Nousiko drippaltu viina hattuun?:D
Printable View
Nousiko drippaltu viina hattuun?:D
En mä montaa tippaa hengitellyt eikä noussut hattuun. Tiedä sitten paljonko sitä pitäisi höyrynä hengitellä, mutta toi nyt oli vaan testi ihan mielenkiinnosta. Ei nyt kannata tavaksi ottaa.
mutta mutta saahan tossa ilmoittaa nikotiinin, tiivisteen sekä halutun valmisnesteen PG/VG arvo% kyllä
kuvas tuol alimmaisena vasuris "Ratio you want your recipe to be" saa asetettua ton kyseisen 60/40PVG
ei sen puolesta ongelmia omasta mielestä mut ihmettelin vaan tota kyseistä vesi vodka PGA kohtaa..
Muista vaan se tiivarin tekemä muutos. Tuossa esimerkissä pg pitoisuus lasketaan vain pohjan ja niksan osalta, mutta tiivari nostaa sitä edelleen. Toi nyt on muutenkin vähän outo kun ratio on 80/20, pgtä on yhteensä 75, vg 15 jolloin tiivarin pitäisi olla 50/50 pvg. Menee hifistelyksi ja ehkä tekijä on pelannnut varman päälle. Käytännössä pitoisuus on siis 75-85PG pohjaista... Tai sitten en vaan tajua tuota ohjelmaa (mikä ei olisi ihme) :rolleyes:
Onko mulla jo diabetes iskenyt vai johtuuko höyryttelystä :D
Suu kuivuu ärsyttävästi iltaisin ja hirveä jano, tai no en tiedä onko jano vai tuleeko se tunne kun suu niin kuiva.
Ihan normaalia, pitää muistaa juoda normaalia enemmän kun höyryttelee.
Ai sen takia on maksa arvot koholla ku on joutunut juomaan enemmän :D
Eikös se ollut juuri tuo PG joka sitoo kosteutta uloshengityksen mukana ja tämä on yksi syy suun kuivumiseen. Mitä suurempi PG pitoisuus ja mitä reippaamalla tahdilla ranne kallistuu, sen enemmän pitää doupata nesteitä (ei kahvia jne. diureettisiä).
Törkeää viranomaisen harhauttamista! Mä tein vähän saman tyylisen Excel taulukon, jolla noita arvoja voi syöttää. Sen jälkeen kun vapetalon laskuri löytys, en oo sitä käyttänyt kuin valmisnesteiden niksamäärien muuttamiseen (alkuperäinen tarkoitus)
.
Ei noita laskureita sen jälkeen hirveästi tarvitse kun on tottunut tietyn/tietyt pohjat tekemään ja alkaa olla näppituntuma paljonko sitä tiivaria sitten sekaan lorautetaan. Mulla noi annoskoot on 3-30ml välillä. 3-5ml ensitestiin 10-15ml toiselle kierrokselle pääsevät joista voisi vielä tulla jotain ja sitten viimeinen jengi eli jatkossakin höyryteltävät 20-30ml puteleihin.
Akkujen naittamisesta rautalangasta:
Jos on esimerkiksi kaksi RX-200-modia ja 12 uutta VTC5-akkua, niin akuista tehdään neljä kolmen akun nippua. Jokaisen nipun akut ovat aina samaan aikaan samassa modissa sekä ladataan samaan aikaan täyteen ja kaikki alla olevat ovat vain korkeintaan teoreettista hifistelyä?
Pitääkö kahta nipuista käyttää vain modissa yksi ja toisia kaksia modissa kaksi?
Onko väliä minkä nipun akuista laittaa mihinkin modin akkupaikkaan (aina samaan tai kiertävä systeemi)?
.
Opuksen se taitaa vaatia laturiksi, jotta kolmea vois järkevästi ladata kerralla ja vielä kohtuuajassa.
.
Mulla on käytössä d2 ja koska en oo laturia malttanut päivittää, on räksä saanut vielä jäädä kauppiaalle.
Jotenkin vähän yliampuvaa varovaisuutta noiden akkujen kanssa. Jos on kolme samanaikaisesti hankittua tai suht samanikäistä saman valmistajan saman mallista akkua, niin ei sillä nyt ole oikeasti suurtakaan merkitystä mihin jännitteeseen laturi ne lataa ja käytetäänkö niitä välillä yksin tai kaksi toisissa modeissa. Jos joku laturi lataa niitä vähän yli, niin se ei tee akun eliniälle hyvää, muttei se nyt missään nimessä tee hommasta vaarallista kun sen laittaa muiden akkujen kanssa samaan laitteeseen.
Jos ihan oikeasti riskejä mietitään niin se on silloin kun laitetaan kaksi nypeksiä akkua ja yksi viimeisiä vetelevä/reippaasti matalammalle purkuvirralle suunniteltua ja ajellaan korkeilla tehoilla. Siinä heikoin lenkki hyvin suurella todennäköisyydellä on entinen lenkki.