Onko suomalaisilla sähkötupakkaliikkeillä siis kartelli?!?
Taitaa olla suht epäoleellista.
Printable View
Onko suomalaisilla sähkötupakkaliikkeillä siis kartelli?!?
Taitaa olla suht epäoleellista.
Mitä jos sen Provarin hinta vaan on niin suuri, ettei kukaan viitti siitä surempaa katetta ottaa?
Taitaa tuo jälleenmyyntihintajuttu mennä niin, että "jos haluat että toimitetaan tätä tuotetta sulle jälleenmyytäväksi, myyt sitä vähintään tähän hintaan".
Kartelli, koska sama hinta Provarissa.
Myyvät, perkeleet, taatusti ylihinnalla ja ovat jossain kabinetissa sopineet samppakaljan ja kaviaarin ääressä hinnoista.
Jussia ne eivät tosin ole mukaan huolineet.
Kyseessähän on aina ainakin jonkin tason kartelli silloin kun aletaan sopimaan tai määrittämään kilpailua rajoittavaa alinta myyntihintaa. Varmaan tuo on käytännössä laillinen antaa ensin ymmärtää että joku on alin hinta ja jättää myymättä seuraavalla kerralla jos sitä ei noudateta.
Itse kyllä epäilen että Jussi on tän kaiken takana. Ei vaan uskalla huudella ku kohta siellä palkataan vapottajien räppärit, talikot ja soihdut kädessä mun perään.
Provape tosin taitaa itse omassa verkkokaupassaan myydä halvimmalla, mihin tosin toki vaikuttavat logistiikka-yms.kulut, mutta hitusen kyllä epäilen.
Alimman hinnan määrääminen tai ylipäänsä jälleenmyyntihinnan määrääminen on laitonta, mitä tulee valmistajiin ja maahantuojiin. Apple esim. tekee sen pitämällä kaikilla jälleenmyyjillä saman nettohinnan, jolloin on myytävä alta neton mikäli haluaa erottua hinnassa. Apple tuotteissa on keskimäärin 5% kate. Hinnat monesti tänä päivänä kuitenkin seuraa toisiaan eri jälleenmyyjien välillä, koska hintojen vertailu on nykyään niin helppoa.
Onkos kellään herättänyt Vaporshark rDNA omistamishaluja ? Jos ei hyvää SX350 vaihtoehtoa löydy...
Apple on siitä hyvä esimerkki, että siellä on katteet kohdallaan. Mitä isommalla muistilla varustettua laitetta myyvät, niin sitä enemmän on ilmaa. Ihmiset on valmiita maksamaan ilmasta, niin kuin sonera saksan umts kaupoissaan. Kauppiaan myyntikate voi silti olla kehno.
OVH sitten on oma lukunsa. Itse olen ostanut ulkoilupuvun jonka ovh oli 760 euroa, mutta oli myynnissä 360 euron hintaan. Beretan haulikon jonka ovh oli 2100 ja ostin sen 1180e.
Pitäähän katetta olla ellei tuotteita myidä suoraan liukuhihnan päästä. Kaupathan on sitä varten että tarjoavat hyvää valikoimaa jatkuvasti ja kauppiaatkin tarvii kuulemma palkkaa. Ja provarihan on juuri tuote mitä on aikalailla aina saatavilla että turha myidä alennuksilla hyllyjä tyhjäksi.
Aika harvoissa tuotteissa tuo OVH on edes lähellä todellista myyntihintaa.
Kohta alotan viinalonkeroshottien tyhjentelyn, tein valmiiksi pari litraa. Katotaan ny ilmestynkö tonne kännitopiccii yllättäen muutaman tunnin sisällä pihalla ku puliukko...:lol:
edittiä: pitäs varmaan ottaa joku ½litraa ja piilottaa loput, mullakun on tapana ottaa vähän liikaa ku muutaman ensimmäiset noussu päähän.:unsure:
On se perkele kun ei osaa nukkumaan mennä, vaikka aamulla pitäs nousta 6:30 :blink:
Höyryttelyä 2v 1vko ja 3pv takana. Tuli oikein tarkistettua kuiteista ja postin ilmoituksista :rolleyes:
edit. e-savukkeelle voisi muuten tehdä sigibannerin jossa korostetaan enemminkin höyryttelyä, eikä tupakoinnin lopettamista, koska esimerkiksi itsehän lopetin tupakan polton jo melkein 2v höyryttelyn aloittamista aiemmin.. toki senkin jälkeen käytin nikotiinituotteita mutta en tupakkaa..
Miten tuitulla se purkka tukassa? Tekee hyvää?
Hiekkaa onteloissa heti aamutuimiin?
No jos nyt totta puhutaan niin olen pariin tuitun kommenttiin porannut. Koska olen herkkä mies eikä tämä ola vitsailun asia. Kaunista argumentointia ystäväiseni.
Tapellaaks tänään? :D
Uusi pariskunta ?
Saiko tuittu ktdd kenkää jo sulta :)
Ei saa dissata ktdd:tä :crying:
Sulla on siis haaremi ?
Poikia joka sormelle :)
Pinppihän se aina on mielessä mutta hypätään nyt ensin.
Missäs taajuus piilottelee? Ei varmaan herkee jöpöttämästä :)
Tarvis tänää kuulemma sekottaa isommalla kauhalla soppaa [emoji4]
Tiedä noista teidän kuvioista, mutta itsellä laulaa Eppu Normaali. Kyllä suomessa osataan Misterinkin lisäksi.
On se Naamapeikko kumma kun täällä ikävöi mua ja sitten kun tuun paikalle ja oon valmis liimaamaan paketin purkkaa sen turpakarvoihin niin ei lähe sitten millään käyntiin.
Mutta missä ktdd, oot nykyään niin hiljaa. :crying:
Haluaisin paritella kanssanne, onko tämä ongelma?
Se on tätä kun yrität olla avoin cosmoksen ja kumppanien mukaan niin käteen jää pelkkä oma kikkeli. Vaihtelua sekin.
Jaha olisko kymmenen vuotta edellisestä kerrasta. Pistän Titanicin tulille netflixistiä. Mielestäni pelottavin leffa mitä on ikinä tehty.
Huomenna alkaa PP
Titanic! :love:
Ja huomenna bb, hyvä kun larma muistutit. Ikinä en ole jaksanut kokonaista kautta katsoa mutta aina sen ekan kuukauden sitä tulee seurattua. Sitten se meneekin tylsäks kun ihmiset äänestää aina ne ärsyttävimmät (eli viihdyttävimmät) tyypit pihalle. Toivottavasti saadaan alkuun kunnon nahistelua ja draamalaamailua. :cheers:
Ensimmäinen BB oli paras, sen jälkeen on menny huonommaks kausi kaudelta.
HEEI MULLA ON KOLME TONNIA TÄYNNÄ
Mulla on ollut selkeesti paljon asiaa