Tuo vinkki missä pistetään 1½ karton kumipäätä sinne plusnavan väliin modin sisälle estää sitä liikaa kiristämistä, mutta pitäisi sen verran joustaa että ottaa kontaktia.
Tällainen ratkaisu olisi hyvä myös lisätä uusiin EA Modeihin.
Printable View
Tuo vinkki missä pistetään 1½ karton kumipäätä sinne plusnavan väliin modin sisälle estää sitä liikaa kiristämistä, mutta pitäisi sen verran joustaa että ottaa kontaktia.
Tällainen ratkaisu olisi hyvä myös lisätä uusiin EA Modeihin.
Eihän tuohon tarvitse kuin lisätä se "sulake" miinuspäähän, se kyllä vie voimaa jo pois. Ihan vinkkinä, teletappia ei voi rakentaa ilman näitä suojauksia/rajoittimia liikkuvalla keskinavalla.
Jalippon kanssa samoilla linjoilla. Ja koska kiristys tapahtuu kaksitoimisesti kummallakin kädellä, saadaan todella kova vääntö itse atomisaattorin päähän helposti. Tuo joustokumi pitäisi ehdottomasti olla vakiona tässä modissa, mutta senkin kanssa esimerkiksi Pico oli oikkariin saatavissa suhteettoman helposti.
Kurjaa ettei voi kiristää kunnolla, koko laitoshan heiluu ja klappia on..
Mitä jos laitteen olisi ostanut tyyppi joka ei lue foorumia tsi ole tietoinen noista akuista?
Vielä kerran kiitokset opastajille!
Kyllähän tuon pystyy kiristämään ilman klappauksia ilman että hajottaa atomisaattoria, eritoten jos asentaa ne kuminännit sinne plus-navalle. Ylikiristämisen ja sopivan kiristämisen rajahan se sitten on aika veteen piirretty viiva... :-X
DRA XL - https://www.vapor-freak.de/Phoenix-M...dampfer/DRA-XL
Kuva pari viestiä aikaisemmin.. :D
Noniin, nyt on karton kumit tuolla välissä ja hyvin kiristyy.
"no mikä tässä mättää kun käsi kuumenee mutta carto ei"
http://www.perkelemovie.fi/site/pics...ele_press7.jpg
^^ Totaalinen repeäminen :D
Pari päivää seurailet akkujen pohjia vaihdon yhteydessä niin löytyy sormituntuma tohon kiristykseen helposti.
Eikä toi löysty käytössä juur mitään, jos ei tulita, kirraa ihan sormi"voimin" hitusen. Jos ei auta, sulla on akun jännite <2.5 (näinkin pohjille tää tuntuu syövän lähes..). Jos kunnos, sulla luultavasti sormi lämpee sillä hetkellä ja syitä voi olla muutamia. Viat on sit luultavimmin aton päässä. Jos luotat atoon, tarkasta kytkin. Jos vieläkään mitään tapahdu, kaiva yleismittari ja pähkäile.
Omissa akuissa pienet jäljet on havaittavissa, ei taida kuopalla olla kun papsi edelleen huolii ne. (se taas ei takaa että paps toimis aina satasella todellakaan :P ).
Mitään vastuuta näistä vinkeistä ota luonnollisesti. Jokainen tiedostakoon ja hyväksyköön ite riskinsä. Airbagejä kaipaaville ei toi sulake taatusti ole huono idea, ettei mitään ikävää tule otsikoihin.
Se tais kans valmistajalta kyllä unohtua ;). Ehkä joku päivä näitä jaetaan sotilaskäyttöön tantereella.. jokainen voi siitä vääntää päässään omat vitsinsä ja mielleyhtymänsä jos haluaa.
Tosin tätä modia vaarallisempi on esim RoughStackit imo, ei paljon varottele kun oikoset ottaa onnettomista piuhoista runkoon ja akku kuumenee (sekä kuori) todella polttavaks pitkään. Tämä "teletappi" varoittaa (en vanno enkä lupaa, silkkaa omaa mielipidettä ja kokemusta) parikin kertaa ennenkuin sytytyslanka edes syttyy kunnolla. Ja nopee saada virrattomaks.
Samaten nyt viimeistään kun eilen hajotin vasemman käteni arvostaa tätä teleratkaisua vs normi putkeen, jossa erilliset päädyt. Yks kieräytys ja toi löysää kaikki paikat, liukas ato irtoo sillon varmasti helpommalla, pitäen kuitenki päätykäpit sopivan tiukkana paikallaan. Toinen ato paikalleen tai sama jos siellä oli likaa yms, sopiva kevyt kirraus ja taas soi. Vaikkei ois mitään vikaakaan niin ihmeen hauskalta alkanu tuntuu jonku rautaputken ruuvailu :o.
On tässä jotain aseenomaista, vaikken niistä välitäkään. (Tolla patruunan näköisellä Spheroidilla pienellä vastuksella mielikuvia tarvii niin kaukaa hakeakaan)
Tässä on suuren laatu hypen jälkeen vaikka kuinka monta sivua laatu vikoja listattuna ihan oikosulusta lähtien.
Porukka sitten niitä fiksailee jollain mustekynän pätkillä, pikaliimalla ja carton hatuilla himassa ja heti kun erehdyt hiukan kyselemään ja jopa kritisoimaan oletkin trolli.
Tämä on sinun käsityksesi järkevästä?
Mun mielestä oli hyvin epäjärkevää alkaa hehkuttamaan huippu laatua ja viimeistelyä ennenkuin kellään edes oli koko pötköä kädessään. Samalla naureskellaan kiinan räpsyjä, joissa napit irtoilee, johdot käryää, kierteet karhaa ja joissakin jopa väritkin heittää. Kuinkas sitten kävikään?
Tästä tuli lempivehjes. ProVarissa en tykkää siitä, että säädöt vaeltaa. Tätä kun Kickin kanssa käyttää, on säädöt jämptisti 10W ja siinä pysyy, vaikka Sompussa käämin resistanssi vaihtelis. Just sopiva teho, ei tule dry hittejä vahingossakaan, ja aina maistuu hyvältä.
Nappi on alkanut toimia harjoituksen vuoksi tosi hyvin, kämmentä vastaan sitä painan. Tosi luonteva kädessä, ja mukava käyttää.
Mitään ongelmia ei ole ollut, kunhan vain liimasin sen pohjatapin kilkkeet paikalleen epoksiliimalla. Liimausongelmat on korjattu uusissa myyntikappaleissa varmaankin, samoin värivirheet.
Laadukas laite.
Provarissa säädöt vaeltaa? Mitäs tämä tarkoittaa?
Mulla on alusta asti ollut sellainen tatsi siihen ainoaan nappulaan, että pumppaan sitä jotenkin höyrytellessäni. Sen johdosta menu aktivoituu, ja jännitevalinta löytyy milloin mistäkin, kun olen sen halunnut asettaa vaikkapa 4,2 niin se on 5,5 tuota pikaa ja maistuu paska.
Se on todella harmittava juttu tossa, ettei saa lukittua asetuksia. Tykkään paljon enemmän Lavatuben käyttöliittymästä!
ProVarissahan 5 painallusta 5:een sekuntiin niin kuudes painallus on voltit ylös. Pidempiä taukoja/imaisuja höyryjen välillä, eli älä hätäile :D
Tää homma on kiusannut mua alusta asti ProVarin kanssa. Muuten täydellinen laite, mutta käyttöliittymä kusee pahasti mulle. En voi sille mitään. Olen ketjuhöyryttelijä.
Käytän ProVaria nyt setuppien testauslaitteena, mutta muuhun käyttöön se ei oikein enää kelpaa.
Mulla ollut nyt ensimmäisestä päivästä lähtien ykkösvehje, provari kulkee kuitenkin mukana backuppina.
Nyt kun vielä sain tähän samaa kokoluokkaa olevan RDA aton (DRA XL) niin setti on kick + 18650 akullakin vielä lyhyempi kuin provari + penelope.
Mitään modauksia en ole tehnyt, eikä ole ollut tarvetta. Boge-Lumitankki yhdistelmässä tuo säädettävä 510-liitin oli kiva, sillä sai säädettyä imuvastusta ja Penelopella myös tuo säätö oli käytössä.
Omaan käyttööni ihan huippu.