Suurin osa on kyllä varmaan siunaantunu samoille naamoille ja kai siihen on syynsäkkin mutta itselle ainakin Generaden putki oli ihka ensimmäinen eli neitseellinen tapaus. Jos siis tarvitsee puolustautua:blushing:
Printable View
Suurin osa on kyllä varmaan siunaantunu samoille naamoille ja kai siihen on syynsäkkin mutta itselle ainakin Generaden putki oli ihka ensimmäinen eli neitseellinen tapaus. Jos siis tarvitsee puolustautua:blushing:
Jos tonikki puhuu tuosta Generaden projektista, niin eipä siinä taida hirveen montaa "protokonkaria" olla mukana..?
En nyt ainakaan äkkiseltään muista, että esim. Barolella hirveen montaa protoa ois ollu ja itsellänikin ainoa ennen tuota on One, joka pääty mulle kun LSVappi ei tullutkaan erääseen espoon miittiin. :p
Sitä voi sitten toki pohtia että miksi asia näin on. :wheee:
Itestäni ois mukava nähdä välillä et välillä ois uusia naamoja saamassa leluja testiin.. en siis tarkoita et miun pitäs saada.. voinhan sit rahalla ostaa kun myyntiin tulee. Joten se ei oo ongelma.
Ehkäpä niillä prototestaajilla (itselleni ei ole kyllä auennut ihan, että ketä/keitä tällä tarkoitetaan; en nyt äkkiseltään keksi hirveesti porukkaa jotka ois monissa protoissa ollut mukana) on rittävän laaja kokemus eri laitteista/napeista/atoista/muusta ja kenties jonkunmoista teknistä silmää, tai sähköopin perusteita, jotta tekijä saa tarvitsemaansa palautetta varmemmin, kuin jos vaikka arvotaan foorumilta randomisti X-kappaletta porukkaa, josta sitten puolet on siihen asti höyrytellyt pelkästään eGo-akulla..?
Tasan ei mennyt karkit :wheee:
Hieno miäs toi gene siitä hyvästä pääsee itsekin protoilemaan toivottavasti :hatsoff:
Ja onnea :evil:
E : ja en saa protoputkea jos joku niin luulee vaan annan hänelle testiin ehkä proton :hatsoff:
helpompi tehdä ostopäätös kun tietää että laite on varmasti ollut sellaisilla testaajilla joilla on kokemusta useammasta kuin kolmesta akkuputkesta.
Esmoke sen aika hyvin sanoi, että koska protot kustantavat teettää niin paljon niin antaa mieluiten ne sellaisille joilta luottaa saavansa parhaan mahdollisen palautteen. Generade esimerkkinä on hyvä että koska tekee itse protot niin on mahdollisuus jakaa isommalle otannalle, mutta jos joutuis nyrkkipajalta CNC sorvattuja osia odottelee niin kyllähän siinä yhtäkkiä saattas into lopahtaa niitten jakeluun, kun noita pikkueriä ei ihan ilmaisiksi pajalta saa. Itse olen ollut onnekkaassa osassa ja saanut monta protoa testattavaksi, mutta taas toisaalta sen luottamuksen eteen olen kolunnut enemmän laitteita läpi kuin kourallinen HE harrastajia yhteensä (noin niin kuin ihan poskettomasti liioitellen :D).
Mut tänne foorumille mahtuu paljon porukkaa joka tietää putkista jotain. Ei tääl kaikki lieroja innoissaan imeskele ja kuolaa kalliiden putkien perään. Vaan kokemusta hommailtu putkista ja atoista mut ei kaikelle kansalle videoitu ja kuvailtu. Ei se viestilaskuri kerro et kuinka pro joku on..
No ei kyllä missään nimessä! Viestit kertovat vaan siitä spammauksesta :D Nämä suulaimmat tapaukset vaan tulevat kaikista eniten esille ja kiinnittävät muiden huomion, mukaan lukien videot joista pystyy näkemään kaverin "osaamisen", tai ainakin saa osviittaa. Ne ovat kuin CV haettaessa prototestaajia.
Just olin sitäkin sanomassa, että nyt ainakin Generade otti mukaan meitä, joilla ei protoja aiemmin oo ollu, mutta meillä kuitenkin kaikilla on jotain kokemusta näistä. Ja varsinkin meikä on ruvennu kierrättämään kalustoa minkä pystyn että sais kokemusta laajemmin.
Mä ymmärrän kyllä täysin sen MIKSI tyyliin Defu tai Jalippo on osallistunu protoiluihin, mutta tänä päivänä alkaa kyllä olla enemmänkin ku kourallinen testaamaan päteviä ihmisiä. Se on tekijästä kiinni, ketkä siihen hommaan ottaa.
Vähä tällanen neutraali vastine tähän hätään. (:
Joo kyllä sanoisin että laitteista kun on kyse, niin ainakaan mulle ei kannattaisi mitään protoja testaukseen laittaa, vaikka viestejä onkin kertynyt. Suurin osa viesteistä kuitenkin kertynyt täysin aloittelijatason jutuista. Videot toki antaa hyvää osviittaa siitä millainen kokemus kyseisellä henkilöllä on. Toisaalta sitten mieleen juolahtaa monta nimeä jotka voisivat olla päteviä testaajia vaikkei videon videota olekaan ilmestynyt.
Mun mielestä testaajien ominaispiirteet täytyy olla avoin asenne tuotteeseen, tarpeellinen kriittisyys (joka auttaa modaajaa hemmetisti), pyyteetön asenne ja aktiivinen palaute. Kokemuksella on oma roolinsa, mutta ei välttämättä ole täysin ehdoton vaatimus, mutta kokemus säästää monessa asiassa aikaa ja rahaa. Tässä siis lätisen ihan lämpimikseni, enkä ole tuottamassa modia skeneen, joten kommentit eivät ole valideja :hatsoff:
Mika Salokin joskus kommentoi että testaus ei ole täysijärkisen hommaa :blink: Tiä vaikka oli vaan huono päivä :D Eipä siinä hyvä että kehitys rullaa ja päteviä kavereita miettii hyviä ratkaisuita että saadaan käytellä myös kotimaisia luxusputkia tulituksiin. Onhan siinä enemmän fiilistä kuin kiinakloonin kanssa tuhrata.
Ai tuotteita SAA testattavaksi?!?
Testatkoon mun puolesta jatkossakin ne, joiden naama ei riko näyttöpäätettä.
Tietty tosin sitä infoakin on hjyvä tulla ja se oleellisin aspekti kuitenkin taitaa olla palaute valmistajalle/välittäjälle.
Emt, noi videorevikat voisi oikeastaan protoista "Need to know"-pohjalla.
Jep. Protot on aina protoja. Esimerkiksi tästä Generaden protosta sovittiin yhessä, että tehään videorevikka vasta nyt tuotantoprotosta. Samoon ku Jalippo ei aikanaan raottanu Craven aton salaisuuksien kammiota.
Defu sano hyvin, että ne arvosteut on kuin CV. Kyllä pitäs sitä näyttöä löytyä testaajalta ennen kun itse protoja lähettäisin.
Vaikka nyt itse protoiluni suoritan, eikä sen kustannukset ole lähelläkään pajalla tehtyihin, niin silti. Ja se, että testaaja osaa puuttua olennaisiin asioihin eikä esim. viimeistelyyn mikä protossa saattaa olla jotain ihan muuta kuin sitten lopullisessa. Lisäksi suurta plussaa jos testaaja osaa heittää jotain vinkkiä miten joku kohta voitaisiin parantaa.
Jos jotain protoja tosiaan haluaa, niin mun mielestä parasta ois just kirjotella tai tehdä videoita laittei sta. Siitä parhaiten selviää miten kaveri osaa tutkailla laitteita. Lisäksi tuollanainen toiminta mun mielestä kertoo, että on oikeasti kiinnistunut tästä hommasta ja haluaa auttaa muita.
Mutta tosiaan itse ainakin sitä kyllä tulee käytettyä niitä tuttuja ja turvallisia testaajia. Tietää, että homma toimii molempiin suuntiin. Ja lisäksi testaajat jo tietää mitä itse haen ja mikä on oleellista. Lisäksi itselle ainakin tulee palautetta vielä ihan protoasteen jälkeenkin. Ja näin atoa/modia voidaan hioa vielä paremmaksi erin välillä. Pitää olla munaa sanoa jos joku asia risoo, eikä vaan kyräillä ilmainen tavara käsissään.
Vielä viimeiseksi, että yksikään minun käyttämä tyyppi ei ole protoa ruinannut, vaan ole tarjonnut sen mahdollisuuden heille. Ja vaikka se kuulostaakin niin hienolta sekä ihanalta saada ekana uutukainen laite testiin ja pistää pari kuvaa foorumille, niin kyllä se vaatii useamman tunnin paneutmisen laitteeseen, muistiinpanoja ja tietysti palautteen antamisen.
Ja kannattaa muistaa, että kun tuote sitten on valmis ja sitä tehdää useampia kappaleita, niin puhutaan isoista rahoista. Että siinä vaiheessa ei sitten saisi tulla enää mitään ylläreitä tai voi tulla kallis paukku. Että kyllä sen testaajan rooli on suuri vaikka modaaja itse sen vastuun tuotteestaan toki kantaa.
Juurikin näin. Sama homma, jonka jokaisen olisi (miehen ainakin) pitänyt oppia jo intissä; eletään ilmoituksilla. Tällä ei vieläkään suljeta pois muita testaajia kuin hyväksi todetut, mutta "krediittiä" pitää olla. Ja kellä olis enemmän sitä natsaa kun näillä nykyisillä? Jos haluaa pelata varman päälle, niin tuosta tietystä "porukasta" mikälie ottaa ne testaajat. Generade teki poikkeuksen, ja toivotaan että se kannattaa. Kuka tietää, olisko H-Attysta tullu noin hyvä toisilla testaajilla? Ja kun siihenkin vaikuttaa miljoona eri asiaa jos ruvetaan halkomaan, kohderyhmä ja kaikki... :D
ps. Eikai Genenkään putkea kukaan ruinannut, valikoidut vaan ilmoitti halukkuutensa?