Bulli-oid>a7-oid. Lyhkäsempi, ilmanotto sivussa ja jostain syystä parempi maku ja runsaammat höyryt.
Bulli-oid>a7-oid. Lyhkäsempi, ilmanotto sivussa ja jostain syystä parempi maku ja runsaammat höyryt.
Siinäpä ne syyt taisi tullakin miksi.
Mites paljon tuota Ekowoolia tarvitsee tohotella ennenku lähtee se paha maku pois? Itellä ei ollut tohoa käden ulottuvilla kun sain omat ekowoolit, niin sytkärillä lämmittelin pitkään ja silti maistuu aivan järkyttävältä.
Jotain muita ideoita ekowoolin ominaismaun poistamiseen?
Ecowoolia en ole kokeillut, mutta uskon että sama ominaismaku se on kuin normi silicassakin. :D
Jotkut saa vähän siitä pahasta mausta pois kuivapolttelemalla eli hehkuttamalla coilia ennen nesteiden lisäämistä. Suosittelen tohoa, jostai sekatavaramyymälästä 10-30e
Muutama sekunti toholla riittää.
Kiitän vastauksista, pitääpi toho laittaa hankintalistalle :)
Mulla ei oo ollu ton ekowoolin kanssa mitään makuongelmia. Stendarilla oon vähän lämpänny ennen setupointia ja vähän kuivapolttoa. Se silican maku tulee ainoastaan jos liian vähän nestettä jäljellä; mikä toimii hyvänä merkkinä täytön tarpeesta.
Ite ikinä tohottanu silicaa, eikä ongelmiakaan maun suhteen ole ollut. Stendarilla käy myös itse läpi.
No mitähän pirua sitten. Omat ekowoolit tilasin ego2.pl:stä ja kyllä noissa on hirveä ominaismaku, joka ei sytkärillä lähtenyt.
Tosin vois koittaa vielä jollain toisella nesteellä.
Toi ecowool ei siis ole sellaista matskua, joka kärähtäisi heti kuivana?
Ecowoolkin on sellasta tavaraa että se ois oikeasti hyvä vetää toholla, kun siinä on suhteellisesti paljon enempi matskua kuin normaalissa silicassa. Pääsee varastokörnät syvemmälle syihin ja taatusti aiheuttaa pahaa makua jos pelkällä stendarilla polttaa ne siihen pintaan kiinni. Mulla on tuossa muutama pussi tuota Ecowoolia ja hyvällä tohotuksella onkin sitten oikein makoista silicaa, dripperissä käyttänyt ja toimii erinomaisesti. Ei sillä etteikö normaali silica ois ihan yhtä hyvää dripperi käytössä, mutta odotellaan Prometeysta :D
Nyt on ihan pakko mainostaa, että eilen ensimmäisen kerran kokeilin silican tohotusta ja kyllä kannatti. Ei mitään sivumakuja vaan puhdasta ihanaa höyryä. Silicana käytin Puffin 3mm käsinpunottua ja laitteena oli SMOK RDA. Kanthalin tohotin myös. Tohottimena toimi Rothenbergerin kaasukolvi, josta oli kolvipää ruuvattu irti.
Aina kun joku sanoo tohottaneensa kanthalia... iskee epäusko. Jos kunnon toholla sen tekee, tapahtuu katoamistemppu: kanthal ei kestä sitä lämpöä!
Pitääköhän se video tehdä että jariffi taas uskoo :D
Tee ihmeessä ;)
En mäkään oo saanu kanthalia sulatettua, tohona kuitenkin reilunkokoinen toho vaihdettavalla kaasusäiliöllä:p
Mulla on sekä Verkkiksestä ostettu että Biltemasta hankitut tohot, joissa puhtia kyllä piisaa enkä oo vielä saanut sulatettua kanthalia näkymättömiin ellen suoraan tohota pidemmän aikaa samaan kohtaan.
http://youtu.be/dopw0XP45Rw
Stendarilla olen lämmittänyt kantalin.. hehkuu se silläkin. Toholla se vain häviää tsup. Mutta noin "hellää" liekkiä en tohon omaan tohoon saa, se puhaltaa ku kennekäpoika. Stendarilla jos yrittää silikaa, niin se korkeintaan nokeaa, kun toholla se hehkuu keltaisena.
Ihan yhtälailla se tuolla kolme kertaa isommalla Bilteman tohollakin sujuu, varovasti vaa sipasee niin hyvin menee. Eihän se sun tohos vaan muistuta tätä? :D
http://www.mikatec.fi/fin/polttoleikkaus.jpg
Ei ;)
En tiedä miksi se niin kovin tohottaa. Se on Clas Olsonilta, ja siinä on sisäänrakennettu butaanitankki, joka "ladataan" pullosta. Sellaisia ne kai on.
Säätämällä sain liekin siitä keltaiseksi... kaippa sillä jo uskaltaa kanthaliakin.
Ok, käyttäjän virhe tämä oli ;)
Mulla on tommone toho jonka liekki on suurinpiirtein 1300 astetta kovimmilla asetuksilla. Enkä niitä viitsi muuttaa, (miettikää nyt, joutuisi jopa kahdesta eri nupista säätämään, saattaa mennä jopa kolme sekuntia) tohotan kanthalin yksinkertaisesti kauempaa. Ei se liekki kovin kuuma ole enää 25 cm päässä.
En tosin jaksa tohottaa kanthalia juurikaan. Merkityksetöntä, ainakin tolla .25 versiolla.
Mulla on just tollanen vähän isompi clas ohlsonin toho ja sillä oon ihan huoletta kanthalit tohotellu. Kattoo vaan ettei pidä siinä liekin kuumimmassa kohdassa sitä lankaa. En oo kertaakaan saanu sulamaan vielä.
Sain vihdoin hankittua järeämmän tohon ja omat ekowoolit tohottelin. Igluun tekasin tuplakolmosen ja w00t! Pirun hyvää silicaa, kun sai ominaismaun pois.
En tiedä onko vain evotusta, mutta imo tuo GGistä tuttu malli tehdä setuppi on omiin nakkeihin se helpoin, kunhan vain saa sen vastuslangan väsättyä ensiksi.
Dreamin mallista en tykkää, koska tapit ja posteihin kiertäminen tai niiden penetrointi ei vain innosta, turhan helposti lähtee kiuas vaeltamaan.
Missä asteessa kanthali sulaa?
Mun tohon pitäis antaa 1300astetta ulos , mitä vähän epäilen, mutta siis aina kanthalit tohottanut kunnolla. Niin että liekki on kanthalissa kiinni ja koko naru hehkuu.
Ikinä en ole saanu sitä sulamaan, vaikka pari kertaa ihan testimielessä koittanut.
Ordinary Kanthal FeCrAl alloy has a melting point of 1,200 °C (2,190 °F). Special grades have a melting point as high as 1,425 °C (2,597 °F).
Onko jotain halpaa (max 60eeroo), hyvää ja toimivaa silica-atoo markkinoilla? Hopealangalla leikkiminen ei sinänsä kiinnostais ?_?
Käytetty kayfun lite tai dream
Fogger, jospa tulisi vielä Puffille myyntiin...
Osaako kukaan analysoida mistä johtuu se että satunnaisesti silica-setupeista tulee sellaista "poksahtavaa" sorttia joka lähtee ikään kuin pienen yskäisyn saattelemana käyntiin? Tuohan ei sinänsä vaikuta toimintaan mitenkään mutta vähän kiinnostaisi onko tässä joku tiedossa oleva asia mikä tuon tekee, vai onko kyseessä vaan ihan tekijä X.
Liikaneste räjähtää coililla?
Yliwickkaamisesta on kyse. Tapahtuu lähes kaikilla silicavehkeillä silloin tällöin.
Taidan olla silica-miehiä, lähtee vaan niin hyvät höyryt dualcoililla agassa. Wickaa ja toimii laakista, maku puhdas. :thumbsup: :esmoke: Meshit roskiin :D
Nyt se on pojat semmonen homma että löysin sen mun jutun. Kayfun Litessä microcoil ja pumpuli, meni muuten ohi mistään meshisetupista mitä oon ikinä tehny. Meshillä maku ehkä intensiivisempi mutta tää pumpuli tuo sen maun jotenki niin tasasena ja maukkaana että huhhuh.
Mikä olis hyvä budjetti silica ato? Alle huntin vaikka. Vai onko se ees enään "halpis" :thinking:
Edit. Tai silica hybrid, sitten saa hintakin kivuta kun tulee putki samassa.