Itellä on Somniumissa tohottamaton meshi ja hyinhän tuo pelittää. 500 meshiä koko rulla eikä mitään onkelmia oikareiden kanssa. Tosin eristys vielä paikallaan.
Printable View
Itellä on Somniumissa tohottamaton meshi ja hyinhän tuo pelittää. 500 meshiä koko rulla eikä mitään onkelmia oikareiden kanssa. Tosin eristys vielä paikallaan.
Oma mielipiteeni on et ei sitä mitään tohoa tarvitse. Viimeiset setupit tehnyt esmoken mainitsemalla " kynttilä" tekniikalla ja ihan yhtä hyvin toimii mielestäni.Lainaus:
Alkuperäinen postaaja jonihot
En minä ainakaan saanut toimimaan millään ilman kunnon polttoa. heti kun käristi tuolla isolla polttimella niin johan alkoi toimimaan ja makukin löyty. todennäköisesti käyttäjässähän se vika on ollu kun on ensimmäinen mesh ato käytössä ja ollut jo peräti kaksi päivää :D
Itellä tää uusin setup toimii tähänastisista parhaiten, eikä oo tohotettu. Ja ihan tavan nestepoltto, ei mitään kynttilätekniikkaa, pari kertaa. Ja on tosiaan kaikkien aikojen kolmas setuppi. :DLainaus:
Alkuperäinen postaaja jonihot
Mulla on tää neljäs setuppi kaikkein paras tähän astisista. 3. oli teknisesti varmaan paras, se kesti jopa 19 watin lämmityksen ja wikkas hyvin.
Tää 4. kestää vain 6-7 wattia, ja yli sen alkaa maistua käry. Mutta nesteen maku tällä maistuu hyvältä noinkin matalilla tehoilla!
Hyvää tässä on se, että huomattavasti pienemmällä nesteenkulutuksella saa sen maun esiin. Mahtava taidonnäyte tämän täytyy olla ;)
Hyvin on tehokkaalla toholla hapetettu, vesilasissa jäähdyttäen, ja nestepoltot päälle.
Jaahans, näinköhän mun kanthaalissa on jotain hämärää... Palaa poikki Honkajoelta ostetulla toholla, ja pinta muuttuu sellaiseksi karheaksi. Tosin laatu oli muistaakseni sitä heikompaa eli d:tä
Onhan tuos D:s se hämärä että lämmönkesto ei oo niin hyvä ku A:lla ja A-1:llä. Ja nuo A:t on vahvempia, jos en ihan väärin oo käsittäny. Kunnollisella toholla D-laatu, jonka jatkuva lämmönkesto on 1300 astetta, palaa kyllä poikki.
Oikeat konkarit korjatkoon jos valehtelin.. :D
^Juurikin noin. Itse olen ottanut tavaksi testata Kanthalin laadun toholla (kun tuntuu millon mitäkin myytävän A1:nä); jos palaa poikki on luultavasti D:tä, jos kestää niin sitten A1:tä (tai A:ta, ihan niin tarkaksi en ole perstuntumaani vielä saanut viritettyä :D). Ohuempi (0.2mm) A1:kin saattaa palaa toholla poikki, jos sitä sillä kuumimmalla kohdalla kärisyttelee pidempään, mutta yleensä tuo D katkeaa jo sillä liekin viileimmälläkin osalla todella nopeasti. ;)
Joo, eihän noiden lämmönkestos oo kuitenkaan ku vähä toistasataa astetta eroa. Mutta riittävästi. :D
http://pink-mule.com/index.php?route...uct_id=7974690 onks tää ihan jees, ainakin tosi ohutta ku on vaan 0,12mm
Tulee kyllä melkosen korkeaohmisia setuppeja tommosella piuhalla, kun esim. 0.2 Kanthaliin verrattuna on ~kolminkertainen vastusarvo.. Itse en äkkiseltään keksis käyttöä, kun VV-vehkeille käytän 0.2mm ja akkuputkille 0.32mm Kanthalia..
okei eli mitä ohuempaa lankaa niin sitä isompi vastus?
Juurikin näin. ;)
Tuli näköjään tänäänkin opittu jotain uutta, kiitos tiedosta
Jos tuota loogisesti miettii, niin ihan järkevähän tuo homma on; paksumpi halkaisija = suurempi pinta-ala joka johtaa sähköä - pienempi vastus ja kapeampi lanka taas kuristaa virran kulkua enemmän. ;)
Ja tässä kohtaa jenkkien nimeämiskäytäntö iskee logiikkaa munille.
^Ei oikestaan, kun kyse oli langan paksuudesta; ei se AWG sen johdon halkasijaa muuta mihinkään suuntaan.. ;)
Edit. Kunhan siis sisäistää sen, että AWG ei ole piuhan paksuus millimetreissä. :P
Siis meinasin sitä, että se paksumpi piuha on jokatapauksessa paksumpaa, oli se ilmoitettu milleissä tai AWG-asteikolla. :P
Mutta kun mm-lukema kasvaa, awg-lukema pienenee. Mua henkilökohtaisesti ärsyttää kun täällä ilmotellaan sekä awg että mm mittoja, eikö me suomalaisittain voitais pysyä turvallisissa millimitoissa? Toi awg-suure on ihan perseestä :)
^Aamen.
Muutenkin paljon selkeempää, kun puhutaan milleistä, eikä jostain höpöhöpömitoista (eihän täällä porukka muuhunkaan taida tuumia, jalkoja tai maileja käyttää?). Jos sitten tarvii joskus ostaa lankaa vaikka jenkeistä, niin aika nopeesti sen AWG-numeronkin selvittää, kun on tiedossa moniko millistä tarvii. :)
Käytä sytkäriä kanthaalille ja tohoa meshille,
kanthal ainakin meni mulla ensin ihan veltoksi toholla ja tietysti se lerpahti kädelle :( kaikkihan tietää ettei kuuma lanka tee hyvää iholle :)
kyllä se lanka hehkuu sytkärilläkin, jos sellainen on vielä tallessa :)
http://www.youtube.com/watch?v=y6URg...ature=youtu.be
Tässä on kyl kauneinta meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä :D Kiitokset linkistä thyroidille @ äm-irk
Ei saisi nauraa, kun itse väkersin melkein samaan malliin pakkotunkemalla meshiä ensimmäiseen Picoon, mutta tuossa on kyllä jo todellista taitoa ryssiä setupin teko :D
Jollei tuo video ole lavastettu, tarkoituksella tehty komediapätkä, tunnen pientä tyytyväisyyttä, ettei nää hommat ihan kaikilla mene kuin rasvattu :D
Tänään tuli meshcompanylta A3:sen verran #400 meshiä, ja mukana samankokonen arkki mysteerimeshiä. Ihan uskomattoman harvalta näyttää.. Mahtaako olla tuota #200 meshiä kun ei oo mihinkään merkattu? Saakohan tommosta edes wikkaamaan, vai teenkö pestäviä suodatinpusseja kahvinkeittimeen.. :D
Noi #200 toimii VG-nesteiden kanssa törkeen hyvin, mutta se on tosi vittumainen työstää. Täytyy melkeen pitää jotain neulaa tai rautalankaa meshin sisässä kun käärii coilia päälle. On meinaan aika kangasmaista.
Ite käsittäny, että noi väljemmät verkot wickais paksummalla soosilla paremmin sillon kun laitetta kallistelee (ja vissiin suht iso keskireikä pitäs olla), mutta pystywickauksesta taitaa olla turha haaveilla muilla kuin <#500 tankomeshillä.. Oonko nyt ihan hakoteillä vai?
U-wickillä toimii tuo #200 erittäin hyvin ja on helppo työstää malliinsa kun on suht taipuisaa.Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Barole
Noniin.. Tuli tänään tuolta Puffista tämmönen http://www.puff.fi/puff-did-style-ko...ri-p-1049.html
Ja 0.20m kanthal lankaa. Koitin sitten tehdä kaikkien mahdollisten ohjeiden mukaan setuppia, lopputuloksena, 7 kierrosta lankaa meshin ympärillä, ja vastus jotakuinkin 0.7ohm, eli ei toimi vamon pääss ollenkaan. Mikä tässä nyt mättää ettei vastusta tuu yhtään? Lueskelin näitä läpi ja muiden kokemusten mukaan pitäis tulla paljon enemmän..
Käytin tota valmiina ollutta meshiä, eli ois pitäny olla heti valmiiks toimiva setuppi, mut innostuksissani lähin heti kokeileen ja pyörittelee tätä, itseni koulutus mielessä. Ja nyt ei satu olee mitään sytkäriä ärhäkämpää poltinta saatavilla et vois testailla. Satunnaisesti näyttää jotain 1.7ohm, sitte antaa vähän virtaa ni tipahtaa taas tonne 0.5-0.9ohm tienoille..
Laita meshrulla nastan nokkaan siten että se sojottaa suoraan kohti kattoa kuten kynttilä, sitten valelet nesteellä ja tuikkaat stendarilla liekin palamaan meshrullan kärkeen. Meshin pitäisi hehkua punaisena liekin matkatessa alaspäin.
Tällä tavoin saat jonkinlaisen hapetuksen aikaan ilman tohoa ja näin todennäköisesti ei enää lyö maihin wickreiästä.
Varmista myös että mesh menee koloonsa ilman vänkäämistä ja ettei mesh osu tankin pohjaan.
Täytyy kyllä todeta, että muutamaa valopilkkua lukuunottamatta nää messit ei ole minua varten. Viimeisimpänä työn alla Diablo, tuurilla yksi onnistunut setuppi, jolle kavi huonosti ku vähän säätelin...ugh. Sen jälkeen pelkää pään seinään hakkaamista. Ei höyryä hyvin, ei niin millään. Seuraavaksi perkele vedetään vaan yksi kieppi kanthaalia josko sillä sitten. Kävi jo mielessä että näinköhän tossa mun modissa on joku kosketushärö....wickkaa kyllä, vaan ei höyryä. Ja joo, ei ota meshi pohjaan. Reikäkin on eristetty. Meshi tohotettu niin perkeleesti. Lanka ei ole liian tiukalla. Kun ei niin ei. ??? :( :( :'(
Kohta stana lähtee maata kiertävälle radalle, ei mun hermot kestä näitä. Pysytään sit silicassa.