Jos pakka menee kasaan pumpulin poistossa, niin sulla on liikaa pumpulia. Mulla on tässä nyt käsissä Cubis, mutta on siinäkin ongelmansa. Ei se todellakasn tunnu vuotavan, mutta toimii hyvin vsin yhden muumin atolla.
Printable View
Moi
Olisikohan joku viitsinyt jeesiä. Olen monta vuotta höyrytellyt ego-c:llä ja nyt ajattelin päivittää koneistoa. Olen kallistunut subox miniin. Selailtuani ketjua informaation ja termien määrä alkoi hirvittämään. Fasttechiltä ilmeisesti kannattaa tilata? Tätä pakettia katselin: https://m.fasttech.com/p/2385501 Mitä muuta tuohon kannattaisi tilailla sitten samalla esim varaosiksi? Ilmeisti akku ainakin ja sen lataus onnistuu usb:llä? Etenkin tuo mukana tulevan rba:n käyttö on uutta. Tarvitseekohan atomisaattorin tekoon muutakuin lankaa ja pumpulia? Ja mitäköhän lankaa noissa kannattaa käyttää(materiaali ja paksuus) jos ajatuksissa ihan perus höyryttely jollain 20 watilla? Sitten nuo valmiit atomisaattorit mitä kannattaisi tilailla? Ihan suoria linkkejä voi pistää jos on tietoa. Kiitos jo valmiiksi.
Valmisatoista ainakin 0.5 ohminen toimii aika kivasti, 1.5ohm on muistaakseni tiukempi imultaan. Itellä 0.5ohm pää, 70/30 VGPG neste ja 28-35W tehoa tarjoilen tilanteesta riippuen.
Kannattanee maksaa tuo 15€ lisähinta lisätehoista, lämpösäädöstä, ylätäytöstä ja nopeasta toimituksesta.
Topbox Mini | VapeTalo.com
Okei kiitoksia kaikille vastauksista! Taidankin siis kallistua Suomen puolelle. Ajattelin ehkä tilata toisesta putiikista samalla muutakin niin kuinka tärkeää tuo ylätäyttö ja lämmönsäätely on perushöyryttelyyn? En oikein löytäny juttua tuosta topboxista.
Lämmönsäätö nyt on vähän niin ja näin, toiset tykkää ja toiset pitävät täysin tarpeettomana. Ylätäyttö taas helpottaa tankin täyttämistä jonkin verran. Ei tarvitse käännellä laitetta ylösalaisin täytettäessä, senkun ruuvaa korkin irti ja täyttää. Saman verran nuo näyttävät maksavan niin ehkä jo tuon ylätäytön takia päätyisin (ja tutulle ostaessani päädyinkin) tuodon top malliin.
Lämmönsäätö on osaamattomia varten. :rolleyes: Tuosta topboxista ei taida vielä paljon kokemuksia olla kenelläkään, kun on juuri tullut markkinoille.
Sanoisko joku hyvän setupin aloittelijalle. Juuri väsäsin ensimmäisen setupin 0,4 kanthalilla ja tuli 0,90 ohmin lukemat tarttis varmaan vähentää kieppejä. Vetäsin 3 mm riivatun ympärille
Sen sinisen meisselin ympärille 0.4mm kanthalista 5 kieppiä tekee 0.5ohm coilin. Hyvä perusvarma coili.
Kiitoksia vastauksista ja testaillaan molempia vaihtoehtoja
kellään kokemuksia mitenkä noi uudet ssocc coilit oikein pöhisee? entäpä perus 0,2ohminen? kiitos!:cool:
Hyvin pöhisee SSOCC 0.5ohm, maku on parempi kuin vanhanmallisella eikä vuotoakaan ole vielä esiintynyt.
Ei oo ilmava, tukkoiselta tuntuu Starren jälkeen :D Kyllä tämä paras MTL-clearo taitaa olla, mutta lunghitteihin vähän kehno.
tein tämän mukaan ja ohmit tuli sellaisen 0,56 laitteen mukaan ja mittari näyttää aika samoja. makua ei ihan vielä löytynyt ja 28 watin kohdalla alkaa maistuu pumpuli ja pikkaisen palanut. muuten kyllä tuntuisi olevan aika hyvä ohje ja vielä kun oppii ton pumpulin määrän kohdilleen niin sit hyvä. harjoitushan tekee mestarin :)
Onko porukalla noi SSOCC atopäät kestäny paremmin, ku ne kuutiomalliset pystyversiot? Itellä postissa oottaa paketillinen ja tässä nopeita laskuja tein hinnoista. Jos aatellen kiinasta 1.7€ kappale ja intternetsistä lueskellu että 0.5ohmisia 35w joku ajellu kuukaudenkin putkee ilman ongelmia, ni ite semmosella 2 vko kestolla jäisi RBA lähinnä harrastukseksi..
Nyt ekaa kertaa pitkästä aikaa on ollu viikon tommonen kuutiomallinen ajossa 0.5ohm 35w , ja hyvin pöhisee edelleen, aika vaaleita litkuja kylläkin.
Tai mite ny porukalla ylipäätänsä on nää valmiit päät kestäny? Välillä mulla tulee turhautumisia noihin rba vääntöihin, niin on kyllä kiva olla optio valmispäihin!
Pitkästä aikaa lieroilin itsekin ja tilailin lähinnä tuota kieltolakia ja tilanteita varten jolloin rakentelu ei nappaa.
0,5ohmin ssocc veti 100ml helposti läpi ja sen jälkeen purin sen niin ei juurikaan ollut karstoittunut, saati pumpuli tummunut. 33w ajelin itse koko ajan, ja tiivaria liemissä 5%.
On nämä parempia kyl maultaan kuin ne kuution muotoiset vertical-päät, tosin niistäkään ei kyllä ole kokemusta kuin yhdestä ainoasta atopäästä. [emoji16]
Joka tapauksessa tilattu 50kpl kaapin perälle odottamaan pahan päivän varalle [emoji38]
onko ssocc ato yhtä ilmava kuin se kuutionmallinen?
Onhan tuo rba helppo, säännöllisesti vaan uusi pumpuli sisään ja antaa palaa. Tai ei siis pidä antaa palaa kirjaimellisesti... :antismoke:Uuden coilin pyöräyttää muutamassa minuutissa. En ole valmisatoja käyttänyt lainkaan, enkä ihan äkkiä käytä.
Juu RBAlla ajellu itekki puolisen vuotta vissii ny, 1 atopään käyttäny ennen tätä. Välistä vaan iskee motivaation puute yms. Perhanan hyvä liero ja paras rba base tää o mitä mulla o ollu. Nyt näitä 4 ja on ollu jo pitkään semmone game over vehje, ku riittä aina 30-40w tehot. Käyny muitaki tankkeja tossa välissä mutta myyntiin on menny!
Eka mäki olin et ei vittu, mut sit totesin et voi saatana!
osaako joku kertoa mitä teen väärin? kokeillut useaa setuppia ja tuloksina ollut 0,4 - 0,8 välillä ohmit mutta maku puuttuu ja lanka palaa ei pumpuli ja sit on hirveä maku kokoajan. liikaa tehoja? lankana kanthal 26g
Kanthalille loistava setuppi on omasta mielestäni 0.4mm kanthalia 2.5mm ympäri sellanen 5 kiekkaa ja spaced eli väleillä. Pumpulit leikkaan tähän sen piipun laiton jälkeen melkeempä suoraan hatusta, eli sakset kiinni piippuun ja poikki, hieman pöyhii pumpulia ja sitten sulloo alas. Nesteet 70/30, 80/20 jne.
juu juuri nyt oli 2,5mm 5 kiekkaa ja neste 80/20 vg/pg suhteella. ei kuitenkaan spaced ja tuntuu että yli 22watt ei voi mennä. olisko wikkauksessa kuitenkin mun ongelma.
Mun mielestä tällä vehkeellä spaced on ainoo oikee. Veikkaisin kyl pumpulia ongelmaks tossa. Mä enno tota "kaiffari tyyliä", eli ylös pöntöstä, leikkaus ja alas painelua saanu ikinä toimimaan missään.
Skottirullan nykyään ja leikkaan päät niin että ottaa just ja just kiinni ku laittaa pöntön päälle.
juuri uutta setuppia tekemäss ja sinisen ruuvarin ympäri 5 kieppiä 0,56 ohmia ja pumpulia silleen että ihan vähän ahistaa laittaessa. Ehkä tuli jo nyt liikaa katsotaan.
tämmöinen pumpulointi tuli tehtyä, mutta makua vielä etsitään
Liite 25356
http://www.e-savuke.com/vb/atomisaat...tml#post618072:teaching:
Tämä vaan jaksaa toimia, tehot 20-23w. Subtankki ei ole pilvien pöshäyttelyä varten:rtfm:
Mulla on vaan maku hukassa koko ajan :( pitää etsiä vielä ja kokeilla omaa sweet spot setuppia tai sit on mehussa jotain vikaa.
Mä sanoisin, jos maku hukassa, ni microcoili pois, tai pumpulit on liian tiukat
Juu pitää vielä kokeilla spaced ja löysempi pumpuli setuppi
Noin nyt aletaan olemaan jo lähellä. Höyryä tulee ja alkaa makuakin löytymään. Dual mikro coil 0,3ohm molempiin 5 kieppiä 0,4 kanthalia sinisen ruuvarin ympäri. Vielä vähän hienosäätöä kaipaa.
Liite 25360