Ei tule.... jos Suomeen tulee uusia juhlapäiviä niin nykymenolla niissä on kaikissa al- etuliite.... Mutta jätetään tämä politikointi tähän ja puhutaan vaikka sähkötupakoista.
Printable View
Konetta ei sitten kannata ostaa mistään marketista tai Kikantista. Saa vaan pari hyvää mainoksessa mainittua osaa (nekin usein paskemmasta päästä tarjontaa) ja loput osat onkin sitten melkeen vain näön vuoksi hajoamassa paikoillaan (virtalähteet ja emolevyt noissa pakettikoneissa aika järjestäen sellaista kuraa, että niistä pitäisi maksaa asiakkaalle, että ne suostuu ottamaan). Lisäksi sillä kun ostaa osat erikseen ja joko sitten maksaa firmalle kokoamisesta sen 50-100€ tai säästää nekin ja kokoaa ite, niin saa usein halvemmalla rakennettua sen markettikoneen ja kun se koneen kokoaminen ei mitään rakettitiedettä ole ja jos osaal aittaa kuution neliön muotoisesta aukosta ja pallon pyöreästä, niin se onnistuu vähäisellä aivo työskentelyllä. Tässä ja tässä nyt pari eri halvemman hintaluokan pakettia (Paul's Hardwaren kokoamat), joista ainakin suurin osa osista löytyy varmaan ihan Jimm'siltä tai verkkokaupasta, jollei sitten halua mennä helpolla ja tilata partpickerin linkkien kautta ja tossa vielä video noiden kokoonpanojen suorituskyvyistä (samalta kaverilta löytyy myös videot ainakin tuon 500€ koneen kasaamiseen tyyliin ratakiskosta väännettynä).
*OHJE* 1080p pelikone (päivitetään keskiviikkoisin) | MuroBBS
Tässä hyvä ketju muropaketista juuri kyseiseen onglemaan. Ketju päivitetään kerran viikossa ja tämän ketjun suositusten pohjalta kasasin itse juuri vuosi sitten pelikoneen. Aloitusviestissä on muutama eri hintavaihtoehto myös.
Mä voisin vaihtaa pöytäkoneeni tablettiin sitten kun tämä tulis markkinoille, tosin voisi olla vaikeaa ottaa se mukaan :)
Suomalaisfirma julkaisi jättitabletin, josta toivotaan TV:n korvaajaa: "Lähdetään valloittamaan maailmaa" - Tivi
Onko Windows kuinka merkittävä menoerä noissa paketeissa? Ei mitään käryä hinnoista. +10 vuotta sitten mentiin kopio XP:llä, onnistuneekohan nykyään piratisoida?
Kyllä Windowsin voi vielä nykyäänkin warettaa.
Ostin joskus aikoinaan murobbs-foorumilta Windows 10, 25€ hintaan ja hyvin on toiminut.
Lähetetty minun SM-J500FN laitteesta Tapatalkilla
Nuo halpa-Windowsit on lähes poikkeuksetta MSDN-/Dreamspark- tai vastaavalla lisenssillä hommattu ja siinä on riski että jossain vaiheessa lopettaa toimimisen. Tietenkin jos lisenssitarran saa samaan rahaan niin sitten kyseessä on ihan turvallinen ostos.
Ok. Näin maallikkona voisi helposti luulla ettei niin helposti käy enää nykyään.
E. Itse säikeen aiheeseen. Tajusin/sisäistin että 3,5kk vanhempainvapaat on nyt käytetty. Maanantaina haalarit niskaan ja pikkuneiti jää äitinsä kanssa kotiin.
http://kuvapilvi.fi/k/yE5Z.jpg
Ei ne opi,tosin kyseessä voi olla salaliitto raudan ja softan tekijöiden kesken...Lainaus:
Ja viimeistään pelikehittäjät pitävät huolen, että silmäkarkille vaaditaan edelleenkin "riittävästi" tehoja. Eikö ne ikinä opi optimoimaan koodiaan, kysyn vaan...
Suomessa kun on vähän tiukemmat säännöt roskapostin suhteen. Katsotaan mitä viranomaiset sanovat tästä, ei löydy edes unsubscribe-mahdollisuutta.
http://i.imgur.com/9W4lEyW.png
Btw. En ole antanut mailiosoitetta tuon jäppisen bisneksille. Mistälie kaivanut.
Mä soodaan suoraan binäärinä. No ei vaan hyvä kun java kulkee, ei ole mun hommaa.
Tuli vähän liian myöhään ja Verkkiksestä ostettu kerettiläisesti pakettiratkaisu :evil: Sain omiin spekseihin aivan riittävän koneen ja oikeastaan vain näytönohjain kaipaisi päivitystä, mutta riittää tuo nykyinenkin GF GTX960 mulle hetkeksi. Paketissa säästin ainakin käyttiksen hinnan (about 100€) ja plussana Win10 on asennettu SSD-levylle ja lähtee muuten käyntiin vähän v:n ripeästi, varsinkin kun vanhan koneen kanssa ehti vaikka keittää kahvit käynnistymistä odotellessa. Nyt vehkeet käyttökunnossa ehkä 15 sekunnissa :thumbup: Tallennukset sitten perinteiselle teran kovolle.
Mutta mikä tänään ärsyttää? No tällä kertaa ei Posti, vaan UPS. Odotan kuumeisesti uusia 3D-laseja UK:sta (Samsungin tv:n mukana tulleet rimpulat ovat todella syvältä) ja trackingin mukaan kuski olisi käynyt oven takana 12:20, mutta olin himassa, eikä alaovelta ole kukaan soittanut ovisummeria tänään, ei minun eikä naapureidenkaan (kuuluu seinän läpi). En myöskään ole kuullut kenenkään rynkyttävän ko. ovea (kuuluu hyvin tähän ekaan kerrokseen). Nyt joudun sitten käkkimään himassa kytiksellä ja venaamaan koska tämä kuoma sitten suvaitsee tehdä työnsä kunnolla :mad:
Mihin helvetin tykkäyksiin tää maailma on mennyt? On näitä ennenkin ollut, mutta tää on jo paras (=paskin). Ei, mulla ei ole facebookia, eikä ole myöskään tulossa. Kohta voi varmaan verotiedotkin täyttää facebookissa.
Onnea tämän linjan valinneille, lukijamääränne on varmasti jatkuvassa nousussa!
http://i.imgur.com/uegimyO.jpg
Valtion tietokoneet vähän hitaat. Klo 02:00 aikoihin ei veronpalautuksista tietoakaan tilillä. Panikoin jo että muistinko väärin, ja onko tili oikein. No nyt on tulleet. 1100 takas. :yeah:
89€ mätkyjä. Työttömän arkea... :mad:
Ärsyttttää työnantaja. 9 sopimusta reiluun kahteen vuoteen eikä suostu vakinaistamaan ja nyt uhkailee potkuilla koska työtapaturman johdosta yli 2kk saikulla. Ei olisi hätää jos kuuluisin kunnon liittoon, luotto ytkhon lakiasioissa ei ole kovin kova....
Yritit siis saada ladan hinnalla mersun?
Jos liiton lakimiestä tarvitaan niin voi, voi. YTK on pelkkä kassa eikä yritä muuta väittääkään. Kuitenkin, jos työpaikkasi luottamusmiehen paukut riittää niin hänen tulee antaa sama tuki kaikille työntekijöille, kuului liittoon tai ei.
Joskus luottamusmies riittää. Omien potku-uhkailujen alla riitti kun luottis soitti esimiehen esimiehelle että "katotaanko ?". Ei katsonut....
Alle 25 hengen firmoihin riittää työsuojeluvaltuutettu joka minä olin 12 vuotta. Kyllä kunnon valtuutettu/ luottamusmies hoitaa homman jos mahdollista. Valitettavasti olen kuullut monesti että nämä TS- valtuutetut ja luottamusmiehet ovat vain perseennuolijoita korotetulla irtisanomissuojalla. Silloin voi ottaa nimettömästi työntekijä kuitenkin yhteyttä työsuojelupiiriin ja pyytää tekemään tarkistuksen työpaikalla, mikäli epäkohtia löytyy. Tsemppiä Nko+!
Näinhän se on että hyviä ja huonoja, molempia löytyy. Periaatteessa ei pitäisi edes kysyä onko liiton jäsen auttaakseen. Sama kaveri on kyllä ehkä tarjonnut liiton jäsenyyttä...
Onhan tuo 9 kertaa jatkettu soppari sellainen tekijä että siitä neuvotteluissa/oikeudessa on väännettävissä "verrattavissa vakituiseen työsuhteeseen", ja ihan syystä. Törkeää ketjuttamista.
Tätä tämä on. Itse sain ikuisen "ammattiyhdistysaktiivi"-leiman siitä otsaan tässä puljussa kun aikanaan lakkouhan alla kerroin että lakkoon mennään jos käsketään. Järjestäytymättömiä meillä silloin valtaosa, ja lopuista yli puolet rikkureita...
Unohtui: Liittoon (ja samalla sen liiton kassaan) voi liittyä milloin vaan. Jos on sairaspäivärahoilla ei tarvii edes maksaa mitään kunnes palkka alkaa taas juoksea. Verovähennyksiinhän jäsenmaksut myös menee. Ja päivät seuraa mukana koskien ansiosidonnaista (muistaakseni pitää merkitä mistä siirtyy lomakkeeseen).
Prkl, pilkun jälkeen tulee VÄLILYÖNTI.
Nim: Kiljupoliisi
Lyönti ku lyönti kunhan osuu:)
Vituttaa postin toiminta. Forkalta ostettu Pico on noudettavissa toijalan siwassa, muuten ihan hyvä mutta ei vittu siellä päinkään missä asun. Sain jonkun postista kiinni ja lupasi että tiistaihin mennessä on täällä päin -.-
Kehutaanpa postin toimintaa (tavallaan). Lähettäjä oli teipannut pienen pahvilootan toisen päätyyn pakkausteipillä ja osoitelaput siihen pikkulodjuun tietenkin. Ilmeisesti lajittelukone repinyt laatikon irti. Pikkuloota tuli viikko sitten, ja minä prkl X-( Reilusti yli 100 Euron tavarat hukassa.
No posti tunnusti vaakapainon kiltisti, ja kertoi että että etsitään, kertoi että muutama tuhat täysin nimetöntä laatikkoa on keskuksissa. Jollain ne sen löysi ja tänään saapui, ilman muita vaurioita.
Voi olla et ovat lisänneet tuohon vielä repimisominaisuuden :D
https://youtu.be/p5lDOtNf-vc?t=221
.
.
Ei menny carina katastuksesta läpi :facepalm: Onneks ei isoo vikaa.. pikkuhitsaus taka-apurungossa mutta kyllä se sapettaa ku aina jostai jää kiinni :D vois kerranki mennä autot läpi kerralla xD
Ärsyttää kun löytää hiuksen ruuan seasta, meinaa tulla yökkörefleksi saman tien.
Ja nyt ei ollut kyseessä mehmedin karvapizza, vaan ihan tavallinen ruisleipä.
Karvat vaan sivuun ja ääntä kohti.
Miettikääs paljonko kokilta lentää kuolaa kun se puhuu samalla kun hämmentää soppaa....ja hyvin silti maistuu kaikille.