Meninpä testaamaan tätä ROS:ia vielä tankissa ja täytyy sanoa, että jotakin jää matkalle makua verrattaessa dripperiin.
Printable View
Meninpä testaamaan tätä ROS:ia vielä tankissa ja täytyy sanoa, että jotakin jää matkalle makua verrattaessa dripperiin.
Ai helvetti! Tulipa tuossa pari viikkoa sitten tekaistua pullollinen Saturdaytä ja viikon annoin kypsyä korkkia auki ja toinen viikko vielä perään korkki kiinni. Nyt on aivan uskomattoman smooth :p
Tehty 30% tiivaria ja loput chemnon VG:tä. Setuppina hurricanessa SSV Ti 0.4 lankaa 3mm kehälle 5 kieppiä spacedina joka lukee 0.28 ohmia. 220c:llä enemmän vattua ja ku nostaa 240c:hen niin salmiakki puskee kivasti.
Maistuu niin freshille kun on tässä tullut höyryteltyä enimmäkseen noita kerma/keksi/vanilja/toffee nesteitä.
Very nice!
Oiskohan tuota Saturdayta tulossa joku kaunis päivä 100ml pakkauskokona? Tuntuu jotenkin väärältä tilata noita 10ml pulloja kun ne kuitenkin menisivät roskikseen. On kyllä niin hyvää tavaraa tuo saturday että ostaisin vaikka saisi 1000ml pakkauksessa.
Selvitellään olisiko tuo mahdollista ja millä aikavälillä.
Milkkiä sekoittelin n.4viikkoa sitten 100ml. Puoli pulloa tuli imastua heti ja loput jäi laatikkoon.
Nyt otin ja päätin imeskellä loppuun.
Ihmetytti kovasti kun neste oli muuttunut tosi tummaksi. Nooh nesteiden on tapana tummua/vaihtaa väriä ajan saatossa.
Kuitenkin nyt maistuu erittäin karvaalle eikä mansikkaa ole enää havaittavissa.
Väittäisin että pilalle mennyt.
Voiko tästä päätellä ettei milkki tykkää pitkään olla pullossa ja ns. menee huonoksi?
Aiempaa referenssiä pitkästä pullotusajasta ei ole koska aina ennen pullon pohja tullut liian nopeasti vastaan. :laugh:
Joo ei kannata Milkiä liian kauaa kypsytellä, parissa viikossa ääntä kohti niin hyvä tulee.
Mun makupahkurat on vissiin jotenki rikki. :(
Tilasin joku viikko sitten tuota paljon hehkutettua ROS:a ja sekoittelin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan.
Kypsyttelyjenkin jälkeen tuo maistuu mun suussa ällöttävän keinotekoiselta, muistuttaa todella voimakkaasti jotain Pink Spotin hajukuusimakua, olisko ollu peräti ihan valmistajan nimikkomaku.
Sama juttu subtankissa, starren keraamisella atolla ja dripperissä.
Ei jatkoon, valitettavasti.
Sama juttu mulle kävi Snake oilin kanssa, tosin se oli järkyttävin elämys aikoihin.
(tiedän, väärä ketju, mutta kerronpahan silti)
Jalipon milkki puolestaan taas maistuu alun totuttelun ja paronivillaan siirtymisen jälkeen varsin mainiosti.
On pitäny jo pariinkin kertaan tilata lisää.
100 ml pakkauskoko tulossa saldoille mahdollisesti jo viikon päästä. Samalla tulee myös muista mauista täydennyksiä noihin tukkukokoihin. :)
Kyllähän nämä maut mielipiteitä jakaa ja niin pitääkin. Palaute on silti aina mieluista, kiitos siitä.
Tuo ROS saattaa olla myös aika laite/tehoriippuvainen sen suhteen, minkälaisen elämyksen se höyryttelijälle tarjoilee. Oma suositus olisi dripperi pumpulilla ja tehoja n. 40 wattia.
Ja mukava kuulla että sieltä on löytynyt ainakin yksi suunmyötäinen neste, eli Milk. :)
Viemäriin en tuota ROSsia ole kuitenkaan ihan vielä kaatamassa, aion kyllä testata sen loppuun asti.
Dripperitestit jatkuu jahka clapton-, ss-lanka ja kunnon akut saapuvat. :)
Kyllä tuo ROS on ihan täysin ADV kamaa ja tästä syystä sitä on nyt reilu puoli litraa jo kulunut :D. Just passelin sekava sekoitus, ettei käy tylsäksi, ei liian makea tai tymäkkä maultaan :thumbsup:. 30% suhteella menee serpentistä abauttirallaan 45 watilla.
Millaisilla sekoitussuhteilla ja setupeilla ROSsista on tykätty?
Testailin eilen ihan ajatuksen kanssa parillakin dripperillä ja ehkä hiukan jo pääsin sinne suuntaan mitä tämän luulisin tarkoitettu olevan.
Pari viikkoa on kypsynyt, 70VG 30PG, 15% tiivistettä ja 4% nikotiinia.
Aeoluksessa oli 3mm dual-clapton, 0,35ohm, 30-55W ja ilmat täysin auki.
Rolliloonissa 3mm dual-ss, 0,3ohm ja vatit huiteli 40-50.
Villat molemmissa paronia.
Jotenkin vain edelleen sellainen keinotekoinen parffyymimaku on erittäin hallitseva, seassa pieniä vivahteita epäselviksi jääneistä puhtaista ja miellyttävistä mauista, Aeoluksessa ehkä hiukan selvemmin kuin trollissa.
Ärstyttävää.
Edit: Olin sittenkin ihan oikein tuon sekoittanu, tuota kirjoittaessa muistelin muiden litkujen kaavoja.
Laita ihan rohkeesti suosituksen mukaisesti 30 % tiivistettä puhtaaseen VG-pohjaan, niksat sitten maun mukaan, mielellään VG:nä myös ne.
Selvästikin tuossa yksi maku pääsee dominoimaan väärällä tavalla, jos tiivarin osuutta vähentää merkittävästi suosituksesta ja sitä kompensoidaan korkeammalla PG-pitoisuudella.
Muisti teki tenän.
Piti käydä ihan tarkistamassa ja kyllä minä sen ohjeen mukaan olin sittenkin sekoittanu niinkuin tuolla aiemminkin väitin.
Tuo 70/30/15% tuli kirjoitettua koska aika monta muuta litkua teen tuolla kaavalla.
Eli tekis mieli väittää että vika on edelleen mun makupahkurossa ja/tai dripperin tällissä.
Testit jatkuu taas viikon lisäkypsynnän jälkeen. :)
Kaikkia makuja taas Vapetalon saldoilla isoissakin 100 ml pakkauskoossa, huom. myös uusin Raspberry of Saturday.
Lauantai vatut kovassa ajossa. Kyllä uppoo kivasti. Lakua ei vielä irtoa, kun on vasta päivä tuuleteltu. Hyvällä tavalla Jalippomainen mehu. :hatsoff:
Jopas se nyt sitten uppoaakin. 50ml neljässä päivässä. :wheee: Nyt kun täräytin laukkuvatut Criussiin, missä sisällä dual fused clapton @0.3ohm alkaa laku maistumaan sopivasti. On tää vaan helvetin hyvä. Jopa raikkaaksi sanoisin. Maku muuttuu kivasti eri tehoilla. Pienillä tehoilla vadelmaa, suuremmilla tehoilla vattu terävöityy ja laku tulee mukaan, kunnon tykityksellä tulee vatun ja lakun lisäksi joku mansikkamainen vivahde. Naminami.
Jalippon milkki on toistaiseksi ainoa maku josta tykkään kun nyt olen höyryttelyä harrastanut vasta kolmisen viikkoa ja noin 14 makua testannut. Onko nämä Jalippon tiivisteet suomalaisia jopa?
Juurikin näin, suomalaista suunnittelua ja monilta osin myös tämän höyry-yhteisön esitestaamia, eli kehitysapua tullut moneltakin mestarilta.
Toki raaka-aineet näihin tiivisteisiin tulee pääosin Euroopasta ja Amerikasta. Pullotuksen ja sekoittelun hoitaa taas ammattitaidolla Vapetalo. 👍
Tyhmä kysyy ROSsin kypsyttämisestä: Korkki auki viikon -> korkin lisäksi myös tippanokka joutaa sivuun kypsyttelyn ajaksi?
Itse teen joskus myös siten, että "pumppailen" pulloon tuoreet ilman noin kerran päivässä, lähinnä jos tippanokka on tiukassa eikä jaksa taistella. :)
Mites sen kirpeän karkin kehittely etenee?
Pyysin vähän apuja vapetalon labrakontakteilta. Omilla ainesosilla sain kivan kirpeän elämyksen tietyillä drippereillä, mutta esim. joillain tankeilla maku olikin karvas. :/
Sitruunatiiviste-esanssilla tulos oli tasaisempi, mutta ei ole oikein omaa tyyliä käyttää elintarvikehyllyn aineksia tiivareissa.
Jos tohon löytyy jokin ammattimainen ratkaisu, niin ollaan lähellä hyvää. Itse maku on jo mainio, kirpeys vaan on vielä vähän haastavaa.
Sitä kirpeyttä on mahdotonta saada nesteessä maistumaan samalta kuin jossain syötävässä/juotavassa. Sitruunahappo on käytännössä ainoa jolla kirpeyttä pystyy lisäämään, mutta se ei oikein höyrysty kunnolla vaan jää coilille jos sitä lisää liikaa. Toivottavasti löydät ratkaisun :)
Tein äsken sellasia vastamaku testailuja, jolla saan blokattua karvautta. Tulos kohtuullisen lupaava - mausta tulee mieleen vanha kunnon coilintuhoaja, fruit stripe illusions.
Ihan yhtä kirpeä tämä ei ole, mutta selkeästi coiliystävällisempi. Omilla laitteilla on kirpeä ja raikas, ei makea tai karvainen.
Laitanpa näytepullon matkaan Vapetalon suuntaan. :)
ROS kypsynyt vasta pari päivää mutta heitin testierän tankkiin ja ai helvetti! Aivan täydellinen neste, juuri sitä mitä lupaakin!
Pitäiskö tuosta nallekarkista lähteä parfyymin maku tuulettamalla pois?tuollaisenaan tuota ei kyllä ilkeä höyrytellä,oli vähän pettymys
Anteeksi laiskuuteni, on varmaan aiemmin lankaan jo vastattu. Mutta tuli siis tilattua Jalippo's Milkiä, ja tänää olisi tarkoitus sekoitella ja jättää kypsymään. "Kypsytä 0-1 viikkoa korkki auki" lukee Vapetalon tiedoissa. Ei ole aiemmin tullut tällaista vastaan, eli yksinkertaisesti korkki ja tippanokka pois ja ei muutakun kypsymään, kuten muutkin nesteet? Onko joku huomannut, monenko päivän "tuuletuksella" maku olisi parhaimmillaan? 25% suhteella ilmeisesti kannattaa tehdä VG-pohjaan.
Mun mielestä valmiiksi sekoitettu Milkki on mennyt huonomman makuiseksi oltuaan jääkaapissa pari kuukautta... Onkohan mun makuaisti muuttunut vai onko normia tälle nesteelle?
Taikka sitten mokasin jotain kun tein nesteen ja laitoin jääkaappiin. Pitää tehdä homma uusiksi :)
Huoneenlämpö todettu toimivaksi milkille. Käyttönesteet muutki itellä huoneenlämmös. taino. täl hetkel kaikki mehut ku ei oo viel kylmiöö niksoillekkaa :laugh:
Toinen puteli Milkkiä jääkaapista oli ihan hyvää vaikka oli sekin ollut 2 kuukautta. Ehkä olin mokannut reseptissä jotain sen toisen putelin kanssa.
Nallekarkki on ihan ensimmäisiä nesteitä ja silloin kuningassetup oli (ja on) mesh. Neste tehty juuri tuota silmälläpitäen. Itsekään en nallesta kauheasti piittaa edes pumpulista, mutta puoliso vedellyt kyllä cartoilla jo pari vuotta adv:nä.
Voi olla että keramiikan kautta maku on kauhea?
Eli kokeillaan jossain välissä meshillä.
En olis kyllä uskonut miten paljon tuo keraaminen vaikuttaa.