No eihän se silloin tietenkään päde jos suljet topicin Vaihdetaan-alueella ja avaat uuden topicin Myydään-alueella. Tässä on kyse nyt vain samassa ketjussa tapahtuvista nostoista, jos niiden välillä ei ole kulunut 7 vuorokautta.
Printable View
No eihän se silloin tietenkään päde jos suljet topicin Vaihdetaan-alueella ja avaat uuden topicin Myydään-alueella. Tässä on kyse nyt vain samassa ketjussa tapahtuvista nostoista, jos niiden välillä ei ole kulunut 7 vuorokautta.
Elikkä. Jos mulla 5 päivää ollut tavarat myynnissä. esimerkiksi Nyt kun pistän uuden ketjun eri tavarasta, niin voin myös siirtää nämä vanhat tavarat sinne. Ja lopettaa sen vanhan ketjun.
No tuo on taas sen säännön kiertämistä jos samat tavarat siirrät uuteen ketjuun. Mun mielestä.
Sitähän vois tehdä vaikka joka päivä saman ketjun samoilla tavaroilla uusiksi :thinking:
Eli tavaroita ei saa sirtää ketjusta toiseen? Samalla osiolla.
No esim. vaihtoalueelta myyntialueelle tai vice versa - OK.
Mutta jos sulla on vaikka Nemesis ollut myynnissä neljä päivää, ei ole hyväksyttävää sulkea tätä ketjua ja tehdä uutta johon pistät myyntiin Nemesiksen ja esim. Kaiffarin. Teet uuden ketjun pelkästään sille kaiffarille ja odotat kolme päivää että saat upata Nemesis-ketjua.
otetaas erillainen esimerkki...mulla 2 kaiffaria myynnissä...2 misteriä ja 1 dripperi.. sit haluan boksin myyntiin, Teen uuden osion.. menee päivä ja 2 misteriä ja dripperi on myyty. saako ne 2 kaiffaria siirtää toiseen ketjuun vai meneekö sekin kiertämiseksi
sen ymmärrän et jos joku kysyy, saa toki vastata. Mutta jos myydään yv kanssa saako kirjoittaa et myyty sellainen vai pitääkö se päivittää ensimmäiseen viestiin.
Mä en tässä vaan ymmärrä, että miksi se on niin vaikeeta muokata sitä alkuperäistä ilmoitusta JA SEN OTSIKKOA kuvastamaan niitä tuotteita mitä sulla on myynnissä? Minäpä annan esimerkin:
Teet myyntialueelle ketjun "2 Kayfunia & 2 Misteriä". Neljän päivän päästä haluat lisätä myyntiin boksin, muokkaat tuon ketjun otsikkoa niin että siinä lukee "2 Kayfunia & 2 Misteriä & 100W BOXMOD". Tällöin jokainen kauppa-aluetta selaava näkee heti otsikosta että mitä sulla on myynnissä, vaikka se ketju ei olisikaan ylimmäisenä.
Tuohon sun esimerkkiin vastaten: et saa siirtää kaiffareita eri ketjuun jos ei ole kulunut viikkoa, muuten sä kierrät sitä nostosääntöä.
Mietinkin miksei niitä laitettais vaan kerralla samaan.. :)
Kieltäkää uppaaminen ja ilmo poistetaan viikon päästä jos ei oo menny kaupax kun tuntuu olevan niin vitun vaikeeta [emoji35]
Siks kun siinä vissiin ero oletko 1. sivulla vai neljännellä. 1. myy 2 harvoin 3 ei edes lueta.
Ihan yksinkertainen asia. Ei ole mikään ongelma, eikä vaikea asia. Haluan vaan tietää mitä saa tehdä ja mitä ei.
Eniten mua ainakin myyntiosiossa vituttaa, kun porukka ei lukitse ketjua vaikka kamat on myyty.
Kyllä mä esim. Murossa luen viiskin sivua taaksepäin jos jotain haluan ostaa. Jos ei sittenkään löydy niin haku on olemassa.
Ja niin joo, tapallahan ei edes ole sivuja vaan sitä voi rullata alaspäin niin pitkälle kun on ketjuja.
Pitääpä huomenna käydä ketjut läpi ja lukottaa tarvittaessa :lol:
Eikös se lukottaminenkin ole säännöissä?
En tiedä onko mahdollista toteuttaa, mutta voisiko tuonne kirpparille modata oletuksena, että näkyy esim vakiona 50 viimeisintä myynti ilmoa per sivu? Vai hukkuuko myös silloin liian helpolla ilmot massan sekaan?
Lukis ihan mielellään, jos olis kaikki päivitetty kuten kuuluu. Puolissa missä myyty jotain, päivitys seuraavana päivänä tai ei lainkaan.
Ja tuntuu noita klooni ilmotuksia tulevan melkoista tahtia. Muutakin kyllä. Sinänsä mielenkinntoinen juttu. Aihe mistä kaikki myyty, jää kuitenkin edelle. Ja lukotus puuttuu.
Off topikkina, miksi joidenkin viestien kohdalla voi tykätä, mutta joiden kohdalla on ainoastaan optio "ilmoita viestistä ylläpidolle".
EDIT: kyllä se vasikointia tarjoaa muillekkin :D. Korjaantui kun päivitti sivun.
Oman viestisi kohdalla on vaan se vasikointi.
Lukottamista ei säännöissä vaadita eli sille ei voi mitään. Lukottavat jos lukottavat...
Tuo kyllä vaaditaan, että myydyn tuotteen otsikkoon pitäisi kirjoittaa MYYTY
Veikkaan oravaa, että suurinosa ei vaan osaa lukottaa sitä ketjua.
Ja moni käyttää foorumia pelkästään Tapalla > ei pysty lukottamaan ketjua.
Ne ilmestyy vasta kun viesti on muutaman sekunnin vanha.
Mun mielestä siinä kohtaa oman myynti-ketjun nosto vois olla sallittavaa jos tiputtaa hintaa. Ei taida nykyisellään olla? Esim. "Hintaa tarkisteltu"
Missä vika muuten ettei tapalla voi enää tykätä? Hanurista moinen..
Edit. Enkä siis toki tarkoita mitään klooni-Nemmyn hintaa nostaen ketjua euron pudotuksilla..
Tuommonen sääntö ei vaan oikein toimi, missä menee sitten raja mikä on hyväksyttävä hinnanpudotus? Joku tiputtaa tosiaan klooninemmyn hintaa 50 senttiä jotta saa upata...
Tuli tässä mieleen kun lueskelin eilen yön hämärillä tunneilla tätä foorumia jossain mainittiin vaperyhmä facebookissa.. onko sielläkin sitten vaihtohommia? Kellään kokemuksia miten siellä hommat menee?
No sepä se.. Mut esim huntin setistä kymppi pois,ni mahdollinen "nukkuva miettijä" havahtuu ja voi iskee heti kii. :)
Monet kuitenki kattoo ja saattaa todeta et tuote on liian kallis,eikä huomaa/muista tarkastaa parin päivän päästä et olisiko hinta laskenu.
Ja taas monet tiputtelee hintaa tuotteistaan jos ei mene ekalla pyynnillä kaupaks. Vielä pikainen rahantarve ni hinta voi pudota kerran päivässä tasaisesti alaspäin..
Toki ainahan voi tinkaa mut ei kaikki jaksa nähdä vaivaa tai kehtaa.
Editedit.. Taas samalla on tossa prossahommas kyllä hyvä ideanpoikanen..
Siihen vois vielä lisätä Prosenttien lisäksi esim. 50€ tai alle 15% ja yli 50€ 10% silloin aika selkeä. tai 20% ja 15% jolloin alennus selvä.
Tai sit voi vaan alentaa hintaa ja muokata otsikkoon viestin asiasta. Miksi tehdä asiasta vaikeampaa, kuin mitä se oikeasti on.
Ja tällekkin kirppiksen säännöistä keskustelevalle ketjulle varmaan löytyisi ihan oikeakin paikka :evil:
Tarkoittaako tämä säännöistä kysely että nyt kun taas sama on löytänyt boksit, ja on tunnetusti nopea päätöksissään, täytyy alkaa kirpparia päivystään ?:eek::yeah:
http://www.e-savuke.com/vb/myydaan/1...oorumilla.html
Tuonne vaan kirjoittelemaan jos tosissaan haluatte sääntömuutoksia. Minä olen sitä mieltä, että mitään muutoksia ei tarvi tehdä mutta minäpä en näistä asioista päätäkään.
Ei tarkoita. Sääntöjen tulkinnasta keskustelua. Mä olen harvinaisen hidas päätöksissä. Menee usein monta sekunttia et saan päätettyä. :thinking:
Pistin perä osioon parit kuvat joskos vaik bannit napsahtais.
Ja kävi tuossa pienessä mielessä, et saan mä niitä bokseja itekin veivattua.
Huomena viimenen vapaa.. Mää työnnän ihteni merelle vaikka olis perkele tornado Kokkelbyyssä! Voipi kyllä hyvin olla että jää samalla viimeiseksi reissuksi avovesille tänä vuonna.. Tai sitten ei, lupauksethan tehdään rikottaviksi :rolleyes: