Aloittelija ketju meillä...
Fiksu raha kirjottaa sen 2 viestiä ja pääsee kirpparille, kaiken aikaa hyviä reguloituja modeja myynnissä, ja kun silo-tankit tulee maahan muutaman vkon sisällä, veikkaan että siellä on Nautilustakin ulosheittohinnoin.
Printable View
Aloittelija ketju meillä...
Fiksu raha kirjottaa sen 2 viestiä ja pääsee kirpparille, kaiken aikaa hyviä reguloituja modeja myynnissä, ja kun silo-tankit tulee maahan muutaman vkon sisällä, veikkaan että siellä on Nautilustakin ulosheittohinnoin.
Provari olisi varma valinta seuraavaksi vaihtoehdoksi, ei tosin osu "ihan" hintahaitariin. Dani sitten toinen ja ehkä Semovar.
Ongelma näiden satasen vehkeiden kanssa on se, että voi tulla käteen kasa kakkaa tai sitten ei, riippuu vähän valmistajasta.
Innokin on aika varma suoriutuja, joten siltäkin suunnalta voi laitteita katsella.
Onneksi kotomaasta vähän kovemmalla hinnalla ostaessa takuuasiat yleensä pelaavat vähän helpommin, kuin esimerkiksi itämaan tietäjien tai teetä lipittävien håmåjen kanssa.
Mutta tuo Arizonan ennakkotilaus kannattaa unohtaa, vaikka kovasti olisi houkutteleva tarjous.
Mites tuo innokin iTaste MVP V2 ?? Se vois olla ihan passeli egotikkujen jälkeen. Akkukesto on hyvä ja säädettävä 11 w asti. Eikä hintaakaan ole kuin karvan päälle 60 eugenia.
Innokin kun saisi ulos MVPstä VIHDOIN ihan vähän enemmän watteja antavan mallin, niin siinä olis perusmodiksi täydellinen laite ego tikkujen jälkeen. Osaavat kyllä, mutta jarruttelevatko että menis niiden kalliimmat mallit paremmin kaupaksi. Ei ole edes kalkkaro.
E: Poppamies jo ehtikin, jep JOS 11W riittää niin on loistava laite.
Se uus versio,tai sitten tuo vanhempi malli xBuublelle. Tai ainakin itse lähtisin suosittelemaan. Mutta kaikki tyylillään.
Itellä meni tähän tyyliin alotuspaketin jälkeen: Egotikku ---> itazte vv ver.3 ---> pientä laitteisiin perehtymistä ----> mekaaninen.
Omasta mielestä myös itaste svd voisi olla hyvä.. kavereitten vehkeitä hypistelleenä tuosta tulee varsin laadukas vaikutelma esim. vamoon ja lamboon verrattuna. :)
Vamo v5 ja aerotank2. Ihan toimiva peli ollut itselleni ensimmäiseksi laitteeksi. Lasitankki on ainoastaan särkynyt putoamisesta muuten säilyny ehjänä.
Moro! Aattelin täältä kysästä, notta onko kellään kokemuksia noista Panzer modin klooneista. Ittellä ois tarkoitus semmonen hankkia, mutta toi klooni sana jostain syystä hieman pelottaa. Tällä hetkellä tosiaan käytössä Vamo v5 ja siinä Protank2 kiinni. Vamossa ei mitään vikaa, mutta kun oonpi raksalla töissä, niin sillä tuota Panzeria mietin, jos kestäis vähän paremmin tuolla betonipölyn sun muun seassa... Kiitokset jelpistä jo etukäteen :) Tossa vielä linkki siihen Panzeriin, mitä olin mietiskelly Panzer Mod Musta | ARIZONA HÖYRYT
Saa toki ehdotella muutakin, välineistö kevyesti hukassa vielä...
edit: löysinpä tuolta sitte ihan oman threadin näille klooneille, joten pahottelut nyt, onpi vähän väärässä paikassa tämä.
Oon tässä piakkoin tilailemassa ekaa modia. Tämmöstä settiä vähä kahtelin, mutta mitä mieltä ootte?
http://i57.tinypic.com/2570y8o.jpg
Kaipaisin apua uuden sähkötupakan hankintaan, pitkä tarina lyhyeksi: olen tähän asti pärjännyt niin sanotuilla aloituspakettien vv-mod (kanger/smok) akuilla ja nyt kaipaisin uutta edullista/kopio? "modia" itselleni.
Lopetin tupakan polton noin 1½ vuotta sitten ja "aloituspakettien" akuilla pärjäisi muuten, mutta akkujen teho heikkenee jo 4-6kk käytön jälkeen lähes olemattomiin.
Omistan Kanger ProTank 1-3 ja mini tankit myös, joihin olen ollut erittäin tyytyväinen ja näitä olisi tarkoitus käyttää myös jatkossakin. Yritän päästä koko tavasta eroon, joten piippua ei todellakaan tule imettya jatkuvasti, mutta kahden perus akun hintakin on jo noin 50-60€ ja kestävyys/teho heikko.
Eli haen "satunnaiselle" polttajalle mahdollisimman edullista/toimivaa modia, akkuineen ja latureineen yhdestä paikasta. En näistä paljoa tiedä, joten suora linkki tuotteeseen/tilaaa tämä ratkaisu olisi paras. Kuten sanoin, mitään välineurheilu/pro-ratkaisua en ole hakemassa, vaan jotain semi-toimivaa (:vertaa aloituspakettia) ratkaisua "satunnaiseen sauhutteluun".
e: sen verran tietysti valmis maksamaan extraa, ettei tarvi jännättä tullia jne. ;)
Itse suosittelisin tätä: http://www.esmoke.fi/eleaf-istick-20w tosin pitkäaikaiskokemuksia ei vielä ole joten akun/laitteen elinikä arvoitus. Vamoahan monet aloittelijalle suosittelevat mut se on melko jäätävän pituinen
Aijjoo. Ois voinu edellisen sivun postejakin lukea eikä vaan viimesen perusteella huudella. :D
Mites on minun pitäs suositella jotain merkkiä hiukan iäkkäämälle rouvalle.
Vaatimuksia!
-helppo täyttää ja puhdistaa ja ladata
Eli hän ei halua häslätä laitteen kanssa vaan helppokäyttöisyys ja toimivuus ovat etusijalla laitetta hankittaessa.
Jos teillä hifisteillä on ehdotuksia perusteluja niin otanpa niitä mielelläni vastaan
Itse lähtisin liikkeelle Swan + Diablo Ro'kenhronteys combolla. Tuohon vaijeriwick, 18650 akut Swa... eiku!
Vitsit vitsinä. Joku Kanger EVOD aloituspaketti olisi varmaan aika passeli. Pieni, toimiva, yksinkertainen. Tuohon clearoon joutuu jokatapauksessa vaihtamaan säännöllisen väliajoin atopäitä, mutta se ei paljoa vaadi. Mutta väitän, että höyryttelyn aloittaminen ei voi juuri helpompaa olla. En tiedä, että menisikö Kanger EMOW jos liian hifistelyksi, mutta itse lähtisin liikkeelle EVODilla.
Kiitoksia, tämä tuli tilattua ja vaikuttaa aivan loistavalta peliltä. Kolmatta päivää kestänyt akku.
Mutta kertokaas hieman tuosta ohmin laista, ns. puimurista... ;) Ei oikein aukene, poltan ~2.5ohm vastuksella @ ~8.4w (4.6v). ns "review videoilla" nostetaan watit lähes 20, miten tuo coili tai neste ei "pala" noilla tehoilla? Ei nyt oikein aukene touhu.
e: siis videoilla on yleensä todella matala ohmisia vastuksia käytössä (~1.5)
No kyllähän ne palaa. Jos 20w pistetään varsinkin johonkin 1.5ohm single coiliin niin eipä siitä ainakaan makua enään saa. Rebuild vermeet on sitten ihan oma juttunsa. Itselläni on tällä hetkellä n.1 ohminen vastus ja 4.2 volttia tulee täydellä akulla. Parhaimmillaan tehoissa on menty reippaasti päälle sen 20w kun on tehty jotain subohm setupeja meshillä. 1.5ohm dual coil on sitten ihan oma juttunsa. siinähän on 2x 3ohm vastusta joten virtaa tarvitaan huomattavasti enemmän. Wattisäätöhän on hieman hassu vertauskohta koska resistanssin laskiessa tuo jännite laskee myös aika reilusti.
Tämä puimuri on siis kaksi laskukaavaa helpossa muistiin jäävässä sanassa. Eli P(teho)=U(jännite)xI(virta) ja U(jälleen jännite)=R(vastus)xI(virta) tästähän saadaa kaikille mekanisten käyttäjille johdettua laskukaava P=U^2/R jolla myös ilmeisesti wattisäätöiset laitteet laskevat käytettävät watit. Varsinkin mekaanisten kanssa näitä kannattaa välillä kertailla jottei tee aivan järjettömiä setuppeja jolloin akut voivat olla aika äärirajoilla. Samalla huomataan myös se että jos atosta saadaan pienemmillä tehoilla hyvät höyryt, virta pienenee jolloin akku kestää pidempään.
Terve vaan höyryisten vuorten viisaat miehet. Tulin hakemaan teiltä tietoa ja vinkkejä sähkötupakan hankintaan.
Omistin yhdessä vaiheessa jonkun paulsaarin aloituspaketin mutta ne vuosivat nesteitä ja loppujenlopuksi hajosivat ja höyryttely jäi siihen.
Nyt olisi siis tarkoitus päästä röökistä eroon ja ostaa kerralla kunnon vehkeet!
Budjettina laitteelle ois sellaset 70 euroo ilman nesteitä tietenkin.
Lisätietoja, jos sellasia tarvitsette, saa toki kysymällä.
Kiitän ja kumarran.
Joku suosittelisi tätä kuitenkin kohta:
Tankiksi joko;
Aspire Nautilus Mini BVC
tai
Kanger AeroTank V2 Dual Coil
ja virtalähteeksi:
Eleaf iStick 20W
Jos haluaa päästä vielä helpommalla ja halvemmalla, niin sitten joku Kangerin EMOW kehiin. Onhan se fiksumman näköinen, mutta tosiaan iStickillä on helppo löytää juuri se oma tehoalue.
ei ole suurtakokemusta laitteiden suhteen, mutta itse lähtisin suoraan vaikka vamo v6 ja siihen joku clearo fasttechilt. akut ja laturi akkulasta taitaa just päästä 70e pintaan kaikkinee.
Odottele sen verran, että saat tuon Joytechin Egripin joko esmokelta tai elektrosavulta.
Moi! En ole ikinä omistanu sähkötupakkaa ja nyt olis aika tilata itselle ja rouvalle jonkulaiset savukkeet. Vaihtoehtoja on näköjään ihan riittävästi ja ajattelin teiltä kysyä että tekeekö Kanger eVod aloituspakkaus | FinnVape - Sähkötupakka- ja nikotiinineste-kauppa tollasilla mitään? Jos ei, niin mikä ois sellanen hyvä alotuspakkaus todellisille alottelijoille. Kiitos!
Nuo on ihan toimivia :)
Tekeehän tuolla jotain, mutta jos muutaman euron ylimääräistä sijoitat niin saat samalta valmistajalta paljon parempaakin:
Kanger EMOW 1300mAh STEEL vv-mod-aloituspaketti säädettävä 3,7/4,2/4,8V
Ykkössarjan eVodit ovat imo jo vanhentunutta tavaraa.
Eleaf istick on vähän vanhaa elektroniikkaa sisältävä modi. Vaikea aloittelijalle selittää, mutta esim. Watit eivät ole kovin tarkkoja. Vamo 25 tai 35 versioon verrattuna omasta mielestä ylihinnoteltu vaikka monen mielestä 40-50€ ei ole paha hinta. Koko on se juttu tuossa ja akun kesto. Mutta ei tulita alhaisia vastuksia joten vähän miinusta siitä. Vamo 25 tulittaa 0.3ohmista ylöspäin. Fasttechiltä saa halvalla.
Jos on tarkoitus höyrytellä protankkia esim. Isticki on varmaan hyvä siihen. Itse kallistuisin fasttechin suuntaan, tosin lähetyksessä kestää kauan.
Morjes! En ole vielä hommannut omaani odotellessani tuota Egripin ilmestymistä, ja jäin seuraamaan threadia mielenkiinnosta.
Tuo EMOW ois aikalailla halvempi. Mitähän eroja noissa mahtaa olla, muuta kun Egripin käytännöllisempi koko (menee taskussa, eikä käy niinkuin vanhoille halppissavukkeille jotka menivät kierteiltään poikki)?
Oma mieltymys on edelleen Egripin kannalla mutta kertokaas nyt viisaammat mikä tekee siitä 17 euroa paremman?
Tommoset tulisi minun mieleeni egripin puolesta ja vastaan.
+Portaattomasti säädettävä teho (ylipäätänsä tehosäätö volttisäädön sijaan, mikä emowissa on aika karkea)
+Isompi tankki
+Kädessä pienempi koko eli parempi design
+Isompi akku
+Helppo täyttää
+Imuilman säätö
-Hinta
-Muunneltavuus. Tuo on egrip on ilmeisesti ns.hybridi laite eli siihen ei ostetakkaan uutta atoa jos haluaa kokeilla jotain muuta. Tosin ei tuohon emowin runkoonkaan kannata ainakaan mitään gennyä laittaa koska piirin ampeerirajat tulevat vastaan aika nopeaan noilla tuon tyypin laitteilla. Joten joka tapauksessa joutuu melkein hankkimaan modin jos haluaa rakennettaviin siirtyä, mikä on oikeastaan luonnollisin jatkumo tuon tason laitteiden jälkeen.
Tervehdys kaikille! Nyt pitäisi ostaa ensimmäinen modi koska alkaa suorastaan tympimään noiden "tavallisten" akkujen tehon menetys useamman latauskerran jälkeen. Olen käyttänyt Kangertechin T3S mallisia clearoja 2,2ohm vaihtopäillä, eihän näitä ole tarvetta vaihtaa mihinkään vaan samoilla voi jatkaa?
Modiksi katselin Vamo V5 tai V6, ei varmaankaan väliä kummanko noista valitsee? Mutta sitten se akku ja laturi, laturiksi kaavailin Nitecoren i2 mallia mutta ne akut... mitkä olisi hyviä ja suositeltavia tuon Vamon kanssa käytettäväksi? Ja mistäköhän tuo Vamo kannattaisi ostaa niin että sen saisin mahdollisimman nopeasti käsiini?
Kiitos paljon!
Nitecore on ihan hyvä laturi. Itse harkitsisin tuota 4 paikkasta suoraan. Ei niinkään tarpeellinen vielä vamon kanssa, mutta jos laitekanta laajenee ja tulee erikokoisia akkuja paljon niin helpottaa varsinkin joidenkin pidempien viikonloppujen jälkeen ladata akkuja. Eikä hintaero kuitenkaan ole merkittävä.
Akuiksi ottaisin joko panasonicin 3400mah akkuja akkukeston takia tai siitten jos suunnitelmissa on siirtyä jossain vaiheessa rakennettaviin atoihin ja mekaanisiin modeihin, ottaisin sonyn vtc5 akut akkulasta. Myös aw:n akut ovat todettu hyvälaatuisiksi. Tuntuvat kestävän käyttöä enemmän kuin kilpailijat.
Kaiken tarvittavan saa puffilta josta tulee parin arkipäivän sisään postiin. Eli jos tänään tilaat, pitäisi olla tiistaina haettavissa.
Tuo clearo saattaa sitten tarvita jatkoadapterin että mahtuu tuohon vamoon. Ainakin yksi tuttu sanoi että kaikki ego kierteiset clearot eivät mahdu vamon sisälle. Mutta nämä siis toimivat ihan yhtä hyvin kuin muutkin atot tuon vamon kanssa. Jossain vaiheessa voit sitten miettiä jos haluat siirtyä dual coil atoihin ja harkita aspiren nautilusta tai kangerin aerotankia.
Jos tuo vaihtoakkuisuus ei ole välttämättömyys niin itse harkitsisin myös tuota eleafin iStickiä. Saisi halvemmalla huomattavasti siromman paketin josta irtoaa enemmän tehoa, mutta pitäisi muistaa ladata kanssa, koska ei tuo 2200mah kuitenkaan kuuhun vie. Vamo meinaan on ihan hemmetin iso laite.
Kiitos molemmille vastauksista, näillä ohjeilla mennään. Päätin nyt ostaa tuon V6:n vaikka toki tuo iStick oli myös mielenkiintoinen laite, ehkäpä myöhemmin sitten :esmoke:
Tänään tuli oma eGrip elektrosavulta postissa. Muutamat höyryt ehtinyt ottaa ja täytyy sanoa että olen aika vaikuttunut. Edelliseen(aerotank mega & ego vv akku) verrattuna saa todella lämpimät höyryt. Tehosäätö on sopivan jämäkkä, ei luulisi rullailevan itse itseään taskussa. Myös käyttönappi on näin ensitestauksella sopivan jäykkä. Tankkiin meni melkein 4ml nestettä.
Päällimmäisenä jäi mieleen tuo lämmin höyry, eipä ole millään aikaisemmalla kombolla tuollaisia saanut.
Hintakin on mielestäni kohdallaan, kun otetaan huomioon, että tuossa on kaikki samassa paketissa.
Miinuksia ei ole vielä tullut vastaan, mutta voin päivitellä, jos jotain tulee vastaan.
p.s. postasin tähän, kun ei riitä oikeudet aloittas laitteelle omaa ketjua, saa siirtää :)
Ainakin itselläni Mega antaa mukavan lämpöiset höyryt, tosin patukkanakin on Vamo perustikun sijaan.