Ai saatana!
Printable View
Ai saatana!
Niin sanoi hätäkeskuksenkin täti:lol: tai neiti tai jotain, mutta konsultaatio apu kyllä tuli nopeasti!
No, ainakin üllatus se oli:) ja ikävä moinen. Ja ainutkertainen kokemus, mutta ihan oikeasti pelotti!!! Todellisuudessa oli harmittomampi kuitenkin.
Kissa kusi akkulaturiin, onneksi ei ollut akut latauksessa😱
No nyt harmittaa kun on Starren viimeinen atopää menossa ja uusia ei taida helpolla saada..paras tankki voivoi..minkähän keksisi korvikkeeksi? Tai no ihan sama ku ei oo rahhoo[emoji16]
Ei kai se kovin vaikeeta ole tilata:
https://www.fasttech.com/products/0/...?&m_override=1
Onneks tuli aikonaan kasa näitä starren 0,5 atoja tilattua. Kolmisenkymmentä tähteellä. Starre sellainen kaupallakäynti tankki. Ato kestää about 3-4 kk. Takuuvarma vuotamaton vekotin on...
Pkl:n pikkukärpäset taas alkaa olee kiusana ku ilmat lämpee. Tietäis vaan mistä ne sikiää. [emoji35]
Kun tilaa ns. Pussukan. Eli pari -3 atopakettia yhteen pussiin ja toistaa monee kertaan, riski että jää tulliin on hyvin pieni. Koskaan minulla ei ole tuollainen vakiokirjettä pienempi pysähtynyt. Hermot ne on tullimiehilläkin. Omalla riskillä toki jokainen. Ja myyjä syytä olla FT joka pyytämättä laittaa hassunhauskoja hintoja kuoriin tai Gearbest joka pyynnöstä tekee saman.
Ja gearbestista ku tilaa Postnl menetelmällä ni sillon paketit näyttää et ne tulis Alankomaista. Ainakin postin ilmoituksessa näin lukee. Itellä ei oo yhtään kiinanpakettia jääny koskaan tulliin. Muistaa vaan ettei käytä kuriireja.
Kun postit on lähes nolla voi jakaa tilauksen moooooooneeeeen osaan.
Noissa EUseen ennen suomea tuleviin pussukoihin ne lätkii tarran jossa todella kompuraenglannilla kerrotaan että ei täytä schengen sisäliikenteen sääntöjä. Tullimies näkee vaan schengen ja läpi vaan.
Mulla jäänyt pari isoa ja painavaa pakettia tulliin, ja melkein kaikki USAsta tuleva.
30 kiloa painava Moskovasta tullut meni taas läpi tullin.
Onnella on aina osuutensa. Mutta jos pussukkasi on sellainen katkaistun pikkukirjekuoren kokoinen, sitä ei valkoinen mies viitti pysäyttää. Eivät halua paperitöitä jostain tojotan puslasta joka maksaa 1 dollari 19 senttiä.ja niitä on rullakkokaupalla joka päivä.
Jos pysähtyy. Sitähän ei avata, vaan sivuun ja lasku sulle. Jos selvityksesi arvosta ei uskottava, vasta sitten avataan. Koirien hausut erikseen.
Oon odottanut monta tuntia, että lääkäri soittaa mun migreeni reseptistä, pitäis mennä suihkuun muttei viittis puhelinta ottaa sinne[emoji23]
Aikaa on ysiin asti ja treenasin just, emmä jaksa oottaa, nyt ärsyttää[emoji21]
Outoa toimintaa noiden reseptien kanssa. Netin kautta uusin pari reseptiä ja parin päivän päästä tuli viesti, jossa mainittiin vain se toinen uusituksi. Menin kumminkin apteekkiin ja olihan ne molemmat uusittu. Parin viikon päästä sain viestin kelalta et sitä toista ei ole uusittu, ota yhteys lekuriin????
No lekuri soitti ja sain uuden reseptin.Olin vähän hämmentynyt eilen, kun kävin apteekissa hakee 100 mg lääkkeitä, mutta niitäpä ei oo oikein saatavilla enää ja farmaseutit eivät saa enää antaa vastaavaa lääkettä.En oo mistään lukenut tästä uudistuksesta.On kuulemma säännöt tiukentuneet, muutama viikko takaperin sain vielä vastaavaa lääkettä 50mg muttei enää.
Ei kai se lääke ole tuo sumatriptaani, jossa on ollut tämän vuoden saatavuushäiriöitä? http://www.fimea.fi/documents/160140...4-30ac0e7fbfce
Vajaa vuosi sitten olin koiran epilepsialääkkeiden kanssa samanlaisessa tilanteessa. Saatavuusongelmia oikeanvahvuisen lääkkeen kanssa, mutta puolivahvuisena hyllyssä. Kovasti oli sitä mieltä ettei voi myydä sitä. Ilmoitin ettei kai se mun vika ole, tuote on kuitenkin sama ja sitä nyt tarvitaan. Änkytti vielä että kun se tulee kalliimaksi näin. No se on kyllä taas mun ongelma, mutta aika vitun paljon kalliimaksi tulee viedä koira lääkäriin kun kohtaukset alkaa. Kyllä se siten lääkkeet möi.
Tuusulan apteekista on muutenkin huonoja kokemuksia. Kesällä piti hakea toiselle koiralle lääkekuuri ja niitä lääkkeitähän ei valmiina ollut, vaan ne piti valmistaa. Vähän vastenhakoisesti sekin homma otetettiin vastaan. 100 kpl. oli määrätty, mutta farmaseutti selitti että niitä voi tehdä vain 80 kerrallaan. Nekin saa sitten ehkä viikon päästä. Kerroin että koiralle on kuuri jo päällä ja lääkkeet riittää kyllä torstaihin asti, mutta silloin ne on saatava. Koska nyt on perjantai, niin mielestäni aikaa on ihan hyvin. Lisäksi reseptissä on sata tablettia, niin sata on saatava, ei täällä ruveta rampaamaan joka viikko. Vielä änkytti että siihen levyyn menee vaan 80 kapselia kerrallaan, mutta yritetään nyt saada. Ei meinannut uskoa sitäkään että en sitä paperireseptiä suostunut sinne jättämään, vaan saa ottaa siitä kopion jos tarvii. Syitä oli kaksi. Oltiin lähdössä matkalle ja koiran hoitajan on helpompi hakea ne lääkkeet, kun sillä on se resepti mukana. Olen kerran odotellut puolisen tuntia siinä tiskillä, kun etsivät reseptiä minkä olivat hukanneet.
Kotiin kun pääsin, niin jäi sen verran vaivaamaan tuo yritetään menttaliteetti, että päätin soittaa perään. Puhelimeen vastasi proviisori ja sillä oli vähän eri meininki. Kertoi että levyyn tosiaan menee kerralla vai 80 kapselia, mutta eihän se mikään ongelma ole. Totta kai niitä tehdään juuri tarvittava määrä, vaikka pitäisi tehdä kuinka monessa erässä tahansa. Lisäksi ei ole mikään ongelma saada niitä torstaiksi, tarvittaessa saa aiemminkin. Että näin.
Eihän se lääkkeiden hakukaan nappiin mennyt. Hoitaja soitti, ettei saanut mitään lääkkeitä. Pyysin marssimaan sisään ja antamaan puhelimen tiskillä olijalle. Oli taas tavarat kateissa ja jos sen reseptin olisi sinne jättänyt niin kuin meinasivat, niin olisi jäänyt lääkkeet saamatta. Siinä vaiheessa kun puhelimesta kuului että löytyihän nämä, niin oli pakko todeta että juuri tuon takia en sitä reseptiä sinne jättänyt.
Mikä on tarinan opetus. Se farmaseutti saattaa siinä tiskillä puhua ihan omiaan. Vaikka on koulut käyty, niin silti osa ei niistä ihan täysillä käy. Toki noissa ihmisten lääkkeissä KELA-korvattavuus on vähän asioita mutkistava asia. Eläinten lääkkeiden kanssa ei pätkääkään. Mutta lääkärille soittamalla sen reseptin saa kyllä muutettua sellaiseksi mitä hyllyssä on. Viime vuonna sain hommattua allergialääkereseptin vuidessä minuutissa lähiapteekkiin chatin kautta.
Helvetti mitä vatkaamista[emoji19]
Mulla olis mennyt hermot...
Helvetin murkut, jos minuutin on paikallaan, niin joku kiipeämässä vaatteita pitkin iholle :(
Muuten olis kiva istuskella ulkona..
Tarttis löytää niiden pesä, niin tekis vähän kiusaa...
Liite 32372
Nyt kiehuttaa kummasti, joku oli rusikoinut autoni lunari kuntoon PARKKIPAIKALLAX-( tämän hienouden jälkeen viisas IF vakuutus yhtiö ilmoittaa että ei korvaa euroakaan "koska lommot voineet tulla itse aiheutetussa kolarissa"... siis mitä vit**a!:sneaky:
Eik' siin' viel' kaikki! Astianpesukoneemme on vuotanut yli sen muovi vuotosuojan ylitse, ties kuinka kauan, keittiön kaapistoihin. Nyt Aiheuttaen että eilen jäi vetolaatikko ja kaapin ovi käteen :facepalm:
täytyypä tarkistellä tänään kuinka pahasti kaapit täytyy uudistaa, se on varma että en käytettyä astianpesukonetta enää osta ! Paukkuu budjetit kyl ny yli, tietenkin kesän kynnyksellä.
mut joo oli pakko tuulettaa, ei mulla muuta :hatsoff:
ps. näköjään 112's postaus, kuinka kuvaavaa :eek:
Harmittaa..(ihmetyttää ehkä enempi) Kerrankin ku ilmoittautuu takas faceen (älä kysy miksi :lol:), tai no on siin ajatuskin..jossain, onhan pari kotimaista k-18 ryhmää aikas ihmeellistä, toiseen pääsee heti ja toiseen ei sitten millään.
Voihan se olla et jotain puuttuu tai jotain.. Mut noh, nää on näitä mistään mitään tiedä.
Ei siinä kyl pärjäis ilmankin mut ku oon niin saatanan utelias.
Avauduin, postaan harvoin. :lol:
Vitun face
Joku mainitsi Facen? Heti rupes vituttaan, pitäs lailla kieltää mokoma paska! Liikenteessä aiheuttaa varmaan enemmän uhreja kuin mitkään päihteet ja jos päihteet on syynä, niin sen varmaan aiheuttaa Face:laugh:
Joo, itte koen lähinnä helpotusta, kun älysin ajoissa poistua kirjoista. Mitä ihmettä määki sinne lähin. No joo, uteliaisuudesta kai...
Mikä facessa vikana? Mä oon monta vanhaa tuttua, työkaveria ja koulukaveria löytänyt facesta, mukava vähän turista ja muistella vanhoja (jotain 40-50 vuotta vanhoja siis) :)
face:thumbdn:
Mika Saukkonen. Selostaja joka ei näe tilanteita,eikä ilmeisesti tunne edes sääntöjä.
Toki selosti aiemmin usa pelin...Lienee jäänyt päälle,mutta.... Kanadan jäähy tuli maalin siirtämisestä.Pelin viivyttäminen (tahaton.Tuomarilinja!). Saukkosen mielestä kiekko katsomoon.
Edellisessä pelissä jäi puimatta selkeä poikittainen maila ,josta 2-0 ruotsille. Tuomarilinjan arvostelu. Selostajan tulee olla enemmän pelissä sisällä.
Siis se Saukkonenhan on siellä vaan myymässä Seymor Skinner kanavapaketteja. Näe 64 ottelua ja mertsi huutaa enemmän kuin koskaan. Vain Seymorilla.
Windows päivitteli itseään koko eilisen. Tänään päiviteltiin lisää. Ei olisi kannattanut. Eihän Windows käynnisty ei. Kielen saa kyllä valita, että sinänsä ihan kiva. Mutta eihän se löydä palautuspisteitä ei. Eihän mikään rollback onnistu ei. Onneksi kaikki esillä olevat vaihtoehdot palauttamisista ja käynnistyksen korjauksista on kuitenkin kokeiltu, että sinänsä ihan kiva. Ei auta youtuben ohjeet ei. Kerran sain käynnistymään ja ruudulla luki teksti "Päivityksiä on saatavilla. Anna meidän hoitaa kaikki" Sitten tulikin musta startup sivu, jossa oli pelkästään roskakori. Melko kuvaavaa. On tämä nyt jotenkin ihan erityisen hienoa taas.
Mitä jos sen koko päivityshöskän lopettaa tykkänään? Services-->Windows update-->Disable. Tässä kohtaa käsi pystyyn kaikki ne, joille on ollut hyötyä/apua Windowsin "päivityspalvelusta".
Tokihan heti Windowsin asennuksen jälkeen kannattaa antaa sen tehdä ne kriittisimmät päivitykset, kuten servicepackit. Vaan miten onkaan jatkossa? Pelkkää riesaa. Itse en ole koskaan käyttänyt moista palvelua Windows 2k:sta lähtien. Eikä ole sen koommin ollut ongelmia.
En vaan tajua, miksi Windowsia pitäisi olla joka helvetin päivä/viikko päivittämässä. Asennetut ohjelmat saattavat sekoilla juurikin sen takia.
Mutta kukin edetköön omalla vastuullaan.
Sama puhelimen kanssa, monet sovellukset lakkaa toimimasta tai alkaa sekoilee päivitysten jälkeen.Ei jaksa enää kytätä niitä eikä päivittää.