Tuli tänään noin 100 eurolla valmiita nesteitä, eikä mikään oikein toiminu, vttukele, en lähde enää kikkaileen, vaan pysyn perus mauissa. Tulossa on viel aika paljon erilaisia makuja, kai ne kaikki on paskaa! Noh nyt rupeen sekotteleen ite.
Printable View
Tuli tänään noin 100 eurolla valmiita nesteitä, eikä mikään oikein toiminu, vttukele, en lähde enää kikkaileen, vaan pysyn perus mauissa. Tulossa on viel aika paljon erilaisia makuja, kai ne kaikki on paskaa! Noh nyt rupeen sekotteleen ite.
Tuoreet nesteet yleensä ei oo voä sitä mitä pitäis. Anna niiden nyt kypsyä pari viikkoa. Monimutkaiset maut kun sekoitellaan niin ne maut tarttee aikaa keskenään. Antaa kemian tehdä tehtävänsä. Jos ne sittenkin on schaibaa niin sitten ovat, mutta ainakin on annettu mahdollisuus.
Toi on yks asia joka vitutti valmisnesteissä. En mä niitä kypsyteltäväks oo ikinä ostanu, vaan käytettettäväksi. Pullo maksaa kolmekybää ja mun pitäis vielä availla korkkia jokapäivä kuukauden ajan ja jutella mukavia.
Jos röökin kanssa pitäis toimia samalla tavalla, niin tuolla tapahtuis murhia. Askin kun paketois viellä samaan tapaan, kuin cd levyt niin parin viikon kypsyttelyn jälkeen syttyis kolmas masilmansota, kun se aski jäis vielä odottelun jälkeen avaamatta.
Viinejä kypsytetään, sikareita kypsytetään, viskejä kypsytetään, juustoja myös. Ne on todellisia nautintoaineita ja niitä arvostetaan. Rööki on taas kiireisen ja levottoman aikakauden tuote. Se ei tuo nautintoa vaan vie nopeasti itse aiheuttamansa tuskan pois. Jollain tapaa tää laitteiden rassaus ja nesteiden kypsentely on ideologisesti paluuta vanhempaan ja kiireettömämpään aikaan. Enemmän piipun tai sikarin polttoon verrattavaa harrastelua. Ei oo hätääsen miehen hommaa jos sen haluaa tehdä hyvin ja ottaa ilon irti koko höyryttelyyn liittyvästä käpistelystä. Sanon vaan.
Sen nesteen valmistaja voi ihan hyvin hoitas sen hommansa loppuun ja kypsytellä sen nesteen valmiiks. Nää ei oo mitään viinejä, jota varastoidaan kellariin. Jos jotain valmis ryynästä pitää kypsytellä kuukauden, ennen kun sitä edes pystyy höyrytellä niin jossain on menty pahasti metsään. Vielä hyväksyn sen, ettei ihan paras terä tule välttämättä heti, mutta jos neste on käyttökelvotonta parfyymiä kun korkin avaa, niin ei 😈
Ja sitten valitetaan kun ei oo saldoilla.
Miks valitettais, ei Koffikaan laita liikkeelle bisseä mitä pitäis kypsytellä kotona viikon verran ja hyvin sitä hyllyissä tuntuis olevan.
Nyt heittää jo bisneksen mittaluokkakin. koff versus esim. Hkeisari mielessäni. No kai tää on asennekysymys ja riippuu kunkin omista odotuksista. Ja onhan niitä makuja mitä ei kypsytellä tarvi. Monimutkaiset reseptit kuitenkin vaatii sen kypsymisajan ja niitä juisseja ja nalleja kansa vaatii. Jos ei niitä tuoteta riittävää tahtia alkaa forkalla vitullinen vinkuminen kun aina on kauppiaalla hyllyt tyhjänä. Sitten kun niitä saa niin alkaa valitus että maistuu scheisse. Jos ei halua kypsytellä niin mun puolesta on paree että ei osta gourmettia. Mäki teen nykyään omani itte joten en sinänsä oo puolustamas mitään valintaa sinänsä. Mulle toi kypsyttely ei oo ollu ongelma mutta tajuan että joillekin on...tai siis en tajua mutta olen huomannut ilmiön.
Oikeasti aika helvetin harvaa valmisnestettä on tarvinnut kypsytellä. Mulle on osunut kolme ja aika pirun monta olen testannut. Jalipon nalle, silloin kun sitä vielä sai. Wizz mixin joku bkackurrant ja Alloy blendsin vented. Kaikki on mun mielestä sellaisilta valmistajilta, joilla pitäisi olla paukkuja säilyttäö niitä nesteitä tehtaalla niin kauan, että ne on kypsiä. Jalippo tosin vasti vielä kahden viikon aikana tuulettamista. Alloyn ryynänänen vaati tosiasn kuukauden seisottamisen että siitä hävisi parfyymin maku ja Wizz mixin kanssa luovutin vuoden jälkeen. Ei oo kiire kenelläkään muulla kuin nesteiden valmistajilla saadan rahat pois. Ihan turhaa yrittää saada näistä mitään sen hienompaa, kuin mitä ne on.
Itse minäkin nykyään kokkailen ja annan kypsyä sen mitä tarvii. Mutta vslmisnesteen pitää olla käyttökelpoista silloin kun se kaupan hyllyyn laitetaan, jos se on kuukauden päästä parempaa niin sitten se on.
Käyttökelpoisuudesta oon tasan samaa mieltä. Ja jos joku valmistaja laskee tasoaan dollarinkuvat silmissä niin ihan oikein on silloin äänestää jaloillaan.
Enkä yritä saada näistä mitään ylellisyystuotteita, vaan itse asiassa vain itse pidän siitä kypsyttelystä. Vähän kuin kasvattais jotain ja kävis välillä tutkimas missä mennään. Omien sekoitusten kohdalla etenkin. se varmasti pännisi itseäki jos joku kallis neste ei oo kuukaudenkaan päästä höyrykelpoista
Mites sit noi yksinkertasemmat maut, kuten menthol, salmiakki ym, joutuuko niitäkin kypsytteleen, siis kun ite sekottelee?
Ei mun mielestä ainakaan. Kyllä ne yleensä on kelvollisia jo miltei välittömästi.
Saathana saathana:mad:.
Klasisesta tiivariputelista pihdeillä kaulasta pala.
Ei muuta ko käyttöön:punk:
Osu sopivasti kätehen:D
Kalsarikännit:crying:
Ei helvet.. V*itun idiootit ku luulevat saavan rahaa :thumbdn:
Netin viinakaupoille tiedossa miljoonien eurojen mätkyt ? Tulli perii kolmen vuoden verorästejä | Yle Uutiset | yle.fi
Sääntö-Suomi iskee jälleen :lol: Siinähän tosiaan yrittävät periä, eivät saa senttiäkään ja hyvä niin.
Muutaman litran laatikko täynnä erinnäisiä tiivaripulloja eikä mitään ideaa mitä tekis.
Samako möis kaikki pois, ja tilais oman mieltymyksen adv-tiivareita. ;)
Onko tämä sivusto jo tuttu ? e-Liquid Calculator
Tuonne kun teet tunnarit, niin saat tuupattua omat tiivarit tonne ja sen jälkeen voit hakea reseptejä mitä niistä sais tehtyä ;)
Päivän V**tutus tulee siitä kun cigabuyn 7.1 antama paketin seurantakoodi ei ole rekisteröitynyt vieläkään mihinkään seurantaan. Saatan olla liian hätäinen, mut silti ärsyttää
mikset laita jossain tiivareita vaihtoon :3 ?
Annatko suuntaa johonkin päin? :thinking:
joku saattais vaikka vaihtaa tiivareita torniin ettania :D
ite en siis vaihtas, mutta joku vois.. ja täälähän ei niitä saa myydä..
Mikä vittu idea tos postiennakossa on [emoji15] Kukaan saatana käytä nykyään enää... Korkeintaan alaikäiset [emoji61] [emoji61] [emoji61] [emoji61]
Lankapuhelimiakin joku viel käyttää [emoji13]
Päivän v-käyrän nostattajana on se, että sähkiksille kivijalka myymälöitä on aivan liian vähän ja kaikki tietenki itseltä ihan liian kaukana.... en oiskaa halunnu nopeesti mitään prkl.... ai niin ja se että postin hitaus ei oo vaan suomen ongelma vaan maailmanlaajuinen!
V*tuttaa odotella noiden tiivareiden kypsymistä 😁 Eilen tuli sekoteltua 6:tta eri kotimaista. Hoh, kai se palkitaan 😜
Eihän näistä diy jutuista tule lasta eikä paskaa. Kaupungin apteekit kierretty eikä lasipulloja missään. Ainoa vaihtoehto 70 milliä vetävä pullo, vaikka nestettä 30 ml. En jaksanut alkaa vääntämään yhdestäkään neulallisesta ruiskusta, joten yritin olla nokkela ja käyttää ihan tavallisia ruiskuja. Puolet tiivarista pitkin pöytiä ja mittasuhteet varmasti ihan päin helvettiä. Että ottaa päähän! X-(