No äläs nyt. Ketjussa on muutenkin ideana kertoa ne pienet ja halutessaan myös suuret ärsyttävät jutut.
Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla
Printable View
Tunnen ihmisiä jotka hakee antibiootit kun vähä valuu räkää, en vaan ymmärrä miten ne saa niitä ku omalla kohdalla se menee niin että aina vaan määrävät buranaa vaikka olisi kuinka sairas. Viimeks ku oli flunssa ollu jotain neljä viikkoa niin sanoivat et ihan normaalin rajoissa mennään, noin kuudennen viikon kohdalla tuli korvatulehdus niin sitten antoivat antibiootteja (ekan kerran lapsuuden jälkeen sain molemmat niin korvatulehduksen kuin antibiotitkin). Mutta ainakin ne tehos tosi hyvin ku ei joka räkätautiin niitä ota:D
Kai se on vähän lääkäristäkin kiinni että antaako antibioottireseptin kuinka helposti. Mutta jokaisen kannattaa tietenkin itsekkin miettiä että ottaako kuinka helposti antibioottireseptin vastaan vaikka tietenkin houkutus on suuri kun olo on paska, mutta suuri on myös täysin turhien antibioottikuurien määrä. Jos en ihan väärin muista, vaarana ei ole vain nämä superbakteerit ja tulevaisuus jossa sitten joskus kuollaan ihan tavallisiin tauteihin, vaan että ihan yksittäiset ihmiset jotka ovat vetäneet monta antibioottikuuria niin niiden kohdalla voi nyt jo olla ongelmia antibioottien tehon hiipumisen kanssa. :blink: Mutta jos antibioottikuurin ottaa niin sitten se pitää myös käyttää koko kuuri vaikka olo paranisikin nopeammin, koska se on muuten vain intervallitreeniä pöpöille. :D
Toisella muksulla oli jokunen vuosi sitten poskiontelotulehdus, yleensähän näihin annetaan automaattisesti antibioottikuuri. Hämmästys oli suuri, kun lekuri vain kehotti ostamaan apteekista "sarvikuonon" ja huuhtelemaan suolaliuoksella poskionteloita. Meinasin viedä samantien muksun toiselle lääkärille, mutta sitten kuitenkin kokeiltiin tuota konstia. Ja kappas, auttoihan se ja jäi yksi "turha" antibioottikuuri syömättä. :)
Voi vittu sentään, miten immeisillä menee? Täällä likka örpänny lähes koko illan. Ei kiva ei ollenkaan just ku olis muutama päivä vapaata duunista niin tottavie likka sairastu joka ollu koko talven terve ku pukki.
Mua ärsyttää pojan puolesta, kun joutuu aika liki olemaan kotona hmm..4 kuukausi menossa, ei saa olla tekemisissä räkäpaska kipeitten ihmisten kanssa sytostaatti hoitojen takia.Pojalla alkaa seinät kaatua päälle[emoji51] pakko se on vaan kestää, että paranee sitten joskus.Loppuis jo tääkin paska......
Onko ne laittanu ulkonaliikkumiskiellon? :o No mutta sun pojalla taisi kyllä johtaa tilanne niin yllättäen noihin sytostaatteihin ettei ehditty esivalmisteluita tehdä. Aikoinaan kun mulla oli alkamassa sytostaattihoito, niin sitä ennen pistettiin kaikki rokotteet jostain pneumokokista lähtien ja tuhkarokko(vai vesirokko) mistä ei oltu varmoja olinko niitä pienenä sairastanut. Samoin hampaat piti tutkia ja hoitaa tarkasti koska reikä hampaassa voi olla vaarallinen sytostaattien kanssa. Ja sitten joutu vielä johonkin keuhkojen röntgen(?)kuviin missä katsottiin ettei mulla ole jotain kasvaimia missään koska sytostaatit voi aiheuttaa syöpää mikä on aika käsittämätöntä kun mun käsittääkseni alunperin sytostaatit on nimenomaan syövän hoitoon. :eek: Kamalia myrkkyjä. Onneks ilmeisesti pojallas ei ole tarkotus käyttää niitä sataa vuotta.
No saa se kulkea ulkona muttei ihmisjoukoissa eikä julkisilla mennä, koska vastustuskyky on niin alhainen vielä.Hoitoa saa 3-6 kk riippuen miten kuntoutuu.Dialyysit on onneksi ohi[emoji106] niitä ei tarvita enää.
Kortisonia syö vielä ja jotain muitakin paria lääkettä mutten muista mitä[emoji51] On jo paremmalla puolella, mutta paljon on vielä mitä ei pysty tekemään.Se on vaan niin perkeleen kiukkunen välillä.Ihan ymmärrettävää kyllä, koska aikamoinen shokkihan koko juttu oli ja tuli niin yllättäen ja nopeasti.
Niin ja siis ei tosiaan voi käydä hammaslääkärissä ja valitti, kun viisarit särkee mut buranan voimalla on mentävä[emoji51] Saitko sä siihen crohniin sytostaatteja?
Niin ei niiden aikana kai voi oikein mitään toimenpiteitä hampaille tehä, mutta sekin on paha jos siellä hampaissa on jotain ongelmaa sytostaattien aikaan, lisäsi jotain riskejä koska niistä voi tulla verenmyrkytys tms. Crohniin joo sain, mutta sain niistä haimatulehduksen. Siinä nousee kuume, oksettaa ja on hirvee vyömäinen kipu ylävatsalla ja selässä ja pyörtyilee. Mä odotin liian pitkään ennen kun hain apua, mutta onneks ei haima menny kuolioon tai mitään pysyvää. Ei ole tuokaan mikään harvinainen sivuvaikutus, eli jos tulee jotain outoja oloja sytostaattien kanssa niin lääkäriin kipin kapin. :blink:
Varmana mökkihöperöityminen aiheuttaa kiukkuisuutta, mutta jos menossa on kortisoni niin se tuo vielä extraa. Se vaikuttaa psyykeenkin pitkinä kuureina, vaihtelevasti eri ihmisillä ja vaihdellen jopa samalla ihmisellä käyttökerrasta riippuen. Mä oon vetäny elämässäni monta kortisonikuuria ja mut se pistää käymään ylikierroksilla, sillon siivotaan lattiasta kattoon vaikka on siivottu jo kolme kertaa ja juostaan vielä ympyrää katon kautta. :lol: Sillon siis turhauttaa vielä 100 kertaa enemmän jos ei saa mennä ja tehdä mitä haluaa. Viimesin kuuri teki mut vihasemmaks ku hakatun rottweilerin, eli oon ilmeisesti riittävästi kortisonia elämässäni vetänyt, toivottavasti ei enää koskaan joudu. :thinking:
Sullakin on ollut paha paikka joskus[emoji53] Onneks oot nyt ok[emoji8]
Poitsu on hiton levoton, valitteli sitä just tänään...sit se lyö välillä nyrkillä sohvaan tms[emoji23] purkaa vitutusta.
Onhan noissa hoidoissa ja lääkkeissä kaikkia mahdollisia vaikutuksia, mutta minkäs teet.Pakko niitä on kuitenkin käyttää.
Joskus tuli kuolemanlaakson läpi tuli kuljettua, ymmärrän miks poikas voi olla vihainen (sen lisäks että kortisonikin aiheuttaa levottomuutta ja ahdistusta) koska kyllä se vähän traumatisoi. Mutta kyllä se siitä kun kohta pääsee taas kulkemaan ja kesäkin tulossa. :)
Vituttaa nämä Paremmat Ihmiset, viimesimpänä just äsken kun luin facesta Armanin päivityksestä vastauksia siihen että KUINKA VITUN PALJON SYÖTTE LIHAA KU IHMISET SYÖ SUOMESSA 79KG LIHAA VUODESSA ja sit siellä on vastaamassa kaikki harmaanaamaset hipit kuinka heillä ei syödä yhtään tai ehkä 100g viikossa AAAAAARGH
Ja sit ku joku sanoo siellä että no kyl hän varmaan kilon lihaa syö viikossa nii siellä on että "ei ihminen tarvi lihaa" ja soija käy hyvin ku ihminen tarvii vaan ajatuksen lihasta, VIEDÄÄN VITTU NOI MUITA PAREMMAT HIPPITYRKYTTÄJÄT KAASUKAMMIOON JA TEHÄÄN NIISTÄ LIHAA
Muista tuittu, että vika on aina ärsyyntyjässä. Ei facea ei ärsyyntymistä, ainakaan omalla kohdalla ja taitaa toi facebookki olla jo eilisen päivän juttu. En kyllä itse tulis toimeen kasvis/vegellä, kun ruokavalio pitkälti lihapitoista. Kesällä syödään salaattia silloin tällöin, mutta talven aikana korkeintaan tomaatti/kurkku.
Ja ettei aivan offtopiccia niin vituttaa tää tv tarjonta. Samat ohjelmat pyörii joka kanavalla, jos eivät samaan aikaan niin vähintään uusintojen uusintoja monta kertaa viikossa. Toi siis sarjapuolella ja leffatkin pysyy samoina. 3-4 v vanhoja leffoja näytetään "tv-ensi-iltoina" sun muuta paskaa ja osa pyörii joka kuukausi, kuten esim. Snake on the plane.
Vika ärsyyntyjässä kun lukee melkeim 400 kukkalippiskommenttia ja jokaiselle joka tunnustaa syövänsä normaalisti lihaa tulee heti ripitystä :lol: Facebook oli eilisen päivän juttu jo syntyessään, vanhuksille ensimmäinen sosiaalinen media mut toiset oli olleet siihen mennessä jo 6v jossain galleriassa :laugh: Joten ikinä en oo alkanu facee käyttään sillai ku vasta internetin hoksanneet teki koska se oli jo sillon soooo last season :D Mut ryhmiä tulee valitettavasti seurattua ja aina saa uudelleen menettää uskonsa ihmiskuntaan
Ainahan siinä on se riski, kun netin aukaisee niin mielensä pahoittaa.... Loma vasta aluillaan, ja jo nyt olut maistuu kitkerältä :crying:
Kyllä ne kaljamakuhermot virkistyy harjottamalla
Niin, jos niille käy kuin jesselle. Nousi kolmantena päivänä kuolleista :thinking:
Minä syön lihaa niin paljon kuin sielu sietää[emoji2]
Mua ei kiinnosta paljonko muut syö enkä ala länkyttämään miten paljon muiden pitäisi tai ei saisi syödä.Kotona syön kanaa ja possua harvoin.Jasson luona punaista lihaa hirveä ym.itse metsästettyä ja eettisempää.Ennen söin enemmänkin, mutta nivelsairauden takia vähentänyt, koska punainen liha edistää niveltulehduksia.Ärsyttää ihan hitosti nää ituhipit, kun mennään äärilaidasta toiseen.
Vegaanihan on intiaanien kieltä ja suomennettuna tarkoittaa kehnoa metsästäjää😂
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
Mua ärsyttää kaikki, jotka kiihkoilee ruualla ja ruokavalioilla. Ihan sama onko vhh, Atkins, kasvissyönti vai mikä "näin syötiin miljoona vuotta sitten ja se on siis oikein". Rikkaiden maiden ylellisyyttä vänistä näistä ja tuntuu olevan joillekin uskonnon korvike. Kyllä varmaan kun historiaa kaivelee löytyy "pätevä" perustelu vaikka paskan syömiselle. Oma ruokavalio kannattaa muokata itselle hyväksi, mutta pitääkö sitä lähteä lähetystyöhön julistamaan ainoaksi oikeaksi.
Ei meinaa selvitä millään ja nyt ob vasta perjantai.
Mä luulin että on lauantai kun heräsin. Olo on vähän oksettava. :blink:
En kyllä tiedä että ärsyttääkö vai harmittaako vai humutattaako mutta kyllä kunnon kännien vetämisellä on stressiä poistava vaikutus vaikka fiilis on kuin ensimmäistä teini darraa potevalla joka ei tiedä mistä päästä pitäisi pukata ulos.
Oon eri mieltä, jos juo niin että tulee kankkunen niin jopa pari kolme seuraavaa päivää on vähän apeita. Ja masennus johtunee siitä että alkoholi laskee serotoniini- ja dopamiinitasoja. Kaikillehan se ei silti tee paskaa fiilistä, ehkä toiset on vaan herkempiä sille. :sleep:
Suoraan sanoen vituttaa kun tuli saatua tuo Hellfiren Predator dripperi itselle käyttöön kun on nuo kyseisen lafkan värkit yleensä melko kiven alla.
Jotenkin kaiken luetun perusteella oli sellainen kuvitelma, että nyt on taas kunnon über laitos mihin vääntää setuppia, LOL.
Jengi kehuu suu vaahdossa kun antaa niin vitun hyvää makua ettei ole tosikaan, eli flavor for days tyyliin.
On nyt tullut rassattua tuota jo varmasti parin työpäivän edestä ja kokeiltu kaikenlaista tuubaa, mutta ei niin ei. Kaikki muu kai siinä on ihan ookoo, ulkonäöllisesti ja toiminnallisesti, mutta ei siitä kyllä mitään suuria suu-orgasmeja saa, ainakaan Hadalyn jälkeen, mautonta paskaa.
Ei jatkoon.
Tähän päivään mennessä minä oon oppinut sen että kun jotain hehkutetaan ihan helvetisti ja ostat sen itelles niin saa varautua pettymykseen...
Joo noin se menee. Hellfiren värkitkin nousseet aikojen saatossa vähän sellaiseksi helvetin kultti kamaksi. Kai tuokin olisi viisi vuotta sitten ollut kova dripperi jos ei muita olisi keksitty. Kuitenkin tuota lafkan facebook-ryhmääkin tulee seurattua, ja siellä harva se päivä joku leuhottaa tälläkin vehkeellä, mutta ilmeisesti ei vaan anna luonto periksi myöntää että on ihan perberistä.
No, Exocet sentään toimii Billet Boxissa, joten ei nyt viitsi koko puljua lytätä.
Rellu 2/3 (ainoa laite) alko valittamaan yhtäkkiä check batteryä ja koitin vaihtaa akut mut ei auttanu. googlettelin ja johtuu siitä et toi yks johto on itekseen katkennu tuol sisällä, tai oikeastaan juotos antanu periks. Avasin modin ja niinhän siel se vitun johto roikku... Ei tietenkää enää mee takuuseen ku joskus joulukuun alus ostettu eikä mul ole mitään kolvia eikä täl hetkel kyl rahaa ostaa mitään uutta modiakaan.. Tais tää harrastus olla tässä, millon tankki menee paskaks, millon sit modi. Lakiakin kiristetään eikä sen jälkeen saa enää mitään tilattua ni vittu olkootX-(
Tuli sen verran kova närästyskohtaus ettei auttanu kuin tulikuuma suihku mahallle, voi vittu näitä sairauksia.
Volkkari jäi pajalle potemaan. Meinas perkule moottori tipahtaa. Kolmesta pultista 2 poikki ja 1 enää pätkän kierteillään. Hieman kyllä tuurikin kävi; hyvin hyvin liki ettei menny jakoremmi poikki.
Töittömällä saattaa hieman tiukkaa tehdä tuonkin rempan maksaminen. Saas nähdä pysytäänkö 3 numeroisessa laskun loppusummassa.
Jos ei mitään hajonnut/vääntynyt niin voi tuurilla selvitä vähällä. Itsellä ihan sama aikanaan, 1 pultilla kiinni ja kaasu hirtti pohjaan. :D On kyllä umpirehellinen ja osaava villi huolto täällä. Maksoi 4 kymppiä muistaakseni (samalla tehtiin normi vuosihuolto kyllä myös).
[emoji106]
Jakoremmin muoviset suojakotelot hieman kappaleina, tarvii kyl uusia (n 75e uudet, ei kovin paha). 7 moottorin kiinnityspulttia vaihtoon. Remmin reuna hieman nirhaantunu. Samalla sit normi jakopääremppa vaiks olis voinu viel 65tkm ajella tuolla remmillä ilman äksidenttiä.
Jåå-å. Tilasin helmi-maaliskuun vaihteessa laitteen FT:ltä. Huhtikuun alussa lähettivät sen. Nyt heille pitäisi sitten antaa 60 päivää aikaa etsiä pakettini jostain, koska menivät hävittämään sen. Ei tämä oikein toimi. "Thank you for your understanding in this case."