Ei oo pelkoa että olis järkee mukana päätöksissä mitä arkadianmäellä tehdään.
Printable View
Mun vitamiinivarasto on kuin osakesalkku, mitä enemmän verotetaan, sen enemmän arvo kasvaa. Jos kiellettäisiin kokonaan arvo nousisi pilviin. 24% tulee varmasti, sehän on ensimmäinen mikä hintaan lisätään. Sitten vielä pienen pieni haittavero jota voi kiristää vuosi vuodelta kuin peukaloruuvia. Tupakan verotusta ei nostella sen takia että ihmiset lopettaisivat savuttelun, kuten virheellisesti joskus jossain mainitaan.
Ei ei ja ei, sitä nostetaan valtion tulojen takia!
Millä foorumilla sä aiot kotiuttaa voittosi? Vai norkoiletko tupakkakaupan edessä, psst... niin kuin entiset lestinheittäjät Alkon edessä.
Viisas toivoo parasta ja varautuu pahimpaan.
Jeezus mitä tarinaa, minua vituttaa ihan perkeleesti säilöä niksaa pakkaseen päättäjien typeryyden takia..
No eipä tuo onneksi hirveitä maksa.. 15e/plo joka toinen kuukausi tai jotai sinneppäin ja eipä nuo isojakaan ole. alle satkun investoinnilla tekee kuitenki jo ihmeitä ellei ihan tolkuttomasti sitä hukkaa. Pers aukisena täsä itekki joutunu vähä asioita kohdentamaan, lihaan kun ei ole varaa niin pakkasesta löytyy n-vitamiiinia :D
Ei ole fyrkan menoon sidottu tämä minun vitutus, sama milloin investoi mutta tuoreita aineksia olisi halu tässäkin käyttää kuten safkaa kokatessa.. Pakastin hommattu vain jääpaloja ja jäätelöä varten.
E: Osa vitutuksesta tulee myös nyk. määräysten takia, saa tilata vain 3kk määrä kerralla joka toki tulkinnan varaista omaan käyttöön verraten esim. Bunker Base rein PG 48 mg 10 x 100 ml ei voi ottaa kuin yksi kerrallaan jottei mene laittomuuden puolelle. Tässä joutuu jatkuvasti ravaamaan postissa..
Money talks, bullshit walks. Ei tässä ole kyse tosiaan kuin rahasta koko tässä paskamyrskyssä ympäri pallon. Mutta me maksetaan jo alvi ETA-tilauksista, eli sen maan alvi mistä tilataan, niinkuin pitääkin vapaan liikkuvuuden ja bisneksen Euroopassa. :confused::blink:X-( Suoraan siis haittaveroihin vaan.
Joo, toimipaikan väki jo kuittailee, että sulla on noutamattomia vaikka kuinka paljon kun menee ostaan kahvin aamulla kiireessä duuniin mennessä. On oma hylly varmaan jo siellä varattuna. :D
Jep, kyllähän tää varautuminen on lompakolle käynyt ja kyläpostikin jopa turhankin tutuksi tullut:D.
Niinkuin monesti täällä todettu niin enitenhän tässä kuitenkin vituttaa uuden tupakkalain vaikutukset uusiin höyrähtäneisiin tai vasta harkitseviin:mad: .
Itsellä ainakin tuoreessa muistissa se kaikki paska muutama vuosi takaperin kun vielä sätkiä kääri:antismoke:
Mullakin useampi kaveri jolle yrittänyt sanoa että nyt tilaat perkele. Mutta senverran tuoreita lopettaneita, että niillä on vielä röökaajan ajatusmaailma päällä. Kaikki mikä maksaa yli 5 ja puol Euroa on vitun kallista vaikka riittäisi monta kuukautta, mutta sen 5,50 laittaa iloisesti röökiaskiin joka päivä.
Missä näitä oikein kasvaa ? Samaa sakkia kun ne jotka tankkaa autoon 10 litraa kerralla ilmeisesti.
No just näin ja itsekin olen vasta aloittaneelle kaverilleni yrittänyt takoa päähän, että a) ongelmia tulee ja b) DIY-nesteet tulevat työttömälle vähän v'tun paljon halvemmaksi kuin valmislitkut. Vastauksena vain a) "v'ttu haen Tallinnasta ja ei mua noi tuontirajat kiinnosta, oon tuonut 13 litraa väkeviä kun Viro ei ollut vielä EU:n jäsen" ja b) "en mä v'ttu jaksa nysvätä joidenkin nesteiden kanssa", niinkuin se olisi jotenkin hankalaa/vaikeaa :banghead:
Nyt sentään tajusi tehtyään Mehupojilta tilauksen ja tutkittuaan hintoja tarkemmin, että 10ml valmisnestettä A maksaa 4€ ja sama määrä saman valmisnesteen tiivaria, josta saa 200-500ml nestettä vain 5€ ja vaikka mukaan laskee pohjat ja niksan, niin silti itse sotkettuna yhden 10ml:n hinnaksi ei paljon tule. Kun saisi vielä kuoman ymmärtämään, että AIO:n ja eGo Onen lisäksi kannattaisi hankkia myös ainakin yksi modi vaihdettavalla akulla ja lisäksi itse rakennettavia atopäitä (esim. Joyetechin CLR-atot ovat aivan käypäinen tuote).
Itsekin olen ottanut asenteen, että hamstraaminen on investointi ja varsinkin kun sain duunista irtisanomisilmoituksen 1kk sitten ja jos uutta duunia ei löydy toivotussa ajassa, niin kyllä kiitän itseäni joskus hamassa tulevaisuudessa, että tuhlasin rahaa nyt hankkiessani useamman vuoden varaston vielä duunissa ollessani.
Mä en vaan ole vielä törmännyt sellaiseen hyvään diy nesteeseen/reseptiin joka olisi ollut parempaa kuin hyvä valmisneste ;). Eli tulen olemaan jatkossakin valmisnesteiden armoilla, joihin sitten itse vaan lorautan niksat perään. Health Potion, The Black ja eteenkin KBC (oli) on hyviä, mutta mun luottokolmikko Relax, Gold Tiger, True Love on vaan parempia. Ehkä voisin nostaa vielä Toveri Liquidsin Baby Oilsnakenkin tähän joukkoon...mutta diy:t ei vaan toimi niin hyvin vaikka kaikki onkin erimieltä.
Itselläni taas suurin osa valmisnesteistä on alkanut tökkimään, sillä niihin on tungettu aivan liikaa ainesosia ja yleensä vielä jokin sellainen maku, mikä pilaa koko nesteen. Nykyisin menee ehkä eniten tiivisteistä tehtyjä valmismakuja ja näistäkin olen jo löytänyt useamman suosikin, joita on tullut hamstrattua ihan vain sen vuoksi, etteivät pääse loppumaan kesken.
DIY-puolella keksin ihan itse omaan makuun v:n hyvin sopivan reseptin ja tämä Aleppoksi ristimäni neste onkin oma nykyinen ADV:ni. Resepti ja kommenttini löytyvät täältä: http://www.e-savuke.com/vb/diy-e-nesteet/51-reseptit-tee-se-itse-83.html#post670794
En ole enää kovinkaan huolestunut seuraavan muutaman vuoden tapahtumista, sillä uhanalaisinta raaka-ainetta (N-vitamiini) on jemmassa useampi litra ja muita aineksia/tarpeita uskon vahvasti olevan saatavilla Vapokalypsinkin tultua. Nyt voin rauhassa keskittyä uusien reseptien keksimiseen ja nykyisin käyttämilläni (ja edelleen laskevilla) niksamäärillä uskoisin varastoni riittävän about 4-6 vuodeksi ja varsin todenäköisesti jopa pitemmäksikin aikaa.
Onneksi aloin seurata forumia heti aloitettuani höyryttelyn vuoden alussa, sillä muuten olisi tämäkin maailmanloppu ja sen vaikutukset jääneet huomioimatta ja ehdin varautua ajoissa. Jotta hyvä me ja te kaikki informaation jakamisesta :thumbup:
Niistä resepteistä saa helposti ihan samanlaisia kuin valmisnesteet, lisäät vain 5-10% EM:ää tai sukraloosia.
Mulla meni maxiaskiin 7€ joka päivä... Nyt olen hamstrannut ja vaikeaa on ollut kun työt loppui helmikuussa. Siis vaikeaa on köyhän hamstrata. Mutta kahden-kolmen kuukauden kuluttua höyryttelen ilmaiseksi puolitoista- kaksi vuotta eteenpäin jo. Ilmaiseksi siis tupakkaan verrattuna ja näillä varastoilla mitä nyt on. Tai oikeastaan tupakkaan verrattuna "rahaa tulee kotiinpäin reilusti" :D
Oliskohan, että juuri noiden tököttien ja varsinkin "ethyl maltolin" vuoksi useimmat valmisnesteet maistuvat omassa suussa vähemmän hyvälle kuin DIY-liemet :thinking: Olen näet pelkistetyn ja sellaisen selkeän makupaletin ystävä ja kaikki tuollaiset lisäaineet ovat mielestäni lähes fuskausta ja sekoitusmestarin kyvyttömyyttä :D Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö omissa resepteissä voisi olla makujen monimuotoisuutta. Vertaus hifiin ja kyllä musiikissa pitää kuulua kaikki soittimet, vaikka osa olisikin hiljaisempia kuin toiset ja hyvillä laitteilla tutun musiikin kuuntelu ja uusien asioiden löytäminen siitä on aina hienoa. Pätee nesteisiin niin, että valmisnesteet ovat yleensä aika tasapaksuja ilman hienoimpia nyansseja, vähän kuten hittiradioiden tappiin asti kompressoitu soittolistahuttu verrattuna vaikka hyvään LP-levyyn hyvällä laitteistolla.
Sori OT...
Tuhat euroa mulla meni tupakkaan neljässä kuukaudessa nykyhinnoilla. Noin. Neljän kuukauden tupakin hinnalla (1000€) saa kyllä pitkäksi aikaa koneet, varaosat ja nesteet. Kohta on helppo hymyillä :thumbup: Pari kuukautta vielä niin höyrykoneet ja nesteet on maksaneet jo itsensä takaisin ja siitä eteenpäin kaikki on voiton puolta. Terveyttä unohtamatta.
On todellakin ikävää että kansalaisen terveydestä ei välitetä... Jotenkin uskomatonta..? Onkohan tämä oma napa ja oman edun tavoittelu uudempi ilmiö? Ei kai edes ennenvanhaan meno ollut näin raakaa..?
Raha mikä kirstuun kilahtaa on ainoa millä näitä mitataan. minkään muun väittäjät ovat tekopyhiä hurskastelijoita.
Ollaankos me hiukan off topicissa jo..? :blushing:
Tiedän että näitä on kysytty väsymykseen asti. Olen lukenut viikon verran foorumia silmät punaisina mutta kiirettä pukkaa saadan varastot kuntoon ennen 'kieltolain' voimaantuloa.
Meneekö nesteet joissa 21-100mg nikotiinia lääkkeinä niin kauan kun laki on hyväksymättä myös 20.5 jälkeen?
Jos tulli keksii takavarikoida liian isot 3 kk annoksen niin ei oletettavsti tule seuraamuksia jos tilaus tehty ennen 20.5. Siis jos määrät on järjellisiä.
Ostin Topbox minin vasta huhtikuussa vieläpä kaksin kappalein huomatakseni että uusi tupakkalaki lähes kieltää koko homman X-( Tänään vedin toivottavasti viimeisen analogisen (sain tyttären suostuteltua e-sauhuihin pari viikkoa sitten).
Tuohon tullispekulointiin en kantaa ota mutta topbox oli hyvä valinta. Vaihtoakkuinen ja siihen voi myös rakennella höyrystimen setupin itse.
Speer: Jos yhtään helpottaa ahdistusta, niin itselleni on tällä hetkellä matkalla 0,5 litraa 100mg:n mehua varuilta eri toimittajilta ja jos yhden toimittajan satsi jää jostain syystä jumiin, niin muilta myyjiltä tulee sitten 1-2 "3 kk:n satsia" :D
Sikäli kun olen ymmärtänyt asian oikein, niin voit vastaanottaa tavaraa, joka on tilattu ja maksettu ennen 20.5., sillä toimitusajat voivat olla mitä ovat. Tämä on siis Tullin yleinen käytäntö vastaavissa asioissa, mutta en kuitenkaan mene tätä vannomaan ja jos/kun koet suurta sielunhätää, niin kysy asiaa tullineuvonnasta, puh: 0295 5201 (ark. 08-16).
Suosittelen itse laittamaan vielä muutaman tilauksen eri toimittajilta (esim. Mix'n'Match, Happy Juice ja vaikka Vapetalo) tulemaan hyvissä ajoin ennen deadlinea ja tällä viikolla tehtyjen tilausten pitäisi saapua 20.5. mennessä. Tosin M'n'M:lta ei välttämättä ehdi. HJ:lta ehtii tehdä vaikka 3-4 tilausta tai jos oikein iskee pelko, niin ei muuta kuin lautalla Tallinnaan ja paluukyytiin HJ:n kivijalasta viinan sijasta niksapohjaa :D
Tilausta sisään vaan. Olen eri mieltä vain tuosta päivästä.
STM on tehnyt esityksen laista, ja EU direktiivin pitäisi olla jäsenmaissa voimassa paikallisina lakeina 20.5.
Suomessa laki myöhästyy jonkun verran.
Mutta demokratiassa laki ei ole ministeriön esitys, eikä EU direktiivi, vaan laki on kun sen on eduskunta käsitellyt ja vaaleilla valitut edustajat on sen nuijineet voimaan oli sisältö sitten sama tai eri kuin lakiesitys. Eikä kansalaista voida vaatia olemaan perillä muusta kuin voimassaolevasta laista.
Tulli voi tietysti keksiä 20.5. ihan mitä tahansa, ihan mahdollista.
Mutta silloin ne toimivat voimassaolevan lain, ja sen tulkintana aikanaan saadun oikeuden päätöksen vastaisesti. Se ei tietenkään lohduta yhtään sitä niksatonta höyryttelijä joka voittaa oikeusjuttunsa joskus vuoden parin päästä.
En ala tulliin soitamaan koska ei sieltä saa sitovaa ennakkopäätöstä. Mutta näin epäilinkin että kukaan ei tiedä 100% - ei edes eduskunta tai hallintoneuvos. Eli laitanpa tilausta sisään sinne tänne... tulee mieleen ihan markka-aika - kiire on kova ennen kuin niksa devalvoituu.
Ja nythän eduskunnasta on ilmoitettu että tuo laki saadaan voimaan kesäkuun puolivälin paikkeilla.
Tervehdys!
Tätä varmaankin on kysytty täällä useammankin kerran, mutta siis voiko niksapohjia(itse käytän 100 ml:n 6mg/ml) tilata netistä tuon 20.5. jälkeenkin? Eli tuo 10 ml enimmäisrajoitus koskee vain ja ainoastaan valmisnesteitä?
Ymmärtääkseni koskee kaikkia nesteitä. Niin nikotiinittomia kuin nikotiinillisia. Lisäksi nikotiinia sisältävä 'mauton' eli pohja on max. 20mg/ml ja 10ml pullo.
Ok. Kiitos vastauksesta!