Shire Malt ja Halon Tribeca tulossa. 6mg tietenkin. ;)
Printable View
Shire Malt ja Halon Tribeca tulossa. 6mg tietenkin. ;)
JEE ! :wheee:
ei mulla muuta jatkakaa :hatsoff:
Mansikat on pakastimessa. Vielä kun sais mehutki pullotettua ja peräänhttp://img.tapatalk.com/d/14/06/23/nunybahu.jpg
katsos naapuri laittaa vattumehua :)
Svoemeston Samovaarikos siellä pilkistää Vinokoneella? :)
Taitaapi silti olla disconen dani ;) on meinaan sen verran lyhempi ku semosauva :D
E. Voi kun jaksais itekki tehä joskus moisen urakan :D Mullon aina 5 pottua ja teen 1 tai 2 kerrallaan kun loppuu joku.
Ja mun vaimo pitää mun touhuja jotenki älyttömänä kun sekotan 50ml kerrallaa jugoa. Tolta pitäis näyttää omakin nestevarasto ettei tarttis viikon välein sekotella ja kypsytellä sitä yhtä pottua. :eek:
Nesteisiin liittyen onko capellassa kukaan huomannut maun katoamista, jos neste odottelee pullossa valmiina kuukaudenkin? Fwn nesteissä tähän valitettavan ilmiöön tullut törmättyä
Jos capellassa maku kestää niin sitä uskaltaisi tehdä hb:tä muutaman 100ml potun valmiiksi :)
Flavor West ja juurikin Capella kärsii tuosta ongelmasta :( Mulla on tapana tehä 100ml Harvest Berryä ja kun siitä on jäljellä ~30ml niin teen uuden 100ml.
Kunnon pottu (tiivis) + Viileä + Pimeä = sillä se hyvä keitto tulee :hatsoff: eikä karkaa maut :evil:
Just meinasin kans kirjoittaa että jos teet isomman mällin niin pitää lyyä pakkaseen jos halua että maut säilyy. Mulla jo tuntuu että 50ml jälkeen 100ml pullosta maku on haaluune.
Hmm, eikös makujen pitäis vaan kehittyä eikä kadota. Näin oon ainakin ennen luullut. :confused: Totesin muuten että tervalakun jälkeen saa vaihtaa pumpulin jos aikoo muitakin makuja maistella. :esmoke:
Kyllä ne enemmänkin katoilevat. Esim. marjalitkuista usein turhan häiritsevän voimakkaat parfyymit (jos katoavat...). Ja vaikkapa FA:n Rum Jamaicasta valitettavasti ne paremmat aromit. Kannattaa maistaa heti ilman kypsytyksiä, ja sitten harkita kaipaako vai eikö niitä kypsyttelyjä (haihdutteluja).
Hmm. Voiskohan toi olla osittain syynä että jotkut pöydällä pyörivät putelit ei enää kovin mieleisiä ole vaikka alussa olisin kovastikkin tykännyt, oon pistänyt kyllästymisen piikkiin. :thinking:
Jos saa happea paljon = vettyy ja maku laimenee
Näin olen itse sen pähkäillyt :blink:
Eihän viiniäkään säilytellä aukinaisena, sillä maku sekä aromi häviää. Oluelle käy samoin:crying: :)