Omasta kokemuksesta sanon että se nestepoltto on syypää. kokeile ilman...
Printable View
L, minkäslaisia ilmankiertoon liittyviä ongelmia noissa EPn uusimmissa malleissa on ollut?
Toi Genesis NV v2 houkuttaisi.
Neljäs setuppi tuli didiin tehtyä. Pakista tiheintä meshiä (500?) umpinainen koko reiän täyttävä rulla, hapettamattomana paikalleen. Sitten 4 kieppiä jotain vastuslankaa ( :D ) ja ohmeja tuli 1.0. Hotspottien poisto oli yhtä tuskaa tulittelemalla mutta saimpahan tunnissa toimimaan. Täyttöruuvi kiinni, jaksaa wickata pystyssä minuutin ja tippaakaan ei vuoda vaikka laitetta pitää ylösalaisin. Teho ei tunnu yhtäkovalle kun viimesetupissa (joka oli ihan surkea, ei wickannut hyvin) ja mausta on vielä hankala sanoa kun cigarillosia vetelen flunssassa, muttei se huono ole. Kiva huomata että tästäkin saa reissukäyttöisen kuitenkin
Tuli ostettua puff:lta tuota Cu-Ni vastuslankaa penelopen matalaohmisia setuppeja varten ja tuli vasta langan saavuttua ajateltua, että onkohan tuo ollenkaan turvallista käyttää. Joku aikoinaan penelope ketjussa oli vetänyt nr-langat ohuella kuparilla ja sitä kauhisteltiin, että ei näin. Kuparista kuulemma irtoaa vaarallisia aineita käytössä.
Eli onko tuo nyt turvallista käyttää vai ei?
ps. Tulossa on ebaystä 0.25mm kanthal A-1:stä samaan tarkoitukseen eli onko parempi vaan odottaa sen saapumista ja tehdä matalaohmiset setupit twisted coilina 0.2mm kanthalista niinkuin tähänkin asti ::)
VWllä oli aiheesta juurikin postaus, jossa todettiin kuparin alkavan olla haitallista, kun nestettä menee galloonia päivässä tahi lämpötiloissa, joihin ei taida olla mahdollista päästä, eli yli tuhannessa asteessa.
Ok. Tänks trolli. Ei muutakuin tekemään siitä eka setuppi peneen, kun saapui tuota atmos labin bebecaakin tänään testiin.
Näitä halpoja atoja modaillessa huomasin nopeasti että ei tartte olla kuin pikkasen kupari esillä kromipinnan alta niin vaikuttaa makuun. Kun neste lojuu pari päivää kuparia vasten, on maku jo sellanen ettei sitä halua/viitsi höyrytellä. Ei toki ole tiedossa mitä kaikkea muuta noissa metalliseoksissa on mukana. Nykyään pinnoitan kaikki paljastuneet pinnat 600°C kestoisella grillimaalilla, ja muutosta maussa en enää huomaa.
Juu no makuun tuossa wookyn postauksessa ei tosiaan kantaa otettu.
Höh, monta vastusta olen eri (silica)vehkeisiin kieputellut ja nyt vasta hokasin että pussissa seisoo selvästi Kanthal D 0.15. Hyvin on pelannut mutta iskeekö nyt epäilys kumminkin. Tieto lisää tuskaa ja sitä helvettiä oon yrittäny kaikin tavoin välttää. Nyyh.
Loppupeleissä kaiken muailman insinöörihomostelu laskimen ja metrimitan kanssa ON turhaa, jos höyryt on hyvät omaan makuun.
Tietty se vastaavan setupin tekeminen voi olla haastavaa. :D
AGA-T:hen toimiva setuppi ekalla yrityksellä, perkeleesti höyryä :esmoke:
Minkäs kokosta meshiä tyrkkäsit (palan koko ja laatu)?Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Ortep
Mites muuten onko tuohon pötköön tarvittavan meshisuikaleen leveyteen jotain nyrkkisääntöä tyyliin reiän halkaisija x X?
Toki on.
((Reiän halkaisija) - (Meshipötkön sisäreiän halkaisija)) / (Meshin paksuus) = (max kierrosta meshiä).
Jos kierroksia ei halua laskea, niin tarvittavan meshin leveys on maksimissaan:
(((Reiän halkaisija) - (Meshipötkön sisäreiän halkaisija) - ((Meshin paksuus) * 2)) / 2) * pi * (max kierrosta meshiä).
OK.
Tai sitten huikitte eri halkaisijoilla toimivaksi havaittujen UMPIpötköjen mitat.
:D
Meikä pyöräytti eilen #200 meshistä 8-9 sentin siivusta umpitangon, joka kyllä oli ennemmin mato. Oli haastavaa kääriä coili kun wick heiluu kun hullun mulkku mielettömän perseessä. Mutta sitä makua.. <3
Ootko tähän tutustunut jo? https://docs.google.com/spreadsheet/...SdXhDeEE#gid=0
No koska kyselin, niin vastaus ilmeinen.:D
Onkos muut tohotellu käytettyjä meshirullia uudelleen käyttöön?
Laiska kun on, niin tuli kokeiltua. Tohotin huolella huolella käytetyn pötkön ja tökkäsin takas paikoilleen. Langan kyllä vaihdoin. Hyvin wickaa ja pöhisee.
Kyllä. Mulla on ehkä 75% wanhoista wikeistä tallessa ja jos iskee laiskuus niin kokeilen niitä. Monesti pelittää tohottamattakin.. :DLainaus:
Alkuperäinen postaaja cubido
Tohotushan on tarpeen jotta lanka ei mene oikkariin meshin kansssa.
Voiskos sitä tohotella vaan sen osan, johon vastus tulee? Pitänee kokeilla.
Tohon tyyliin minä olen tohotellu. Se osa mikä menee reiän läpi tankkiin ja siitä ylöspäin. Tankkiin menevää osaa en ole juuri tohotellu.
Seuraavaksi kun palanut rupee maistuun ja höyryn tuotto hiipumaan, vois kokeilla oikoa vielä lisää. Tohottas sen setupin siinä tankin nokasta. Kattoo lähteekö langoista karstat mäkeeen. Ei tarvis vastuslankaakaan vaihtaa.
Periaatteessa ei; tohottaessa kärähtää koko rulla, kun taas vastuksella lämmittäessa periaatteessa hapettuu pelkästään päälimmäinen kerros..
Kukin tietty tekee tyylillään, mutta itse olen todennut tohottamattoman meshin nopeimmaksi tavaksi kääriä setuppi (hieman tietysti laitteesta riippuu) ja makukin on mun mielestä parempi. :)
niin tuohon tohotus vastaan coililla lämmitys. Tällä tavalla olen asian miettinyt: Kun tohotetaan tehdään meshin pintaan ohtu hapettunut kalvo jonka jälkeen siihen kierretään coili ja helposti tuo ohut kerros hajoaa tässä yhteydessä. Kun sitten tuota pötköä lämmitellään akulla jotta päästäisiin eroon hotspoteista tulee se ongelma ettei hapetettu mesh enää lämpene ja hapetu samoin kuin hapettamattomana yleisimmin tämän aiheuttaa se että on jo nestettä mukana pelissä jne jne jne. Kun laitetaan hapettamaton mesh ja siihen coili ympärille jonka jälkeen koko paketti lämpenee akulla sykäytellessä niin tuo hapettunut kerros muodostaa juuri tuon valmiin coilin alle ja ympärille jolloin ei ole tuota ongelmaa että tulisi "aukkoja" eristykseen. Teoria voi olla muutakin mutta käytännössä tämä vaan toimii paremmin kuin se toholla sählääminen ja nestepoltto on myös turhaa.
Samoilla linjoilla LSVapin kanssa. Noissa hapettomissa mesh-pötkylöissä coili pitää vetää kireälle, että ottaa varmasti kiinni meshiin. Jos näyttää irtonaiselta, niin olen vain painanut sormilla/pihdeillä sen kiinni. Hapetukseen menee se pari minuuttia. Lisäksi kannattaa hapetus tehdä vajaalla akulla.
Tohotus on ilmeisesti vielä pakollinen, jos meshreikä on eristämätön?
Ei, ei se ole. :p
Mitenkäs se nyt menikään näiden eristämättömien meshreikien kanssa kun käytetään tohottamatonta meshiä? Pitääkö se mesh saada coilin varaan reikään siten, ettei ota kosketusta meshreiän reunoihin?
Mielellään, mutta enemmän se virrankulku tapahtuu langalta langalle. Harvoissa yksittäistapauksissa on iskeny kipinää mesh-reiässä.
Kyllä mä olen tohottanut ja nestepolttanut edelleen, en viitsi akkujani kiusia tohon hapettamiseen. Plus että vajaita akkuja harvemmin on.
Hyvin pelaa, eikä ole tarvis muuttaa käyttäytymistään.
EDIT: toki tota akulla hapettamista joutuu useimmin tekemään tohottelun LISÄKSI. Siihen on riittänyt ProVarikin, eli pahoja oikareita ei ole ollut, mutta coili silti hehkunut huonoissa paikoissa...