Ihan yhdellä langalla oon kokeillu ku en oo jaksanu alkaa punomaan. 0.8 - 2 ohmisia setuppeja koittanu. Isoin osa ollu noita 2/3 kierroksen 1.3 ohmin setuppeja. Provarilla, papsilla ja papsilla kickin kanssa kokeillu ja kaikilla sama tulos.
Printable View
Ihan yhdellä langalla oon kokeillu ku en oo jaksanu alkaa punomaan. 0.8 - 2 ohmisia setuppeja koittanu. Isoin osa ollu noita 2/3 kierroksen 1.3 ohmin setuppeja. Provarilla, papsilla ja papsilla kickin kanssa kokeillu ja kaikilla sama tulos.
Vaan kylläpä tää mun mahtisetuppi edelleen pyristelee. Nyt tuntuu, että kurkkuhitti olis jopa vähän parantunut edelliseen nähden. Vaikea sanoa, kun sotkin tohon vähän toista nestettäkin joukkoon.
Säikähdys kävi, mutta hyvin toimii. Sehän näissä on, ettei mene pilalle niinkuin kartot, vaan vaivalla väännetty setuppi sen kuin porskuttaa.
Saattaa olla että yritän aikanaan jopa virittää vain uuden käämin tuohon hyvin toimivaan wikkiin, kunhan putsaan sen karstasta ja vähän tohotan.
Kanthal 0.28 tuli ja uus kiekura väännetty nokalle tai oikeestaan muutama useempikin ennenkuin onnistu, aluks hotspotit kiusas. 400 mesh seurana ja nyt alko rokkaamaan :) maku löyty ja kerran makua piisaa niin pysty lantata melkein puolet nesteestä pelkällä PG:llä kun kurkkutuntumaa oli ihan liiankin kanssa, ei siis enää voi ajatellakaan noita samanvahvuisia nesteitä kuin bogessa.
Onneks on muutama vahva tupakkimaku (Finnvape) tullut suosikkien joukkoon koska niissä riittää ainakin makua lantraukseen. Pitää jossain välissä kokeilla antaako cigarillos mitään makua jos sitä lanttaa PG:llä tai VG:llä.
Ihan vahingossa hokasin, että täähän onnas kun kokeilin pelkällä akulla EA:ssa höyryttää, sit piti kickiä säätää niin, että vastaa samaa koska en uskalla oikein noita putkia käyttää ilman kickiä. Mutta jepajee, tää on ihan huippukapistus nyt, EA+Cobra :esmoke:
Ensimmäisen mesh-setupin vääntö meneillään the DIDiin. Tossa yhdessä kohdassa on hotspot josta en tunnu pääsevän eroon. Maussa pientä vivahdetta palaneeseen, mutta vähenee jatkuvasti karstoittamisella. Mitähän tolle vielä vois tehdä?
http://img.tapatalk.com/d/12/11/28/amavezuh.jpg
Ei helvetti kun tuo kuva olikin noin huono. Eli hotspot löytyy ylimmästä lankakiepistä (yht. 3 kierrosta). Ja ohmit putosivat näemmä 1.0/1.2 0.6 ohmiin.
Kaikkea näitä vinkkejä on kokeiltu tosiaan jo.
Ensimmäisen langan veto onnistui, hehkui tasaisesti koko matkalta. Mutta siinä palaneen maku oli niin helvetillinen, että päätin langoittaa uusiksi. Nyt palaneen maku alkaa "hiipua", mutta hotspoteista en tunnu pääsevän eroon. Pitääköhän vetaista kolmas kerta lankaa, meshi on kaiken järjen mukaan hyvin hapetettu.Lainaus:
Hot spot = coili ottaa oikosulun johonkin kohtaan ja hehkuu vain pieneltä pätkällä (erittäin matala ohminen setuppi siksi)
Syyt/korjaavat toimenpiteet:
- Meshiä ei ole hapetettu kunnolla - lisää tohotusta ja nestepolttoa
- Coil on liian kireällä jostain kohtaan ja on pureutunut meshin sisään - pieni coilin löysäys ja langan siirtely ylös/alas
- Hot spotin poistaminen - katso missä kohtaa hehkuminen loppuu ja siitä kohdasta siirrä lankaa (varovasti vaikka hammastikulla) hieman ylös tai alas - toista kunnes lanka hehkuu tasaisesti koko matkalta.
Muista että DIDissä ei oo eristettyä mesh reikää, joten meshistä tulee helposti maadoittava putki, mikäli se on liian tiukka siihen yläcäpin reikään. Hiukankin kun nappaa kiinni kovempaa meshiä tankin sisälle ujuttaessa, niin muutaman micronin paksuinen hapetus kyllä lähtee siitä kohtaa kävelemään.
En tiedä olisiko tuosta mun videosta mitään apua?
http://www.youtube.com/watch?v=9wqJVZH50fM
^ tuota videota juuri etsinkin! En muistanut kuollaksenikaan kuka sen on tehnyt ja mistä löytyisi. Taidan aloittaa alusta.
Mitenhän tuon DIDin mesh reiän saisi eristettyä. Onko kikkoja kellään?
No niin, palaneen mausta on päästy. Höyryn määrä on vielä vähän vaatimaton, mutta alan selvästi päästä jyvälle. Nyt pieni näpertelytauko ettei ala vituttamaan. Jatketaan harjoituksia huomenna.
Mistäs tuo nyt johtuu kun mun coili ampuu tollasia tulikuumia nestepisaroita tuolta? Onko mulla yliwickkaava wick vai liian vähän tehoja vaivai?
Johtuu usein liian kovasta wickauksesta, nestettä tulee liikaa coilin höyrystyskykyyn nähden.
ensin ei wickkaa lainkaa sitten wickkaa liikaa :D I like my gennies O0
Pakko humuttaa tänne vähäsen. Kusti polki 0,25 kanthalia ja pakkohan oli kokeilla että mitä siitä tulee ja hyvähän siitä heti laakista ilman mitää kettuilua, ohmitkin jäi 1.2. :esmoke:
Nonni tässä viimeiset kolme tuntia oon vääntäny ekaa meshi härpäkettä. Hyvännäköisiä setuppia syntyy jo, mutta kun saatana kaikista palaa lanka alta sekunnissa.
Meshi ottaa ilmeisesti maihin kun vain postin ja mehsin välinen pätkä hehkuu ja palaa poikki. Joka kerta sama juttu. 3 meshiä oon viritellyt ja lankoja oon vetänyt varmaan sen kymmenkunta. kolmet opetusvideot oon katsonut, viimeisimpänä jalipon oman tästä ketjusta...
Tämä mun oksidointi ei eristä mitään. Kokeilin jopa sitä rizzla tekniikkaa, mutta ei vaan pelitä.
Pakko hehkuttaa... vielä laitoin uuden meshin rullalle ja nyt toimiiiiiii ihan huipusti....
Makua ja höyryä piisaa, kurkkutuntuma just sopiva, tää mesh-homma on mun juttu :)
Wohoo! Neljä kiekkaa 0.25 kanthalia, 1ohm, #500 meshistä tähän mennessä ehdottomasti paras wick, ja höyryää nyt pirun hyvin! Ei perhana tekee kipeetä myöntää, mutta kyllä nää gennyt on ihan soivia pelejä, kun hieman harjoittelee. :D
Helpoltahan se näyttää juu. Mullakin oli todella suuria vaikeuksia saada toimimaan, et ole siinä mielessä mikään poikkeus. :)
Tohotukseks riittää ihan muutaman kymmenen sekuntia, niin että joka kohdasta hehkuu ihan punasena. Thats it. Nestepoltto ei taida vaikuttaa juurikaan tohon sähkönjohtavuuteen. Varmista ettei mesh ole liian kireällä siellä reiässään. Hapettunut pinta menee tosi helposti rikki jos osuu liikaa reunoihin, ja näin ollen mesh saattaa maadottaa runkoon. Meshin tulisi heilua melko vapaasti siellä reiässään.
edit. ^Siis ilman coilia. Coilin kanssa ei kuulu heilua
Voi olla myös toi Pelen mesh, joku sitä tuolla aikaisemmin moitti, jos on jotain muuta kokeile sitä
Tässä viimeisimmässä tekeleessä meshi ahdisti aivan aavistuksen alussa, mutta tipahtaa sitten vapaasti pohjalle. No nyt sitten kokeilin tiivistään meshiä.
Rullasin sormien välissä niin paljon että tippuu suoraan reiästä pohjalle. Lisää tohotusta ja liekitystä. Väänsin pikaisesti todella löysän 1,3ohmin coilin ja annoin minimit 2.1 lavasta, eli 3 volttia. taas paloi samasta kohtaa....
puffilla on 400 A 5 arkkeja
No niin, 6 tai 7 setuppia olen kahden päivän aikana rakentanut DIDiin. Yksikään ei ole onnistunut. Vaikea arvioida mikä milloinkin on mennyt pieleen. Videot on katsottu ja foorumia selattu ahkerasti. Lankana on näemmä nichromea kanthalin sijaan. Onko näillä mitään eroa?
Langan veto sujuu jo melko moitteetta, joten arvelen että vika löytyy meshin työstöstä tms. Kuten tuossa aiemmin jo kyselin, onko DIDiin mesh-reiän eristämiseen mitään kikkoja?
Alkaa jo turhauttaa mojovasti. :(
Ei taida olla käytännön eroa nichromella ja kanthalilla, ei ainakaan suurta.
Vinkki nro 1 on laittaa kanthal sopivan löysälle meshin ympärille, ettei riko hapetettua pintaa ja lyö oikkariin, mutta kuitenkin koskee joka paikasta.
Myöskään mesh ei saa olla reiäsään liian tiukasti.
Kyllä kanthalilla ja nichromella on eroa genesiksissä, pääasiallisesti lämmönkesto ja ominaisvastus. Nichromella on tapana myös löystyä kovissa lämpötiloissa, joka ei luonnollisesti ole kovin hyvä juttu tarkkojen mesh-setuppien kanssa. Kyllä nichromesta nyt setupin tekee, mutta vaikeampaa se on.
Nyt taisi onnistua. Henkimaailman hommilta tuntuu tämä, kun mitään en tehnyt aikaisemmista virityksistä poiketen ja tuntui alkuun, että tästä tuli huonoin rävellys tähän mennessä. Jatketaan tutkailua miten toimii. Kanthalia tilaukseen siis. Meshiä myös, meni tähän virittelyyn aivan tuhottomasti tota.
Meikällä on kans mystisesti ilmestyny hotspotteja ja wikkausongelmia täysin toimiviin setuppeihin, en ymmärrä kuinka. Mutta kanthalia ja meshiä on menny sen verran että themeshcompanylta laitoon tilaukseen A3 #400 meshiä ja kunhan rahaa tuloo enskuus niin ostan kyllä lisää kanthaliaki. Nyt pihinä miehenä napannu talteen noi pienetki pätkät mitä on kanthalia jääny setuppeja tehdes.. :D
Voikos käytetyn tai paremminkin kerran-pari kokeillun meshirullan rullata ja tohottaa uusiksi vai onko kertakäyttökamaa?
Tottakai voi käyttäää uudestaan. Paranee entisestään kun tohottaa mahdolliset karstakertymät pois. Näin toimin VR:n FSI litkun karstoittaman meshin kanssa. Meshin kestää ainakin minulla 6ml/päivä käytössä reilun kuukauden kunnes alkaa litku maistua tunkkaiselta.
Mites on porukka onnistunu tuolla #500 meshillä? Löytyykö sieltä se höyryn luvattu maa umpinaisella tangolla, isolla keskireiällä vaiko eikö? :D
#500 meshillä wickkaus on parempaa kuin millään muulla silmäluvulla, mutta itsellä ja monilla on ollut ongelmia saada makua pihalle, enkä vielä ole edes keksinyt miten tuo voi siihen vaikuttaa.
Kuumemmalla vastuksella, ei tulvi niin pahasti ja pääsyy höyrystyyn paremmin.
Pari päivää tuskailin pienen taskukokoisen tohon kanssa ja hermothan siinä meni Somniumiinkin jo monta kertaa mutta sitten tänään menin ja ostin kunnolliset Irodan puhalluslampun ja johan alkoi hommat toimimaan! Olis vaan perkele pitäny heti mennä ja ostaa kunnon toho niin olis säästyny hermot!
Nyt sitten Somnium rokkailee erittäin hyvin ja kaikki pelaa! 0.25 kanthal ja 400 mesh ja toimii ja hyvin! Vielä kun tulis uudet litkut Ecigiltä :D kohta sen nähdään että onko se gummybears niin hyvää kun puhutaan. ja tottakai useampi iso pullo salmiakkia!