Mulla samaa ongelmaa näyttäis olevan. eikä millään meinaa setupit onnistua. onko tuo noin vaikea laite vai olenko vain noobie...
Printable View
Ei kait siinä kauhean montaa muuttujaa ole (teoriassa) toinen saa kontaktia paremin/huonommin tai coilit ei ole muuten tasaisia, kyllähän noissa dualeissa aina joutuu hipisteleen ja hieromaan (jos haluaa ihan tasaisesti hekumaan) Ei varman tarvi kuin kierittää toinen coili vähän löysemmäksi/ tiukemmaksi, niin vaikuttaa.
Joko sait toimimaan? Mä en ole laittanut kanaviin ollenkaan pumpulia, mutta pitäny vaan huolen, että neste ei pääse valumaan pumpulin ohi, eli on semmoiset "pumpuliseinämät" jokaisen kanavan jatkeena. Pari haituvaa voi sinne kanavan yläosaan laittaa jos tuntuu, että pumpulit ei pysy paikallaan. Sit kannattaa myös vähän muotoilla sitä pumpulia niin, ettei sen sisä-/alareuna mene ilmareiän päälle kun kierrät kuvun päälle. Mulla se pumpuli on yleensä vähän liian paksu, eikä mahdu kunnolla kuvun kanssa. Muotoilu on helpointa kun pumpuli on kostutettu. Napsasee saksilla pari milliä pois pituussuunnassa alareunasta (ei siis lyhennä vaan ohentaa).
Aika märät höyryt pitää ollakin, vaan nestettä ei toki pitäisi tulla mukana.
Havainnollistava kuva:
Liite 18290
Tilasin V5 tossa tovi sitten. Eilen oli lähtenyt Suomeen. Katotaan millasta huttua tulee..
Fogger v5 Atomizer / Dual Coil Tank / Fogger v5 RBA
Ei taida muualta kannattaa paljon etsiä :)
Huomenna pitäisi vihdoinkin kotiutua oma Fogger 5. Tilasin syyskuun lopussa. Toivottavasti on laulava peli.
Tuoha vaikuttaa pirun hyvältä! Laittakaaha kunno revikkaa kun saapuu.
Pitää revikoida. Noi painopostit vaikuttaa mielenkiintoisille. Joko kontakti on paska tai sit ne on ihan kätevät :) mä vihaan duali-setupointia, mutta kokeillaan ja myydään jos vituttaa..
Vähän noi jousipostit kyllä epäilyttää, mutta tulehan tuossa ruuvitkin mukaan. Kyllä tuo varmaan hankintaan menee, toi ylätäyttö kuitenkin kiinnostaa.
Vitone laskeutu tänne, tuli hieman turhan tiukka pumpulointi ja on viittä vaille että wikkaako vaikko eikö, mut enivei, seo user invalid.
Yllätyin todella positiivisesti kun dekissä oli pinnien sijaan oikeat ruuvit jaja posteissa reijät, toki pinnit tuli mukana:
https://lh4.googleusercontent.com/-a...024_174529.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-5...024_180049.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-X...024_180106.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-F...024_181624.jpg
Mun v5 odottelis helsingissä...vielä ku ne jaksais sen sieltä seinäjoelle...nooh ehkäpä ensiviikolla saa värkätä setuppia.
Tein setupin kuin neloseen ja hyvin toimii. Liekö muuta eroa laitteesssa edes on kuin reiät posteissa ja ylimääräinen "korkki" päässä, minkä alla on tuo yllä kuvassa olevat täyttöreiät. höyrykammion kierteetkin meni helpomppin paikoilleen. Liekö tuurilla, vai onkohan nekin paremmat. Eipä sitä muuta tarvikaan. Nyt se on minusta melkolailla täydellinen laite. Parempaa en osaa vaatia.
eri ohmiset coilit eli ei ole identtiset toisessa joko kieppi enemmän tahi eri mittaset jalat. Näin ainakin itsellä kun mikrokoileja vääntänyt
http://froginfog.com/ecig/rebuildabl...ogger-v5-black
Fogger 5 tuli ja on nyt testissä ollut 1.5 vrk aivan mahtava peli :thumbup:
dekissä olevat jousi-lukittimet heitin oitis pois ja otin paketista sopivat ruuvit niiden tilalle jotka oli mukaan laitettu eli setuppit oli aikas helppo väsäillä ja saada kiinni kun reijätkin on nyt tolpissa :)
Ilmansäätö rinkula on sama kuin edellisessäkin mallissa 4.1 ,jotkut sitä on arvostelleet minulle se riittää ja toimii kyllä.
Yläpuolelta täyttö on kyllä näpsäkkä lisä-ominaisuus ei juuri työkaluja täytön yhteydessä tarvi kaivaa esiin :)
Foggeri 5 antaa hyvät ja makoisan kosteat höyryt kuten edeltäjänsäkkin Fogger 4.1(4.4)
Eli nyt tuo fogger 5 on entistä parempi ja soivempi peli parannuksien johdosta ,aivan MAHTAVA ato en voi muuta sanoa :thumbsup: suosittelen
Laitan setupoinnista tube-linkin niille jotka sitä ei ole vielä nähneet ,ettei tarvitse suotta :banghead: eli sama toimii kuin 4.1 (4.4)mallissakin .
Terveisin holkki :cool:
https://www.youtube.com/watch?v=Qymj1yVQl7A
Ostin v4:sen käytettynä forkalta, pitihän tämä testata kun Mister meni myyntiin ja joku tankkiato oli saatava. Aluksi en oikein lämmenny. Dual coilin kiinnittäminen noiden ruuvien alle ei ole kovinkaan käyttäjäystävällistä, mutta ei vaikeakaan. Sen sijaan höyryt jäi nihkeiksi, ja maku olemattomaksi vaikka tarjoili watteja 20-35 välillä. Muuta vikaa ei ollu, ei dryhittejä tai vuotoja. Tein seuraavaksi setupin vähän eri tavalla, vastukset huomattavasti lähemmäksi ilmareikiä ja tällä kertaa pumpulin päät nesteuriin ja painelin ne vielä kapealla ruuvarille tiiviisti sinne. Johan alkoi makua ja höyryä tulemaan kuten pitää! Ja 20 wattia on tällä hetkellä täysin riittävä teho. Seuraaviin versioihin jos sais käyttäjäystävällisemmät postit, ja pakat lähemmäksi ilmareikiä ettei kanthalin päitä ei joudu jättämään tuhottoman pitkäksi. En ole tuohon v5:een perehtynyt vielä, onko näihin tullut parannusta.
Tällä hetkellä tää kuitenkin miellyttää, ja näyttää hyvältä musta fogger mustan ipv2s:än nokalla.
Vitosessa on tosiaan reiät posteissa ja lyhyemmät nesteurat, wickaa paremmin ja helppo setupoida. Täyttökin on helppoa ja ei vuoda. Hintaansa nähden ihan huikea ato. Tosin singlecoil mahdollisuutta jää kaipaamaan.
Noniin kertokaapas pojat miks ei myös tytötkin aloittelialle miten tähän saa tehtyä noin 1.2-1.5ohm vastukset? Vastuslanganpaksuus? Montako kieppiä? Ja minkä paksuisen teränympärille?
itse oon tehny 2mm poranterän ympärille 0.25 kanthalista noin 10 kierrosta.en muista mihin asettuu mutta aika lähelle nuita.
Topsipuikon (2.3mm paksuus) ympärille 0.32mm kanthalilla 1.3 ohmia:
Coil wrapping | Steam Engine | free vaping calculators
Oleellinen tieto on Number of wraps. Aika mötkö jo tuommoinen 15 kieppinen coili.
0.25mm kanthalilla sama:
Coil wrapping | Steam Engine | free vaping calculators
Tuloksena 9 kieppiä. Vähän voi heittää ohmit, mutta loppu omalla kokemuksella. Kyllä tuo laskuri aika lähelle antaa.
Vähän kiinnostaisi aloittaa RBA-hommat tällä uudella V5:lla, videoiden perusteella ilmeisesti suhteellisen helppo värkki setupoida verrattuna moneen muuhun.
Mites konkareiden mietteet, onko joku muu vekotin oleellisesti parempi aloittelijalle, ja jos niin miksi?
Kaikki on suhteellista, itse aloittanut dripperillä ja kaiffarilla, kyllä toi fogger varmaan helpoimpia on noin dual coili vehkeistä ja kun ei heti ala tekemään mitään super alhaisia ohmeja, niin wikkauksenkin saa pelittään. Mä en itse oikeen ole perustanut noista dualcoileista muissa kuin drippereissä, vaikka käsissä käynyt Foggeria ja orchidia ym. jos dualcoili ei oo must niin Eleaf Lemoa suosittelisin, ei oo niin just senkään pumpulin määrän kans ja kurlaus/kuseskelukin on vaikea saada aikaan (pystyy kyllä rakentaan myös dualillakin, kun taas foggeria ei sinkkucoililla saa pelittään kovin kummosesti)
Mikähän mun Foggeriin on iskenyt, kun kusee kaikki nesteet pihalle? Toimi pitkän aikaa vallan loistavasti, mutta yhtäkkiä alkoi päästää kaikki nesteet ulos. Jos sen täytän ja jätän pöydälle, niin muutaman tunnin päästä tankissa ei ole nestettä, mutta pöydällä on.
Oonkohan huuhtonut viemäriin jonkin oleellisen tiivisteen? :laugh:
Tarkistappa se pieni o-rengas mikä tiivistää piipun yläcäppiin (olettaen että kusee ilmareijistä ulos) ainakin tuon tyylisissä jos saa "korvausilmaa" tankkiin niin aika helposti horottelee läpi.
Eipä muuten ole o-rengasta piipussa. Täytyy tsekkailla, löytyisikö mukana tulleesta pussista moista. Kiitän tipsistä!
Eipä kestä. Se oli muistaakseni sellanen aika hengetön valkonen o-rengas, ainakin siinä versiossa mikä itsellä oli.
Olen tosiaan ihan pihalla näistä hommista, enkä välttämättä edes tiedä haluanko tai tarvitsenko dual coileja, toki enemmän on aina parempi :evil: Vai onko sittenkään..?
Miksi dualit ei sulle maistu, jos sopii kysyä?
Tässä tuo yläpuolinen täyttö on itselleni iso plussa verrattuna Lemoon, myös ulkonäkö on omaan silmään varsin päheä.
Drippereissä tykkään dualeista, mutta tankeissa ei jotenkin saa samaa, ehkä johtuen yleensä riittämättömästä ilman saannista ja pienestä kammiosta, höyryt on vähän karuja ainaki matalilla ohmeilla, korkeammilla taas ei saa vastaavaa hyötyä vrt. samaan sinkkuun. Makuhöyryttäjänä tykkään tankeissa singlestä, jossain Orchidissa on riittävän väljä imu dualeille, mutta sitten taas maku katoaa. Sellasia maku asioitahan nämä on. Dualit tankissa, varsinkin itse kun mekaanisella ajelee, niin tarkoittaa aika matalia ohmeja ja kun muutenkin on sinkkuun verrattuna tuplasti vaivaa saada wikkaamaan, niin matalilla ohmeilla se vielä kertautuu. Foggeri on toki hulppea laitos hintaansa nähden ja ehdottomasti kannattaa hankkia jos dualia haluaa, mutta kyllä mä sinkkua ihan ekaksi rakenneltavaksi tankiksi suosittelisin. Halpoja tosin noi Fogger ja Lemo esim. on, et silleen ei paljoa häviä jos ei mielytäkkään. Sanoisin kuitenkin että jos Foggerin otat ekaksi rakenneltavaksi, niin älä luovuta jos ei lähde pelitään ihan eka yrityksellä=D
Tietysti itsellä kun ei ole mitään vaihtoatolla olevia clearoja, niin noi tankit on sellaisia arkisempia go to vehkeitä, silloin niihin haluaa just helppoutta ym. Drippereillä sitten enempi noi pilven metsästykset jä ultimaattiset makuhifistelyt.
Tuo lisäduuni kahden coilin kanssa ei toki tullut yllätyksenä, ja pikku näpertely on ihan mielekästä puuhaa ollut meikäläiselle aina, perhon sidonnassa ja elektroniikan kanssa puuhastellessa menee helposti tunteja ihan huomaamatta, eiköhän tästäkin jotain iloa pysty repimään, vaikka sitten sen kautta kun saa vihdoin muutaman desin pöydälle valuttelun jälkeen nesteet pysymään wickissä ilmakanavien sijaan.
Onneksi on tosiaan tämä Nautilus Mini niin ei tarvitse ilman höyryjä olla vaikkei heti tuon Foggerin kanssa onnistuisikaan, ja toisaalta mikä estää ostamasta jotain singleä myös :thinking:
Noinkohan lähtee lapasesta heti alkuunsa tämäkin homma :laugh:
Nonnih, nyt on pari tankillista höyrytelty Foggerilla, on kyllä soiva peli!
Aloittelijan tuurilla eka setuppi toimi heti kättelyssä varsin mainiosti, joskin pientä kurluttelua ilmeni kun vetelin ketjussa1525 watilla, taisi olla piippuun kondensoituvaa nestettä se, alleen ei kussut kuitenkaan.
Tämän kokemuksen valossa ei ainakaan ihan heti tule tarvetta millekään muulle tankille kun dualit on näköjään näinkin helppo tähän duunata.
edit: Aivopieru, 15 watilla mennään normaalisti.
Oma Fogger V4 -klooni on viime aikoina ruvennut kuseskelemaan ilmarei'istään kun sen laittaa horisontaalisesti. Missä lie vika? Tiivisteissäkö?
Muuten oikein mukava vehje ollut, mutta tuo kyllä turhauttaa hieman. Aikaiseimmin ei tätä ongelmaa ole ilmennyt, mutta nyt hiljalleen ruvennut kuseskelemaan.
IPV 3:n nokassa ollut 0,8-ohmisella tuplakoileilla, ja hyvin on löylynnyt - dry hiteistä ei ole tietoakaan.
Useimmat RBA laitteet kusee nesteet pihalle jos pitelee kauan kyljellään. Riippuu toki atosta ja setupista (lähinnä wickauksesta). Jos tankki ei ole täynnä, se haukkaa ilmaa kyljellään ollessa ja paineet tekee tehtävänsä. Jostainhan se paineen tuoma neste haluaa ulos eli ilmareijistä. :)
V6 ulos paketista, putsaus ja setupin tekoon.....
Fogger V6 - Imgur
Perkele.
EDIT (8.2 ~6:00): Perjantaina laitoin Frog in Fogille RMA pyyntöä ja tuli vastaus!
"Dear Ville,
Thank you for the pictures. We will contact you on Monday.
Kind regards,
Alex"
Saas nähdä
Omaan Foggeriin pettynyt.. Monenmoista setuppiä siihen vääntänyt eikä niistä mikää oikeen pelittänyt kunnolla :crying:
Eli millasilla setupilla teidän FOggerit toimii kunnolla?