^Jos vaikka käärii meshin silican ympärille? :D
Printable View
^Jos vaikka käärii meshin silican ympärille? :D
E1 meinaa, että setuppi vetää oikosulkuun ja E-kakkosesta pääsee eroon, kun tiputtelee voltteja. E8 tulee itselle yleensä vain jos setupin teko on mennyt täysin reisilleen ja kaikki mystiset viat on iskeneet päälle samaan aikaan.
Oma kokemus on, että ne liemet mitkä pilaa karton nopeasti, tukkivat myös meshin tavallisen äkkiä. Coili pois, pari kynttiläpolttoa meshille ja uus coili ympärille, niin alkaa taas rokkaamaan.
Onko nuo silicat tuola tavallista laadukkaampia? Vaikuttaa aika kalliilta. Sen sijaan tuolta sais halvalla 0.22mm kanthalia, se vois olla aika hyvän kokosta, 0.2mm jäi kokemukset että olis hitusen liian ohutta ja 0.3 on taas melkosta rautalankaa ja pieniohmiseenkin saa 5-7 kieppiä laittaa.
http://www.finnvape.com/product/260/...astuslanka-20m mitäs mieltä ootte tuosta onko tuo hyvää kanthalia vaikka didiin ?
Ihan hyvää lankaa, itsellä myös käytössä, tosin käytän sitä kaksin kerroin mm DID:iin. Yksinään se palaa aika helposti poikki, tosin taitaa muutkin 0.20 langat mennä poikki hotspotin kohdalta.
tällä tavalla http://www.youtube.com/watch?v=H-_LFbQK778
Liekkö tuuria, mutta en ole koskaan saanut 0.2 lankaa poikki. Kaksinkerroin laittamalla saat matalemman vastuksen, mutta jos käytössä VV-laite, niin yksinkertainen lanka rokkaa parhaiten. VV-laite vaatii korkeamman vastuksen, sillä usein virtarajoitin tulee vastaan matalilla ohmeilla.
Juu jotenkin noin. Tulee aika rouheat tehot: modattu Bombshell + DID tuoreella akulla:
Linear Vin = 3.633 V
Iave = 5.187 A
Pave = 18.844 W
Resistance = 0.600 ohm
Diablossa mulla on samanlainen setuppi. Jää suurin osa VV-laitteista (ml ProVari) toiseksi :D
Tuollaisilla tehoilla alkaa itellä jo nuo Inan litkut ainakin maistumaan jo aivan hirvittävälle, tuntuu että kestäis enempi sellasta 14-16W tehoja parhaiten. :P
Jää toki, mutta noilla wateilla aika siitä, kun akku alkaa yskiä siihen, kun se venttaa ei ole hirveän pitkä.
Kyllä noissa AW 18650 kestää sen tankillisen eli 4-5ml höyrytystä. Uusi akku käyttöön ja nesteet sisälle samalla vaihdolla :D
Itse ainekin saanut parhaimmat höyryt juurikin mekaanisella modilla semmosella 0,8ohm setupilla. Ja vaikka se akkujännite laskee niin imo pieksee silti monet VV/VW vehkeet mennen tullen.
Samoin. ZAP+ProVari-yhdistelmäkään ei vain tuota niin hyviä höyryjä kuin esimerkiksi Diablo tai tuo edellämainittu Bombshell + DID-combo. Muut käyttövempeleet ovat P+ Somniumilla ja GUS22 Cobralla.
VV-vehkeet käytännössä häviää aina (hyville) mekaanisille modeille mitä genesiksiin tulee, mutta kyllä esim. Provari + Somnium combolla sai helposti sinne 14-15W tuntumaan missä mielestäni kohtaa kokonaisuus parhaiten ja saa kaupanpäällisinä reguloinnin. Lavatubeilla ja kavereilla en sitten siihen puuhaan lähtisikään.
Kun on tullut maistettua Bombshell-parhautta melkein 19W:llä niin ProVarin 15W ei enää tunnu miltään :( Oma ProVari + ZAP laitteisto on toistaiseksi lainassa työkaverilla aloituslaitteena, kun se oli ns. joutilaana. Penelopekin kerää pölyä laatikon pohjalla...
Onko tossa ZAPissä vielä kuinkapaljon löydempi imu verrattuna somniumiin? Onko ilmareiän koko suoraan suhteessa höyryn määrään? Veikkaisin että maku tuosta kuitenkin kärsii...
ZAPpi toisinaan vähän himottaisi, mutta silti tuo Provari on mun mielestä parempi silicaveheille kuin meshille...
Ja tosiaan ihmiset kun vänkäävät mesh setuppien tekemisen vaikeudesta, niin kyllä mun mielestä silicasetuppi on paljon vaikeampi vääntää :) Hiukan nopeampi se kyllä saattaa silti olla.
Mikä olisi sellainen mesh laite mistä lähtee oikeasti lämpöiset höyryt? Mikään tällä hetkellä kokeilemani mesh ei ole päässyt samoihin lämpöihin kun Spheroid. Onko edes mahdollista, vai pitääkö munkin oikeasti siirtyä johonkin 0.6 ohm setuppeihin? Sitten kyllä melkeen tarvisin 18650 modin, jotenkin olen pitänyt tuota 18500 aika passelina kokona...
Kyllä se ilma-aukon koko on jokseenkin suoraan verrannollinen höyryn määrään, jos käytetty setuppi on sama. Pieniä poikkeuksia tietenkin löytyy, tästä esimerkkinä somniumin ilmavirtaa kivasti blokkaavat sormiruuvit jotka kiristävät imuilmaa hieman. Zapin imu on löysempi kuin somniumin. Makuhan siinä jokseenkin kärsii, kun ilmaa sekoittuu höyryyn enemmän. Tästä syystä on omasta mielestäni tärkeä, tai ainakin miellyttävämpää, ajella näitä isolla ilmareijällä ja -kammiolla olevia atoja isoilla tehoilla. Mä en ite tykänny provari+zap-kombosta oikein ollenkaan. Ei provari vaan ole mun mielestä se laite näille vehkeille, mutta mielipiteeni toki johtuu myös siitä että tykkään tehoista mitä provari ei pysty antamaan.
Jos kuumia höyryjä haet, niin tulisi etsiä pienellä topcapilla ja pienellä ilmareiällä oleva ato. Tällaisia ovat esim mini did, hellfire mini, juggernaut ja line v2. Pieni ilmakammio ja lyhyt etäisyys coililta tipille takaa lämpimät höyryt. Tietenkin mitä matalampi vastus, sitä suuremmat tehot ja täten suurempi lämpötila. 0.6 ohmisia setuppeja pystyy kyllä huolella ajelemaan pienemmilläkin akuilla. Mulla on tällä hetkellä juggernautissa 0.6 ohminen setuppi 18350-akulla, about 0.8 ohminen coili bamissa 18350-akulla ja 0.6 ohminen DID 18500 poldiacin päällä.
Pienempi coilin halkasija auttais varmasti. 3mm meshitukin ympärillä oleva coil lämpiää niin hitaasti että mä en saa 3s imuilla niistä irti oikein mitään. DID-kloonissa toistaiseksi paras on ohuempi mesh pienellä keskireiällä ja kerros pumpulia ympärillä koko matkalta.
Jos noita pienikammioisia haluaa testata, niin esim Esmoken Line-kopio Phoenix Arrow vois olla kova sana. Juur siksikin nuo kaiken maailman mini-DID-stylet ja Picot on melkosen koviksia toimiessaan kun kammiotilavuus on pieni, niin maku ja lämpötila nousee melkoisesti (pienen ilmareiän kanssa) vaikkei mitään extreme-setuppia tekisi. Höyryn määrä kärsii kun ilmareikä on pieni, mutta niihin on mahdollisuus porailla sitten isompaa reikää hattuun.
Samoilla linjoilla ZAP:in suhteen vanttilan kanssa. Lisäksi sen hinnalla saa Diablon, joten suosittelen ennemmin sitä kuin ZAP:a.
Johan on taas wickausongelmaa #500 meshil.
Tai siis luulen, että rullani ei ole tarpeeksi paksu, koska tehoja tulee se melkein 20 W kuitenkin täydellä akulla niin kai se nyt kuivuu hetkessä. Jaksaa se 2sec antaa mukavan makuista höyryä, mutta sitten saakin taas kallistella. :)
Juuri eilen illalla mitattua:
Akkujännite: 4,21 V
Jännite Kuormalla 0,8 ohm: 3,975 V
Virta: 4,969 A
Teho: 19,75 W
Kyllähän se ihan mukavasti pöhisee ja ei todellakaan tule lavatubea tai kickiä ikävä. :D Toki noin kova teho on vaan sen ohikiitävän hetken, mutta kyllä se pienempikin riittää.. :D
Selittäkääs nyt tyhmälle, miksi täysin toimiva setup tunnin hyllyllä seisomisen jälkeeen antaa alkuun hotspotin ylälankaan. Joka kerta saa aluksi viritellä. (Somnium + ProVari)
Ylin kieppi on irti meshistä. Kun sitä hiukan käyttelee, niin lämpölaajenemisen seurauksena ottaa taasen kiinni meshiin. Purista esimerkiksi pihdeillä se lanka tiukemmin kiinni meshiin.
Tai ihan vaan kiristät pikkasen sitä lankaa keskipostiin. ;)
Kiitokset vanttilalle infosta. Ihan oikeilla jäljillä olen ollut... Taidan tyytyä odottelemaan ZAP testiä johonkin miittiin, sillä tiedän ettei se mulle jäisi kuitenkaan. Löysä imu vaan toisinaan kiehtoo, mutta kyllä se maku on pääasia.
Nuo pienet laitteet on tullut sivuutettua ihan kokonaan pienen nestetilavuuden takia. Tuo Line v2 säiliö olisi kyllä jo ihan siedettävän kokonen ja sen ulkonäkö on aina miellyttänyt silmää. Täytyy laittaa harkintaan...
Did:in vakio setuppi ei kauvan kestäny kun vamoon tuli vähän väliä "Lo" ja yläpäässä hotspottia ei saanut sitä pois vaikka kuin niitä vastuslankoja siirteli ja kaikkia sittempä se palo poikki mutta pitää ite koittaa väsätä tänään ensinmäinen oma setuppi
ja ensinmäinen setuppi onnistu ihan ok 1.8ohm.
Eli jos oikein ymmärsin, niin "paras" setti meshiatoille olisi mekaanine modi, esimerkiksi Bolt ja DID-kopio (opiskelijabudjetti)? Ainakin hinnan puolelta ainakin tällä hetkellä houkuttelisi enemmän kuin diablo.
Kovan henkisen taistelun jälkeen taidan bogetankeista siirtyä tähän meshiin silican sijasta. Seuraavaksi pitäisi se tohotin hankkia jostakin halvalla. Myykö Biltema/Honk Konk halvalla näitä vekottimia?
parilla kympillä lähtee sekatavarakaupoista toho. Clas Olson tai nuo mainitut yms.
kärkkäiseltä löytyy iroda pt-500 maksaa 30€
Hinta/laatu-suhde on kyllä tossa Diablossa noin satakertainen verrattuna tuohon miettimääsi comboon. Boltissa toi jännitehävikki voi ruveta vituttamaan hetken päästä. Kiinalaisissa kopioissa ilmareikä ei välttämättä asetu kohilleen, se on liian pieni yhdessä meshin reiän kanssa ja tuo combo näyttää naurettavalta.
Diablosta maksat 160€ ja et varmasti tule pettymään. Kun sitten joskus meinaat myydä niin hintakaan ei ole tippunut nollaan niinkuin tuossa Bolt+kopio combossa. Ja voin lyödä vetoa että pitkällä tähtäimellä säästät rahasi kun ostat heti tuon Diablon eikä heti viikon päästä tarvitse ostaa parempaa. Diablo myös parempi aloittelijalle eristetyn wicki reiän ansiosta. Osta myös heti tarpeeksi iso ja tehokas toho. helpottaa elämää kun ensimmäistä kertaa alat touhuamaan meshin kanssa.
"Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa" Tämän kun joku olisi minulle iskostanut alkuaikoina päähäni.
Jätä suosiolla toho hommaamatta, kun toimii paljon paremmin ilman. ;) Muuten olen kyllä täysin Peksin kanssa samaa mieltä.
En kyllä Bolttia lähtis meshivehkeiden kanssa itse käyttämään, koska nappi kuitenkin antaa jossain vaiheessa periksi.. Pitäs olla täysmekaaninen, niin kestää. ;)
Kysytään nyt tälläinen nolo...onko tuo hopealanka ihan vaan siis hopeoitua kuparilankaa?
^Joissain paikoissa myydään juuri tuonlaista "hopealankaa", mutta esim. Odyssä tai sen kopioissa pitäs käyttää ihan oikeeta hopealankaa, joka siis on kokonaan hopeaa.