Oisko tuolla alkohoolilla muka osuutta näihin mysteereihin :thinking: Ite kävin paljussa killumassa jokunen aika sitten niin varvas murtui
Printable View
Alkaahan se hitusen helpottamaan kukon mukana. Mutta mitä helvettiä? Kukko oli aikoinaan paras olut, maistuen nyt lähinnä mullalta.
Vapor breakilta tuli viestiä,että arvostele ostamasi tuote.Kyllä V!"#¤u arvostelen kunhan ensin vaan saa sen käsiini.Eihän tässä ole vasta kuin 5 viikkoa mennyt toimitukseen X-(
Olihan tuo toimitusaika ihan tiedossa,mutta kun muutenkin ollu paska päivä ja vielä tollasia viestejä tulee!!
Ongelma ei ole google vaan tekijänoikeusjärjestöt jotka on lätkäisseet aiemminkin absurdeja uhkasakkoja palveluille joissa on laittomasti hostattu esim. Elokuvia ja sarjoja. Näiden pelossa YouTube on ottanut haulikkomenetelmän käyttöön eli ammutaan alas kaikki sisältö jossa on jotain potentiaalisesti loukkaavaa materiaalia. Lain vanhanaikaisuudella tarkoitan lähinnä sitä, että fair use-periaate pitäisi kirjata ihan lain varsinaiseksi pykäläksi, taaten näin yksittäisille sisällöntuottajille (esim. ne arvostelijat) mahdollisuuden saada korvausta heidän työstään.
ongelma tuossa YouTuben systeemissä on a) se, että se vahingoittaa myös rehellisiä henkilöitä ja heidän elantoaan ja b) järjestelmä on naurettavan helppo väärinkäyttä, mm. Yhden arvostelijan video sai Copyright Noticen pelin kehittäjiltä siksi että oli löytänyt koko pelin. Synnytti aika paskamyrskyn ja nyttemmin video palautettu youtubeen. Puhumattakaan sitten kolmansista osapuolista jotka voivat myös ilmoittaa noita oikeuksia "rikkovia" tapauksia.
OK! Sinun mielestäsi siis piratismista ei tulisi sakottaa. Ymmärrän, mutta itse olen täysin eri mieltä.
Ja nyt oletkin sitä mieltä, että ongelma on Google:n politiikka. Siis niinku ... kukamitähä?
No mutta ainakin Amerikan Yhdysvaltojen tekijänoikeuslaissa (jota Googlen tulee noudattaa) se on kirjattu lakipykäläksi. Jos katsot tuon Angry Joe:n videon, niin hänhän siellä ihan luettelee ne lakipykälät. Suomen laista en tiedä, koska en ole törmännyt tällaisiin kiistoihin Suomessa ja sitä myötä en ole tutkinut asiaa.
Tästä olemme samaa mieltä, mutta ongelma ei ole laissa vaan YouTube:n systeemissä. Se on perseestä. Tuo systeemihän on laiton, koska se antaa joillekin tahoille ottaa itselleen tekijänoikeudet materiaaliin, joka ei ko. tahoille kuulu. Joten jälleen kerran: ongelma ei ole laki, vaan YouTube/Google.
Tää vitun olo vois jo tasottua... Äsken oli liki ettei vuoden juomattomuus katkennut ku iski vitunmoinen ahdistus ja masennus kohtaus. Kipitin jo lähibaariin mut tilasinkin kahvin.. hetken istuin pöydässä ja mietin jos riipasis kännit.. Mut ei en siihen kyennyt vaan kokosin itteni ja nyt taas kotona. Parempi juomatta ja kyl se elämä tästä paranee ajan kanssa.. Mut vituttaa ku lääkärin perkele ei oo mitää määränny kunnon pillereitä siihe ku iskee toi vitunmoinen ahdistus ettei tiedä mitä tekee.. Nyt koht unilääke ja masennuslääkkeet naamariin ja toivon et saan nukuttua.
ei! nimenomaan olen sitä mieltä että piratismista kuuluu sakottaa; tämänhetkisenä sisällöntuottana ja tulevana sisällöntuottajien edustajana olen nimenomaan sitä mieltä että siitä pitäisi sakottaa; on hyvin väärin ettei tekijä saa tekemästään teoksesta ansaitsemiaan tuottoja. Mitä tuohon fair use-periaatteeseen tulee niin kyseinen 'laki' on tällä hetkellä Amerikassa nk. Doctrine, eli käytännössä siitä ei tule nk. de facto-käytäntö ennenkuin tarpeeksi moni tuomari sitä käyttää, toisin sanoen tällä hetkellä koko homma on yksi villi länsi, mennään yksittäisten tulkintojen mukaan.
Sori, vastaan loppuihin huomenna. :)
Koko TO-laki on ihan perseellään. Oli kyseessä sitten mikä vaan.
En ole sitä mieltä, että piratismi tulisi laillistaa tai mitään vastaavaa vaan, että itse laki on sitä luokkaa, ettei se todellakaan ole edes 2000-luvulla. Laitetaan nyt alas ampumisen helpottamiseksi kohdat.
A) Palvelun ylläpitäjä on vastuussa palvelun sisällöstä, vaikka palvelun ylläpitäjä ei itse palvelun sisältöä tuota. Yksinkertaisesti, mitä vittua? Samalla logiikalla olisin vastuussa siitä, että joku ajaa ylinopeutta minun autollani. Tämän takia YouTUbe on joutunut ottamaan käyttöön sen saatanan huonon content id -järjestelmän, jota todella moni firma käyttää väärin.
B) Tämä käsittämätön oikeuksien jako (koskee pääsääntöisesti Suomea). Jos taksikuski tekee itse musiikkia (säveltää, sanoittaa, esittää ja tuottaa) ja soittaa tätä omaa musiikkiaan omassa taksissaan omille asiakkailleen, niin hänen täytyy maksaa siitä Teostolle. Lisäksi varsinkaan Suomessa ei ole mitään käryä esim. CC-lisenssistä vaan sitä materiaalia käsitellään samoin kuin mitä tahansa kaupallista sisältöä varsinkin julkisissa esityksissä. On myöskin vitun hauska tehdä lyhyt leffaa ilmaiseksi nettiin kun musiikista vastaavan nimi on vahingossa laitettu Teostoon rekisteröidyllä nimenä (tuli kiva lasku Teostolta, jossa laskutus syynä "Jäsenen tuottaman materiaalin käyttö mainoksessa luvatta", onneksi tästä selvittiin muutamalla selvityksellä ja nopealla muokkauksella ja Teoston tyhmyydellä olla tallentamatta todisteita).
C) Suoja-aika a.k.a. levy-yhtiön rahastusaika. Tarviiko tästä edes mitään sanoa, kun erikoisesti nostettiin 75 vuoteen kun Beatlesin ja Elviksen ja vastaavien suoja-aika oli loppumassa.
D) Suomen tapa käsitellä lakia. Musitaakseni jo YouTuben tulon aikaan jenkkien oikeudessa tehtiin kompromisseja ja soviteltiin palvelun ehtoja sopimaan TO-lakiin ja yksinkertaisesti mahdollistamaan koko palvelu. Miten kävikään Suomessa Bookabookalle? Ammuttiin laas TO-lakia rikkovana ja pari vuotta myöhemmin hehkutettiin miten ihan sama palvelu, mutta vaan jenkien tekemänä, on niin loistava ja mahtava.
Vittu jee jee vaan.
Anteeksi, mutta en itse näe muuta vaihtoehtoa niin kauan, kuin netissä voidaan esiintyä anonyymisti. Muutenhan palvelun tarjoaja (tahallisesti tarjoessaan piraattipalvelua) voi aina vedota siihen, että "se oli joku toinen".
OK. Tämä on puute. Myönnetään.
Olisi kannattanut sen Teostoon liittyneen kaverin lukea ne säännöt, ennenkuin liittyi ... ja sitten kertoa niistä musiikkinsa käyttäjille.
Ei se ole niinkään levy-yhtiön rahastusaika ... vaan ainakin Suomessa perikunnan rahastusaika. Oikeastaan muuten aika heikko omaisuudensuoja verrattuna kaikkeen muuhun omaisuuteen. Vai oletko sitä mieltä, että jos perit vaikkapa kiinteistön, niin se on X:n vuoden kuluttua kenen tahansa muun käytettävissä? Jos olet, niin kerro toki kaikista nykyisistä ja tulevista perinnöistäsi sekä siitä, mikä on niille sopiva suoja-aika ja kirjoita julkinen julistus siitä, että ne ovat kenen tahansa käytettävissä haluamasi kohtuullisen suoja-ajan jälkeen.
Itse olen sitä mieltä, että omaisuus on omaisuutta, olkoon se konkreettista tai immateriaalista, eikä mitään suoja-aikoja edes pitäisi olla. Tietysti kaiken maailman kommunistit ovat eri mieltä (ja saavat mielestäni olla), mutta tämä on minun mielipiteeni.
Eli sun mielestä jos joku vuokraa väärillä papereilla auton ja ajaa sillä jonkun hengiltä, niin autovuokraamo on syyllinen kuolemantuottamukseen? Vai onko se mahdollisesti auton valmistanut tehdas? :evil:
Edit. Tällä haen lähinnä takaa sitä, että kyllä sitä "ihan oikeessakin" elämässä voi anonyyminä esiintyä/perseillä; ei se ole pelkästään netin yksinoikeus..
Boge sekos yhtäkkiä ja maistuu iha perseelle samoin protank -.- Miksi oi miksi aina samaan aikaan? Perkele tekee mieli höyrytellä mutta ei oikeen tyydytä paskan maku vaikka niksaa tuleekin.
Olisit pitäny yhen dripperin niin olis aina ollu joku joka toimii :D
Juurikin näin.
Ite valokuvaajana ja satunnaisena kirjoittajana painotan AINA sitä, että meikäläisen tuottamaa materiaalia SAA käyttää JUST niinku halutaan niin pitkään kun lähde selviää. TO-laki on ihan persiillään niinku tässä on jo puitu, ja Teosto on yksi perkele. Jos ei muuten, niin miettikää nyt perkele näitä sakkoja ja korvauksia jostain yhdestä ladatusta albumista tjsp. Ei niin mitään järkeä. Jos siitä sakottaa pitää, niin vittu rikesakko ja ladatun aineiston OVH omistajalle. Varsinkin kun vasta tämä joku hiihtäjä teki väitöskirjan aiheesta, ja ylläripylläri, warettaminen ei vaikuttanut millään muotoa menekkiin, eli "menetetty ansio" muuttui tyhjäksi tekosyyksi.
Enkä nyt sano sitä, että laillistetaan kaiken jakaminen yms. vaikka Piraattipuolueen jäsen oonkin, mutta joku roti näihin rangaistuksiin ja PALVELUN YLLÄPITÄJÄN VASTUU SIIRRETTÄKÖÖN SISÄLLÖNTUOTTAJALLE. On kuitenkin olemassa ihan täysin toimivia konsteja ihmisen tunnistamiseen, niin käytetään sitten niitä jos pelottaa anonymiteetti. Verkkopankkitunnukset, mobiilitunnisteet, sähköiset henkilökortit.. Onhan näitä tapoja vaikka ja kuinka.
Joku ...tanan kröhä taas liikkeellä. Vittu just pääsin töissä taas siihen vaiheeseen missä tehdään rahaa ekaa kertaa isyysvapaiden jälkeen. Niii, eiku vittu joku röhä päälle ja nom nom nom vituttaako. X-(
(Tehdään rahaa vaihe on siitä tärkeä, et perseaukiselle perheenisällä sitä ei tosiaankaan liikaa ole...)
Onneks tein just desin 12mg menttoolia...
Vituttaa, kun vaikka käyn paskalla ja tulen takaisin koneelle niin forkka pyytää kirjatumaan uudestaan.. Tosi lyhyt aika pysyä kirjautuneena jos tekee välillä jotain muuta. Asetuksista en nopealla silmäilyllä löytänyt kohtaa, josta tuota kirjautumisaikaa voisi pidentää.
^tai sitten vaan yksinkertaisesti ei käy paskalla. Problem solved :D
^ Onhan tuokin ihan toimiva ratkaisu :) Tai sitten modaa itselleen siwan muovipussista DIY katetrin.
Tuo muista minut täppä, helpoin/toimivin ratkaisu ;)