Mä vedän langan eri tavalla kuin master, eli miinuksesta lähtien keskitolpan ja meshin välistä, tarvittava määrä kieppejä ja kiristys plussaruuvilla myötäpäivään...
Ei varmaankaan se oikee tapa, mutta mulla henk.koht. ainakin toiminut parhaiten.
Printable View
Mä vedän langan eri tavalla kuin master, eli miinuksesta lähtien keskitolpan ja meshin välistä, tarvittava määrä kieppejä ja kiristys plussaruuvilla myötäpäivään...
Ei varmaankaan se oikee tapa, mutta mulla henk.koht. ainakin toiminut parhaiten.
Tuntuu, että nää on vielä laiteriippuvaisia nää tekotavat.
Mulla Cobraan ei onnistu langan vääntö muuten kuin ensin kuusiokolon päälle ja sen kanssa kiinnitys napoihin. Sen jälkeen kuusiokolo pois ja meshpötkö tilalle varovasti - menee niukasti pyörittämällä paikoilleen ja tulee napakka. Tänään tulleeseen Severukseen tuo kikka ei toiminut ja tälle onnistui suoraan langan kääriminen meshpötkön päälle napakasti kun pötkön sisällä oli rullatessa käytetty iso oikaistu klemmari. Tämän jälkeen pötkö klemmareineen reikeliin ja langat kiinni. Klemmari pois ja tadaa... ja tälleen ei Cobraan oo mitään asiaa saada onnistunutta viritystä.
Nää on ihmehommia, mutta pääasia, että rokkaa :esmoke:
Ääni tälle. Didiin on sinänsä helppo tutustua kun on paljon paremmin "suunniteltu" aloittelevaakin ajatellen; isompi mesh-reikä, hyvät sormiruuvit, enempi tilaa. Mersua en ole koklannut mutta sekä Pico että Griffin ovat melkosen ahtaita.
Kuumetessaan kanthal on vain pehmeämpää, ja langan poikkeaminen saattaa olla vain ja ainoastaan herkempää silloin jos onnistut tökkimään vastuslangan jotenkin oikoseen; silloin saattaa iso määrä virtaa hypätä pieneen pätkään lankaa ja tapahtuu se katkeaminen. Kunnolla hehkuvaa lankaa on helpompi siirrellä ja tökkiä, mutta myös helpommin saa tökättyä sen pieleen jos on huonosti hapetettu mesh. Herkemmin se ei sinänsä katkea kuitenkaan.
Oisko kenelläkään hajua mitä mesh sampleja sain 500 mukana meshcompanylta ku ei noissa lue mitää? Tuntuu pehmoselta, vähän niinku jotai kangasta olis kun taittelee. Parempia tuntomerkkejä en osaa antaa. :D
Voi olla, että wickkauksen kanssa on yhä ongelmia...tai sitten kyseessä on ihan normaalia toimintaa. Pitäessäni muutaman tunnin tauko täytyy ihan ekaksi hieman kallistaa, että meshi kastuu...tämän jälkeen saa tykittää vamon kanssa sen 12 wattia. Voiko olla näin, että nyt tämä alkaa sujumaan näinkin kivuttomasti...ensimmäiset askeleet olivat kuitenkin sen verran kivisiä.
Mulla vaihtu ongelmat huonosti wickkaavasta yli wickkaavaan kun aloin käyttämään tupla meshejä. Pienen harjoittelun jälkeen löytyi kummiskin sitten se helvetin hienosti toimiva setup. Ulompi mesh saa olla reiältään niin iso kuin mesh reikään mahtuu. Sisempä mesh taas about nastan paksuisella sisäreiällä. Hienosti wickkaa (kummankaan meshin alapäätä ei ole leikattu viistoksi).
https://lh5.googleusercontent.com/-H.../tuplamesh.JPG
Olen tässä illan aikana rakennellut uuteen DIDiini about 20 setuppia. Muutama ensimmäinen onnistui ihan suhteellisen hyvin, joskin jotain pieniä säätöjä ja harjoitus purkuja piti tehdä. Nyt kumminkin viimeisestä kymmenestä on palanut coili sillä sekunnilla, kun olen antanut atolle virtaa. Imulanka ei ota pohjaan kiinni, viimeiset pari kappaletta olen polttanut tohottimella kymmenisen kertaa ja valellut nesteellä ties kuinka monesti. Mikään ei kumminkaan tunnu auttavan oikusulkuun.
Osaisiko joku kokeneempi vinkata mistä tälläinen krooninen oikosulku voisi johtua?
Liika hapetus/tohotus voi myös pilata meshin. Tohotuksen voi tehdä 2-3 osassa niin, että etenee pitkin meshiä kunnes on vakuuttunut siitä että tohotus on taatusti hehkuttanut meshin ainakin hetkeksi joka puolelta. Itselleni riittää 30-40sek tohotus yhteensä, se ei tosiaan vaadi sen enempää useimmiten. Lopuksi ennen nestepolttoa teen 1-2 kynttiläpolttoa nastan päällä, niin tulee taatusti tasainen hapetus. Tsemppiä! :esmoke:
Kiitokset defunctalle, noilla ohjeilla päästiin jo hyvään alkuun... Sitten vaan ihmettelemään mesh laadun ja eri nesteiden vaikutusta wickkaukseen ja dry hitteihin. ???
Koko viime yön yritin väkertää toimivaa mesh wickiä vivi novaan ja lopputulos oli 0 toimivaa wickiä ja yksi rikkinäinen ego-t akku
Mullakin meni eilisilta uutta tehdessä eikä ees onnistunu, miten se viimeks menikin niin helposti?
Tänäaamuna väkersin sit uusiks ja huomasin, että jos otan kickin pois ja pelkällä akulla hehkutan, katkee lanka joka ikinen kerta. No, parempi siis opetella tekee setup ilman kickiä ja laittaa se sit myöhemmin putkeen. Lisäsin kieppejä ja varovasti syöttelin virtaa aluksi, eipäs enää katkeillut. Sit vähän lankojen siirtelyä ja tadaa... alkohan se pelittää. Nyt ei tosin tuu niin massiivista höyrypilveä kuin aiemmin, mutta tuunataan, tuunataan... voi kyllä johtua, että liemi on nyt "sitä-sun-tätä" sekaisin kun alko mennä tossa virittelyssä niin paljon hyvää lientä hukkaan ja lempparimaut oottaa täydennystä jenkkilästä.
Pääasiallisesti en suosittele kikkihiirtä gennyjen kanssa. Jos on akkuputki vaan edes kohtuullinen, niin genesiksistä saa todella hyvät höyryt ihan pienelläkin akun varauksella. Tokihan näitäkin ajellaan niin Lavatubella, Provarilla kuin perus mekaanisilla putkilla, mutta noin ylipäätään helpompaa opetella se setupin teko mekaaniseen modiin. Kicki on vaan mun mielestä täysin turha genesisten kanssa.
So far joo, tuo 10 wattia jättää hitusen ohkaiseksi höyryt.
DNA12 alkaa olla siinä rajoilla, DNA20 todennäköisesti riittää enempi kuin hyvin.
Sääli vain, että näitä ei drop in-paloina vielä saa ja tuskin ikinä tuleekaan,
Joo, uskon, että tehot piisaa, en mä sillä tuota kickiä putkeen survo vaan mun akuankka-tuurilla oon just se ensimmäinen jolla jopa AW IMR poksahtaa putkessa :D Sulake tulossa jonka aion kickin tilalle väsätä putkeen. Ehkä tota EA:ta uskaltas just ja just käyttää ilman jotain varotoimenpidettä, mutta ainakaan smokin telescopea tai bolttia ei... tai sit rohkastun ja luotan noihin AW IMR akkuihin...
Siinä on vain sen sulakkeen, toivottavasti EI VapeSafe v1, kanssa helposti sulake kerrasta tööt.
Tuli tässä mieleen, että miten pätee teoria " Watit tuovat höyryjä, virta katkoo lankoja"?
Eli siis tulisi maksimoida watit, mutta minimoida ampit?
Jännitettä ja vastusta kasvattamalla. Kohta palataan stäkättyyn bombshelliin ja HV atoihin :D
Näillä akkuvaihtoehdoilla (AW IMR), jännitteen kasvattaminen mekaanisessa modissa tosin lisää kokoa, mikä ei itelle
ainakaan ole hyvä vaihtoehto.
No kyllä se 8,4 V antoi VHV-atolla ihan kivat höyryt kunhan ensin ole hehkutettu riittävän kuumaksi.
Mistä päästäänkin siihen, että keraaminen levy kuumennettuna yhdessä tasaisesti levenneen e-geelin kanssa antaisi sen optimaalisen höyryn.
Itse olen lopettanut meshin tohottamisen kokonaan.
Teen mesh-rullalle kynttiläpolton puhtaalla PG:llä 5-7 kertaa ja en muuta.
Kynttiläpolton jälkeen laitan wickin atoon ja kierrän vastuksen sen ympärille.
Hidastahan tuo on, mutta tällä keinolla on kaikki setupit onnistunut ongelmitta.
Tänään oli ensimmäinen hieman kettuileva vekotin, kun tein Ikarukseen setuppia. Hotspotti vaati noin viiden minuutin työn, ennen kuin suostui antautumaan.
Mikä perkele on vialla.. Jos hyvä tuuri käy niin ylin koili hehkuu, muut mustia. Suurin osa satupeista ei osoita minkäänlaisia elonmerkkeja.
Kanthal .2 ja .3 käytössä, 400 mesh.
mesh tohotettu n 30s ja poltettu nesteellä 3-4kertaa.
Pitäiskö jättää toi tohotus kokonaan pois..
Oikari taitaa olla, löysää/liikuta pikkasen sitä ylimmäistä kieppiä josko auttais? Ite en enään tohota ollenkaan kun käytän 500 meshiä, nestepoltto vaan neljä viis kertaa ja hyvin pelittää eikä ole oikareista tietoa.
Kertokaas nyt joku fiksu että onkos tuo #500 meshi oikeasti paremmin mehua imeväinen kun nelisatanen? Ja että mitä pitäisi tehdä kun wikkaa hyvin tuokin siihen asti kunnes pistän täyttöreiän ruuvin kiinni. Onko jotain kikkaa että saisi se kiinni toimimaan paremmin? viitsisi mukanakin paremmin kannella meshilaitosta...
^Itse olen ainakin Silver Dogissa huomannut, että meshin toiminta riippuu melko pitkälti nesteen PG/VG-suhteesta; PG-nesteellä 400-500 meshi wickaa oikein kivasti, mutta VG-painotteisemmat nesteet pelittää paremmin 200-325 meshillä. Toki varmasti vaikuttaa myös meshin käärintätapa, mutta itse käärin pelkästään "tankoja", jolloin laite pysyy täysin vuotamattomana asennosta riippuen, sekä wickaa pystyssäkin ja kikkailen sitten tuolla meshin silmäluvulla nesteelle ja tehoille sopivan wickauksen.
Itsehän olen melko amatööri meshivehkeiden kanssa ja viisaammat saa korjata/neuvoa lisää, mutta näillä eväillä olen itse saanut Dogissa sekä 100%VG, VPG, että 100%PG nesteet wickaamaan pystyssä ja laitekin voi huoletta pyöriä taskussa vuotamatta. :)
Sen verran voin todentaa että VPG wikkaa 200 meshillä paremmin ku 400:sella. Ja tuota #400 pyörii nurkissa liikaa. :DLainaus:
Alkuperäinen postaaja Charun
Jos saat sen ylimmän koilin hehkumaan, niin koita säädellä (tökkiä) niitä muita ja sitä ylintä. Itse käytän tähän operaatioon pienenpientä ruuvaria, mutta hammastikku, tai nuppineula käy myös hyvin. Pienellä kokeilemisella ja näpräämisellä löytyy tatsi tohon hommaan ja pitäisi lähteä kaikkien hehkumaan. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä sen kanssa.
No omat kokekmukset taas on et tuo #500 kyl wickaa ihan hulluna. saa puristella rullan kärkee lyttyyn ja tehdä uuden setupin 3-4 päivän välein ku rupee wickaa liikaa :D
Ite sain tuon 400 toimimaan hyvin nyt kun käärin meshin nii ettei keskelle jäänyt rakoa olleskaan ja pidän täyttöruuvin irti. Senverran pieni reikä että ei se siitä juuri ulos tuu kuitenkaan.
Viskasin nyt sit kickin pois tuubista. En meinannu saada sit millään viritystä toimimaan. Ainan vaan katko ylintä lankaa (400#mesh, 0.28 kanthal). Aikansa kun pukersi, laitoin yhden lisäkiepin ja kynttiläpoltin vanhan mesh-käärön joka oli aiemmin toimiva alko rokkaamaan hyvin. Uusi käärylä ei toiminut vaikka mitä teki, varmaan otti sitten oikaria jostain. Lisäksi nappi kuumeni ihan hillittömästi ja meinasin laittaa jo kickin takasin, mutta kun kyhäelmä alkoi toimimaan ei nappikaan enää kuumunut. Johtui kaiketi tuosta oikarista?
Laitoin varmuuden vuoksi vapesafen sulakkeen (toimii ainakin vielä hyvin) ja nyt on kyllä hyvä. Tämähän pöhisee paljon tehokkaammin ilman kickiä...