Mites onko kellään tietoa onko toi ss lanka vaarallista hehkuttaa punaiseksi? Irtooko nikkelin tapaan myrkkyjä?
Printable View
Mites onko kellään tietoa onko toi ss lanka vaarallista hehkuttaa punaiseksi? Irtooko nikkelin tapaan myrkkyjä?
Nonni, titaanilanka saapui, 0,3 olikohan nelisen kieppiä jonku 2-2,5mm ruuvarin ympäri harvana lopputuloksena 0,31 ohmia, flask klooniin kiinni ja lämmöt vähän reilun 100f alemmas ku ni200:lla, eli 330f näkyy olevan tällä hetkellä ja toimiihan tuo. Paksumpaa olis saanu lanka kyllä olla ja hölmöyksissään en ottanu ku yhtä kokoa, mutta näillä nyt mennään jonkun aikaa. Eli hyvin toimii ja maku on etten sanoisi jopa kirkas. :D
Kokeilin dualcoilni200setuphässäkkää.
Palaan singlecoilni200setuphässäkkään.
Ei ihan topicissa, mutta en oikein keksi mihin tän sijoittaisin. Miten muuten nikkelille herkkä ihminen kestää imuttelun nikkelilangalla? Jos ihoreaktio nikkeliä sisältävästä korusta/kellon rannekkeesta saa ihon nopeasti heikkoon happeen, niin mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään kun vetäset nikkelipitoista höyryä kitusiin? Oletettavasti nikkelin määrä höyryssä on aika pieni koska nämä eaineet eivät taida sisältää suoloja, mutta olettaisin taas lämmön lisäävän nikkelin erittymistä höyryyn. Keuhkoissa taas ei ole rasvaa ja keuhkorakkuloiden pinnalla oleva suolapitoisuus varmasti pienempi kuin ihon (hikoilu) joten senkään ei pitäisi lisätä mahdollista nikkelin vaikutusta.
Ei siis omakohtaisia kokemuksia eikä tietoa. Tuli vain mieleen onko/voiko tuossa olla ongelma.
Muuten en tiiä mutta mitä lukenu ni osalla jotka on allergisia ni ei mitään ongelmia ja joillaki taas on ollu ongelmia. Että se on taas niin ja näin.
Luulen että määrät hyvin pieniä jos lainkaan. Kannattaa rohkeasyti kokeilla.
Hirveen säätämisen ja vääntämisen ja kääntämisen jälkeen titaanilla kahet dryhitit ja sai riittää vähäksi aikaa. Aivan liian ohutta tuo 0,3 lanka, klooni trolliin saanu koko coilia ku jää ruuvin alle niin hirveä rako, saporiin dualin kötöstämisessä yhtä huono lopputulos, magmassaki sitte ohmit heitteli ihan miten sattuu ja silläpä ne dryhitit tuliki kahella eri yrityksellä. Nikkelit takas ja taas pelitti.
Tänään tuli sitte subtank miniin ni200 valmis coileja paketti, ja en nyt tiiä taas, ohmit näyttää eri lukemaa joka kerta ku tankin käyttää irti, ja muutenki näkyy vähän heittävän, höyryä tulee kyllä, mutta lämmöt laitoin n. 400f, ja tehot 25-30w, ja ne lämmöt ei nouse ku johonki 300-350 hujakoille modin mukaan.. Mutta tehot pysyy samana. Eli eikö nuo tehot muka riitä tuohon lämpöön asti vai eikö se nyt vain toimi. Ihme kikotin.. täytyypi kokeilla toista atoa kuhan jaksaa mitäkä tuo sitte sanoo..
Nyt testasin toista coilia, ni sama homma ohmit oli eri joka kerta ku tankin pyöräytti irti, mutta se edellinen ato rupes pienen säätämisen jälkeen joten kuten toimimaan, ohmit on kuitenkin 0,24 vaikka 0,15 pitäis olla. Lämmöt 400f ja tehot täysillä, lämmöt pysyttelee siellä noin 400f, ja tehot säätyy ittekseen ja vaihteli siellä 25-35, maku ei sitten kyllä ole sieltä parhaimmasta päästä.
Se nikkelin arvo muuttuu lämmön mukaan. Ja juuri tuo vastusarvon muuttuminen on se juttu millä se modi niitä tehoja säätää.
Niin no eihän se itekseen pitäs muuttua? Tai ainakaan sillä aikaa ku atoa käyttää irti, ja ainakaan drippereillä ja ite väänneltynä se ei muutu mihinkään. Sillon tietysti kun tulitetaan mutta ei se modi sitä näytä. Rupes se nyt kuitenkin toimii, tais olla uuden karheutta, tuli se makuki sieltä, mutta sekin dripperin jälkeen on mitä on. Ja tankkauksen jälkeen nyt on ohmit sitte 0,19..
Olen nyt 2 päivää yrittänyt saada Evic Vt ja Uwell Crown komboa toimimaan 0.15ohmin Ni200 atoilla. Kaikki mahdolliset teho ja lämpötila -yhdistelmät käynyt läpi ja aina sama lopputulos. Ei höyryä, ei makua. Jotenkin tuntuu siltä, että Evicin paukut eivät riitä hoitamaan tuota hommaa kunnolla. Ei jatkoon.
Maun ja höyryn puute kyllä viittaa enemmänkin huonoon atoon kuin modiin.
Vajaa viikko testailtu lämpösäätöä, nyt riitti ja takas kanthaliin. Joku täällä sanoikin että dna 40:llä se "toimii vähän sinnepäin" ja saman totesin itse. Silloin kun se toimii niin aivan loistava, maku on hyvä ja nextgeni ei lämpene niin paljoa kuin normi langalla. Mutta liikaa tuli sitä sinnepäin toimivuutta. Välillä vaan tuli paskaa hieman kuin palaneen makua ja välillä se rajoitti ihan liikaa. Edellinen kanthal setti toimi kuitenkin usean kuukauden aina täsmälleen samanlailla ja ei tolla atolla edes tule dry hittejä (jos ei neste lopu) niin back to basics ja katellaan jos Yihin piirillä tulee joskus joku Xvostick-mallinen modi niin sitten kokeillaan uusiksi. Setupit olivat varmasti hyvin tehtyjä, että ei voinut olla muusta kuin piiristä johtuvaa toi "heittely".
Edit. Tuo vähän kuin palaneen maku varmaan johtui viimeisessä setissä olevasta hotspotista, koska edellisillä sitä ei tullut. Mutta pointti oli se että heittelee liikaa, haluan että jokaiset höyryt on täsmälleen samalaiset.
Mulla DNA piirissä sekoili lähinnä tuo nikkelilangan tunnistus, välillä tunnisti heti, toisinaan sai houkutella tovin. Käytän lähinnä fahriasteikkoa, jotenkin tuntuu että sillä toimis paremmin, vaikka kuvitelmaa taitaa olla.
Huomannu tuon lämmönsäätöhomman kanssa testatessa et ei niin hyvät nesteet maistuu paremmilta ja hyvät nesteet entistä paremmilta kuin kanthalilla.
Valottakaas poijaat mikä on paras tapa saada titaani coilit toimii? Itellä 7 kiekkaa 2.5mm ympärille jne. Väännetty ihan ohjeiden mukaa mut silti rajotin huutaa sx minissä vaikkka nostettu lämpötila rajotinta 230c->270c, missähä mahtaa olla ongelma
Kysymys,
Huomenna pitäis tilailla Ni200 lankaa, oon ymmärtäny et 0.32mm on ihan ok paksuus. Mutta tilaanko soft vai hard lankaa? Lemo 2 ja pumpuli. Laitteena ipv d2.
Parasta on stealthvape.co.uk ja sieltä 0.32 ni200 tempered lankaa
Hmm,
TEMPERED Nickel ni200 Wire
Tätä ilmeisesti? Laitetaans tilaukseen sitten. Kiitoksia.
Onko kukaan yhdistänyt nikkeliä ja kanthaalia? Jos pyöräyttäisi claptoni tyyliin kanthaali sydämmen ja ni200 pintakerroksen... :thinking: Miten käy lämmönsäädön, toimiiko enää?
Miksi tehdä nikkelistä claptonia?
Joo en kyllä nää mitään hyötyä. Single 5-6 kieppiin, toimii!!!
Kun sekoittaa kanthalia ja nikkeliä keskenään niin ne vastuksella laskettavat lämpöarvaukset eivät enää pidä kutiaan. Kanthalin resistanssi ei niinkään muutu lämmetessään joten se pienentää huomattavasti luetun kokonais resistanssin muutosta = vastus lämpeää huomattavasti enemmän kuin laite luulee sen lämpeävän. Eli jos laitat rajoittamaan 200C niin lämmöt voivat olla yli 300c ennenkuin alkaa rajoittaa, mahdollisesti jopa suurempia heittoja kun tuo 50% kun kantalin vastus kumminkin olis varmaan n.80% konaisvastuksesta.
Paljon helpompi (jos ei ota lukuun itse claptonin vääntämisen haasteita) saada 100 % varmuudella toimiva duali 0,05 - 0,08 ohmilla ilman että tarttee 11-13 kieppiä spaced coilia vääntää. Velocityyn nyt mahtuu mikä vaan, mutta joissain muissa drippereissä meinaa tila loppua kesken.
Tänään päässee rakentamaan ekat nikkelicoilit. Tarkoitus olis vääntää 0.25 langasta 13 kieppiä 3mm ruuvarilla, jos olen yhtään kärryllä, niin pitäis tulla ihan hilkun alle 0.3ohm. Sitä uskaltanee ajella Sampan 25R akulla, jolle alin suositus on 0.21ohm.
Onko taattoo taas ihan joulukuusimetsässä vai vielä kärryjen kyydissä?
Se ei oo lämmönsäädön kans ihan noin suoraviivaista. Uskallat ajella, kyllä se piiri kertoo jos meinaa tapahtua totalschaden.
Kiitos poijaat! Näin arvelinkin, muttei vaari venettä kaada ja kysyvällä pysyy huulet höyryttely- ja pussauskuosissa.
Minulla on Subtankissa 0,1 ohmin nikkelisetup. Noissa nikkelisetupeissa tuo resistanssi vaihtelee lämpötilan mukaan. Kylmänä tuo resistanssi on tuon 0,1 ohmia, tulitusnappia painettaessa sitten jotain muuta.
Pakko kysyä: saako näitä lämpörajoittimellisia modeja ja nikkelisetuppeja toimimaan kunnolla mtl imeskelyssä vai onko nämä ihan vain direct lung käyttöön? Testasin Melo 2:sta nikkeliatolla mtl hommaan ja siinähän tuo rajoitin alkoi hakkaamaan matalilla lämmöillä heti vastaan ja korkeammilla höyry alkaa olla turhankin kuumaa. iStick TC40W:llä tuo ei onnistu lainkaan koska se potkaisee heti 40W piippuun ja lämmöt kumahtaa samantien tappiin, tehot puolestaan <10W eli mtl imuttelu ei järkevästi onnistunut muuten kuin nostamalla lämpöjä mikä taas nosti höyryn lämpöä aivan liian korkealle. TC60W:llä n. 250C ja 30W onnistuu joten kuten, mutta höyry jää laihaksi. Direct lung kyllä onnistuu ongelmitta, mutta kun se ei ihan oo mun juttu.
Haaveena oli että saisi väännettyä nikkelisetup Lemoihin (1, Drop ja 2), mutta... jotenkin tuntuu että tää lämpörajoitinsysteemi ei toimi sillä logiikalla kuin itse kuvittelin sen toimivan ainakaan näillä eLeafin laitteilla mtl imuttelua ajatellen.
Jätän lainaukset sikseen, suora vastaus. Saa!
Mutta se vaatii hiukan maalaisjärkeä;)
Kyllä minä jollaintapaa olen saanu pelaamaan mutta modina dani ja niiden oma NiFe lanka.
Koita laittaa sitä lankaa pidempi pätkä ettei ihan niin nopeasti kerkeä lämmetä.
Omallakohdalla nää lämpösäätö hässäkät on jääny ku ihan kanthalilla ja wateilla saan miellyttävät hatsit aikaseksi.
mulla avaamaton 3kpl/pkt ni200 atopäitä subtank miniin ja ekaa kertaa noita lämpösäädettiviä käytän nii miten kantsii alottaa että ei heti kärähdä paskaks?