Samat kuin tarhurilla.
Ja se että nyt kun pääsin mekaanisen makuun, voisinpa ostaa toisenkin. Ja jonkin uuden RBA:n sen kaveriksi. Ja pari uutta 3000+ mAh akkua vaikka tuhnumpia 18650:ia riittää.
Printable View
Samat kuin tarhurilla.
Ja se että nyt kun pääsin mekaanisen makuun, voisinpa ostaa toisenkin. Ja jonkin uuden RBA:n sen kaveriksi. Ja pari uutta 3000+ mAh akkua vaikka tuhnumpia 18650:ia riittää.
Nimenomaan "holhous"yhteiskunta sanan monessa merkityksessä. Tämä hyysääminen ärsyttää ehkä jopa enemmän kuin valvominen. Millä perusteella mä maksan veropenneistäni tämmösen nilkin kaljat?! X-(
Tuima.fi: 26-vuotiaalle sossusta ja Kelalta 1 050 €/kk pienellä vaivalla - "Mieluummin olen vapaa tekemään mitä haluan" | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
ei se mitään jos niitä vain yksi olisi, mutta kun noita on koko maa pullollaan, ja näistä tämän päivän Jonne-Pettereistä sitten tulee uusi sukupolvi jossa näitä on tuplamäärä nykyiseen.
Herääminen aamuvuoroon.
Mä olen jo tunnin painanu hommia.....
Niin ei sille käteen jää tuota summaa, "hummailurahaa" on kokonainen ~450e per kuukausi.
Ja kun yksi pussillinen ruokaa maksaa 50e ja se kestää kaksi päivää, niin jokainen voi itse miettiä miten kovaa tuolla summalla hummaillaan.
Jos joku on tyytyväinen tuohon rahaan niin mun puolestani, ei se meinaan mitään voi harrastaa eikä ituja kummempaa syödä.
En hirveästi kadehtis tuota elämäntyyliä.
Tuo artikkeli on tarkoituksella kirjoitettu niin että ihmiset saisivat sen käsityksen että jätkä vain nukkumalla saa yli tonnin lapaan.
e: +Ja mitä iloa sitä duunia on painaa perkeleesti? Ei se omaan taskuun tule se tuotto.
Mieluummin sen verran että elää miellyttävästi kuin se että tavoittelee sateenkaaren päätä ja tappaa itsensä työhön.
Jos mä saisin valita tuon jätkän mun pomoksi tai nykyisen riistoporvarin, niin kyllä mä ennemmin ottaisin tuon jätkän.
Saattais olla kädet ehjät tänä päivänä.
Meinaan, "ei tää tästä voi enää pahentua". Entisessä firmassa mistä lähdin kun työtahti oli niin kova että kädet ei kestäneet oli juuri motivoitu työntekijöitä.
Mun olkapää leikattiin ja kämmen koska työtahti ja rasitus oli vain liikaa siellä (jokaisella siellä kädet oli lauennu).
Nyt työntekijöille oli ilmoitettu että jos ei sairaslomat vähene, työtahti parane taas entisestään, on YT:t edessä.
En moiti ketään joka haluaa pois tästä oravanpyörästä, ihminen ei ole työtä varten vaan työ ihmistä.
e2: Eukko meni juuri töihin uuteen paikkaan. Liukuhihnahommaa ja vähän saatanallisella tahdilla.
Sitä voi vain miettiä miksi nuoria ei kiinnosta tehdä tuollaisia hommia, siellä kuten mun edellisessä työpaikassa on kaikilla vanhoilla työntekijöillä kädet leikelty ja paskana.
Miten se motivoi tekemään jotain työtä kun näet vierestä että kädet on hajonneet vuosia sitten jo puolta pienemmällä teholla?
En eukon töistä sen enempää praataile mutta kerron omasta lihanleikkaajan urastani.
Sanotaan noin 15-20v sitten, työaika oli 8h per päivä josta töitä tehtiin noin 3h. Urakat oli noin löysiä, kaikki poltti tupakkaa ja pelas korttia päivät. Työnteko oli rentoa.
Ihan määrällisesti leikattiin noin 400kpl tuotteita per päivä.
Nyt sitten on kehitys kehittynyt ja kun astelin taloon itse töihin, leikattiin 2250kpl päivässä.
Jo siinä vaiheessa oli kaikkien vanhojen jermujen kädet leikelty ja siirrelty osa muihin hommiin kun ei paikat kestäneet rasitusta.
Hieman aikaa talossa oltuani nousi tahti jo 2500kpl. Ja taas kuulemma nostavat.
Mun kädet leikattiin kaksi kertaa tuon uran aikana kunnes vihelsin pelin poikki.
Työaika oli sekuntia myöden se 8h. Helvetin iso sekuntikello seinässä.
Jotta kyllä mun sympatiat on täysin näiden puolella jotka on hypänny pois tästä hulluudesta, ei omaa terveyttä kannata minkään työn takia pilata.
Ne jotka itkee kun ei nuorisolle kelpaa työ plaa plaa plaa, ne ei itse ole joutuneet koittamaan mitä se työ on.
On meinaan hieman hieno fiilis mennä töihin ja katsoa työkaveria mikä on aivan paskana.
Ja se on sentään saanut aloittaa työnsä puolet löysemmistä lähtökohdista.
Itse aloitat suoraan täydestä tehosta. Ja tää tuntuu pätevän kaikkeen tehdastyöhön nykyään.
Ja joojoo, on niitä rentojakin hommia vielä. Mutta kyllä tämä työelämä on jotenkin sairas mun mielestä, ihminen ei ole mitään muuta kuin kuluerä ja este matkalla voittoihin.
Tai kuten entisen firman pomo sanoi "Jos ei työt luonnistu niin portin takana on kyllä tulijoita".
Tulipas pitkä paatos.. Noh ainaki on oikeassa paikassa.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...36856102_n.jpg
Jo on perkele kumma jos tollasille janareille syynätään rahaa kun ne on yksinään.. Mulla kun lähti työt alta ja vaimoke oli kotona nuoremman kanssa vielä niin me saatii 900-1000 e/kk sossusta ja siitä ku makso laskut nii jäi tili vaan miinukselle.. Millähän vitun periaatteella noi päättäjät päättää? Mulla myös oli yksi kaveri joka elää sossun tuilla ja se kaveri sai silloin enemmän rahaa sossusta itselleen kun meidän 4-päinen perhe :facepalm:
Toistan itseäni:
1050e- vuokra 600e (sossu maksaa vuokran tästä tonnista)= Käteen jää 450e.
Eli vielä kerran, se ei saa tonnia lapaan vaan ~450e.
Ja jos joku tulee tuolla toimeen, ja joku sitä vielä kadehtii niin erikoisessa mallissa on maailma.
e: Sossu ei maksa autoon liittyviä maksuja, puhelinta, nettiä, osareita, ruokaa.. Kaikki nämä menee tuosta 450e.
e2: Sun tapauksessa te ootte saanu sun osuuden (450e), emäntäs osuuden (450e), lapsikorotuksen (?) eli +900e/kk.
Joten ei tuollaista kaveria ole olemassa joka yksin saa enemmän rahaa sossusta. Jos ei sitten ole neekeri, ne on asia erikseen.
Ei kukaan väitä kuvittelevansa että toi 1050e on viihderahaa. Vai pitäiskö näille loisille kenties lahjoittaa asuntokin ettei tarvisi vuokraa maksaa, jäisi enemmän rahaa uusiin videopeleihin ja bisseen? Sen sossun rahan pitäisi olla näiden tapausten kanssa selvästi pienempi kuin nyt että se motivaatio töihin löytyisi.
Edit motomotolle: Jos työ ei miellytä, kuka estää vaihtamasta alaa? Ei toi lapsellinen asenne kauhean pitkälle kanna.
450e/kk yhdelle ihmiselle on luksusta. Mun tämänhetkisestä katsantokannalta.
Meillä mies työtön, mä hoitovapaalla. Kuukauden laskujen jälkeen meille jää käyttöön 477e/kk kolmelle hengelle.
Toki mä voisin palata työhön, mutta kotona on mun ainoaksi jäävä lapsi. Ennen lasta olen ehtinyt tehdä työtä 19 vuotta, ensi vuonna kun töihin palaan, ehdin tehdä työtä vielä 26 vuotta (jos eläkeikä esim. 65-v.).
Oma vika tietenkin, olenhan itsekäs ja haluan nähdä lapseni 2 ekaa vuotta mahdollisimman läheltä.
Ai saatana ku rupesi verenpaine nousemaan taas kun luin näitä työ/raha/kela juttuja.
Meillä 3 muksua mamma kotona hoitaa pienempää käy ehkä 1-2viikossa iltatöissä itse painan päivävuorossa plus ylityöt ja rulin siihen tulokseen että nyt jostain vielä rahaa saatava. Otin toisen duuniin myyntityö iltaisin ihan ok homma. Niin mitä ViTTUA eka tili ja 40.5% pitää maksaa veroa kun on toinen työ. Yrität perheelle rahaa tehdä ja saatanan verottaja bappaa melkein puolet pois.
Niin ja olen sitä luokkaa joka on ollut 17v asti töissä. Viikon olin työttömänä. Itse katon kieroon näitä pussihousuja ketkä ei mene töihin "se on niin rankkaa" no vittu voi voi työllä ja hiellä se ruoka pöytään tehdään saatana!
Sormi meni ja murtui, voi ketun kettu.
Oma asenteeni työntekoon vaikka opinnot ovat vielä kesken on Se, että yhteenkään työtarjoukseen en sano että ei. Ihan vain sen takia, että työkokemusta eri aloista ei voi olla ikinä liikaa ja siinähän tulee tylsää jos, jos joka ilta vaan höyryää ja katsoo teeveestä uusintoja. :)
Juuri meni sormi murteille ja pomo kysyi kauanko olen poissa, vastasin että en päivääkään kun voi sitä vasemmallakin kädellä sorvata.
Oikein!
Missasinkos mä nyt jotain, vai menikö tämä juttu suunnilleen niin, että yhteiskunnan tukien varassa olemista pidettiin loisimisena, koska verot, mutta toisaalla harmitellaan FTn paketin jäämistä tulliin tahi niksanesteiden verollelyömistä, koska verot?
Hitusen epäjohdonmukaista, sano.
Radio rockin uutiset tiesi kertoa jostan Harvardin professorista, joka kovasti on sitä mieltä että nikotiini on yhtä pahasti addiktoiva kuin heroiini ja kokaiini.
Tiedotusvälineet tarvitsevat raflaavan "OTSIKON", poliitikot ja valtaeliitti taas polttoainetta rattaisiin. Keskenään eripurainen, katkera ja jopa köyhille ja sairaille kateellinen kansa on näille unelmien täyttymys.
Suomessa on tällähetkellä noin 20 tuhatta pelkän peruskoulun käynyttä alle 25v työtöntä suomalaista. Tuli juuri aiheesta ohjelma.
Pakko ottaa kantaa! Sillä tunnistan osittain itseni tuosta Harskylin kommentista. Mutta tarvii muistaa että näitä tuilla eläviä on muustakin syystä kun ettei homma huvita. Itsekkin jo pitkään sairaus päivärahalla eläneenä entisenä työ holostina joka kloppina hakkasi klapeja koulun jälkeen muutaman markan ansioilla joka tosin meni yksin huoltajan perheen Äidin kukkaroon jeesamaan elinkuluja. Se on kova paikka etenkin rahallisesti että fyysisesti.
Töihin ei ole ainakaan Neurolgin että fysiatrian erikoislääkäreiden mielestä paluuta, Työkkäri nosti välittömästi kädet pystyyn ei sovellu uudelleen koulutukseen ( siellä en ennen ollutkaan käynnyt) Kaikeksi onneksi on noita kavereita vuosien varella siunaantunut joilta riittää ymmärystä ja lojalisuutta, aina välillä löytyy sopivaa hommaa mistä pystyy suoriutumaan, ja muutaman €uron saa korvausta. Laitonta! Onhan se! Mutta pakko! Sitä on ihmisen jotain tehdä että pysyy nuppi kasassa!
Eläkeelle lääkärit nyt yrittävät, mutta suomessahan sekään ei ole helppoa nykyisin, vaikka on mapillinen B-todistuksia kaikilta mahdollisilta erikois lääkäreiltä.
Kalepon komenttin myös hyvin ymmärrän, siksihän sitä työtä tehdään että siitä saa palkkaa ja sillä saa leipää pöytään, nykyisin hommat on vaan vedetty niin tiukille sekä valtion että yleisesti vallitsevan "ahneuden" takia, ettei tehdystä työstä meinaa saada sellaista palkkaa että saa kulut peitettyä.
Että sitä vaan! Ei kannata leimata " Lintsariksi" heti sitä naapurin kaveria, ilman parempaa tietoa!