No ei joo sanan virallisessa merkityksessä mut siis suomen virkavallan ja valtion asioiden ollessa kyseessä käy koska poliisin myöntämä. Erikseen on tosiaan noi pankit etc. Tosin itellä on kyl niiski tähän asti riittäny.
Printable View
No ei joo sanan virallisessa merkityksessä mut siis suomen virkavallan ja valtion asioiden ollessa kyseessä käy koska poliisin myöntämä. Erikseen on tosiaan noi pankit etc. Tosin itellä on kyl niiski tähän asti riittäny.
Todellakin pöljää!
Paikallisella pienellä ärrällä jossa vanhempi ystäväni käy raveja pelailemassa, on muutaman kerran auttanut peräkyliltä saapuneita mummoja joilla ei ole ollut henkkareita mukana, eivätkä ole lähetystä saaneet. Kirjoittaneet valtakirjan tiskillä ja ystäväni omilla henkkareillaan lunastanut, mummot olleet tyytyväisiä :hatsoff:
Se juontuu siitä että jonkun, oli se kuka tahansa, henkilöllisyys on todettava. Saadaan sitte, jos jotain ilmenee ainakin joku syyllinen kiinni.
Se on sitten vissiin ihan aina sama saamarin juttu kun kuolinpesää aletaan selvittämään niin ahneus iskee ja ihmisiä loukataan... Ei tästä sen enempää.
Perkules. Jotain laukesi niskassa ab wheelin kanssa temppuillessa. Noh, ei kai vasemmalla mitään nähtävää ole.
Suurinpiirtein kaikki nyt... Siis kun joskus kaikki asiat kasaantuu päällekäin...
Leipo sit Turbo kiinni tänään töihin mennessä. Takuu siinä on vielä 2v voimassa, mutta kauanko sitä vitun palikkaa saa odottaa tehtaalta ja paljonko sen asennus maksaa. X-(
Just tuli ostettua 2kpl ulko-ovia ja tilattua 2000L öljyä talveksi. Tohon saattaa sulaa sit säästössä oleva toimintatonni tai jos tuuri käy niin on porsinut vaan joku putki tai letku.
Vaimo käyttänyt salaa meikäläisen tiivareita leipomiseen:eek:. Nyt lähti vaahtokarkki:sneaky:
....Mukamas muutama tippa Macarooneihin:blink:
Esson baarissa saa huudella ihan mitä vaan mun puolesta :D
Kyllä mä ootan eka et huoltamo soittaa mulle ja kertoo mitä on paskana. Onneksi on Falckin tieturva, niin lavetti oli ilmainen. Jos menee turbiini takuun piikkiin, niin en mä ala uutta ostamaan. Tonnilla ajelee kummasti töihin vaikka taksilla.
Tänään sain kuulla että höyrykkeeni on vaarallista koska kyseinen henkilö oli jostain "uutisista" kuullut, lukenut taikka nähnyt että nestemäinen nikotiini on hengenvaarallista... Se mua ärsyttää ja harmittaa tänään! Itse kun on tehnyt ison saavutuksen jättämällä tupakin ja saa välillä aina kuulla jotain tuollaista...
Mut onhan se nestemäinen nikotiini oikeastikin hengenvaarallista.
Tänä vuonna kuulemma kaksi itsariyritystä (ulkomailla) nikotiininestettä juomalla, joista toinen onnistui :(
Liekö se sun henkilö tuon "uutisen" lukenut???
Ärsyttää tietysti, jos tuo yhdistetään normi höyryttelyyn ;)
Ja kyllä se suoneen pistettynä varmaan tekee aika pahaa... Sanoin henkilölle että ota asioista selvää useammasta lähteestä ihan itse ja tee sen jälkeen johtopäätökset. Mainitsin myös että iltapaskat on samaa tasoa kuin seiskalehti jne... Että kannattaa vähän miettiä että mitä uskoo ja kuinka helpolla nykyään tässä maailmassa kun juorulehdetkin saa lehtiinsä päätteen "sanomat".
Kumma kyllä oma kokemus isän jäljiltä ei ole tämä. Kaikki on mennyt lopulta hyvin, tosin hommaa on ollut penteleesti. Samalla hengenvedolla jo pelkään samaa hommaa äidin puolelta, kun siellä on pieni metsäpläntti ja mökki yhteisomistuksessa suvun kanssa. Oikeasti olen pelännyt tätä jo vuosia, niin hullua kuin se onkin.
Se nyt riippuu kuolinpesän suuruudesta. Jos on jaossa mummon virkuu koukut ja papan piiput,niin riitaa tuskin saa aikaiseksi. Toki henkisiäkin arvoja on.
Itse olen vastustanut kuolinpesän jakoa jo vuosikymmeniä tai pikemmin myymistä,sillä niin kauan kun äiteessä henki pihisee,niin status quo;n tulee säilyä.Sitten kun on multaa nokalla,niin aivan sama miten loppupeleissä käy.
En minäkään missään nimessä ajattele jakoa ennenkuin henki on lähtenyt. Siis jokainen saa kuluttaa omat rahansa mihin haluaa viimeiseen hengenvetoon asti minun mielestäni. Mutta on muistoarvoissa minun mielestäni arvoa varsinkin silloin kun on läheinen ihminen kyseessä. Minä en saanut sitä seinäryijyä jonka isoäitini minulle teki ja lupasi esim (en saanut siis mitään). Mutta en tehnyt siitä asiaa... Muistot ovat tärkeämpiä. Jos rahaa on jaossa niin silloin homma on raadollista usein...
Siis äitini mies kuoli täysin yllättäen kuukausi sitten sydänkohtaukseen ja näinä vaikena aikoina mitään en toivo niin paljon kuin että äitini jaksaisi ja että hänen terveytensä ei nyt romahtaisi ja että hän eläisi satavuotiaaksi asti. Vaikka hänellä on mittava omaisuus niin se on hänen omaisuus eikä minun! Hän nauttikoon siitä ja hän eläköön pitkään! Se on toiveeni :)
Isä ja veli kannettu monttuun :(
Isän vei ikä ja veljen syöpä.
Monttuun on tullut kannettua jo niin monta hyvää ystävää että toivoisin ettei ketään enää koskaan tarvisi. Vaan se kuitenkin on sellainen homma että myös kuolema kuuluu elämään, niin kurjaa kuin se onkin. Elämä jatkuu aina, toisinaan se ottaa pidempään, mutta jatkuu kuitenkin. Ja onhan se tietysti niinkin että jos ei halua läheisiään haudata, joutuu itse lähteä ensin.
Läheisen kuolema on aina kova paikka, ja aina tuntuu että koskaan ei siitä selviä, mutta aika parantaa.
Siä jukeboksin luona sitten joskus kilistellään kaikki :)
https://www.youtube.com/watch?v=-0QHZHzYAJ4
.
Kuten jamo tuossa yllä kertoi läheisen kuolema on aina kova paikka, mutta aika ja hyvien muistojen vaaliminen auttaa, huonojakin muistoja on, mutta ne painuvat ajan mittaan unholaan.
Olen itsekin joutunut seisomaan montun reunalla, faijasta en muista juuri mitään. -72 meni ensin vanhin broidi, kuukauden päästä mutsi. Lisäksi matka on loppunut kesken kahdelta vanhemmalta ja yhdeltä nuoremmalta broidilta.
Paljon, paljon on muita sukulaisia saatettu vuosien varrella, raskaita aikoja on ollut, mutta kuten sanottu antakaa ajan tehdä tehtävänsä, siellä tunnelin päässä on kuitenkin valoa, sinne vaan pitää jaksaa taapertaa.
Hyviä sanoja monelta. Komppaan vahvasti.
Elämä ei olisi arvokasta, ellei se loppuisi joskus.
Mulla helpotti hiukan, oli pelkästään ahtoletku pompannut pois paikaltaan. Samalla sit vaihdatin öljyt, polttoainesuodattimen, tarkistutin CR suuttimien arvot ja ostin kesäkiekot alle. Ei pitänyt enää tänä vuonna, mutta oli aika reilusti alle sakkorajan...
.
:crying: Elämä ja kuolema. Äiti on kyllä elossa, mutta muistisairaus etenee nopeasti ja epätyypilliset oireet tuhoavat myös fyysisen kunnon. Välillä on vaikea sulattaa sitä, että hän oli toimintakykyinen vielä pari vuotta sitten. Vakavia fyysisiä sairauksia ei kuitenkaan ole, ja pelkona on lopulta hiipuminen letkuruokinnassa, jos edes nielemisrefleksi ei enää toimi. Kuulostaa ehkä rajulta, mutta ainakin tässä vaiheessa toivon sydänkohtausta tai keuhkokuumetta ennen ylläpidettyä elämistä ja aivan itsekkäistä syistä. En haluaisi olla päättämässä elintoimintojen tukemisesta toivottomassa tilanteessa.
.
Ääh. Nämä on rankkoja juttuja ja kaikilla on omansa. Kuitenkin me käytetään 99 % ajasta turhanpäiväiseen kitinään. Enkä nyt tarkoita, että koko ajan pitäisi voivotella suuria elämän ja kuoleman kysymyksiä, vaan energian käyttöä vihaamiseen, kateuteen ja muuhun jurpottamiseen etenkin toisten ihmisten elämäntapojen ja -valintojen suhteen. Se on outoa.
Nyt just ärsyttää, kun vetoketjullinen tyyny avautui pesukoneessa. Putsausyrityksen jälkeen kylppäri on vanuhippusten peitossa. Toisaalta siellä on pehmoeläimen makoisa olla.