Jep, kyllähän se suurimmaksi oli tuota omaa sähläystä. Mutta koneellakin istuessa olen niitä ihmisiä joka hyökkää toimintaan jo ennen kuin kaikki on netistä hyvin luettuna. Mutta kyllähän se silti vituttaa, kun hommat kusee ja kukas sitä nyt itseään haluaisi syytellä, varsinkin kun asiat on pahiten levällään :laugh:
Tuo Nandroid backup on tullut joskus aikaa sitten tehtyä, kun puhelimen alunperin hankin, mutta missäköhän lie, kun tässä on käyty läpi kahdet serverit ja kolmet kovalevyt. (Vähemmän yllättäen eri firmoista ulosheitetty paska tietotekniikka ei ole sitä kestävintä.) Customit rekoveryt sisällä olen itse asiassa aikasemmin onnistunut päivittämään OTA:na. Tiedä mikä siinä sitten on ollut, mutta 4.4.4 asentui mukisematta Philzin rekoveryllä silloin kun se tuli ulos. Kaipa siinä kävi joku uskomaton mäihä, joka sai optimistiseksi tuon 5.0.1:n suhteen. No, nyt sekin on lopulta sisällä ja pelittää, rauha on palannut maahan. Siihen asti että tulee uusi päivitys (jos tulee...).
Tuossa täysin 100% alkuperäiseen palautuksessa oli juuri se mukava ongelma, kun omat backupit olivat ties missä (no, Google Drivessa oli "MotoG.zip" tiedosto joka oli kooltaan lupaava, mutta suojattu salasanalla mitä en sitten saatana millään muistanut...) ja sivut jotka hostasivat orkku rekoveryä, firmistä sun muuta olivat joko alhaalla tai luokkaa "max päivittäinen lataus 1mb". Kivasti sai metsästää, saakeli. (Niin, ja MEGA ei vaan suostu tuomimaan. Ei Firefoxilla, ei Chromella, ei Windowsilla, ei Linuxilla... Nopea ja kätevä muuten, mutta jotkut tiedostot vain eivät saatana toimi sitten millään, vaan jäävät jumiin 99%:iin. Toiset sitten latautuvat mukisematta. Ei ymmärrä.)
Ei pitäisi räpeltää jos ei tiedä mitä tekee, on vihainen ja väsynyt. Hommat kusee niin iloisesti kuin olla vaan voi.
Onhan se ihan OK tuossa suhteessa. Ilmeisesti halpa hinta ja lähes alkuperäinen (ja myöhemmin Googlelta suoraan täysin alkuperäinen) Android kiinnosti amatöörikehittäjiä sen verta, että kerneliä, custom ROMmia sun muuta löytyy netistä ihan kivasti. Nyt olenkin miettinyt, että jos kokeilisi jotain custom ROMia ja kerneliä, mutta edellisen säätämiseni jäljiltä ei vaan saatana uskalla. Ehkäpä sitten kun laitteiston päivitys tulee ajankohtaiseksi, tulee pistettyä uutta kamaa sisään epätoivoisena yrityksenä pidentää puhelimen elinikää.