Ennemmin kärsin päivän-pari, kuin kuuntelen sitä moraalisaarnaa vähintään puoli vuotta. :lol:
Printable View
Sitäkään ole pakko kuunnella, kun ei vastaa puhelimeen :D
Tars varmaan torstaina käydä ostelemassa emännälle, mutsille ja appiukolle lahjat :thinking:
Emännän lahja on jo tiedossa, samoin mutsin ja appiukon kanssa. Ei tartte käydä Prismaa pidemmällä :esmoke:
Ja kai tuolle kohta 1 vuotiaallekin on joku lahja ostettava, vaikka se ei siitä mitään ymmärrä niin ilahtuu ainakin käärepaperista. Sitä vartenhan joulu on, että ilahdutetaan muitakin. Joo joo, "ilahdutetaan läpi vuoden" ja muuta paskaa niin kuinka moni niin oikeasti tekee? Ei vittu kukaan. Suomalainen murjottaa vaikka sais lottovoiton.
Mä olen ainakin iloinen, jos saan edes parina päivänä vuodesta lähipiirini iloiseksi ja olemaan hyvällä tuulella.
http://www.youtube.com/watch?v=IYNaEM2O5pU
Sopisi ehkä enemmän huumoritpoicciin mut laitetaan nyt tänne.
http://imageshack.com/a/img713/1328/37fn.jpg
Taitaapi tulla etelään musta Joulu..
Onkos kukaan muu höyrypää viettämässä joulua lapissa?
Onneksi joulu on vaan kerran vuodessa. Aina saa tuskailla näiden joululahjojen kanssa. Emännälle on pakko ostaa aina jotakin ja se on melko piiloranttu vähän kaikesta. Kävin tuossa pari päivää sitten ostamassa kalevalan riipuksen sille, luulis kelpaavan :)
Tänä jouluna pitää vähän rikkoa perinteitä, aatto menee normaalisti Oulussa, mutta joulupäiväksi ajellaan mökille Vaalaan. Siellä on koko suku paikalla ja pöytä koreana.
Huomasin tämän langan, häh, juolu? Eikse vieläkään ole ohi. Millon sitä sitten voi tulla pois turnipsikuopasta? Pätkii tämä mopiilidatakin niin että päivämäärän näkee kerran viikossa.
Joulu on mukava pyhä. Mitä teillä kaikilla on sitä vastaan?
Nämä perinteiset: En kuulu kirkkoon, joten en juhli, koska Jeesus/Kaupallisuus ahdistaa, en juhli/Olen sinkku kaukana kotoa, en juhli.
Valideja syitä, ei siinä.
Joulurallatukset joita anoppi luukuttaa 24/7 ja jotka kilisevät joka kaupassa. Kireät perheenisät ja -äidit. Liikaa hössötystä, sössötystä ja takakireyttä. Kilpailu siitä kenen perheen tykö mennään, kenen ei, kuka saa lahjoja ja millaisia perinteitä kunnioitetaan. Tontut, pukit, muorit ja vitun kilikellot. Joulu on tuttu, mutta samalla niin tolkuttoman vieras juhla itselle.
Jos saisin päättää, menisin oman äiteeni luokse joulua viettämään. Joulu on usein ruuanlaittohärdelliä lukuunottamatta meillä ollut vain olemista. Ei stressiä mistään, vaan olemista.
e. Ai niin, ja se helvetin Jeesus ja hänen fanilaumansa.
Täällä on vaan pääosin ahdistunutta ja syrjäytynyttä porukkaa :p
Joululahjat ostettu noin tunnissa, mistä puolet jonoissa.
Veikkauksen arpakuoria, konvehteja, omalle Legoja, siskon muksuille lautapeli.
Rahaa paloi ~200€, siinä meni mun vapobudjetti.
Ei se kyllä oikeastaan harmita.
Pojalle ostin tuollaisen Skylanders paketin Playstation 4:lle. Paketissa on peli, portal ja 3 örkkiä. Nuo örkit kai asetetaan tuohon portaaliin ja sitten ne tulee näkyviin PS4:n kautta tv-ruudulle. Toista oli meillä, commodore64 tuli joskus ala-asteikäisenä.
En mäkää kuulu kirkkoon että ei siinä mitään.
En mäkään kirkkoon kuulu ja juhlin silti. Varsinkin siskoille tuo on ihan parasta aikaa :)
Väsäilin itte joululaatikot ja tuli hyvän makusia :) Jää tästä lähin ne äitien tekemät kauppaan. Maksalaatikko oli erityisen herkullista, jopa tyttären mielestä :) Kinkkua en kyllä paista ku jää syömättä.
Joulusiivous on loppusuoralla ja vielä kerkee kaupasta hakemaan joulun ajan ruuat. Me huomenna jo alotetaan joulun vietto kun tyttö löysi omat lahjansa ja ne nyt sitten polttelee kaapissa :D Aattona mennään muarilaan viettämään ihan perinteinen joulu ja siellä saa sitten lisää lahjoja.
:whistle:
Ja Suomalaisenhan kuuluu murjottaa jokainen juhlapyhä sekä mutista, että menee HYVÄÄ TYÖAIKAA ihan hukkaan ja turhaa tämmöinen pelleily ja minä en ainakaan mitään ja mussun mussun.
Joulu on jees :)
E: Jos vituttaa kaupallisuus, ÄLÄ OSTA MITÄÄN. Mutta älä tunge kaikkien kurkkuun miten perseestä on mielestäsi joku lahjojen ostaminen. En mäkään hehkuta miten ostin uuden hienon pyjaman muksulle. Jos vituttaa laatikot, ÄLÄ SYÖ NIITÄ. Jos vituttaa kinkku, ÄLÄ SYÖ SITÄ. Ei tää oo niin vaikeeta. :)
Jos joku asia tuo sinulle hyvän mielen, TEE SE.
Oon jemmaillu hyllyssä Lagavulin 16yo skottia sopivaan hetkeen jo vuoden päivät. No, mun vanhemmat tulivat savosta perjantaina ja vieteltiin tässä muksujen kanssa "pikkujouluja" ja annettiin tonttujen tuomat etukäteislahjat pojille jo eilen, hymy korvissa molemmilla toki(4v. ja 2v.). Tänään mummi, ukki ja pojat starttas auton nokan kohti vaimon vanhempia ja emäntä painaa huomenna perässä. Itehän jään tekemään sen 40 tuntia pyhätöitä ja mökki tyhjänä perjantaihin asti, paras joulu ikinä!! Nyt aukes muuten se Lagavulinkin :cheers:.
Olipa vielä yllättävän mukava käydä pitkästä aikaa vaimon kanssa KAHDESTAAN ravintolassa syömässä, outoa toki, mutta mukavaa.
Eli, ei tää joulu oo ollenkaan pöllömpää aikaa :p.
Tuon itseriittoisen palopuheen jälkeen on pakko kysyä, millä ihmeellä sä pystyt suojautumaan esimerkiksi tuolta kaupalliselta joulumainonnalta? Jos mä haluan mennä kauppaan ruokaostoksille niin tosi vaikea siellä on olla tulematta "OSTA TÄMÄ FAKIN PYJAMA MUKSULLES!". Practice what you preach, paitsi ethän sä ole syyllinen kauppojen touhuun. Ei tässä tainnut kukaan edes laatikoista tai kinkuista vittuuntuakaan, ihan muista joulun lieveilmiöistä. Luetun ymmärtäminen, oliko se niin vaikeaa? :)
Kiukun kiukun :)
Ostaa sen mitä tarttee, ei mulle ainakaan kukaan tullut kurkusta tunkemaan tavaraa tai lompsasta rahaa viemään. :rolleyes:
Emännän kanssa sovittiin, että järkevät lahjat, jotain mitä toinen tarttee ja pienokaiselle ostin pyjaman, koska se tarttee.
Kinkun ja laatikon lisäsin ihan varmuuden vuoks, koska jotain ne vituttaa kuitenkin :D
E: Uus löylykauha anoppilaan oli ihan varma tikki, koska niiden nykyinen _on_ niin shaiba et tulee varmasti tarpeeseen.
Joulu on itselle ja lähimäisilleen just sellainen kun itse sen haluaa olevan! Sitä voi olla Joulun pilaaja ei itsen vaan muittenkin,
Tai osallistua hymyssä suin tähän Lasten ja lasten mielisten ilon ja rauhoittumisen Juhlaan, jota muistellaan jälkeen päin ilolla!
Se on valinta kysymys?
Vain teoriassa. Käytännössä on luvassa erinäisiä sanktioita jos et tanssi pillin mukaan.
Joulukin on nyt sitten varmaan osaltaan sitä yhteiskunnan salaliittoa pientä ihmistä kohtaan? Ja taas tuntuu pahalta :D
Henk.koht lapsena joulu oli vuoden kohokohta ja mukava juhla se on vieläkin. Huomenna vanhemmille mihin kerääntyy myös muut sisaruksista, hyvää ruokaa ja yhdessäoloa yms kaikessa rauhassa muutama päivä putkeen. ( ja lahjat kuuluu tottakai jouluun mutta niistä ei puhuta kun se joillekin aiheuttaa pahaa mieltä :D) Me like.
Hyvät joulut vaan kaikille, myös mielensäpahoittajille :D
Miks jouluvihaajien pitää tulla jouluketjuun murisemaan?
JEE YLIHUOMENNA ON JOULUAATTO :eek::wheee: :wheee: :yeah:
http://www.youtube.com/watch?v=SicnuPcGS3A
Kinkku on uunissa :yeah:
Aamu viideltä valmis. :blink:
Mä sen verran kaivan vielä verta nenästäni noiden lahjojen suhteen, että... On monta ihmistä joiden kanssa on sovittu, et ei osteta mitään. Ja tämäkin on ihan ok :) Ugh, lopetan tähän.
Tuli mieleen, kun monta vuotta pyöri mukana seuran Joulupukki rinkissä, niin vielläkin muistuu nuo Joulut mieleen. Sitä lasten iloa oli kiva katsella jollei siitä irronnut Joulu fiilistä niin ei mistään! No isännät oli enemmän tai vähemmän Joulu mielellä.
Meillä seuran Pukeilla oli tiukka nolla linja joulu juomien suhteen!
No ei kait se joulu meille tarviikaan olla mitään kuusta nousevaa jeesus pelleilyä, mutta koittakaa nyt hyvät herrat ajatella LAPSIA, niille se on ISO juttu vaikka itse niin perekeleen kovia jätkiä
ollaan olevinaan, antakaa lapselle se ilo ja kärsikää itse, siitä on onnellisuus tehty.
E: Tietysti lähinnä heille joilla niitä lapsia on, miksei muillekin jotka on lapsien lähellä. Ei ole paljon pois omasta hyvästä olosta ja antaa vielä enemmän se lasten ilo.
Kun ei ole lapsia..? :D
Onhan noita lapsia, mutta kun ne on jo aikuisia:laugh: Enempää en kyllä tee, mutta treenit jatkuu;)
Onhan joulussa paljon epämiellyttävää kaupallista hössötystä, mutta itse en anna sen pilata fiiliksiäni joulun suhteen.
Hieman vastaava juttu: jäin noin vuosi sitten miettimään, kuinka tämä höyryttely voidaan nähdä kaupallisena ja kuluttamishysteerisenä touhuna. Koko ajan tulee uusia laitteita ja nesteitä, ja aina me innostumme niistä. Kohu nousee, hype kasvaa - ja taas ollaan ostamassa uutta, vaikka entisilläkin pärjäisi. Sitten hehkutus laantuu, mutta sama rumba alkaa taas uuden tuotteen kanssa :mellow:. No, enpä anna tuonkaan ajatuksen pilata höyryttelyyn liittyviä hyviä fiiliksiä. Hyviä höyryjä ja jouluja vaan kaikille foorumilaisille :)
vähän erilainen joulu tiedossa tänävuonna, ollaan niin laiskoja ettei jakseta laittaa jouluruokia ite niin lähetäänki heti joulupäivänä sitten laivalle mussuttamaan joulubuffettia, saapa nähä :D harmittaa kyllä tää lumen puute, syö aika kovasti tota joulutunnelmaa...
Joka palstan ihmiselle hyvän Joulun toivotus minulta ja kaikille parasta menestystä ensi vuodelle..;) Kaikille...:)
Ostin sitten tollasen hajuveden missä tuli joku iho systeemi ja saippua messissä :D Kortti kylkeen ja paketti nättiin pussiin :) Tuoksu omaan mieleen ainakin samantyyliselle mitä käyttää ja hyvälle, luulis kelpaavan, sittenhä sen joulun jälkeen haistaa onko kelvannut :D Ei ollut kalliskaan, vähän alta 40e + pussi ja kortti.
Huomenna mökille muutamaks päiväks, ei oo telkkaa eikä konetta, näkee miten mobiilidata kulkee :D No mutta joulun ideahan on läheisten kanssa ajanvietto!
Hyvää joulua kaikille foorumilaisille! :)