Nyt jännittää... Pöytäkoneeseen tuli ilmoitus: Hei, tietokoneesi on päivitetty, odotathan hetken...
Printable View
Nyt jännittää... Pöytäkoneeseen tuli ilmoitus: Hei, tietokoneesi on päivitetty, odotathan hetken...
Nyt se sanoo että Microsoft OneDrive haluaa mun rekisteröityvän. Kannattaako? Käytä Microsoft tiliäsi? Kannattaako rekisteröityä?
No niin. Nyt on pöytäkone päivitetty! Vihdoinkin! Ja toimii kaikki! Iso kiitos Silveri! Helppoa kun sen osaa :D Miten voisin korvata tämän. Olen niin tyytyväinen!!! Laitan sulle yyveetä :cool:
Vielä on se ongelma että kun tämän pöytäkoneen käynnistän niin sanoo 15 minuutin ajan: döks, döks, döks... Ennenkuin käynnistyy. Oletan että vika voisi olla näytön konkassa. Olen tämän koneen yhdistänyt HDMI kaapelilla televisioon josta katson netflixiä jne. ja television näyttö kyllä syttyy hyvin vaikka tietokoneen näyttö ei syty. Oletan että tietskan näytössä voisi olla se vika siis.
Kaapelit oon moneen kertaan ronklannut. Vian täytyy melko varmasti olla näytössä. Eikös niin?
Nyt meni vähä ohi hilseen. Kuuluuko ääni enemmänkin juuri näytöstä vai siitä keskusyksiköstä eli kotelosta? Kun painat tietokoneeseen virrat päälle niin ääni alkaa kuulumaan ja menee 15min siihen, että tietokoneen näyttöön tulee kuva vai mitä tarkoitat?
Tuossa kirjoitat että television näyttöön tulee kuva hyvin vaikka näyttö ei käynnisty. Tuolloin vika juurikin näytössä, onhan nuo kuluvia osia ja ylimääräiset äänet ei kuulu elektroniikkaan.
Tuonhan voi selvästi tutkia sillä, että tietokone yhtäaikaa kiinni sekä näyttöön että televisioon. Kun koneen käynnistää uudestaan niin molempiin kuvan pitäisi ilmestyä saman aikaisesti. Mutta kyllä tuo ääni johtaisi vian siihen näyttöön.
edit. Toki tuo vian tutkisen voi tehdä myös silloin kun kone päällä. Olet vaikka käyttänyt sitä. Pidät edelleenkin windowsin junnaamassa, mutta sammutat näytön hetkeksi ja käynnistät sen uudelleen. Jos se alkaa taas ääntä pitämään ilman että kuva ilmestyy samantien tiedät näytön vetelevän viimeisiään.
Niin siis tuota tarkoitin että tietskan näyttö ei syty, mutta telkkarissa näyttö näkyy. Mulla kun on siis ns. klooni taikka tupla taikka jokin sellainen systeemi että tietskan ja telkkarin näytössä näkyy aina sama kuva. Telkkariin syttyy mutta ei tietskan näyttöön ennenkuin 15 minsan päästä. Mutta tämän minä selvitän itse. Ostamalla varmaan uuden taikka käytetyn näytön tähän tietokoneeseen. Tämä varmaan selviää helpommin kuin edellinen ongelma :D
Jees! Kyllä vika tuolloin juurikin näytössä. Tuon ikäisessä koneessa ei kovin erikoista näyttöä tarvitse, et niit tavallisia 60hz näyttöjä nyt löytää käytettyinäkin suhteellisen halvalla jollei halua uutta ostaa.
Näyttää uutena maksavan BenQ/Samsungin 21,5" normaalille ihmiselle riittävät ~130-140e.
Nykyään kait ihmiset ostelee 120/144hz(4K) näyttöjä mut niihin vaaditaan jo koneeltakin järeämpää rautaa, että saadaan hyöty ulos.
Tämä tietokone hieman takkuilee vielä mutta nyt se pahin hidastelija on kunnossa myös, elikkä Netflix. Latasin sen Mimozan neuvojen mukaan, (jo ennenkuin Silveri auttoi päivityksen kanssa) joten kiitos Mimozallekin :hatsoff::)
Jostain syystä mun langaton hiiri, jota käytän silloin kun telkkarista katson leffaa, niin sekin lakkasi toimimasta puoli vuotta sitten. Ensin se meni sellaiseen tilaan että meni käänteiseksi se hiiren osoittimen liikuttaminen ja jonkin ajan kuluttua se lakkasi kokonaan toimimasta. En sitten tiedä onko vika portissa vaiko hiiressä. Ei tuo hiiri maksanut kuin alle 15 egee kuitenkaan. Tietokone kyllä päästää blingblong äänen kun laitan tuon bluetooth vehkeen tuohon porttiin mutta hiiri ei vaan toimi. Niin langallinen hiiri kyllä siinä portissa toimii.
No nyt löysin johtoromukopasta jatkokaapeli usb:n. Nyt ulottuu langallinen hiiri sohvan käsinojaan asti :D Ei mikään nätti kun johto tuossa roikkuu mutta sitten joskus ostan uuden hiiren ja ehkä näppiksenkin (langattoman) sitä varten kun joskus haluan käyttää telkkaria näyttönä. Nimittäin on aika tarpeen tuo hiiri tuossa sohvan käsinojalla kun leffaa katsoo kun vähän väliä jompikumpi muksuista tulee jotain kysymään niin paussinappulaa tarvitaan usein todellakin :laugh:
Kaikki kävikin liian kivasti. Nyt en saa enää netflixiä toimimaan... Myöskin päivitys teki sellaisen tempun että oli niinkuin ennenkin, mutta päätin suorittaa uudestaan Silverin neuvojen mukaiset komennot. Kaikki muu on okei mutta en osaa mitenkään saada netflixiä toimimaan tässä koneessa enää??? Siis silloin yhden päivän se toimi kuin unelma. Ei enää :unsure: Kaikenlaista oon koittanut mutta en löydä syytä ongelmaan.
Minullakin Netflix jumittelee välillä, käytössä pääsääntöisesti Chrome.
Kokeile Microsoft Edge selainta, sehän tulee tuossa Windows 10:n mukana. Yleensä toiminut sillä paremmin kuin Chromella, vaikka aika usein tosin alussa hetken aikaa "junnaa" paikallaan kunnes alkaa toimimaan. Tulee joku herja, että Netflix ei vastaa tms.
Mä oon kokeillut monia selaimia jo. Jotain on kuitenkin pielessä kun netflixin aloitusnäyttö tulee, mutta ei mitään kuvia eikä leffoja voi katsoa. Nyt on edge käytössä ja yläpalkissa lukee näin: https://www.netflix.com/browse Mä oon kokeillut myöskin ladata netflixiä uudestaan koneelle mutta ei tuu edes pikakuvaketta työpöytään... Aivan outoa.
Ei edelleenkään toimi netflixi... Kukahan osaisi neuvoa? Mikä mulla on pielessä tässä..?
Poista Netflixin sovelluksen asennus, ja asenna uudestaan. Tai kato onko siihen päivityksiä. Jos sulla on siis niin että automaattisesti lataa pelkät winkkarin päivitykset.
Mä en tiedä mitään mut tosta Benjin linkistä tulee vaan kirjautumisikkuna, viglinkkiä ei näy missään, siis ei tapan kautta ???
Kannattanee myös ajaa rekisterin ja turhien tiedostojen putsaus, esim. CCleanerilla, Glary Utilitiessilla, tmv. Saattaapi tehdä ihmeitä, jos ei moista toimenpidettä ole suorittanut ja winukan asennuksesta on useampi kuukausi. ;)
Tuota tuota. Mä oon ajanut CCleanerilla monta kertaa koneen läpi. Mutta nyt mua ihmetyttää sellainen asia kovasti: Elikkä mä sain Silverin ansiosta päivitettyä tämän mun pöytäkoneen kuntoon mutta mä en päivittänyt mun läppäriä. Mulla on tässä pöytäkoneessa kiinni mokkula joka on mun koneiden verkkoyhteys. Silti netflix lakkasi toimimasta myös minun läppärissäni? Mitä ihmettä? Siis netflix toimii pöytäkoneessa ja läppärissä nyt samalla lailla. Elikkä tosi hitaasti ja niitä leffojen kuvakkeita ei tule. Leffojen nimet vaan näkyy ruudulla mutta kuvia ei tule ja sama juttu nyt pöytäkoneessa ja läppärissä (jota en päivittänyt)??? Mokkulassa taikka DNA:ssa jokin häikkä? Vaiko pöytäkone asettaa mokkulaan jotain siten että ei näy läppärissäkään enää netflix kunnolla? Siis pöytäkoneessa tämä mokkula on johdolla kiinni usb:ssä. Niinkuin on aina ollut.
Aina kun epäilen et mokkulassa tai operaattorilla on ongelma, niin käyn testaamassa netin nopeuden esim. tuolla Nopeustesti | Testaa nettisi nopeus puolueettomasti tai speedtest.com :)
Netflixilläkin voinut olla palvelimet kovilla välillä ja siitä johtunut molemmilla koneilla se kuvien yms puuttuminen ja yleinen hitaus. Toki mokkulakin voinut hidastella tiettynä päivänä tai aikaan. Noista ku ota ikinä täysin selvää.
Taitaa näytönohjain vedellä viimeisiään. Ihme efektejä pukkaa ruudulle aina välillä, varsinkin videoiden katselun yhteydessä :(
Edit: Efektit ei näköjään tallennu screenshottiin??? Oliskohan sit näytössä vika?? Kun kirjautuu ulos ja takaisin sisään, niin oireet korjaantuu??
Liite 31668
.
Minulla kyrvähti aikoinaan Samsungin telkkari (en muista mallia, mutta oli full hd, muttei vielä LED-tv, joten oliskohan ollut LCD-näyttö) ja oireili ennen kuolotuomiotaan antamalla näyttöön psykedeelisiä pystykuvioita kaikissa sateenkaaren väreissä. Toisaalta taas yhdestä pöytäkoneesta kärähti näytönohjain ja tämäkin sotki kuvaruudun häröllä suhinakuviolla ja ongelma poistui aina buuttauksella, kunnes näyttis sitten laukesi lopullisesti. Jotain on sulla pielessä ja toivottavasti se on se halvin komponentti :rolleyes:
No ei todellakaan ole kuuma. Edes 80 astetta ei ole vielä liikaa mutta siinä kohtaa nykynäytönohjaimilla alkaa suorituskyky tippumaan jo (koska Nvidia GPU Boost/AMD mikälie).
Ja tuo sinun 37 astetta on lämpötila ilman kuormaa tai erittäin kevyellä kuormalla.
Tuosta voit ihmetellä eri 750 Ti korttien lämpötiloja 3D kuormassa
https://www.techpowerup.com/reviews/..._Ti_OC/29.html
Eilen tais tulla uusin Chrome? Tänään alkoi vähän jumittamaan, mutta ei ihme kun katoin muistin kulutusta :(
Joku vuotaa ilmeisesti??
Liite 31731
Aika reippaasti. Kokeile laittaa asetukset - > alhaalta lisäasetukset -> melko lopusta järjestelmän alta "käytä laitteistokiihdytystä" pois päältä. Tuo on ainakin aiemmin auttanut valtaisaan muistin käyttöön ja yleiseen pykimiseen. Tosin reilusti nämä nykyiset selaimet käyttää muistia joka tapauksessa.
Kiitos vinkistä :thumbup:
Kokeillaan tuota, vaikka mulla on tuo mielestäni ollu aina päällä (tai sitten ei) :)
Edit: Pakko pitää tuo kiihotus päällä, mun suosikkipeli tökkii pahasti ilman sitä :(
Näyttää nyt rauhoittuneen tuo muistinkäyttö. Saattoi olla joku tilapäinen bitti poikittain säätö. Tarkkailen tilannetta...
Vannoutuneena firefoxin käyttäjänä.... Uusi versio on nopea,mutta mutta... ennen selaimet oli melko hyvin säädettävissä ja laajennuksissa oli sitä jotain. Nyt on niin kälyistä. Huoh.
Mulla on myöskin tuo 2,6 GiB, mutta tuo prossun käyttö 102%:) kyllä jumittaa konetta.
Moon niin riippuvainen noscript lisukkeesta,että meinasin itsekin luopua kelitutusta,mutta nyt sekin toimii.Toki hieman erilailla ja vaatii omat säätönsä kuin myös pari muutakin laajennusta.
Jostain syystä kehityksen suunta ei miellytä.
Pääseehän tätä Firefoxia säätämään, jos kirjoittaa osoiteriville: about:config. Tulee pitkä lista eri muuttujia. Siinä kohtaa ainakin meikäläisellä menee sormi suuhun, koska mitään selkokielistä ei tahdo löytyä niistä. Mutta kaikki asetukset pitäis löytyä sieltä, tyyliin "konepellin alta".
Nykypäivänähän netin sisältötarjonta on kaiketi paljon monimutkaisempaa nettiselaimelle, ja sitä kautta käyttäjälle, kuin vielä 5 tai 10 vuotta sitten.
Suotavaa olisi, että selainten kehittäjät älyäisivät kehittää ominaisuuden, joka ottaisi huomioon käytettävän laitteiston, ja käyttäjän selailutottumukset (vaikkapa viikon ajalta), sekä sen perusteella optimoida selaimen muistin kulutusta.
Yksi keino, jolla voi hieman rajoittaa esim. Firefoxin (ja varmaan monen muunkin selaimen) muistin kulutusta, on tyhjentää koko välimuisti, eli selailuhistoria aina selaimen suljeuduttua.
Ainakin Firefoxissa sen voi valita asetuksista.