Feel you bro.
Printable View
Ihan uskomaton piski...ja viisas. Jalat jääny vähän sinne ja tänne mutta?? Onko kukaan täydellinen?? Onneks mulla on toi riehuja tossa vieressä. Erikoinen on luonne mutta ihan ykkönen ja luotto minuun eli laumanjohtajaan 100%. Jos koiraa hankkimassa niin todellakin kannattaa harkita Corgia ihan uskomaton tyyppi ja voi verrata melkein jo ihmisen seuraan...Puhuukin mutta aina ei saa ihan selvää...varmaan herkkuja kerjää taas ;)
Samaa vauhtia meille lepäämähän. :thumbsup:
No eihän ne lyhyet jalat miinus ole, nehän tekee koirasta sen mikä se on. Korkeuttaan suurempi. Toki noista lyhytjalkaisista vitsaillaan vähän liikaakin että omistajana jo alkaa mennä yli :) Mutta se nyt on selkeä piirre minkä huomaa ketkä ei enempää perehtyneet.
Käsittämättömän söpö otus! :love: Corgithan kait on pehmeitä luonteeltaan, että voisi sopia tälläisellekkin joka ei halua koiraa jota joutuu kyykyttämään... Shelttiä olen miettinyt just sen takia että nekin on tosi kauniita ja tosi pehmeitä ulkoisesti ja sisäisesti. :laugh:
Kaleppon kanssa tuntenu jotain samoja asioita mitä itsekkin joskus...sorry oon niin kaukana mutta. Pitäis varmaan fundeerata asioita mitkä hyvin ja mikä persee... Mikä mättää ja YV:tä saa heittää. Itse menny kovan tien vaimon kanssa läpi ja ei todellakaan helppoo ollu. Paskaa on tullu niskaan monelta puolelta ja maksettu toisten velkoja vuosia...Mutta täällä heilutaan ja ihan ok tunnelmissa. Ja olen työntekijä ei mitään sopimuspaskaa tai Kevan "työntekijä". Rahapolitiikka menee siinä ja siinä mutta pärjätään eikä mihinkään juhlaan aihetta varmaan kellään...Ei avo bemaria tai edes bemaria...Työmies ja onnellinen siitä että vielä on...
Jos joku piski pitäs hommata niin tommonen:
http://www.youtube.com/watch?v=1n35jfB0nMg
Ääniraidan takia toi vielä sopii ärsytysketjuunkin.
AAAAAAA IIHANA :eek::eek: Chow chowt on vaan niin sairaita, mutta on ne kyllä söpöjä. <3
E/ Onkohan toi pentu kuuro :thinking:
Pitää alussa kyykyttää ja hyvinkin että tietää kuka laumanjohtaja on...näykkii nilkkoja varsinkin lapsilta ja verille jos ei itse kömyä...sen jälkeen kun pääset kunkuks niin nou hätä ;) Voi yrittää kunkkuilla vielä nuoremmassa elämässä mutta luonne pois heti ja se on siinä...pitää tällekin makkaralle näyttää se paikka ja monet tosiaan kovaluontoisia..Ei helppo kaveri alussa mutta kun pääsee yli parasta koiraa mitä voi löytyä...Puoli vuotta meni meillä kun saatiin kuriin ja roti koiralle...Ei ne mitään helppoja ole ;) Pointti on siinä että saat sen koiran alistettua ja perheen alimmaiseksi ja pidät sen siellä. Sen jälkeen kaikki ok ja koira tietää paikkansa ;)
Tjaah, no mä en nimenomaan haluaisi koiraa jonka kanssa joutuu jotain laumanjohtajataistoja käymään, vaan että riittää sisäsiistiksi opettaminen ja kieltäminen tyyliin "Hyi ei, tuhma Prinsessa! :teaching:". :D Joten kai se mun mahdollinen koira on sitten sheltti, ne on niin herkkiä sieluja että ne kusee allensa jos niitä katsookin pahasti. On sitten samanlainen kuin emäntänsä. :laugh:
Koira on mitä on...Sheltistä en tiedä tarkemmin mutta koira on mitä on ja sille pitää näyttää sen paikka laumassa...Pakko se on opettaa että se on alin laumassa että ei tule ongelmia. Kuri ja sen opettaminen määrättyihin asioihin kuten kaikkien koirien koulutuksessa tulee ottaa huomioon. Shelttien luonteesta en tiedä tarkemmin voi olla löysempiä...ei se kyllä anna mitään haastettakaan sitten...
Meillä uros toi Corgi mutta nartut ollu kuulemma erilaisia....eikä tämäkään meidän mikään isompi pullistelija ollu sitä samaa kun luulee itsestä jotain ja niskasta kiinni ja nokka tukkoon ;)
Taas kerjäämässä rapsutuksia tuossa jaloissa ja pörrää kuin tuulispää ;) Vid.. ihan uskomaton tyyppi ja kerjää mua nukkumaan :)
Kyllä tuittu kaikkien koirien pitää se laumanjohtaja tietää, joskus joutuu vaan tehdä enemmän töitä sen eteen. Kaikista ihanimpia on just nämä pienet käsilaukku koirat joilla on "vapaakasvatus" ja räksyttävät koko ajan. kaukaisemmalla tutulla oli 3v pikku koira joku ei kuulemma osannut mitään temppuja koska ei halunnut opetella (koira siis ei kuulemma halunnut), ~10min niin oli ensimmäiset istumiset ja maahan menot suoritettu omistajat vaan olivat aina luovuttaneet siinä 2min kohdalla. Sama koira räkyttää koko ajan ja painaa sen 2kg :D
Jossain vaiheessa itse haluan omakotitalon pihaan sen 80kg narttu mastiffin nimeltään "tyyne", joskin vielä muutama näitä pikku riiviöitä tulee olemaan ennen sitä :D
Ja mikä mua taas vituttaa, no tämä vitun nukkuminen. Oon nyt 2vk ollut unirytmiä kääntämässä eli valvon myöhään ja herään aikaisin jos pääsis joskus nukkumaan ennen 12 mutta kerran kun nukkuu pitempään niin ei perkele taaskaan väsytä ennen viittä...
e. kyll nyt tulee koira raidia vitutus ketjuun :D
Juu sen lisäks, että on ihan jäätävän pörrönen jopa täyskasvusena, vaikuttaa myös luonteeltaan itellekin aika sopivalta. Harmi vaan, ettei taida olla sieltä helpoimmasta päästä eli tuskin tulee ainakaan lähivuosina hankittua.
Niin, tähän asti on aina mennyt forum asialinjalla ja pysytty topicissa. Nyt se sitten vihdoin hajos. :crying:
Vuorotöissä tää rytmi oli niin nätty kääntää kun jätti vaan yö-aamu vuoron välisen su-ma yön nukkumatta niin kaikki kääntyi kerrasta normaaliin. Nyt siten hyppii ihan miten sattuu stna...
Mitä oon shelteistä lukenut ja joitakin sheltti-ihmisiä tavannut niin se on suunnilleen maailman helpoin koira. :) Ainoa pahe mikä niillä on jos niitä ei kouluta ollenkaan on kuulemma räksyttäminen, ja se räksytyskin johtuu yleensä niiden vähän hermoheikosta luonteesta. :D Toki mä osaan kuriakin pitää kun oon ikäni hevostenkin kanssa hengissä selvinnyt, mutta tarinoita isottelevan koiran maahan painamisesta ja tälläisestä lukeneena en halua sellaista koiraa. :) Hevosten kanssa on oppinut siihen että ikinä ei lähdetä fyysiselle linjalle näissä asioissa koska ihminen häviää sen pelin hevoselle aina 6-0. ;) Ja jos 600kg eläimen saa pehmeillä keinoilla suunnilleen kiipeämään perse edellä puuhun niin miksei koiraakin. Mutta sitten kun ehkä joskus koiran hommaan niin totta kai hankin eka muutaman koirakirjan ja perehdyn asioihin enemmän. :D
Jollain sukulaisella oli vissiin joskus..Isohko pitkä harmaa ja valkoinen pitkä karvainen jolla naama karvan peitossa?? Ihan ok settiä mutta selvitä koiran kasvatus kuitenkin ja mistä hommaat?? Kunnon Kennelistä eikä mitään orpoja mistään...Joku mun tuttava taisi kasvattaa niitä joskus..kun muistais parikymmentä vuotta sitten...Joo oli se mut nyt sillä Shar pei tai jotain sinne päin se ruttu naamanen ja karvanen ja hieno semmonen kullanvärinen ruttunaama...;)
Sheltit on pikkuisia, "minilassieita". :)
Tässä on sheltti "tavallisen" collien vieressä.
http://naturalperformancehorsemanship.com/100_1171.jpg
Ja totta kai jos sen aika joskus on niin katson kasvattajan rotujärjestön listalta. ;)
Hmm... Mahtaa olla taas iloista settiä luvassa kun porukka herää ja täällä on ekan ärähdyksen jälkeen jatkunut koirajutut taas monta sivua... :rolleyes: :sarcasm:
Koira on aina koira ja siihen tyyppiin ei kannata luottaa ennekuin pelit on selvät...Yksikään ei ole mikään Perfect ilman koulutusta tai opastusta. Ja tarkkailla pitää koko ajan koska yrittää aina päässä päälle ja ylemmäksi laumassa. Ihan sama mikä rotu on kyseessä.. Meillä se on se pahnan pohjimmainen aina. Ja tulee olemaan...
Hei. Psst...
Tääl on ihan tämmönenkin ketju.. ;)
Kiukkuprkl kun herää seiskalta taas kauheen oloon.. Hyvä et henkee saa ja ei tuu oksennus ko nielu täys limaa.. Eilen piti saada alustavat vastaukset nieluviöjelystä mutta en saanu. Mullon varmaa hyppykuppa ku luvat alustavat vastaukset jätettii kertomatta ja kerrottii vaa et se läks jatkotutkimuksiin se näyte.. Weird. Nooo.. Kai se ehkä selvii tänää..