä telineessä, mutta perse alkaa aina puutua jossain vaiheessa tosi inhottavasti. :unsure: Jos istuu kovalla tuolilla pöydän ääressä koneella pitkään niin mukavin asento on risti-istunta, varmaan pätee junassakin. :D
No kun ne farkut on niin mukavat että niissä tulee hengattua kotonakin ja siivottua, kyssi taas ei siivoa ikinä niin housut pysyy jalassa :lol:
Mä näin yhden höyryttelijän Tampereen rautatieasemalla tänään, höyryttelin junasta ulos hypättyäni ja se käveli takaviistosta ohi 30cm päästä ja vilautti vehjettään mulle. :lol: Sitten kävin Kaukajärven mäkkärissä ja Lempäälän S-marketissa. Huomenna meen varmaan kusilahden äässimarkettiin ainakin ja ehkä Ideaparkkiin, sunnuntaina meen hevosmessuille pirkkahalliin. Tai sitten meen jo huomenna messuille, pitää katsoa vielä ohjelma. :wheee: Joten jos noilla hoodeilla näkyy nii se varmaan oon määä!
Saanko kysyä että miten pitkä sä sitten oot, kun oot monta kertaa siitä sanonut? :D