Nälkä kasvaa syödessä, kuin myös vapottelussa :D
Printable View
Nälkä kasvaa syödessä, kuin myös vapottelussa :D
Mä olen oikeastaan yllättynyt, että pystyin näinkin kauan vastustamaan kiusausta modin hommaamisen kanssa :D
Mielessä on ollut monta kertaa, mutta aina olen saanut "puhuttua itseni ympäri". Nyt oli sitten hyvä syy, kun on kaksi laitetta, joilla modista olisi paljon hyötyä ;)
No justiinsa testailinkin protank kolmosta ja unohtu nyt kunnolla egolla testiä kun atopään takkuilun takia tuli vaihdettua vw modiin. Tuleehan vamossa ainakin vastuksen näyttö vaikka alkaahan sitä olla jossain egoakuissakin. Näkee että atopää kunnossa ja yhdistelee ook. Ja jaksaa nuo isot akut modeissa vähän kauemmin hönkiä ok tehoa. Ja 15w riittää jo kovasti dualcoil clearoille. Pidemmillä tulituksilla varmasti alkaa olla vähintään tarpeeksi.
Kyllä näillä ego vv akuillakin ihan ok toimii silloin, kun akku on täynnä tai melkein täynnä. Kovin kauaa ei kuitenkaan tarvitse höyrytellä, kun huomaa, että alkaa akusta loppumaan tehot kesken.
Minä oon kyllä omaan ollut todella pettynyt.. Helisevät napit, kuoriutuva lakkaus. Onneksi rahalla saa ja hevosella pääsee. Oma lähtee myyntiin kunhan tulee tuo mun tilaama Smokin Magneto. Jossain vaiheessa tilaukseen jotain high end-mekaanista tai esim. Dani. Tää on niin luokatonta kuraa ettei tosikaan.. Kiroilin aikani tuon pinnoitteen kanssa, kunnes purin laitoksen atomeihin, että saa sen poistettua. Kun sain pinnan pois, niin olinkin tuhonnut tuon 18350-jatkon kierteen huolimattomalla otteella :D No, nyt tulee uusi jatko ja tää laitos on nyt jo yksivärinen. Joutaa kyllä myyntiin. Elektroniikka ihan toimivaa, mutta viimeistelyn taso niin surkeaa että ei tätä kehtaa omistuksessa pitää.
Nyt saapui Vamo ja akut parhaillaan latautumassa.
Positiivista on se, että Aerotank v2 näyttäisi conen kanssa uppoavan aika nätisti tuohon nokalle. On kyllä jäätävän kokoinen laite, kun on 18650 palikka paikallaan :D No, se oli tosin tiedossa ja siksi otinkin myös niitä 18350 akkuja, esim. työpaikalla käytettäväksi. Kotona voi sitten höyrytä vähän isommallakin putkella.
Nyt vaan tuskallista odottelua, että akut latautuu ja sitten testaamaan.
18350 latautui nopeasti ja nyt testailen tuota.
Heti heräsi kysymys. Mulla kun on käytössä dual coil atot, niin tuo resistance mittari kaiketi näyttää vain sen yhden coilin ohmimäärän?
Koko aton eli molempien coilien yhteisen vastuksen.
Onko tosiaan noin?
Tämän pitäisi olla 2ohm dual coil ja tuo näyttää 1.9ohm. Eli oletin näyttävän vain yhden coilin...
edit:
Tämä siis nyt käytössä:
http://www.puff.fi/kanger-aerotank-a...as-p-1256.html
Ja siinä tuo valmiina ollut ato, joka on siis 2ohm dc.
Varalle ostin 1.2 ohmin atoja, mutta niitä en ole vielä käyttänyt.
No siinä 2ohmin dualcoilissa on sisällä kaksi 4 ohmin coilia. Eli oikein näyttää vamo ohmit.
Pieniä heittojahan noissa atoissa aina on eli siksi näyttää 1.9.
Eikös Vamolla kuitenkin se alaraja ole 1,2ohm?
Näin ainakin monilta ulkomaisilta sivuilta olin lukevinani.
edit: voisihan sitä tietysti koittaa vaihtaa nuo 1.2ohmiset vaikka 1.5, paketit kuitenkin iskemättömiä.
edit2: Taitaa olla tosiaan niin, että vanhemmilla oli raja 1.2, nyt 1.5...
Laitoin Puffiin viestiä, jos voisin vaihtaa nuo 1.2 -> 1.8.
Tämä oma vaikuttaa nyt ainakin ensivaikutelmaltaan hyvä laatuiselta. Kierteet vaikuttaisi toimivan just eikä melkein ja napit on jämäkät.
Saa nähdä miten sitten kestää käyttöä. Värinä mulla on tuo kromi, saattaisi ehkä kestää vähän paremmin kuin esim. ne mustat versiot. Ehkä... tai sitten ei, jää nähtäväksi.
mä poistin omasta tummakromista sen hilseilevän lakkauksen (?) ja sain tuosta siistin kromisen. nyt 3-4 pv käytön jälkeen toi kromi on alkanut vaihtaa väriä :D seuraavana lähtee kyllä erittäin halvalla myyntiin, tai pulverimaalaukseen. aika surkuhupaisaa :)
Mulla on mennyt kolmet vamot rikki, jonka jälkeen en ole hankkinut uutta. Tulee halvemmaksi ostaa heti laatukamaa :)
Hei! Osaatteko vastata suhteellisen tuoreen vapottelijan kysymykseen, joka liittyy siis Vamo v2 toimimattomuuteen. Laite ostettu helmikuussa, toiminut täysin moitteettomasti. Nyt lepäili laatikossa vähän alle kuukauden ja kun eilen meinasin taas ottaa käyttöön, ei vehje menekkään päälle? Olen koittanut kahdella eri 18650 akulla ja kahdella eri 18350 akulla, ei sano mitään vaikka virtaa varmasti on koska juuri ladattu kaikki akut. Ei välkähdä kun laittaa akut sisään eikä saa siis laitetta päällekkään. Mikä avuksi?
Ompaa kyllä outoa. Saako akut kunnon kontaktin? Kokeile venyttää pohjakorkin jousta. Kannattaa myös kokeilla painella virtanappia todella monta kertaa, varsinkin vanhemmissa Vamoissa on ollut ongelmaa joskus että ei käynnistykkään viidellä painaluksella. Se on joko itse napin tai piirin ongelma. Myös kahden 18350 akun peräkkäin laittamista voi kokeilla. Toki voi olla että piiri on hajonnut, mutta harvemmin ne itsestään pöytälaatikosa hajoaa. Mitäs akkuja muutes olet kokeillut?
Akut saanut ennen laatikkoon laittamista hyvän kontaktin ja saavat edelleen ja laite toiminut täysin normaalisti ennen käyttötaukoa. Jousta venytetty hieman ja oli jo valmiiksi kunnon jäykkä eikä mikään vempula. Tulitusnappia rämpätty oikein huolella, ei vaan käynnisty :/ ja myös kahta peräkkäin laitettua 18350 akkua koitettu, ei mitään eloa. Aikaisemmin toimi kaikilla eri akku kokoonpanoilla, nyt ei millään. Akkuina aw 18650, 2x trustfire 18650 sekä Vamo aloituspakkauksen mukana tulleet 18350 akut.
Hmm, itellä ei tule enään oikein muuta mieleen kuin se että joko piiriltä tuleva musta johto mikä menee topcappiin on irronnut tai topcapin reuna mikä menee rungon sisään on hapettunut niin paljon että se ei saa kontaktia rungon kanssa. Tätä en kylläkään kovin vahvasti usko.
Vamo on onneksi todella helppo purkaa.
http://youtu.be/Vgr9k4j6CnQ
Hyvä opetusvideo! Ei ole tullut mieleen Vamoa koskaan purkaa mutta täytyypä joskus joutessaan kokeilla jos vikaa ilmaantuu.
Kontaktit putsattu ja 510liitin putsattu myös, katoin samalla ettei ollu painunut sisään. Täytyy tänään koittaa ottaa topcappi irti jos sieltä vika paljastuisi. Videon perusteella ainakin tosi helpon näköinen homma! Ja kiitos vastauksista! :)
Ei perkule lähe, kaksilla siirtoleukapihdeillä koitin, toisilla yläcapista kii ja toisilla rungosta, on pirun tiukassa :/
Laita liittimen päälle vaikka pyyhe tms, ota pihdeillä kiinni liittimen sivulta, ego kierteiden kohdalta ja puristat pihtejä ja painat samala alas päin. Vaikea selittää, ite saanu aina näin irti D
Jaahas tuli ensimmäinen oma setup ikinä väännettyä smok:in uda dripperiin ja nyt en oikeen tiedä, että onko vika vamossa vai tuossa setupissa. Eli siis vamo arpoo noita ohmeja kuin mikäkin lottokone. Välillä näyttää 1.3 ohmia, välillä taas 2.5 ja sitten se voikin taas väittää, että atossa on jotain 0.9 ja 0.6 väliltä oleva vastus. Koitin tehdä jo uudenkin setupin, mutta sama arvonta jatkuu silti. Eli kummassa on vika? Vamossa, vai käyttäjässä :)
Onko coili hyvin kiinni ja muu kontakti tarkastettu?
Coili on niin hyvin kiinni kun sen sormilla saa tolppiin kiristettyä, pihtejä en oikein viittis lähtee käyttämään ettei vaan korkkaa jengat. Kontaktienkin pitäisi olla kunnossa, tosin varmaksi en oikein osaa sanoa.. Tossa atossa kun ei ainakaan pysty tuota napaa mitenkään säätämään, mutta mites vamossa? onnistuuko siinä jotenkin?
Vamon keskipinniä ei pysty säätämmään. Itellä tullu vastaan sama tiettyjen atojen kans parilla Vamolla. Koita varovasti esim. jollain pienellä talttapää ruuvarilla/neulalla nitkutella Vamon keskipinniä vähän ylöspäin. Itellä aina auttanut. Kannattaa tietenkin myös puhdistella sitä Vamon liitintä, sinne meinaa aina kertyä nestettä yms paskaa. :D
Joskus myös voi olla tiettyjen atojen kanssa se, ainakin ite huomannu että ko on tehny coilin ja ruuvaillu kiinni, sittenko "kuivapolttaa" coilia vähän aikaa niin tolppien ruuvit löystyny hieman ja ohmit heittelee. Tosin tämä ongelma ei taida olla kyseessä ko olit jo väännelly uuden setupinki. :)
Edit: Näyttääkö se ohmit oikein muilla atoilla?
Näyttää se suurinpiirtein oikein. Tosin pieniä 0.1-0.2 heittoja on siitä mitä pitäisi olla, mutta tuo on kai ihan normaalia lämpenemisestä ynnä muusta johtuvaa?
Juu, tuon 0.1-0.2 ohmia voi heittää joillakin atoilla. Ite siis mittaillu yleismittarilla ja vertaillu Vamon antamiin lukemiin. Korjaantuko ohmien heittely ongelma uda:an kanssa nuilla vinkeillä mitä annoin? :D
Jep.. Jotenkin en vaan tajunnut, että toi kuivapoltto löystyttää ne tolpat.. Nyt toimii ihan ok kun tajusin kiristää ne vielä uudelleen :D
Alumiininen Vamo V5. Noin puolet kevyempi kuin SS, mutta eikös alumiini ole melko pehmeää metallia?
$22.25 Vamo V5 Variable Voltage / Wattage Mod - aluminum / 3.0-6.0V / 3.0W-15.0W / silver at FastTech - Worldwide Free Shipping
Ite olen yhtä alumiinista v2:sta käyttänyt ja ainakaan itellä ei ollu akkuputkien/pohjakorkin kierteiden kanssa ongelmaa. En tosin tiedä onko tuossa Fasttechin myymässä V5:ssa liitinkin alumiinia, jos on niin se voi olla heikompi kuin normi Vamon messinkinen liitin mikä ei kovin kestävä ole, varsinkaan 510 kierre. Itellä oli siinä normi messinki liitin.
Vetasin PlastiDipillä kuluneen gunmetal Vamo V5:sen ja tuli hyvä.
Mukavan näköinen ja tuntuinen, eikä napitkaan enää helise.
Näyttö kannattaa näköjään suojata. Ei meinaa dippi siitä irrota helpolla.
Liite 17229
Tuossapa tuo mun gunmetal-vamo. lakkaus hangattu pois ja ylärengas kiilloitettu messingille saakka.