perkele nyt kun ton sai wickaamaan kunnolla ja hotspotit pois niin maku on taivaallinen!!! miks en oo aiemmin kokeillu meshivehkeitä :D
Printable View
perkele nyt kun ton sai wickaamaan kunnolla ja hotspotit pois niin maku on taivaallinen!!! miks en oo aiemmin kokeillu meshivehkeitä :D
En ymmärrä, miten toimiva setup muuttuu hotspotteja antavaksi ihan itekseen hyllyllä ollessaan. Per... :(
Nimenomaan. Kolme parasta: setuppi kestää, maku on puhdas ja niksat on PITÄNY tiputtaa suunnilleen puoleen mitä aiemmin oli, ja nyt tuntuu että vois laskee lisää. 18mg meni ensiksi, nyt suunnittelen jo 6 milligrammaan laskemista. :DLainaus:
Alkuperäinen postaaja Ortep
Tais olla sen 5kk sitte kun humutti 1.5ohm DCT kartoja, sitte bogeja, ja nykyään jo menee vitsillä että tämä "mesh-jumaluus" ei bogeihin koske (vaikka nytkin on boget ja eamod kyydissä rymyvehkeinä) :D Kyllä sitä silti on aika hillitön ikävä kotosalle vetelemään kunnon höyryt gennystä, kun ei vieläkään tohdi mukana pitää noita arvokkaampia vekottimia.
Rymyämiseen en tohori ottaa edes eamodia, aina on riski hukata. :D Kaupas, koulus yms. EA+Severus, riski rikkoa/hukata niin Twist/KGO ja kartoja/tankki. Ja kyllä, täs tyypittelin Egon tankkisysteemiä ja vertailin noihin mesheihin, piti ihan miettiä miten mä pärjäsin edes sen kaks viikkoa pelkällä Ego-T:llä. :D Mesh for teh win!
edit.
Tai tarpeeksi huono neste. :p
Tuossa yhtä lahjanestettä maistoin Somniumista, olin varma että oli jotain akkuhappoa ku meinas tukehtua, mutta oliki vaan 24mg, nyt ku mennään siinä 10mg:n hujakoilla.. :pLainaus:
Alkuperäinen postaaja Ortep
Kylläpäs tää eilen väsätty #500 mesh setuppi nyt porisee. Porisee ku papupata, ja maistuu hyvälle. Laitoin pois Nallekarkit tästä, ja tilalle Jassolta lahjuksena saatua jotain DIY Colajuissia Inaweran pohjaan.
Kyllä maistuu! Ei maistu rauta, maistuu juissi, ja porisee. Ody on nyt jossain muualla pölyttymässä, ei kiinnosta. Somnium rokkaa tänään!
Värkkäsin setupin tolla LSVap:n tekniikalla ja hyvin toimii. Jää monta työvaihetta pois.
Minkä kokoisista palaa suosittelisit käärimään eristettyyn/ eristämättömään Somniumiin.
4cm on se korkeus suurin piirtein, laittaa vähän yli niin on varaa leikkailla päistä. #400 meshiä on mennyt leveyssuunnassa 3-4 cm, nyt #500:sta laitoin 7 cm ja yritin tiivistä pötköä. Tiukkaa oli, ja jäi siihen silti rööri keskelle. Kaikki miun tekeleet on tehty eristyksen kanssa, ilman sitä sitten varmaan lisää pituutta kaistaleeseen.
Aloittelija vielä toistaiseksi itse, parhaat käytännöt tulee ajan kanssa...
Joo harjottelua tässä on jokainen setuppi. En mä uskaltanu edes tollasta 7-senttistä, mutta toimii. Tää on hyvää terapiaa - enää ei pikkuasiat vituta yhtään, kun näistä yrittää aina vaan parempia.
On taa jännää, tein elämäni parhaan mesh setupin ilman tohotusta ja nestepolttoa! :o
Kaiken hyvän lisäksi Somniumiin, ilman eristettä.
Käytin #500 meshiä ja 0,25 kanthalia - 4 kiekkaa ja 1,3 ohmia.
Tosin ei onnistunut suoraan kääriä meshin ympärille, toi on niin jäykkää lankaa ja mesh todella vetelää ilman tohotusta, joten pyöritin coilin ensin kuusiokoloavaimen ympärille ja tiputin tohottamattoman mesh rullan sen sisään. Kuivapolttoja siten, että meshin pinta muuttui sinimustaksi (kuten karkaistu teräs) ja samalla ne hot spotit hävisi. Tuskin onnistuu ilman mekaanista modia.
Kiitokset LSVapille videosta, joka rohkaisi itseäkin kokeilemaan tätä tekniikkaa! 8)
Jo alko Somnium sekä Aga tankit rokkaamaan kun sai tarpeeksi meshiä! Aiemmin tuli yritettyä n.2 - 3cm x4cm kaistalla nyt 4x4cm ja alko wickaamaan kunnolla! Olin jo melkein myymässä meshivehkeitä pois.. Nyt en luopuisi yhdestäkään. Pitää vielä testata tuo tuplapötkö josko sais sitä makua lisää. Toistaiseksi tyytyväinen kun sai dryhitit pois :esmoke:
Pitäskö siinä tupla meshissä olla molemmat meshit erilaatua? Ei sattuneesta syystä löydy kun #500:sta ennen kun posti tuopi lisää..
Karkaa kaikki virta DIDin runkoon, jos edes yrittää jättää meshin polttamatta. Lisää harjotusta varmaan...
Ei oo kyl nä meshi vehkeet mua varten, tai sit toi somnium vittuilee mulle tarkotuksella. Silverdogin sain kuitenkin toimimaan kunnolla.
Pari viikko on toi somnium seissy laatikossa kun ei oo napannu uutta setuppia alkaa tekemään. Nyt päätin sit tehä tosta 500 meshistä ja 30awg kanthalista uuden setupin. Rullasin jotain 7cm leveen palasen tota tiukaks rullaks niin, et ei oo käytännös ollenkaan keskireikää. Ilman tohotteluita tai muita meshi paikalleen ja lanka ympärille. Hetki kuivapolttoa ja lankaa hehkuu tasasesti ja jotain 1.2 ohmin paikkeilla vastus. Litkut tankkiin ja hetki odottelua et kostuu kunnolla. Laitoin caravelan nokkaan kiinni ja ekat imut. Helvetisti höyryä, ei ollenkaan kurkkutuntumaa ja maistuu samalta kun ilmaa hengittäis. Mä en ymmärrä, et mikä helvetti siin on kun en saa minkään näköstä makua irti tästä. Välil tulee joku pieni vivahde makua, mut suurimman osan imuista ei maistu yhtään miltään. Wickaa kuitenkin helvetin hyvin. Dry hiteistä ei tietoakaan, mut meshi ei kuitenkaan ui nesteessä. Vetelen nyt väkisin muutaman tankillisen tällä ja katon et kaipaako toi vaan sisäänajoa. Jos ei ala pelaamaan niin otan turkumiittiin mukaan ja joku saa kääntää setupin siellä tohon.
Ei luulis mun sormistakaan olevan kiinni, kun kuitenkin noi kaikki aikasemmat meshi atot oon saanu toimimaan kunnolla ja niistä on kaikilla nesteillä löytyny makua. Tätä oon nyt varmaan 5 eri nestellä koittanu tota. Samoin myös 300, 400 ja 500 mesheillä. Lankoina ollu 30awg ja 32 awg. Eli jotain 0.2mm ja 0.25mm luokkaa. Ei jummarra. Harmi kun ei oo enää mitään muuta meshi atoa, millä vois kokeilla, et saanko toimivan setupi tehtyä.
Jali: Mikäli löytyy tupakka- tai menthol-makuja, kokeileppa niitä huvikseen. Ja pudota muutama tippa wickin päälle juissia, auttaako makuun mikäli wick on todella kostea? Alenna myös hieman tehoja, mikäli löytyy volttomodi niin tehot siihen 10w pintaan ja antaako makua? Tälläkin hetkellä mulla on kotikäytössä 1,7 ohmin Hornet kun haluan oikein nautiskella, ja reissussa mukana 1,0 ohmin ERA kun pitää kavereille esitellä höyrypilviä :esmoke: Voit myös kääntää ilmareikää ulommaks wickistä, auttaa myös makuun.
Toivottavasti joku jippo auttoi edes oikeaan suuntaan. Mutta eiköhän Turusta löydy useampikin guru joka sua auttaa :)
pitipä ihan tämän innoittamana pistää vamon nokalle kiuas+boge ja sisään french vaniljaa.
verrokkina eamod+somnium 1.3 ohmia.
jos siellä vielä joku miettii että mikä on homman pointti niin kokeilkaa ihmeessä. ei paljoa tee mieli mennä takaisin bogeihin :D
Mulla kans ongelmia ton maun saamisen kans. Pico ja somnium pelaa hienosti mutta severus v2 ei vaan makua anna. Kaikkea on testattu höyryä piisaa mutta maku uuppuu.
Näyttää kestäväntehojakin. E1 näytti ProVari, ja kun katsoin niin oli taas lipsunut huomaamatta 6 volttiin ton pekl kytkimen takia. Mutta ei maistunut palaneelle missään vaiheessa. Laskin alas 5 voltiin ja katsoin mitä se on wateissa: 14. Oikein hyvin vikkaa tämä nyt, ja kestää tehoja enemmän kuin ProVarista saa ulos :o
^ Provarissahan (v2) on 3,5 amp limit. Itelläni ei Provaria ole, mutta Lavatubella ainakin oli ihan sama paukuttiko bullyn 1.2 ohmista setuppia viidellä vai kuudella voltilla - ei sieltä sen enempää tehoja irronnut mitä amp limit antoi myöten. :)
Hyvin wickaa kyllä tuo 500mesh, välillä täytyy pitää ihan pystyssä pitää laitetta ettei ala kuplimaan ja tehot hyytymään. Ei minulla ongelmia ollut 325:senkaan kanssa tosin, ja siinä maku oli ehkä hitusen voimakkaampi El Torolla? Sen huomasin kyl, että ihan pienetkin muutokset ilmareiän sijainnilla vaikuttaa makuun paljon.
pROvARIssa huomaa kyllä että limiitti tulee vastaan: se ei anna mitään muuta kuin erroria. Lavatubehan antaa "jotain" aina.
Nyt tästä setupista tulee jo jotain makua ulos, mut tosi hento on vielä. Eipä tuu noita tupakkamakuja käytettyä. Koko provarin volttiskaala on tullu kokeiltua läpi. Suoraan drippaamisella ei tunnu olevan mitään vaikutusta. Ja ilmareijän kääntämällä tulee ainoastaan kurkkutuntumaa lisää. Vedän nyt tän tankillisen loppuun ja laitan jotain muuta litkua sit. Katto nyt viel taas sen, ettei täl nesteellä olis vaikutusta.Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Jupeksi
Kokeilimpa väsätä tohottamattoman ja polttamattoman setupin Somniumiin. Aikansa se otti, mutta nyt toimii ja makua piisaa enee ku viimeksi.
Ainoa juttu on, että mesh-reiän eriste suli kiinni wickiin, ja istuu niin tiukasti että menöö roskiin sen mukana. Saakohan noita eristeitä esmokelta, olis mukava pitää tässä vaiheessa vielä tää yks eristetty genny. :D
Viritin diabloon puhtaan tiukan 400meshi rullan ja siihen 4/3 tuplacoili. Hetken kun kuivapoltteli niin katos hotspotit ! Toimii ! Makukin muuttui entistä puhtaammaksi tällä tavalla
Mikä on tuiplacoil?
Tässä tarkoitetaan twisted coilia jossa 2 lankaa kääritään ensin yhteen ja sitten pyöritetään lanka wickin ympärille.Lainaus:
Alkuperäinen postaaja NicoTimo
Tällä lailli vastus puolittuu.
Kiitos gixxxer. Noin vähän uumoilinkin.
mulla tupla coili siis kaksi coilia jotka yhdessä plus ja miinus postissa kiinni mutta kiertävät meshin ympärillä koskettamatta toisiaan!
Ei tuo puhtaaseen meshiin pyöritetty coili kyllä toiminu ollenkaan cobralla, tai sitten en osaa tai lanka liian ohutta (0.20).
Jumalauta aamu kahdeksaan saakka pelasin sen kanssa, tuhlasin 2 metriä kanthalia, puoli arkkia meshiä.
Kaiken hyvän lisäksi kun ajattelin viimein tehdä toimivan setupin töhöttämällä niin eikös se sitten sekin lopettanut toimimisen (rupes räkimää ja takaiskuventtiili löi pelin poikki) se siitä sitten.
Näköjään sytkäri käy melkeen yhtä hyvin tohon hapettamiseen.
Mikä oli ongelma kun ei toiminut? Kun alotat sen puhtaan meshin hapettamisen coililla niin pitää muistaa alkuun pitää napin painallukset lyhyinä. muuten se coili napsahtaa helposti katki. Itse käytän juuri .20mm kanthalia ja toimii hyvin :)
0.2 täälläkin, ja hyvin onnistu EA:lla. (:
Piti tässä opetella tekeen 0.2 kanthalista itekkin kun 0.28 lopussa ja menin sörkkimään entistä setuppii niin, että lanka katkes navan juuresta. Cobraan 500 umpitukki, varoiks tohotin hieman siitä reikelin kohdilta, kanthalin kieputin tuplana juuri niin, että langat ei oo kierretty toisiinsa. Muutama väsäys meni langan soidessa poikki kun ei ollu malttia painella hissukseen tota nappii (EA kyseessä), mut nyt toimii :) tosin todella lyhyitä painalluksia alussa ja varoen pidentää vähän kerrassaan tota painallusten kestoa.
http://www.verkkokauppa.com/fi/produ...essional-Torch
Oliskohan tuosta tohoksi?
Itellä ei ole kuin sikaritoho ei vaan tunnu riittävän tehokkaalle nähin hommiin.
Itselläni on tuo Irodan PT-500 käytössä ja aivan tarpeeksi hyvä on. Itseasiassa vallan kiva ja pieni vekotin.
Laitan Iroda tilaukseen, tuolle löytyy muutakin käyttöä.
Näin juuri :)Lainaus:
Alkuperäinen postaaja outska