Juu sitä pumpulia saa laittaa niin paljon kuin vaan saa coilista läpi. Sitten vain muistaa vedellä sitä pumpulia edestakaisin niin kauan että liikkuu vapaammin käämin sisässä.
Juu, just noin mä oon vihdoin oppinut tekemään :)
VG-PG suhde nesteessä vaikuttaa myös asiaan että kuinka tiukka taikka löysä pumpuloinnin pitää olla. Itse käytän paksua VG:tä 85-90% nesteessä ja silti laitan mielestäni aika tiukan pumpuloinnin... Mutta se: "mielestäni aika tiukka pumpuli" on just se jota pitää harjoitella :D
Vaistolla se Robin Hoodkin ampui... [emoji2]
Tarkoittaako tämä:
Mitä enemmän pg:tä, sitä piukempi pumpuli?
Mitä enemmän Vg:tä, sitä löysempi pumpuli?
Hyvä tietää tuokin.
Onneksi tuo pumpulin vaihto on halvemppaa ja kuin auton vaihto.
Sellainenki asia minua kiinnostaisi että kun mulla on neste n.90% VG:tä ja DTL tyyli ja tankit on Griffin, Avokado ja Merlin niin mikä merkitys on sillä että teenkö coilin 2mm, -2,5mm vaiko -3mm?
Isompi käämi, enempi villaa menee väliin.
Jos langan paksuus ja kieppien määrä ei muutu, kasvaa ohmit. Samalla pakkaan tulee myös isää massaa, jonka lämmittäminen ottaa enemmän aikaa. Samoin jäähtyminen, jota toki kompensoi isompi villamäärä (suurempi nestevarasto).
EDIT: käämin (ja langan) paksuus kannattaa valita aton ilmakanavan mukaan. Siten että käämi peittää sen ilmakanavan.
Nyt Beenari puhuu kuin poliitikko..? :thinking::D
Ja sitten jos tekee vaikka halkaisijaltaan 3,5mm coilin, tai isomman, niin pumpulia joutuu laittamaan niin paljon, että esim Griffinissä tulee jo ongelmia pumpulien asettelussa nestekanavien suulle. Jos kaikki pumpulit tunkee sinne nestekanavan aukon reunan alle, niin ne tulee liian tiiviisti ja sit ei enää wickaa kunnolla. Ite käyttänyt tuosta syystä maksimissaan 3mm coilia.
No kysynpä vielä että miten kääritte claptonin spaced coilin? Itse käärin äsken puuruuvin ympärille ja tuli aika tasaisen väljä.
Sekin kysymys mulla on vielä ymmärtämättä että miksi kiertää coilia väljään taikka miksi tiukkaan..?
.
.
Ei se nyt mikään laki ole, enemmänkin ettei kannata.
Iso ilmahormi viittaa hyvin avoimeen hengitykseen, jolloin suoraan keuhkoon vetäessä voimakas ilmavirta jäähdyttää coilia liikaa ja höyryn tuotto onneton.
Poskarina jos yrittää kiskoa, niin aivan liian avoimessa hormissa ei juurikaan ilma liiku eikä jäähdytä käämiä => kärähtää herkästi.
Olen tässä nyt kolmisen viikkoa testaillut tätä rba touhua. Höyryä tuottaa hyvin/enemmän ja makua enemmän kuin ostovastuksilla.
Verrokkina Kangerin subtank mini 1,2 ostovastus (uudempi malli).
Kangerin toptank mini rba, jossa 1,2 - 1,4 omatekele 0,32 langalla.
Nesteen kulutusta vain hieman hämmästelen.... Tuntemuksen mukaan rba olisi 1/3 janoisempi kuin ostovastus, vaikka vastusarvo on suurin piirtein sama. Käyttämäni neste on sama.
Onko tama normaalia?
Vai tuleeko sitä vain huomaamattaan pössyteltyä itse virkkaamalla enemmän :)
Kyllä omista setupeista tulee usein janoisempia mutta kyllähän sen saa itse tehtyä sopivaksi kun jaksaa säätää. Omasta mielestäni omasta tulee myös aina parempi enkä oikeastaan ole valmiisiin koskenut kun pääsin vauhtiin.
Lisää kieppi langassa ja laske tehoja niin kulutus vähenee.
Mikä ois hyvä setuppi Derringeriin? Nyt on 0.92ohm coili 0.4 Kanthalista 2.5 päällä ja vetelen 40W ja tuntuu että ei lähe yhtä hyvin makua kuin esim. Toptankista. Menee myös kuivaksi tosi nopeesti. Liian vähän villaa vai liian iso ohminen coili tai jotain muuta? Elämäni eka dripperi siis kyseessä ja ihan äskettäin vasta setupoin.
Paljonko nestettä drippereihin kuuluu noin ylipäätään laittaa? Silleen että villat ja coili kostuu vai oikein kovalla kädellä?
Ja pikkusen rinnuksille...niin silloin on liikaa:crying:no Joo väärä topic,mutta kyllä välillä tuntuu että maalaisjärkeäkin saa käyttää
.
Ei tää Derringer oikeen vakuuta, siirryn takas Subtankkiin. Vähän huonot nesteet tosin käytössä, meni jotenkin pilalle aromit kun tein 50ml pulloihin näitä. Jatkossa ehkä vaan 30ml pulloihin korkeintaan tai jotain.
Totta. Vähän hätiköin kun tein heti 250ml nesteitä joita olin hörytellyt ehkä pari päivää ja todennut ihan meneviksi. Nyt kolme noista pulloista on maultaan vähän niin ja näin ja neljäs muuten hyvä mut aromit ei oikeen erotu vaan on aikamoista sekamelskaa. Menthol on ainoa joka onnistus kunnolla :D
.
Valmista 70 vg 30pg pohjaa käytän. Jätin kyllä tilaa ainakin coilin ja pohjan väliin ja yritin asetella coilin mahdolisimman keskelle, kuten yhdessä videossa neuvottiin. Voiskohan olla että villat on liian tiukassa tai jotain. En kyllä jaksa ton kanssa enää tänään tapella, täytyy kattoo joku toinen päivä. Kiitos vinkeistä kuitenkin.
Montas hatsia (Derringeristä esim) pitäis saada otettua ennenku menee kuivaksi? Tuntuu että jo viiden jälkeen alkaa olla vähän kuivahtava. Tai ei ehkä kuiva, mutta makua ei niin paljon.