Reilut 15v sitten taisin käydä kertauksessa kääntymässä. Riitti kun mittasivat verenpaineen :laugh:
Ei ole sen jälkeen hätyytelty.
Printable View
Reilut 15v sitten taisin käydä kertauksessa kääntymässä. Riitti kun mittasivat verenpaineen :laugh:
Ei ole sen jälkeen hätyytelty.
Nyt ei sais minua sinne. Löisin sellaiset paperit tiskiin, et eivät halua edes kysellä enempää.:thinking:
Onneksi olin 10v sitten hereillä kun alikessu meni lipsauttamaan että puolet eli toinen LäPi-ryhmistä "joutuu" varareserviin palvelusajan päätteeksi. Ehdin sitten 4vkon aikana tehdä alikessun elämästä helvettiä, josta sitten palkkioksi napsahti mulle varareserviä ja vapautus rauhanaikana palveluksesta/kertausharjoituksista:whistle:. Eipä sillä, kyllä mie edelleenkin osaisin sen venttiseiskan virittää korpeen ja kytkeä sen kaveriksi lähetyspisteen josta sitten linkin vaikka puhelinverkkoon :D. Ei oo nuo intin vehkeet mitenkään liian teknik, että ois vuosikymmenessä opit unohtunu:D
Pääsiski kertauksiin. Ammuskelua, panssukilla ajelua, ulkoilua, hyvää ruokaa ja lomaa. Ai että. :thumbsup:
Alle viikon viettäny reservissä, vaikia kuvitella jonkun haluavan takasin:D
hmmm, armeijassa hyvää ruokaa :thinking:
Juu muistan vieläkin ne 5kg painavat sämpylät mitä ne kapiaisten kassi almat oli sinne tehny.
Ai? Meillä oli ainakin hauskaa. Joka ilta Niinisalon kassulle saunoon ja kalsareita vaihtaan. Päivän touhut loppui siinä kuuden maissa illalla, ja loppuaika lähinnä jauhettiin paskaa. Pääsin jopa ampuun kovan Apilaksella. Aika kiva pikku sinko. Neljä päivää vielä uupuis kessunjämistä. Voi tietysti olla ettei enää kutsua kuulu. Kertauksistakin aikaa jo jotain 15v...
Jotain 13 vuotta on mulla aikaa kertauksesta. Sillon oli tosissaan rankka keikka. Yötä päivää pidettiin valmiudessa mettässä, ja vähänväliä jonku sortin hälyä. X-(
Sanoivatkin kyllä päätöstilaisuudessa että historian rankimpia kertausharjoituksia johtuen lyhyestä kestosta.
...
1999 intissä ja kertaamassa kävin muistaakseni 2009 tai 2010. Kuusi päivää se kesti ja pääosin aika meni odotellessa seuraavaa ohjelmaa tai harjoitusta. Periaatteessa emme mitään muuta tehneet kuin söimme tai istuimme vartiossa. Hauskaa oli nähdä vanhoja inttikavereita. Miinus siitä että mitään järkevää ei periaatteessa tehty, mutta
Ärsyttää inttijutut, ku ite on sivari ja ei vois vähempää kiinnostaa ku isot miehet larppaa. JA VIELÄ VÄÄRÄSSÄ KETJUSSA!
No niin, paskoin rDNA30 piirin :( Kävi akku väärinpäin huulilla niin otti itteensä... 30w taulussa niin tarjoilee 3,2v :(
Eikös se larppaus käy ennemmin siihen sivari teemaan, kun muutenkin on jo sukkahousut ja käsilaukku käytössä? :thinking:
Liite 19572
Kiitti vitusti Pippo ja vitun paskaa jouluu sullekkin. Nyt pitää toivoo että Karma hoitelee moisen kusipään.
https://soundcloud.com/vp-live/the-v...community-2014
56:00 ->
Omaa tyhmyyttään tässä saa syyttää kun pre-orderiin lähti. Ainoa hyvä asia on tässä se että pystyin tekemään vielä Disputen ja Claimin, mutta voi olla että noita rahoja ei enää tuu näkemään...
😢
Piti Avantilla mennä lumet kolaan pihasta. Akkuhan oli tyhjä. Ei muuta kun laturiin:crying:
Mitenköhän tuo tapahtuisi. Riittäisköhän soitto aluetoimistoon. "Uattelin, että voisin tässä siirtyä nostoväkeen...Käykö?":laugh: Eihän tossa kertaushommassa muuten mitään, mutta viimeksi harjoitukset oli järjestetty niin päin aasin vittua, ettei liikaa innosta koko homma enää. Yhtenä päivänä käytiin ampumassa ja loppuviikko ooteltiinkin safkoja...ja jos ei safkoja, niin ooteltiin sitten muuten vaan. Tämän lisäksi öisin "kerrattiin" tyhjän parkkipaikan vartioimista ja kuunneltiin kun skapparit ryyppää ja pitää omaa poikakerhoaan. Kyllä oli viimeksi valmis ja kerrannut olo kun viikko oli ohi...Tätä herkkua pitäisi sitten toiselle puolen suomea lähteä katselemaan uudestaan? No thx...:)
Pääsisikin kertaamaan, mutta ei ole kutsua ikinä tullut. Ehkäpä tuota laivaston reserviä on aika turha kouluttaa. Botskeja kun on se rajallinen määrä, niin tiukan paikan tullen kun kaikki on jo upotettu, niin mitäpäs me matruusit muuta sitten tekisimme kun istuisimme rannalla ongella.
Lainaan soutupaattia ni pääset sotimaan.:)
Pitäis varmaan ampumaharrastus aloittaa. Mä en mitään muuta intistä kaipaa ku sitä ampumista, kaikki muu oli jotain pirun kuntokoulua
T: 3kk intissä, polvi hajalle, C-paperit, I/09
Ampuminen on kyl <3
Pistooliluvat jos haet niin pääset pällitestiin :lol:
Ei pilaa Joulua, mutta kuitenkin...
Tuli tiistaina 1+ näytön suojakalvo, putsasin näytön ja näytti hyvältä. Puhdas kuin mikä.
Suojakalvosta suojakelmu poies (niinku youtube esittää), hienosti menee.
Kalvo ekakerralla loistavasti kohilleen. Ei tarvii säätöjä.
Sitten adheesi vaiko koheesio sormella näpäytys siihen lasiin, ja hienosti rupes liimautumaan.
Siinä vartoessa nostin jouluglögin huulilleni; Kyläilemässä ollut tyttäreni kysyi; kuuluukos noi karvat myös tohon pakettiin.
Ja voi *itun **ittu,; vaikka olin kaikki putsannut vimoisen päälle, niin suojakalvo oli imaissut pari koiran tai kissankarvaa itteensä.
Ok, kalvon irroitus ja karvojen poisto. Hienosti menee.
Viimoinen vilkaisu ennen uudelleen asennusta valoa vasten.
Mitä *ittua. Kalvo täynnä sormenjälkiä irroituskohdassa.
Sit ku koitti siloitella niitä, nii tietäähän miten siinä kävi...
Vitux meni ja pannaan uusi suojalasi tilaukseen. Seuraavan asennuksen aikana paan elikot karsinaan ja lentävät imuroidaan poies.
.
Mä olen omassa nurkkausessa höyrytellyt koneen ääressä jo 2v. Just katsoin koneen sisälle kun vaihdoin näyttiksen ja vielä on kuin uusi tämä vuosi sitten kokoamani yksilö sisältä. Oikeasti ihmetyttää, mulla nesteet noin 70-80%vg
.
Täällä hajos kans läppärin näppis ihan yhtäkkiä, mietin et minkä takia mut tais syy löytyä, höyryttely.
Tilasin uuden näppiksen mut samalla ostin uuden (käytetyn) läppärin kun sain sen nopeemmin.
Pitää pitää parempaa huolta ja putsailla useemmin, oon huomannu et pöly kertyy nopeemmin noihin tuuletusaukkoihin, varmaan jos ne kosteutuu veegeestä niin pöly liimautuu siihen.
Oiskohan laitteissa / VG-määrissä sitten jotain mikä tuon aiheuttaa? Mulla on nimittäin ihan sama näppis ollut jo useita vuosia eikä mitään vikaa vaikka tässä ääressä höyryttelen. Tietokoneen pölyfilttereihin jää ihan saman verran pölyä kuin aina ennenkin ja kaikki läppärit toimii siinä missä ennenkin :confused:
Vasta putsasin tuon mun irkkiläppärin eikä siellä ollut mitään tahmaa tms.
.
Tai sit puhaltaa höyryt muualle ku näppikselle?