Olisko 10.9 tai 12.9 kuitenki? Mitä sä yrität niille tehdä, oikeat työkalut ja työstönopeudet niin uskoo se lujempikin rauta.
Printable View
Olisko 10.9 tai 12.9 kuitenki? Mitä sä yrität niille tehdä, oikeat työkalut ja työstönopeudet niin uskoo se lujempikin rauta.
Tääl työmaalla toi perkeleen mestari harjoittelia.. joka vitun kerta ku näkee nii jostain natisee.. nytkin olin katon rajassa hommissa niin et pää osui kattoon niin huuteli et mis kypärä.. prkl kohta sil pari hammasta vähemmän ku palaa hermot...
Oho. Hyvin jänniä pultteja.
Pystyykö etes kaasulla antaan lämpöä ja onko vielä tehty niin purkajaystävälliseksi että lujinta lukitetta varuilta purkki joka pultille?
Lukitetta on tosiaan sen verran et noi kierteet on jo sen puolesta melkein entiset, lämpöä ei viitsi antaa ettei noi lähellä olevat paineilma\hydrauliika\sähköjohdot ota itseensä jotka onkiinni tän levyn takana. Positiivistä on ettei konetta tarvi sääliä vaan irti otetan vaan kaikki rahan arvoinen, huonopuoli on Se että kaikki arvokas on tuolla sisällä :D
Oi niitä aikoja... :cheers:
Joka joulu koko suku päissään, mutsi tappelee kaikkien hereillä olevien kanssa vuorollaan. Loppuillasta faija vetää mutsia turpaan kun menee hermot. Joka ikinen joulu tätä. Kun kasvoin, mutsi yritti vetää mua turpaan. Mutta ei siinä mitään, jossain välissä se oli sitä joka viikonloppu.
Ja nykyään mutsi ihmettelee miksen ota. Tai otan mä, mut en sen seurassa. Ja jos otan, niin max. 2 siideriä.
Vanhin systeri vetää joka viikonloppu sekä perjantaina että lauantaina perseet. Ja ikää silläkin nyt on jo pikkasen vaille 50.
Otinhan mäkin, kakara kun olin. Ikävuodet 13-20 joka viikonloppu, joskus arkenakin. Kunnes vaihdoin tujumpiin aineisiin.
Antakaa oikeesti niitten lasten kasvaa ilman sitä viinaa.
Kypärän käyttö vituttaa siihen asti että pää kolahtaa johonkin :D Kerran olin töissä firmassa jossa kypäräpakko oli pihallakin, 8-16 kypärät päässä kun pomot oli paikalla muuten ei. Sitten kun oli parikertaa ottanut kipeetä niin tuli tiettyihin paikkoihin laitettua ihan omasta tahdosta :D
Vakuutusehtoja tuo kypäräpakko.
Sitä sitten en tiedä miten työntekijälle haaverista maksettavien korvausten käy ilman kypärää, mutta firman luulisi ainakin kärsivän plus vielä piiriltä sakot työturvallisuuden valvomattomuudesta.
Joo mut vois käyttää järkeekin jos tosissaan katonrajassa asentelen peltejä niin kypärästä vaan haittaa ku osuu kattoon kokoajan ja tippuu päästä..
Nä on just näitä asioita missä ei sitä järkee käytetä. Esim. nimeltämainitsemattoman Skanskan työmaalla käytin keskellä 600m2 kattoa valjaita ja vaijeria etten vaan tipu sieltä. Kukkuuu... Tosin vastaavan mestarin kanssa sovittiin ajat koska hän tulee tarkistamaan onko mulla valjaat.
Kuulostaa loogiselta. Pää kolisee kattoon jatkuvasti nii silloin sen suojaus on täysin turha ja tarpeeton, silkkaa vittuilua moiset lakipykälät.
Mulle soitettiin Nicopointista a kysyttiin että poltanko tupakkaa.
Vastasin; Joo, eiku en polta.
Samantien laitettiin vastapuolelta luuri kiinni sanomatta mitään.
Tää nicopoint taitaa olla yks ns. huijausfirma. Mistäköhän ne mun numeron on saanut ku en jakele sitä mihinkään.
Oishan se huvittavaa jos kyproc kattoon ittensä sais telottua joka täysin sileä..
Vakuutus on tosi tarkka noissa turvallisuusjutuissa. Ite teloin käteni niin ensimmäinen kysymys oli että oliko takaremmilliset kengät jalassa.
Eli jos sattuu vaikka nyrjäyttämään nilkkansa niin vakuutuksen ei oo pakko korvata jos ei oo ollu kypärä päässä.
auto täynnä höyryä kun kahdestaan höyrytellään :D Kauhee pilvi :D
Kyllä nuo työturvallisuusjutut tuntuu toisinaan liioittelulta, mutta kun sitten tapahtuu, niin ei niistä ole kuin hyötyä.
Kypärä on hankala ahtaissa paikoissa, mutta vähemmän sattuu päähän kuin ilman ;)
Joissain firmoissa suojavarusteiden käytön laiminlyönti on irtisanomisperuste. Eli pojat ajaa autoakin kypärä päässä.
Vituttaa kun jokapaikassa (näköjään saatana täälläkin) ruvetaan puhumaan joulusta lokakuussa..