Toptankissa nyt valmis nikkelipää ja täytyy kyllä sanoa, että hukkaa makua ihan törkeästi. Sama neste subtankissa rba:lla ja makua on moninkertaisesti.
Printable View
Toptankissa nyt valmis nikkelipää ja täytyy kyllä sanoa, että hukkaa makua ihan törkeästi. Sama neste subtankissa rba:lla ja makua on moninkertaisesti.
Välihuomautuksena tähän väliin et onpa muuten subtank viestimäärästä päätellen puhututtanut aika merkittävästi enemmän kun mikään muu tankki, lienee aika yleinen ja yleispätevä peruslaite.
Huippu myös pienemmillä tehoilla. Itellä taulussa aina 22.5W, älkäö kysykö miksi tuo puolikas. Joskus se siihen jäi ja sillä on menty. Toisinaan kokeilen isommilla tehoilla, mutta kun ei siitä mitään hyötyä tunnu olevan, niin tiputan takaisin. On toki yritetty myös pienemmillä, mutta toi vaan tuntuu parhaalle.
Mulla molemmissa mineissä about 1.2-1.4 ohminen setup (0.32mm/2.3mm/6kierrosta) ja tehot tuolla 15-16.5W pintaan vähän nesteestä riippuen. Setuppi pysynyt samana kesästä lähtien kun tankin hankin.
Ja vielä(kin) parraasta päästä..
Nyt tuli loisto setuppi tehtyä. Clapton (0.4mm sisä, 0.2mm ulko) 2.5mm halkaisijalla 5 kieppiä, muistelen että oli 0.53ohm, mutta nyt näyttää 0.6ohm sx mini. Hieman alkuun räki, mutta laskin coilia alemmas ja sitten alkoi toimia, nyt 39w tehoja ja hunajata hunajata.
Toptankin RBA-pää mietityttää. Kuulemma pienemmät wickireiät kun RBA+:ssa (en omista), eli näytänkö suosiolla poraa tuolle? Käytössä max VG-liejut.
Testaa ensin. Mulla jäi toistaiseksi poraamatta, joskaan ei noin paksut kiisselit käytössä.
Jos se pelaa niin älä korjaa.
Edellisellä sivuilla on kuva molemmista rinnakkain. Minulla on toiminut 60vg nesteillä toistaiseksi.
Tuossa mittailin niin n.3,4mm reikä tuo vanhempi rba. Puffilta otin uusia niin oli n.2,3mm.
Kyllä tuo toptankin rba mahtaa siirtyä kesäkäyttöön, tänään -10 astetta ja joutui jo lämpörajoitus kovasti tekemään töitä ettei käy kuivana (60VG). Kesällä saattaa olla ylätäyttöä käyttäessä tarpeelliset nuo pienemmät reiät.
Ite ostin minin kesällä puffista ja kaverille haettiin joulun tienoilla myös. Molemmilla esiintyy vuoto-ongelmaa jonkun verran. Ilmanottoaukoista lykkää nestettä ulos, etenkin jos laite on kyljellään tai taskussa. Pystyasennossa itsellä harvemmin vuotaa, mutta kyljellään lyö nestettä ulos ja piippuun myös. Molemmilla RBA käytössä.
Oon jos jonkinmoista pumpuliviritelmää koittanut, välillä paremmalla menestyksellä ja välillä huonommalla. 32 kanthalista oon 0,9 ohmisen kääriny mukana tullleen ruuvarin ympärille, pumpulia nyt pyrkiny laittamaan viuhkamaisesti täältä löytyneen ohjeen mukaisesti.
Mahtaako tähän olla jotain "parasta" vaihtoehtoa tai mitä kannattaisi vielä ottaa huomioon?
Oma teoria tuolle vaaka-asennon ongelmalle olisi se, että neste alkaa painovoiman ja kapillaariefektin vuoksi siirtyä pumpulista alaspäin reunaan ja sitten painaa nestettä pihalle, ellei pumpuli satu olemaan myös vaakatasossa pöydän tms. pintaan nähden? Menee ihan teoreettiseksi mietinnäksi. Pystyssä neste ei periaatteessa pääse pumpulissa kumpaankaan suuntaan (haihtuminen outcluded) eli se toimii nestelukkona. Mulla noi tankit on pystyssä tai korkeintaan 45 asteisesti oli ne taskussa tai repussa (reppu aina pystyssä) eikä vuotoja ole käynyt millään tankilla paitsi hyvin lämpimällä säällä tai jos lämpötilan vaihtelu on nopea ja suuri (30-40 astetta).
Joku fiksumpi varmaan kertoo mikä on oikea syy jos oma järkeily meni metsään.
Pumpulin ohi pääsee ilmaa tankkiin eli sielä on kanava tai aukko jota pitkin nestekin pääsee laitetta kallistettaessa ulos kun kallistellessa nesteen pinta liikkuu ja ilmalukko lakkaa olemasta ilmalukko.
Mitenkä tuo uusi Toptank mini soveltuu mouth to lung höyryttelyyn esim. 1.5 ohmisella SSOCC vastuksella ????
Joskus kokeilin Subtank miniä 1.5 ohmisella OCC-vastuksella, mutta se ei oikein toiminut :(
Pienimmällä ilmaröörillä ja RBAlla on tiukempi imuinen kuin v2, v1 on kaikkein väljin. Tehdasatoista ei tietoa.
Tuli todettua, että eihän nämä subtankkiin tarkoitetut o-renkaat sovi toptankkiin... Ylin tiiviste liian paksu, ettei saa lasia takaisin päälle. Ei taida vielä olla myynnissä toptankin omia? Toinen asia, ylätäyttö ei aukea edes kuminauhoilla. Niin @#!!%*n tiukasti kiinni, että meinaa jo koko tankki lentää ikkunasta. Eli alatäyttöä vaan nyt. Kenelläkään samaa ongelmaa?
Mitä te noilla tankeilla oikein touhuatte? Subtankin ostin kesällä, jonka jälkeen ollut päivittäisessä käytössä ja ei kyllä ole käynyt mielessä että jotain o-renkaita pitäis vaihdella. Toptankista nyt puhumattakaan. Diablo hybrid on ainoa laite, johon on tarvinnut vaihdella o-renkaita, mutta siinä ne nyt venyykin koska mitoitus ei nyt vaan ole ihan onnistunut.
Yhden käytettyyn subtankkiin piti vaihtaa renkaat kun vuosi alaosasta ja koko lasi jäi käteen kun Cubiksen nokalla oli. Toinen, kesällä ostetussa subtankissa ei ole vaihtunut kuin pumpulit ja narut.
Mutta jos sitä nyt joka tankillisen jälkeen haluaa tuon purkaa osiksi useamman kerran viikossa, niin kyllähän nuo renkaat kulunee. Tuota omaa en ole tainnut purkaa palasiksi kuin pari kertaa saadakseni aivan hirveän nestemaun pois.
Toimiiko toptank mini poskareissa? Osaako joku kertoa ego onen ja toptankin eroja?
Mun mielestä toimii poskareilla, mutta en nyt mikään spesialisti tolla saralla ole.
Tilattu! Pitää päästä kokeilemaan.
Kyllä se melkeen henkeen kannattaa vetää joka laitteella..
No toi oli saivartelua poskareista jotka minun tupakoinnin oppimäärän mukaan tarkottaa et savu tai höyry jätetään vetämättä keuhkoihin. Ite en oikeen oikeen oo koskaan ymmärtäny miten joku laite ei toimis suusta keuhkoon vaan pelkästään suoraan keuhkoon.
Hei. Nyt on ollut tuo Toptank mini + Kbox mini starter kit käytössä 3vko ainoana laitteena, rba päällä(tehtaan 0.3 coili). Laite toimii minun mielestäni tasasen varmasti joka osa-alueella. Alussa pumpulointi teetti töitä kun käytössä on ollut 70pg nesteet(kusi läpi), seuraavat teen paksummat. Tankkaan laitteen kerran päivässä yläkautta + huolellinen paperilla pyyhkiminen, jonkun verran saattaa vuotaa täytön jälkeen mutta ei aina. Taskuun laite ei ole vuotanut kuljetti sitä miten tahansa päin. Pohja osaan kondensoituu nestettä jonkin verran mutta ei merkittävissä määrin. Samsung 25R tuntus kestävän reilu 2 tankillista kunnes pitää ladata, käytän laitetta siis 0.3 tehdas coililla(rba) ja 15-20w tehoilla. Mielestäni hinta ja laatu kohtaavat hyvin, uskallan suositella muillekkin.
Kuulosta hyvältä ja tarkoitus käyttää rba:ta. Joo, muistan kyllä yläaste ajoista mitä poskarit meinaa:p
Ja lemo 2 ei mun mielestä sopinut poskareihin mut ego one sopii hyvin rba-atolla molempiin vetoihin mun mielestä. Ja vielä, vetelen suoraan keuhkoihinkin välillä ja hakusessa tankki mikä sopii molempiin..mitään mahti pilviä en metsästä! Puffi laittanut tänään postiin:smoke:
Kellään tietoa mistä toptankkiin saisi ehjän lasin? Mitat ulkokuori 22mm ja pituus ~26,67mm?
Uskomattoman löyhä, kippas modi pöydällä kyljelleen niin läpi asti halki.
On näköjään toi toptankin pumpulointi vähän haastavampi. Ekalla yrityksellä tietysti täydellinen, mutta tokalla kerralla sitten ei niinkään. Helposti meinaan saa pumpuloitua niin, että täytön jälkeen paine saa aikaan tulvimisen. Toki tehoja kun nostaa, niin kuivaahan se, mutta eihän se hyvälle maistu.
Eiköhän tämäkin vielä kesytetä.
Tänään tuli tankki ja onpas tarkka pumpulin määrästä. Tulee mieleen kaiffarin kanssa aloittelu..tosin kokeilin joku pvä vääntää setin kaiffariin ja vit..han se meni vaikka se oli 2v jokapäiväisessä käytössä. Nykyään egon rballa menny kun oon vaan niiiiin helppoo! Mut kyllä tänkin oppii :)
Vuotamisesta:
Mulla on jostain syystä kaikki mahdolliset tehdasatot (paitsi yksi subtankin ato ja starren päät) tulvinu alleen.
Jotkin jo hetikohta ekan täytön jälkeen, jotkin vasta jonkin ajan kuluttua mutta noita mainittuja poikkeuksia lukuunottamatta jossain vaiheessa kaikki.
Eikä kyseessä ole ollu mikään normaali kondensiohikoilu vaan ihan kunnon tulva.
Subtankin rba-päät ei ole tulvinu ihan ensimmäisen räpellykseni jälkeen kertaakaan.
On ollu kylmässä, lämpöisessä ja päivittäin taskussa, vaikka miten päin.
Tauolla olevai tankkeja säilytän pöydällä kyljellään.
Pumpulina käytän riistovillaa.
Sellaisen yhdistävän tekijän olen noille tulvimisille huomannut että mitä vajaampi tankki, sen varmemmin vuotaa alleen.
Eli subtankissa kun nesteen pinta on aton yläreunan tasalla, loput tulee lähes varmasti pitkin modia/taskua/pöytää...
Mitä täydempänä pitää, sen vähemmän vuotaa.
Mutta kun ato alkaa olla tiensä päässä, vuotaa täytenäkin.
Näin siis mulla.