Sähkönsiirron hinta. Miten voi maksaa tuplat enemmän kuin itse sähkö?
Tana, kun ei voi tuota kilpailuttaa...
Printable View
Sähkönsiirron hinta. Miten voi maksaa tuplat enemmän kuin itse sähkö?
Tana, kun ei voi tuota kilpailuttaa...
Joo on kyllä perseestä. Viime kuun sähkölasku rapiat 10€ josta melkein vitonen pelkkää siirtoa. Kaikki puhuu aina, että sähkö on halpaa mutta kukaan ei puhu sähkönsiirrosta:thinking:
Sähkönsiirron perusmaksu on näköjään viisinkertainen sähkön perusmaksuun verrattuna ja sit siirtoon on näköjään lisätty sähkövero n. 2,7 senttiä/kWh :(
Tuossa kolmen kuukauden lasku:
SÄHKÖN SIIRTO, Yleissähkö 3X025 66,92 €
SÄHKÖENERGIA, Varmavirta 24 kk Yleissähkö2 38,35 €
Kaks kolmasosaa siirtomaksua. Kettu.
Marraskuun laskut:
Siirto 190,16
Sähkö 102,27
Näin sähkölämmitteisessä omakotitalossa, eikä ollut edes kylmiä kelejä tuolloin.
Takkaa lämmitetty ja Ilppi päällä 24/7, silti tulee kalliiksi...
Täällä marraskuussa:
Sähkö (Fortum) 58€
Siirto (Caruna) 104€
Pönttöuunissa tulet päivittäin, muuten kaikki sähköllä...
Meillä taisi olla n 1.5 kuukauden, lokakuun puoliväli-marraskuun loppu, lasku 102 € ja siirto n.100€
Ilppi täälläkin tietty päällä kokoajan. Sähköyhtiö Energia 24/7 ja siirrot Carunan.
Voi perkl iski höyrykieli!!X-( Pitääpi laittaa harvest berryt sivuun ja kaivaa kaapista hätätilanne-mentholsotku jos auttaisi.
Oma auto remontissa, ja laina-autolla joku (en minä, vaikkei sillä olekaan väliä) ajoi pienen kolarin. Etumaski rikki, ja vaihtoon varmaan menee. Omassa autossa olisi jäänyt mokoma jälki korjaamatta.
Laina-autossa tonnin omavastuu, joten "pikkaisen" kirpaisee... :mad:
E. Homma soviteltu, autoliikkeelle pointsit. :thumbup:
Mikähän helvetti siinäkin on että kun meet tukka putkella univajeessa syksystä asti niin pysyy terveenä, ja nyt sitten kun on aika rentoutua ja nukkua kunnolla niin heti joku vidun flunssa päällä. Saatana! Emmä ois halunnu mitään kivaa tehdäkkään pitkästä aikaa mansesterissa. :sneaky:
Sähkölasku tipahti luukusta. 33e siirtoa ja 7e itse sähköä:mad: Kämpässä aamusin perkeleen kylmä, heti joutuu laittaa vaatetta päälle ja illasta sitten semmonen sauna, että alasti joutuu melkeen hillumaan. Teknologia lämmittää kummasti.
Taidan olla pakkaselle allerginen kun astuu ulos niin heti alkaa puskemaan limaa ja valuu kurkkuun jolloin alkaa yskittää.
Onnistuin jopa kunnon yskimisellä oksentamaan pelkkää limaa noin kourallisen verran mutta sen jälkeen ei sitä limaa sitten tullutkaan:thinking: Himassa ollessa nokka ei vuoda paitsi jos imee megamentholia tai syö jotain megatulista.
Hohhoijakkaa osaa olla tylsää kun ei keksi mitään tekemistä. Ainiin vuokrakin nouseeX-( Tosin onneksi vaan 8e.
Tuo on jotenkin niin tyypillistä. Kai siinä on joku omituinen itsepuolustusmekanismi, että kun ei jouda sairastamaan, ei sairastu.
Vasomotorinen eli idiopaattinen nuha? Tuttu tunne. Nenä vuotaa, kun lämpötila muuttuu, on voimakkaita hajuja, ilmankosteus muuttuu tai melkein mistä tahansa muusta syystä. Paitsi tietysti silloin kun on ihan tukossa. Kesällä sitten vielä kenties allergiaoireet päälle. Talvella jos on ulkona ja vähänkin pakkasta pitäis olla joku tamponi nenässä kun se on muuten jatkuvaa niistämistä. Erittäin rasittavaa ja hankaloittaa normaalia hengittämistä huomattavasti.
.
Aikasin alottanu kun nyt jo promillet yli 3.0.:lol:
Mitä ihmettä?? :cheers:
.
.
.
https://www.youtube.com/watch?v=YYv4yadRexY
Lisää keittoo, silmät liikkuu vielä.
.
Twisted selällään :laugh:
ɐnlnɐʇɐɯɐɐu ᴉʇɥoʞ ɐunddᴉᴉduʎssʎd ʎʎʇuääʞ ᴉsʞǝʇ uᴉʞäɯäʇ-,säɯʇääs ɐɐɯnɐl ɐɐʌɐɐʇsɐʌ ʇnllo ällääʇ loo nᴉǝ uɐʞsoʞ 'unnddoluoʞᴉᴉʌ snʇᴉoɾɐ ∀ƎԀ∀ɹ O˥o
'uɐɐᴉʞlǝs ᴉʇsɐʌɐʇʇnʇsǝlonɥ onɾ ɐɐʞl∀
Mullakin varmaan 1 promille mut ei selkene Twistedin kirjoitukset.Pitäiskö ottaa pari lisää jos sit aukenis?
Auto, siinä on aina valituksen aihe.
Tällä kertaa virtalukossa tuli kääntömäärä täyteen. Joutu hinurin tilaa viikolla.
Avainta käänsin virtalukossa, naps kuulu. Ja avain pyörii kun puolukka jossain.
Noh, kulutus osiahan ne vain on, mut marmoritiskin summaa jännitetään.
Omituinen ongelma stereoissa (integroitu). Kun käynnistää auton, niin vasemmat kajarit on mykkiä. Kun vähän lisää volumea, niin kajarit tulee mukaan ja sit voi taas hiljentää ja toimii normisti?? Ärsyttää tuokin jonkun verran :(
Se on häiriö virransyötössä/kulussa, kontaktihäiriö vain siihen osallistuvissa kohteissa. Käytännössä virranjakelun hoitaa virtalukko Nämä on helppo mitata eri osa-alueilla. Laturitkaan eivät ole pääsääntöisesti rikki, vika on joko komponenteissa tai virtalukossa.
Oli kyllä legendaarinen soitto Terveystalolta. Meillä firman kautta joutuu käymään kolmen vuoden välein terveystarkastuksessa ilmeisesti jonkin vakuutuksen takia. Viimeks käytiin Viisarissa, joka nykyään on Terveystalo. Noh, kuitenkin käyntiin liittyi verikoe ja spirometria, joka on pakollista painajille. Tänään "lääkäri" soitti ja ilmoitti että sillä on hyviä ja huonoja uutisia. Aloitetaan sitten huonoista vaikka? Sulla on tarve aloittaa verenpaine ja kolesteroli lääkitys. Aijaa? Entäs hyvät uutiset? Sulla ei ole astmaa... Hetken siinä mietin että mitähän vittua, kunnes varmistin että ne soitti oikealle henkilölle. Kyllä kuulemma. Hiukan tossa pulssi nousi, mutta sain kuitenkin aika asiallisesti sanottua että "Vittu ihan oikeesti? Te meinaatte mulle noi lääkkeet antaa YHDEN AINOAN testin perusteella vai? Ette vittu voi olla tosissanne!!!" Akka siinä änkytti jotain, ja meni ihan hiljaiseksi kun kysyin että onko ne ollenkaan katsonut mun "asiakastietoja" ennen noita huikeita diagnooseja? Ei osannut sanoa tohon mitään. Lopuksi totesin että mulla todellakin on astma ja siihen jatkuva lääkitys, ja tämä perkeleen asia kysyttiin kahteen kertaan ja kirjattiin molemmilla kerroilla ylös. Sanoin niille että tää oli mun osaltani tässä, ja tunkekaa mun tiedot vaikka perseeseenne. Hyvää päivänjatkoa vitun puoskarit. Mulla on joku lääkärikammo, ja verenpaine on aina tapissa lääkärissä. Tämäkin tieto olisi mun asiakastiedoissa, mutta mitäpä suotta. Tärkeintä on tunkea reseptilääkkeitä niin että tukka lähtee. Täytyy kyllä joku valitus tästä touhusta tehdä jos jaksais. Sitäpaitsi vastaanoton ämmä oli niin vitun epäasiallinen ettei paremmasta väliä. :glare:
Samasta yhtiöstä ne miullekki tarjos kolesteroli ja verenpainelääkettä pari kk sit. Totesin vaan et verenpaine ei parane ennen ku työpaikka vaihtuu ja kolesteroli on perheessä kaikilla korkea. Jopa urheiluhullulla sedällä on lääkitys kolesteroliin. Laput kyl kirjoitti mut en aio hakea. Vähän muutin kyl ruokavaliota kasvispainotteisemmaks.
Jotakuinkin kaikilla nousee verenpaine lääkärissä, valkotakki-ilmiö. Ei sillä perusteella pidäkään mitään lääkitystä aloittaa. Vähän pidemmaltä ajalta pitäis niitä mittauksia olla ja mielellään itse otettuja. Hyvä ettet lähtenyt tuohon älyttömyyteen, Teppa. Toisaalta hyvä että astma on niin hyvällä tolalla että sulla ei ole sitä ;)
Verenpainelääkkeet, ja varsinkin kolesterolilääkkeet, ovat tuottoisaa bisnestä lääkefirmoille. Miksi niitä lääkärit sitten usein liian heppoisin perustein määräävät, sen voi jokainen päätellä itse...
Netistä löytyy asian tiimoilta paljonkin tarinaa.
Todelliseen tarpeeseen lääkkeet ovat hyvä, sen sijaan mutu tms. syystä määrättynä eivät.
Nyt on IHAN PAKKO vetäistä tähän: sulla voi olla keuhkoahtautuma!*
Onhan noi sydän- ja verisuonitaudit suomalaisten hiljaisia tappajia. Kyllä niitä kannattaa yrittää hoitaa, vaikka se on vaikea sanoa, tuleeko infarkti, ohitusleikkaus tai sydämen vajaatoiminta 10 tai 30 vuoden päästä tai ei ikinä. Etenkin kolesterolilääkkeistä on myös aika paljon huuhaata liikkeellä. Mutta kyllä järkevän lääkärin pitäisi katsoa kokonaiskuvaa ja pidemmän ajan tilannetta. Tuo työterveys tahtoo vaan nykyään olla kuin terveyskeskus: isketään mahdollisimman nopeasti lääkkeet kouraan, koska muu hoito tai sen yrittäminen nyt vaan on kalliimpaa ja hankalampaa.
*Edit. Kuulostaa niin kamalalta että selvennys paikallaan. Joskus muinoin saattoi olla täällä pientä tunteiden kuumenemista joillain liittyen hengitystievaivoihin ja muihin kysymyksiin. Täällä oli onneksi paikalka yksi tohtori, joka korjasi virheluulot tehokkaasti.
Pyykkikoneen poistopumppu päätti sanoa työsuhteensa irti. X-(
Eipä siinä muuten mitään - helppo homma vaihtaa (luultavasti hoituu iteltäkin alle tunnissa) ja uus pumppu 35€, mutta kun on duunivaatteet märkänä koneessa ja tarttis huomenna niitä päälle. :rolleyes:
Stressi päänsärky tai mitä nyt onkaan alkaa vituttamaan pikkuhiljaa. Lähes joka yö muutaman viikon aikana herätty noin viisi sekuntia kestävään erittäin vihlovaan päänsärkyyn sydämen lyödessä. Tämä jatkuu kunnes nukahdan tai nousen ylös punkasta niin se loppuu. Aamulla sitä on myös esiintynyt jonkun verran ja on aina pakko nousta vaikka tekisi vielä mieli nukkua. On nyt kokeiltu popsia vitamiineja ja venytelty mutta ei näytä auttavan. Googlaamalla löytyy kasvaimista niskajumeihin asti asiasta. En kyllä mitään diagnooseja niiden perusteella ala tekemään. Toisaalta se kummastuttaa, että vihlontaa ei ole esiintynyt hereillä sohvalla makoillessa eikä ainakaan vielä päivän mittaan seistessä/kävellessä yms.
Toinen asia joka vituttaa on vasomotorinen nuha. Aina kun astun pakkaseen niin nokka alkaa heti vuotamaan ja limaa valuu kurkkuun ja sitten alkaa yskittää. Saa räkiä viiden minuutin välein. Vielä jos olisi kavereita ympärillä tulisi teiniajat mieleen.
Itsellä sama niska/pääkipu. Tyyny auttanut omalla kohdalla. 10 vuotta kärsinyt tuosta, löytyi hyvä tyyny ja loppui säryt. Nyt kun tyyny kuoli pari kk sitten niin taas sama ongelma. Uuden samanlaisen tyynyn hinta hirvittää mut edellinen kesti 5 vuotta. [emoji846]
Sohvalla makoillessa ei itselläkään ongelmaa, varmaa koska sohvatyyny tukee niskaa ja hartioita.