Hyvä ketju.
Toukokuussa itävaltaan. Olisko kellään sen maan käytännöistä tietoa?
Printable View
Hyvä ketju.
Toukokuussa itävaltaan. Olisko kellään sen maan käytännöistä tietoa?
Onko tosta paljon aikaa? Kyselin tuolta mitä mukaan lennolle nettisivulta niin tuli vastaus, et 2 vara akkua sais olla mukana.Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Charun
Viime kesänä oltiin reissussa. En sitten tiedä oisko tolla välin muuttunu, mutta jos ei muuta, niin laita akut laitteisiin ja pidä vaan 2 vara-akkuina. :D
Noin 50-100 päivää vuodessa ympäri maailmaa työntakia matkaavana henkilönä olen päätynyt siihen et kannan itse lentomatkoilla perus "tupakan" kokoista höyrytintä + pcc askia mukana ja muut paremmat vehkeet siirtyy ruumassa paikasta A paikkaan B. Tähän olen päätynyt ainostaan siitä syystä, että helpottaa omaa elämää ja ei aina tarvi selitellä hieman suurempien ja kummalisen näköisten modien käyttötarkoitusta lentokentillä.
Mä luulen, et otan papsin ja spheroidin matkustamoon akkujen kanssa ja laitan noi varalaitteet ruumaan.
Akut käsimatkatavaroihin.
http://www.mitamukaanlennolle.fi/fi/...ail/litiumakku
Akut tosiaan käsimatkatavaroihin.
Jos ruumaan menevä laukku kulkee tarkastuksen läpi, niin vievät sieltä pahimmassa tapauksessa akut laitteineen ja jäljelle jää vain punainen tarkistustarra laukun kyljessä. Harvassa maassa ovat noin tarkkoja, mutta ainakin Etelä-Koreassa ovat. Siellä on minulta poistettu ruumaan laitetusta laukusta tulitikutkin (10 kartsaa tupakkaa sai kyllä jäädä laukkuun :-) )
Mä taidan ottaa suosiolla noi kaikki käsimatkatavaroihin.
Olen lähdössä höyrykaverien :) kanssa kanarialle harrastamaan ja tekisi mieli ottaa koko harrastesalkku mukaan, eli paljon modeja, rba-atoja ja tarvikkeita + nesteitä.
Mahtaako olla liian iso riski? Neulat ja ruiskut kannattaa varmaan ainakin jättää kotiin ja akut käsimatkatavaroihin...
Miten noitten nesteitten kans lentokoneessa. Nesteethän pitäis olla litran pussissa, mut onko se yks pussi per henkilö vai yks pussi ruumaan ja yks käsimatkatavaroihin eli kaks yhteensä?
Käsimatkatavaroissa saa olla maksimissaan 100ml nesteitä. Nesteet tulee olla pakattuna pussiin (Suositus 1L minigrip).
Eli käsimakatavaroihin tulevat nestepullot vaan minigrip pussiin. Itsellä ruumassa tais olla kans pussissa, mutta sillä ei kai niin väliä. Ruumassa toki saa olla useampikin pussillinen nesteitä ja pussin koolla ei väliä.
Okei. Käsimatkatavaroissahan oli toi 100ml raja siis pullokohtanen ei kokonaismäärä. Noita pulloja sai olla niin monta kun tohon 1 litran pussiin mahtuu. Eikö muka ruumassa ollu tota samaa 1l pussin rajaa? Jostain muistan lukeneeni niin
Kyllä mun mielestä ruumaan saa lykätä niin paljon nestettä, kun painorajat antaa myöten.. On sitä kuitenkin melko monta tuliaispulloa siellä tuotu, eikä missään minigripeissäkään olleet. :D
Tuommoisesta 1l rajoituksesta ruumaan menevistä nesteistä en ole kuullut. Itse kyllä olen pakannut ruumaan menevät e-nesteet minigrip-pussiin ihan vain varmuuden vuoksi.
Ruumaan menevissä nesteissä ei ole muita rajoituksia kuin paino ja enintään 5l yli 22% viinaa. Käsimatkatavaroissa yksittäisen nestepullon suurin koko on tuo 100ml ja kaikkien pullojen pitää mahtua tuohon 1l läpinäkyvään pussiin. Olen tänään lähdössä Prahaan katsastamaan kyseisen kaupungin höyryttelyskenen :D
Finnairin sivuilta:
Voit myös tuoda matkustamoon nesteitä korkeintaan 100 ml pakkauksissa ja yhteensä vain sen verran, mikä mahtuu yhteen litran vetoiseen, läpinäkyvään ja suljettavaan muovipussiin.
Trafin sivuilta:
Nesteitä voi ottaa mukaan koneen matkustamoon, mutta niiden kuljettamista rajoitetaan EY-asetuksella. Rajoitusten tavoitteena on ehkäistä uhkaa nestemäisten räjähteiden käyttämisestä terroritekoon.
Varaudu esittämään kaikki matkustamoon mukaan otettavat nesteet turvatarkastuksessa. Pakkaa nesteet jo kotona enintään 100 ml kokoisiin pakkauksiin ja laita pakkaukset enintään litran vetoiseen, uudelleensuljettavaan ja läpinäkyvään muovipussiin. Matkustajaa kohden sallitaan yksi litran pussi. Perheiden matkustaessa sallitaan yksi litran pussi jokaista lentolipulla matkustavaa perheenjäsentä kohden.
Asetuksen tarkoittamia nesteitä ovat mm. juoksevat ja jähmeät seokset, geelit, tahnat ja voiteet, roll on -deodorantit, juomat, keitot, hajuvedet, partavaahdot ja aerosolit. Nesteiksi lasketaan myös kaikki pakastetut tuotteet.
Tossa ei sanota ruumasta mitään?
Ainoastaan alkoholien osalta on rajoituksia ruumanesteissä. Tietysti räjähtävät yms nesteet poislukien. Et jos brenkkuu saa sen 5L laittaa niin kyllä siel voi saman verran varmaan juissiakin olla.
http://www.trafi.fi/ilmailu/matkusta...pakkaat_oikein <-- Tossa tietoa vielä.
Tuli käväistyä Prahassa. Laitteistona minulla matkassa Diablo ja DID+Bombshell, vaimolla GUS22 + Cobra ja kolme eGo + kartotankkikomboa. Helsingin päässä vaimolta kysyttiin, että ovatko nuo sähkötupakoita ja Prahasta lähtiessä Diablo herätti kiinnostusta kun eivät olleet nähneet sen kokoisia laitteita. Vara-akkuja oli mukana 4kpl AW 18650 ja niistä kukaan ei ollut kiinnostunut. Sekä laitteet että litkut pakkasimme minigrip-puseihin ja laitoimme hihnalle, vara-akut kulkivat repussa.
Sekä Helsinki-Vantaassa että Prahassa lentokentillä höyryttely oli sallittu vain paikoissa missä saa poltella analogisia.
Komiasti kulki vehkeet mukana thaimaaseen. Heisingissä ketään ei edes kattoniu noita. Turkissa (välilasku) kysyttiin vaan, et mikä toi on ja thaimaan lentokentällä ei enää edes katottu matkatavaroita. Mukana siis paps +spheroid. 5 aw-imr 18350 akku. Pari ego akkua, klearo ja pari cartoa. 100ml nesteitä vielä. Kaikki käsimatkatavaroissa. Huomenna laosiin ni näkee siellä.sit, et kiinnostaako niitä.