Turhapa nnitä on jemmailla. Loppuu ne kuitenkin joskus.
Itse en ainakaan aio mitään suuria tilauksia tehdä ainakaan ennenkuin tietää kuinka tässä käypi.
Ja mitäpä niillä aineilla jos ei saa enää laitteisiin osiakaan.
Printable View
Turhapa nnitä on jemmailla. Loppuu ne kuitenkin joskus.
Itse en ainakaan aio mitään suuria tilauksia tehdä ainakaan ennenkuin tietää kuinka tässä käypi.
Ja mitäpä niillä aineilla jos ei saa enää laitteisiin osiakaan.
Miksi sitä nikotiinia pitäis tupakista uuttaa niin kauan kuin apteekissa myydään nikotiinia? Vaikuttaa ainakin turvallisemmalta idealta eikä nyt hirveän paljon kalliimmaksikaan voi tulla.
Ja juu pari 100mg/ml pulloa meinasin myös pakkaseen ostaa jemmaan. Turha sitä hirveen moneks vuodeks kuitenkaan hamstrata. Joskus muutaman vuoden päästä kuitenkin loppuu varmaan höyryttely ihan automaattisestikin ja siinähän sitten ihmetellään mitä tehdä litralla nikotiinia. Vaikken nyt tarkemmin olekaan miettinyt lopettavani höyryttelyä niin tuskin tätä loppuelämää tulee harrastettua, niksatkin tippunut huomaamatta aika hurjasti.
Jaajaa. :D
No, jos tuolle linjalle menee, että tarttis ite jostain alkaa uuttamaan, niin voipi olla, että saattas ulkomaanmatkoilta tulla esim. viskipulloissa muutama litra niksabasea ruumassa. :D
Tulee kyllä ihan helvetin kalliiksi sillä meiningillä.
Ehkä kaikkein käytännöillisintä olisi kuitenkin tislata niistä sallituista nesteistä. Jos nämä sähkötupakkanesteet menee nyt lääkesääntelyyn, niin kyllähän niitä nesteitä tulee kuitenkin olemaan saatavilla, ei vaan ehkä halutun vahvuisena tai makuisena. Ostetaan sitten sitä makuaineetonta 0,4% nestettä, tislataan siitä ylimääräinen PG pois, ja lisätään sekaan sellaiset makuaineet kuin itse haluaa.
Korjatkaa jos olen väärässä, ja en edelleenkään ole lukenut linkkejä tai sellaisia, jos on ollut. Jos lääkesääntelyyn menee, niin eikös nicorette yms kioski ja marketti tuotteetkin mene sitten apteekkiin? Koska lääke.
Vai haetaanko jonkinlainen resepti lekurilta tupakanpolton lopettamiseen, ja sitä reseptiä ei kuitenkaan uusita loputtomiin. Samalla nikotinisti joka on niin saamaton kuin minä, joutuu sotkemaan DIY nesteet itse? No ei kai se niin vaikeaa ole, mieluummin tilaan valmiina vaikka enemmän maksan sitten.
Silti suomessa, lääkkeeksi jos muuttuu täällä, muualla EU:ssa ei. Mahtaako se olla sitten mystinen muuntohuume mitä tullikoirat scouttaa lentokentillä? Vaikka samalla tullimies polttaa ryslandiasta salakuljetettua lämäriä Transporterin takana. Ja joku ällönisti roudaa nuuskapötköjä ruotsista. Aika absurdia.
Huoh. Miksi pitikään tulla pilaamaan mukavasti alkanut lauantaiaamu tätä lankaa lukemalla...
Mikä helvetti siinä on, että nuo EU-pellet ottaa yhden askeleen eteenpäin ja sen jälkeen sata taakse?
Kahvikuppi: mainitsemasi nikotiinikorvaustuotteet ovat lääkeluokiteltuja tuotteita ja niitä saa myydä itsehoitolääkkeinä kioskeissa ja marketeissa. Suomessa Fimea on päättänyt, että nikotiini on lääkeaine, joten sen myymiseen tarvitaan lääkehyväksyntä. Tulkinta höyryttimien lääkeluokittelusta, johtuen nikotiinista, perustuu tähän.
Lääkeaineluettelosta löytyy muuten kofeiini ja sitä saa yllättäen myydä vapaasti..
Kukas foorumilainen opiskelee nopeesti farmaseutiksi? *köh*
Mepiksi olisi helpompaa ja nopeampaa kun EI tarvitsisi edes perehtyä mihkään vaan vedota ettei voi luokitella lääkkeeksi koska parantavista vaikutuksia EI Ole tutkittu. Ps: miksi lumian puhelin laittaa isoiksi jokaisen EI sanana ynm vastaavat
Näin periaatteessa, tarviit vaan sit ne muutaman ihmisen jotka äänestää sua.
Koska se on ihan menneen talven lumia. Ahahahahaa.... ;)Lainaus:
Ps: miksi lumian puhelin laittaa isoiksi jokaisen EI sanana ynm vastaavat
Mut joo, siis jos nää höyryvehkeet menee sit lääkesääntelyyn EU:ssa, niin ei se maailmanloppu ole. Bisnes siirtyy sitten vaan maihin, joissa sääntelyä ei ole, ja niitä tilataan niistä sitten enemmän tai vähemmän laittomasti. Osa voi jäädä tullin haaviin, mutta kyllä mä ainakin säästän tupakoimattomuuden ansiosta sen verran että on varaa vaikka jäädäkin. Olen sitten mieluummin terve ja rikollinen, kuin lainkuuliainen keuhkosyöpäpotilas...
Karua luettavaa on uusin ehdotus.
http://www.clivebates.com/?p=1655#more-1655
Eihän tuossa kielletä kuin kaikki nesteet, useimmat makuaineet, mainonta ja etäkauppa sekä asetetaan jäljellejääneille kertakäyttöisille laitteille sellaisia vaatimuksia, ettei yksikään markkinoilla oleva laite pysty niitä täyttämään.
Batesin sivustot toimivat huonosti kovan kuormituksen takia, tässä Dr Farsalinoksen kommentit aiheesta:The European Union ignores science and common sense by making proposals that will damage the health of smokers and vapers
Ja tärkeimmät pointit:
- Ban all refill liquids
- Ban all refillable atomizers
- Ban almost all flavors
- Restrict nicotine levels to 20mg/ml
- Restrict nicotine content per cartridge to 10mg.
nyt tekis mieli laittaa tähän kaikki kirosanat mitä mieleen tulee ja vähän uusiakin..
Mistäköhän asiasta mitään tietämättömät ministerit ovat keksineekin nämä? Consulted by Big T&P?
Käytännössä sallittuja olisivat 0.5ml imevät esitäytetyt (kertakäyttöiset) 20mg vahvuiset e-savukkeet (jotka varmasti muistuttaisivat savuketta kokonsa takia), joista ei ole mahdollista ottaa liian pitkää imua eikä liian usein, jottei annostus (kuka määrittää?) ylity. Makuvaihtoehdot samat kuin Nicorettessä. Ja koska nämä eivät kiinnosta ketään, myös lapset pelastuvat!
Alan olemaan toiveikas tuon suhteen kuten Clivebates kirjoitti että lisäys on laiton. Hyväksyntäkierrosten määrä, konsultointi, markkinoiden rajoittaminen ym. Laiton lisäys tai koko direktiivi vaikuttaa todella paljon helpommalta saada korjatuksi kuin järjen saattaminen näiden korruptoituneiden tyhjäpäiden päihin.