http://imageshack.us/a/img703/8584/didiwrkkii.jpg
:D :D :D
:esmoke:
Printable View
http://imageshack.us/a/img703/8584/didiwrkkii.jpg
:D :D :D
:esmoke:
Tossa kuvassa näyttäis wicki purevan aika ilkeästi läpivientireiän terävään reunaan kiinni. Vaikka olis hyvin tohotettu, niin selkeä paikka mistä voi ottaa maihin.
Vaikka saitkin tän jo toimimaan, niin vinkiksi silti muille.
Helpoiten olen itse saanut näihin eristämättömiin tehtyä setupin siten, että pyöritän vaikka kuusiokoloavaimen ympärille kanthalin, nykäisen kuusiokoloavaimen pois ja tipautan mesh rullan tilalle. Saa keskitettyä todella tarkasti tuon meshin siten, että ei pure mihinkään reunaan lujaa kiinni, mutta silti kanthal ottaa joka kohdasta tasaisesti meshiin kiinni.
Joo toi on aika vittumainen ongelma mulla, et toi meshi taipuu tota reiän reunaa vasten, kun kieputtelen lankaa ympärille..
Itsetehdyistä keraamisista wickeistä on juteltu täällä jo aikalailla:
http://www.e-cigarette-forum.com/for...mic-wicks.html
Katkeaa kuulema helposti vastuslankaa kääriessä. Paras setuppi scubadatdanin mukaan on isoksi jätetty kärki johon porattu reikä, ja coil on reiässä kuin cartossa. Mulla on kivi kans, vielä pitää hakea työkalut että pääsee tekemään wickin tosta.
Hyvin lähti Pico rokkaamaan :esmoke: hermot vaan meinas ekana mennä kun anto hotspottia :D
Jahas, selkis mistä NGP lyhenne tulee, Näppejä Grillaava Piru. Ton 4.1:sen kanssa kun pyörittelee vastuslankaa siten että on akku putkessa, rupee coili lämpenemään kun vähän rähmäkäpälöi ja hipaisee modin akkuputkea coililla.
Nimimerkillä grillattu peukalo ja etusormi, kahdesti. Ei tuoksu eikä maistu höpöltä, 0/5, en suosittele kuin anopille. Tulipahan avattua grillikausi. Perkele.
Toisaalta taas, NGP 4.1 on kompaktein 18650 Genny hybridi ikinä, ja halvasta ulkonäöstä huolimatta aivan loistava laite.
Tulee kunnon diskoteekki fiilis tosta ledistä tankinpohjalla :laugh:
Porasin DID-kloonin (Vaporbreak) wick-reiän suuremmaksi paremman wickauksen toivossa, ja messinkihän sieltä paljastui. Nyt se pitäis saada umpeen että uskaltaa höyrytellä. Maailmalla mainittiin keraamisesta pinnoittamisesta jonka voi tehdä itse, mutta ei muistanut tarkemmin mistä ja mitä. Mitään vinkkejä, mistä ja miten keraaminen pinnoite, vai olisko jotain muita tee-se-itse-sadepäivän-ratoksi -konsteja?
^Eikös ne tinaa kuparipannutkin?
Tossa JC Westin mielipidettä keraamisesta wickistä: http://youtu.be/-Em9VR_Ot9U
Itse en jostain syystä kaverista hirveesti lämpeä, mutta mun mielestä ihan ok-revikka ko. tuotteesta. :)
Tuo videohan on outskankin tilaamasta Tank Ecigsin myymästä wickistä ja ilmeisesti on eri kamaa, kuin esim. Rip Trippersin arvostelema FC2000 keramiikkawicki jota löytyy ainakin Discount Vapersilta ja S&S Modsilta. ;)
Jännä nähdä miten keraamiset wicki tulee jatkossa kehittymään.
Hawaiian Pineapple (VR) tukki meshin pahasti, mutta ei muuta kuin käämi pois, pesu, uusi käämi ja hotspottien poltto (ProVarilla, onnistuu!) ja mahtava maku vanhasta meshistä.
Ei mennyt montaa minuuttia operaatiossa ja on kuin uusi, ellei parempi.
Minä mitään ymmärrä :)
Mites toi keramiikka toimii, ei varmaan ole samaa kuin nämä oddy* keramiikat, kulkeeko neste pintaa pitkin vai imeekö tämä materiaali nestettä (kapillaari)
netissä näkyy keramiikkaa myytävän muuhun tarkoitukseen (sivu hukassa) jossa se on laitettu pulloon, oljyä vai vetta?
Miettinyt jo pitemmän aikaa millainen olisi keraaminen ato, hopea ja kanthtal langalla, tuo sopisi siihen varmaan kuin nyrkki silmään :D
Tuo keramiikka tulee siis gennyihin meshin korvikkeksi kuljettamaan nestettä tankista vastukselle. ;)
En nyt tiedä onko tuo virallisesti kapillaari-ilmiö jolla tuo toimii (joku luonnontieteisiin perehtyny saa kertoa oikean nimen, jos ei ole :D), mutta huokosta keramiikkaa pitäs olla, joka imee nestettä huokosiinsa ja nostaa sen vastukselle.
Sitä en sitten tiedä wickaako tuo oikeesti pystyssä, vai pitääkö kallistella, mutta vissiin maun pitäs olla jopa puhtaampi kuin meshillä. :)
Mikä sitten on totuus.
Toiset kun hehkuttaa tuon silican perään että on maku niin puhdas ja kaikkea mahtavaa, kun taas mesh maistuu raudalle. Toiset taas valittaa että silicasta irtoaa sitä kuuluisaa kakkaa maun sekaan.
Itse en oikein ole osannut päättää, tosin ei minulla koskaan kunnon silica vermeitä ole ollutkaan.
Henkilökohtaisesti en oikein usko, että tuolla akvaariokivellä saisi mitään niin mullistavaa aikaan, ainakaan makujen puhtauden osalta. Ja myöskin epäilyttää tuo wickaaminen, koska siinä en näe siinä mitään järkeä, että laite on koko ajan ympäri ja taas on hattu ja paidan kaulukset täynnä mehua.
Itseni (ja joidenkin muidenkin) mielestä silicasta maistuu hedelmä- ja karkkimaut paremmin, kun taas meshillä tupakkanesteet on parempia, siksipä käytän molempia. :)
Luultavasti tuota keraamista wickiäkin joudun kokeilemaan, kunhan Esmoke saa testinsä tehtyä ja toivottavasti ottaa toimivaa valikoimiinsa. :D
Tuskin tuolla keramiikalla atosta mitään niagaraa tulee, veikkaisin että sopivan meshireiän omaavalla atolla vuotaa meshiäkin vähemmän. Wickaus sitten onkin kysymysmerkki..
Luotettavien tahojen hypetystä odotellessa. Eli jahka suomipoijjaat saavat testit testattua niin sen jälkeen harkitsen itsekkin että ostaako vaiko eikö.
Jos joku on maistanut raudan makua meshwickillä niin joku kieppi on ollut irti meshistä, luulemma. ???
Mulla kyllä menee silica ja mesh, ja jotkut nesteet toimii toisella paremmin. Testattua:
- Halo Prime15: Silicalla jees, meshillä superjees.
- DIY Pirate's Booty: Silicalla saippuainen, meshillä oikein jees.
- DIY Jane's Wild Juices: Silicalla jees, meshillä vähän blaah mutta ihan jees.
- El Toro Cigarrillos Naturales: Silicalla superjees, meshillä blaah..?
- DIY RY4: Ihan ok molemmilla.
Silican tohotan, samoin meshin (mutta en karstaa nestepoltolla). Luulen, että varmaan eniten vaikuttaa mikä milloin milläkin toimii on se nesteen koostumus. Ainakin omalla kohdallani. Kuinka paljon sisältää alkoholia, viskositeetti, millä maustettu, pg/vg, basen laatu.... Puhumattakaan setupista, onko kyseessä 200 vai 500 mesh, ja minkäpaksuista lankaa käyttää ja millä wateilla ajelee.
Oikeastaan tiedän vain sen, että Halon Prime on helvetin hyvää kaikilla vehkeillä ja sitä pitää tilata kohta iso lasti lisää. :D
Tässä nyt tapellu noiden hotspottien kanssa monta iltaa ja nyt tajusin että mulla on toi lanka tommosta nikkelichromi vastuslankaa, eli onko kanthalilla ja tolla jotain eroo? Tein kokeeks silicasta setupin ja toimii paljon paremmin kun meshin kanssa. Meshinkin saanut toimimaa mutta sitten kun se on esim. yön yli käyttämättä niin on taas hotspotit palanneet.
Tein juuri äsken ensimmäisen hapettoman setupin ja tuntuisi jotenkin wikkaavan paremmin kuin kynttiläpoltolla sun muulla konsteilla tehdyt setupit? voiko tämä pitää paikkaansa vai olenko kerrankin saanut loistavan setupin aikaiseksi :D
itse tykkään tehdä silleen että poltan nestettä pari kertaa muuten en tohottele tai muuta. wickaa liian hyvin jos ei tee niin.
^Sulla on vaan liian vähän tehoja, jos yliwickaa. :D
Rakentelin tuon Diablon uudelleen edellämainitulla tavalla, mutta #500 meshillä. Tuli mielestäni todella hyvä, oli helppo ja nopea tehdä ja kuitenkin vasta toinen setuppini meshillä (tuuria?). Taitaa jäädä Kayfun ihan vaan työkäyttöön ja Diablosta tulee kotimodi.. :)
Somniun Proveri Minin nokassa. Höyryää hyvin, ei hotspotteja mutta maku on kadonnut. Sama liemi maistui eilen vielä aivan mainiolta (Vermillion).
Mistähän tämä?
Aika jännä, tuos joku päivä takaperin oli ihan hirvee säätäminen että sai setupin tehtyä Somniumiin, aina palo lanka poikki tjsp. Nyt sitte parin päivän aikana oon heittämällä saanu Somniumiin tähän asti parhaan setupin kuivapolttometodilla, ja nyt äsken sama homma Severukseen ku väänsin ensimmääsen dualcoilin. Aijee nää PÖHISEEEE..... Melkee humutusketjun arvonen, on nää hyvin rokkaavat mesh-setupit vaan LOISTAVIA. :D Ja henkimaailman asioita. :p
Itsellä kyllä tuossa ekassa ja toistaiseksi ainoassa elää kanthalsetuppikin. Somnium laitteena. Ensimmäinen setup toimi mutta ei höyrynnyt tajunnanräjäyttävästi niin jäi laatikkoon oO ehkä provarin 3.5a ei riitä meshille :DLainaus:
Alkuperäinen postaaja koskt
Kun teette tohottamattoman setupin, käärittekö ensin esim. poran ympärille vastuksen, sitten rullaatte meshistä sopivan tiukan kulkemaan sen läpi mutta jäämään ns kiinni? Kun sehän ei sitten saa koskea meshreiän reunoihin tai tankin pohjaan? Paitsi miksei se hyppää plusnavasta tulevasta suoraan miinukselle menevään? Täh häh :o rizzlatemppu? Oo
Ei siinä mitään kikkailla tarvii, vaikka ei oiskaan eristettä meshireiässä; tein Arrowiin setupin Turkumiitissä ihan normaalisti, eli käärin meshin melkein "umpinaiseksi", vastuslanka siihen ympärille sopivalla kireydellä ja koko laitos paikalleen ja kanthalin päät posteihin.
Pikkasen kauemmin joutu hehkuttelemaan, että sai hotspotit pois, mutta hyvin se ainakin näytti pelittävän.
Spctr vois muuten vähän raportoida mikä sen setupin lopullinen kohtalo oli? ;)
Jaa jos se kerta samallailla tehdään mutta onnistuu vain ammattilaisilta kuten olen käsittänyt niin taitaa ihan oikeasti olla henkimaailman asioita :D no jos sitä vielä meshivehkeistä innostuisi
Tohottamaton meshi saa vielä etulyöntiasemaa siitä, että vastuslanka voi olla reilulla tiukkuudella meshin ympärillä. Ei ole tosiaan merkitystä ottaako mesh maihin vai ei.
Nopein sykäyksin antaa sähköä, niin se coili pikkuhiljaa hapettaa meshiä altaan ja alkaa hehkua pitemmältä matkalta. Kunhan pitää mielessä että akut on äärimmäisen kovilla,
tämä on tosi näppärä tapa tehä setuppeja.
Ei ehkä ihan oikee lanka mut sinnepäin ainakin. Eli kysymyksessä lähinnä että miten laskee nuo kiepit setupissa? jos Kanthal langan alku on esim alaspäin sojottamassa ni onko ensimmäinen kierros siinä kun toinen osa langasta tulee kanssa alas vai miten? Kun melkein kaikissa videoissa vaan puhutaan kiepeistä ja ei sen tarkemmin sanota et mis kohin se lasketaan kierrokses
Ahaa no sieltähän tuli sitten vielä paljon lisäinfoa ja aina vaan paranee :)
E: khrone ^ Olen käsittänyt että 3/4 (jos + ja - postit ovat atossa samalla puolella meshiin nähden) tarkoittaa että kun katsot toiselta puolen setuppia, kanthalien päiden suuntautuessa oikealle, näet kanthalin menevän 3 kertaa meshin yli, toiselta puolen, kanthalin päiden jatkuessa vasemmalle näkyy sitten neljä.
Eli paljo se käytännössä olis jos miettii vivi novaa ja EA modia johon tarkotus tehhä semmone 1.2-1.5 ohm setuppi? eli langat tulee sinne kupin pohjaan niin montako kanthal narun pätkää pitäs näkyy ku kurkkasee päältäpäin? Käytös 2mm silicaa ja A1 0.2 Kanthal 43.?/m ohm jos tekee kahella tai yhellä setupin? Overflown laskurin mukkaan tulis noin 4-5 mut en tiiä kummasta suunnasta lasketaan jos osasin tulkita oikein
E: nimimerkillä Nautilus long mode tulossa ja ei vielkää tajua setupin tekoa :D
Enpä oikein tarkkaan osaa sanoa kun penelopeen eniten väkertänyt noita ja siinä mitataan kanthal etukäteen. Kuten muuten nautiluksessakin. Overflow kuitenkin sen sortin velho että luottaisin siihen :) Tee ensin vaikka U silican ympärille, ja sen nälkeen 4 kertaa täyttä ympyrää, siinä on sitten 5.
Riippuu miten tiukalle sä teet ne kierrokset. 37mm 0,2mm Kanthalia on 1,9ohmia. Vivi Novaan teen aina NR-jalat, eli siinä on Kanthalin pituus helppo mitata. 23-29mm sanoo laskukone, eli tee vaikka 25mm päähän toisistaan Kanthaliin pienet vekit ja tähtää ne kontakteihin.
Mutta ensimmäinen vaihe on jokatapauksessa se että kokeilet! Jos tuli liikaa ohmeja, ota lohtuhöyryt varalaitteesta ja tee uuteen yks kieppi vähemmän.