Pitäiskö harkita jo katkaisuun menoa, ku yhtenä päivänä meni 4 olutta.:thinking:Kait sitä kerran 9 vuodessa, voi lomalla pari olutta.:cheers: Hyvää kesää vaan kaikille :popcorn:
Printable View
Pitäiskö harkita jo katkaisuun menoa, ku yhtenä päivänä meni 4 olutta.:thinking:Kait sitä kerran 9 vuodessa, voi lomalla pari olutta.:cheers: Hyvää kesää vaan kaikille :popcorn:
Jos mä nyt oon mitään tajunnu tosta kympin ilmaspäivityksestä, niin 7:n tai 8:n omistajat saa periaatteessa ilmaseksi Win 10 OEM-lisenssin, joka on siis sidottu yhteen koneeseen (käytännössä siis vissiin emolevyyn). Vanhan lisenssin (siis sen 7:n tai 8:n) toimintaan tuon ei pitäsi vaikuttaa millään tavalla, eli jos tämän 12kk:n jälkeen vaihdat emolevyn, etkä halua silloinkaan kymppiä ostaa itsellesi (retail-versiota siis, jolla saa sitten vaihdella osia vapaasti, mutta mahdollisesti saattaa sisältää samanlaisen puhelinaktivoinnin kuin aiemmatkin), niin voit vapaasti asentaa sen omistamasi 7:n tai 8:n koneelle kuten aiemminkin.
Ts. Win 7/8:n omistajat eivät varsinaisesti vaihda lisenssiään 10:n OEM:ään, vaan saavat sen veloituksetta alkuperäisen lisenssinsä rinnalle.
Näin siis ainakin itse olen muutaman päivän nettikaivelun perusteella. Hieman vielä epäselvää on voiko tuota kymppiin päivittämällä saatua lisenssiä aktivoida emon vaihdon jälkeen puhelimessa vai ei, mutta itselleni sillä ei ole käytännössä mitään väliä, koska sitten siirrytään takas vanhaan winukkaan, tai ostetaan se kympin lisenssi (jonka olin muutenkin ajatellut ostavani). :)
Hmm... Uutisoinnista...... Onko Roman Rottenberg suomalainen? Vaiko sittenkin venäläinen jolla myös (ostettu) suomalainen passi? Vertailun vuoksi jos puhutaan Gerald Depardieusta,niin aina puhutaan ranskalaisesta näyttelijästä, vaikka sillä on nyt venäjän passi.
Kai Paananen on yllättynyt joutumisestaan pakotelistalle vaikkakin ainakaan hänen ei pitäisi olla yllättynyt ollenkaan. Itse odottelen milloin Hjallis Harkimo joutuu samalle listalle.
Josko sitä alottais karhujen kaadon.
Tänään vois pyöräyttää leivän :)
Jasperi laitoin rekan tulemaan juuri Kokkolaan
Eli Pluidisi on perillä yöllä siellä [emoji12] [emoji123]