Ei noi matskut nyt niin, kuori on ehkä 20 senttiä ja muuta roinaa pyörii aina nurkissa, vituttaa ihan periaatteesta. Mähän askartelin ja paskartelin ite kirjekuoreni jo 11 vanhana ku kirjottelin rakkauskirjeitä. (:
Printable View
Ei noi matskut nyt niin, kuori on ehkä 20 senttiä ja muuta roinaa pyörii aina nurkissa, vituttaa ihan periaatteesta. Mähän askartelin ja paskartelin ite kirjekuoreni jo 11 vanhana ku kirjottelin rakkauskirjeitä. (:
Vaikea ottaa kantaa työttömyyteen, koska en ole koskaan ollut työtön. Olen kyllä jakanut lehtiä, myynyt ja hyllyttänyt varaosia autoihin, toiminut siivoojana, tehnyt hautakiviä, ollut lastentarhassa töissä (tässä jobissa olin vain 4kk), ollut lähihoitajana ja nyt ollaan vartiointialalla. Kaikenlaista hommaa on tullut tehtyä, mutta ei se miestä pahentanut. Kaksi viimeistä homma on vaatinut koulutuksen, mutta muuten on kelvannut hyvä asenne.
Käräjille kutsu, fy fan.
No mitäs helvettiä?
Vähän sitä sun tätä.
En viitti täällä ruotia asiaa koska voipi olla tuttuja ja aion mahdollisimman hissukseen hoitaa homman alta pois.
Syytetty ei joudu antamaan valaa, koska itsekriminoitisuoja estää sen. Ei voida vaatia sua puhumaan sellaista, mikä aiheuttaisi sulle hankaluuksia. Itsekriminoitisuoja alkaa esitutkinnassa ja jatkuu oikeuteen saakka. Esitutkinnan aikana olet velvoitettu ainoastaan antamaan henkilötietosi ja sormenjäljet, dna:n...muuten voit vaieta tai sanoa, että: "en kommentoi". On syyttäjän tehtävä löytää todisteet sinua vastaan.
Asian ruotiminen julkisella sivustolla on todellakin nou nou. Toivottavasti pidit pään kylmänä esitutkinnan aikana...toisaalta tuomari ei välttämättä edes lue esitutkinnasta tullutta pöytäkirjaa, koska juttuja sataa taivaan täydeltä ja oikeuden tarkoitus on ottaa selkoa asiasta suullisesti. Tärkeämpää on omaa esiintyminen oikeudessa ja mahdollisten todisteiden kuunteleminen...eli löytyykö sieltä oikeasti jotain vai onko ihan tuulesta temmattua. Jos todistaja valehtelee niin puolustus pystyy hiillostamaan aika hyvin tyyppiä.
Hyvä tietää, tänks!
Kannattaa se ottaa huomioon, että jos on vedenpitävät todisteet ja tuomio on tulossa niin puhumisella voi saada itselleen lyhyemmän tuomion.
Ei saa pienempää tuomiota. Sellaista osuutta lakiin kyllä ollaan tekemässä tai suunnittelemassa.
Ehkä se on sitten vain sanahelinää, mutta oon mä useamman kerran kuullu lauseen "koska XXX on osaltaan auttanut asian selvittämisessä" jolla on viitattu siihen, että se on otettu tuomiossa huomioon.
Lähdin muuten olettamaan, että kyseessä on rikosasia siitä, että nimike on syytetty (vastaaja). Oletko pyytänyt jo kaikki esitutkintapöytäkirja itsellesi luettavaksi? Jos kyseessä on riita-asia niin se on ihan oma juttunsa...siellä tarvitsee jo puhua totta kun valalle joutuu.
Heittäisin tähän väliin kyllä sellaisen "legendan" että tuomari ja lautamiehet nimenomaan vertaa onko tarina muuttunut esitutkinnan jälkeen kun on istunto. Jos kuulusteluissa sanoo että A ja istunnossa kysyttäessä samaa vastaa B joutuu varmasti epäluotettavaan valoon.
Helinää se vaan on :) Voidaan yleisesti huomioida, että vastaaja auttoi jutun selvittämisessä, mutta pienempää tuomioita ei sieltä heru.