H-Attyssa niin paljon tehoa että kaikilla metallisilla tipeillä palaa huulet
Liite 10861
Printable View
H-Attyssa niin paljon tehoa että kaikilla metallisilla tipeillä palaa huulet
Liite 10861
Eilen illalla piti saada metsäkone kuorma-auton kyytiin, no eihän se mennyt ihan niinkuin piti. Tie oli älyttömän liukas joten koneen renkaat rupes aina sutimaan kun ensimmäiset renkaat oli lavetilla, pari kertaa luisti koneen perän ojaan ja ei auttanut vaikka laitto lukot päälle. Loppujen lopuksi sain sen menemään kyytiin kun ajoin lavetin ihan keskelle tietä ja otin kunnon vauhdit koneella. Nyt ei enää ärsytä, mutta eilen otti ihan kunnolla päähän liukkaat tiet...
Toinen mikä ärsyttää näissä metsäkoneiden siirrossa on kun ajaa jäisiä pikkuteitä kone kyydissä niin ihmiset jotka ajaa vastaan keskellä tietä tai ihmiset jotka hidastaa edellä jäiseen ylämäkeen, vielä ei oo mitään vakavampaa sattunut mutta ei oo ollu kaukana kun joku peräkammarin poika on leikkinyt Vatasta jäisessä mutkassa...
Ei muuta ku telat vaan niin kireälle että renkaat on rutussa ja navat paukkuu. :laugh: Lavettiin harjaterästä siltoihin.
Yks tuttu joutu tekee telirempan kun oli vissiin koneesta vedetty telat "vähän" liian kireelle liian monesti:D Noh, saattohan siihen muitakin syitä olla mutta tuo nyt oli ainakin yks vaikuttava tekijä... Sitä tuttua otti päästä enemmän sillon kun minua eilen:laugh:
Oon itse nähny kanssa joskus vastaavan tapauksen, kyllähän siinä saa verta piereskellä kun osia tilaa :D Joskus tuli hammasrattaan palasia napaöljyn mukana kun vaihtelin, siitä oli koneen omistaja kanssa aika iloinen :D
Nastoja on ja renkaatkinon suht uudet, muttei se auta kun tien pinta on rampeissa peilijäässä.
Ei ole kivaa ajaa rampista 5-tielle nelipyöräluisussa :antismoke: Viimeksi päivällä edellä ajanut pikkukuorkki meni perä edellä, niin himmailin liittymisen 80kmh tielle 40 kmh mittarissa. Onneksi on ollut tilaa liukastella.
Ensin oli jakopääremppa, sitten heti perään joku halawatun kaasuläppäkotelo, no heti perään akku lopetti sopimuksen prisman pihaan ja siinä uutta akkua vaihtaessa meni laturi paskaks(oma moka). Tässä muutaman viikon sisään menny vajaa 900€ samanarvoiseen autoon. Niin, ja huomenna menee lisää... Oishan tolla rahalla voinu parit kivat modit vaikka ostaa, vituttaa niin paljon että ei enään edes vituta :thumbsup:. Hyvää veronpalautuspäivää kaikille.
tuttu aikoinaan ajeli yhden talven nastattomilla nastarenkailla. Olihan siinä huumoriarvoa kun hiemankin kaltevalla parkkipaikalla toisen auto valuu itsekseen hiljalleen alamäkeen. :laugh:
Viime talvena jäin kiinni omalle parkkipaikalle.
300km moottoriteitä ja muita isoja teitä oli lämmittäny renkaat ja parkkeerauksen jälkeen sulattanu alla olleen lumen kuopalle ja yön aikana sitten jäätyneet. Auto aivan kiinni penkassa keulastaan.
Ei saanut kunnolla edes heijattua eestaas penkan takia. Muutama hetki siinä koitettiin heijata tökkimättä liikaa keulalla penkkaa, hiekotushiekkalaatikosta lapiolla tavaraa renkaiden alle..
Tosimiehet ajaa etuvedolla talvella :evil:
Säkki hiekoitushiekkaa takaluukkuun. ihan vaan varuiksi :laugh:
pitänee kaivaa vaatehuoneesta lumilapio takakonttiin talveksi. Muutamaankin kertaan tullut tarpeekseen kun aamutuimaan pitänyt autoa kaivaa yöllisen lumisateen jäljltä esiin.
Mä ihmettelin viime vuonna kun talvirenkaat suti niin stanasti, aattelin vaan että oon huono ajaja. Ja mies kanssa, kun sillä teki samaa. Keväällä menin vaihdattamaan renkaat ja vaikka talvirenkaat vielä tosi hyviltä näyttikin ja nastojakin oli paljon, kysäisin siltä huoltopojalta, että eikös näillä voi hyvillä mielin vielä ens talvenkin ajella?
Poika vaihto renkaat ja sen jälkeen sanoi että joo, kannattaa varmaan uudet talvirenkaat hankkia, nämä on vuodelta 2000!!!!!
Ei ihme että suti, kun renkaat oli kovat kuin kivi.. Auton myyjä on säilyttänyt renkaita 12 vuotta ja myydessä iskenyt ne sitten mukaan.. Enkä mä tietty tajunnut tarkastaa, kun olivat ihan uuden näköiset.. Että hivenen on ollut vaarallista kurvailla.
Onse jos lapissa pittää renkhat uusia vähinthän kahen vuojen välein niin luulis että sielä etelässä joka talvi! Siinä ajakaa millä haluatta mutta älkää ajelko lasten päälle.
Tää menis varmaan huumori-topiciin mut tänään olkapää vihlas ku kannoin ostoksia kotiin.
Niin, ja ostin kymppikiloiset käsipainot! (kova on kondis :))
Jaa että emäntä pakkas tavaransa ja lähti, oikeen helvetin hyvää joulun odotusta kaikille!
Joo, exä lähti kuukaus sen jälkeen ku oli saanu mut houkuteltua asuntovelalliseks ja tehty kuukaus remppaa reikäpäässä ja kesälomalla. :D
Ei siinäkohtaa naurattanu ku 200k velkaa ja ensiasunnon ostajan helpotukset käytetty, mut onneks faija tuli hätiin ja osti exän vittuun tästä (ei oma tulotaso riittäny pankille ottaa lainaa yksin omiin nimiin) ni saa edelleen lötkötellä täs. :)
Koskahan täällä tulee ensimmäisen kerran "ärsyttää kun ajoin lapsen päälle, kun ei ollut nastoja renkaissa ja olen liian köyhä ostaakseni uudet renkaat, mutta silti ajan tuolla autolla koska olen laiska, vastuuton, mukavuudenhaluinen ja luulin olevani parempi kuski kuin muut".