Innolla odottelen käyttökokemuksia myöskin!
Printable View
Innolla odottelen käyttökokemuksia myöskin!
Tässä on nyt viikon ollut ajossa Siren 25 ja tuntuma on ollut hieman miten tuon nyt ottaa.
Sinänsä ihan hyvä tankki, vaikkakin aikamoinen möhkäle. Maku on kohtuullinen, käämi on helppo laittaa ja pumpulointi on myöskin helppoa. Ei kurlaa enkä ole saanut kuin pikkuista vuotoa ilmarööreihin kovallakaan yrittämisellä joten käyttövarmalta vaikuttava mötikkä tämä on.
Se mikä jää kalvamaan on tuo ilmastointi. Jotenkin omaan makuun tuo ei vain ole ihan kohdallaan. En usko että kyse on niinkään ilmansäädön reikien koosta (vaikkakin pienin reikä on vielä turhan ilmava) vaan höyrykammion koosta ja mallista.
Minulle tämä tuntuu ilmaröörin koosta riippumatta siltä että tätä joutuu oikeasti imemään, kun omalla höyryttelytyylillä Kayfunit, Skyline ja Subtankit antavat kevyellä vedolla justiin mukavasti höyryä ilman että tuntuisi siltä että tässä joutuu oikeasti tekemään töitä.
Pitänee vielä kokeilla ilman tuota kuristin/sekoitinlätkää, mutta näillä tuntumilla tuomioksi taitaa tulla että on ihan toimiva peli mutta ei päivittäiseen käyttöön.
DigiFlavour Siren 2, 24mm "normal" 4.5ML käyttökokemuksia..
Paketin sisältö: itse ato, varalasitankki, goodies pussi jossa kahden väriset vaihto rinkulat, sekä mustia o-ringejä, 2 valmis coilia, 3 vararuuvia, T-ruuvari ,eli risti- sekä 2x talttapäät ..
Ultraäänipesuri käsittelyn jälkeen, päätin iskeä kiinni toisen valmis vastuksista... normaali micro-coil 1.2ohm kanthal näyttäisi laittamani olevan, joten ei muuta kuin koh-gen-do pumpulit sisään...
pumpulit pistin totuttuun (ison) ykkösen tyyliin, eli pumpulin jalat ihan tankin pohjalle asti reilusti keräämään kaikki nesteet sieltä..
Tässähän on top täyttö, ykkösessä taisi olla pohjasta?
Jokatapauksessa... tankki täyteen nestettä (jäi muutoin vielä ilmansäätö rinkulakin auki, mutta ei vuotoja tai kurlailua) , kansi kiinni ja höyryämään..
Watteja 16W, ilmansäätö rinkula kolmanneksi pienimmän reiän kohdalle. (pienin on aivan liian tiukka jo minunkin makuuni, vannoutuneena MTL käyttäjänä..)
Ilmareikiä näyttäisi olevan 5, ja niitä voi säädellä joko yksitellen taikka sitten taifun 3:sta tutulla isommalla kaikki reiät samaan aikaan aukaisevalla neliskanttisella aukolla.. nämä molemmat säätömahdollisuudet on tuossa
yhdessa ja samassa ilmarinkulasäädössä...
Outoa kylläkin, itse paketin manuaalissa ei mainita yhtään mitään ilmäreikien kooista, taikka mukana tulevista coileista että mitä materiaalia ne ovat,ja ohmit..
Itse veikkaisin että reiät menevät jostain 0,5MM aina 2MM saakka...
Kun ne laittaa kaikki auki samaan aikaan, tällä vetää kevyeen direct-to-lung hittejä, sen verran ilmava imu kyllä on silloin.
driptip on kayfun 5 tyylinen, kahdella o-rinkulalla,ja pysyy oikein jämäkästi kiinni.
tankin kannen avaus ja sulkeminen on näppärästi suunniteltu, ihan kevyt pyöräytys vastapäivään niin kansi aukeaa, ja myötäpäivään kiinni.
Ja sitten höyryttelemään!
Ekat imut... aivan mielettömän intensiivinen ja puhdas maku! (Nesteenä Capella Green Apple 10% 12MG)
Mukavat höyrypilvetkin iskee 50/50 VPG:llä ..
Kurkkutuntumaa meinasi pukata köhimiseen asti ekalla imulla.. :)
Ei vuotoja, ei kurlausta ...
Nesteen kulutus tuntuu olevan aika vähäistä ainakin näin pieneillä watteilla mitä tuolla mukana tulleella valmis coililla ajelen... (16w)
Tankin vedettyäni tyhjäksi, kokeeksi päätin täyttää tankin että kaikki ilmareiät on auki..
Täyttö ok, ei mitään vuotoja eikä kurlailuja.
Risut ja ruusut..
+Erinomainen MTL tankki, tämä on sitä, mitä jo Siren 1:n olisi pitänyt olla.
+Nestetilavuus "vakio" tankissa (4.5ml)
+Puhdas Maku
+Kurkkutuntuma
+Helppokäyttöisyys ja huoltaminen
+EI kurlausta, EI vuotoja!
Risuja en keksi kyllä nyt ollenkaan, mutta jos on jotain pakko keksiä, niin tämäkin on subjektiivinen risu..
-Tilasin Stainless Steel version tankista, ja sellainen varmasti tulikin, mutta päällä on harmaasävytteinen maalipinta, mitä en kyllä kuvista huomannut.
Mutta koska ato itsessään on niin erinomainen, aika yhdentekevää minulle ei se minua haittaa. :)
-Siren 1:n vaihtolasitankit eivät taida käydä tähän, näyttäisi olevan joitakin millejä korkeampia kuin tämän 2:n, en ole tosin vielä kerennyt kokeilemaan.
En yksinkertaisesti keksi mitään moitittavaa tästä atosta, MTL käyttöön tarkoitettu ja sitä se myös on 100%.
DL onnistuu myös mielestäni erinomaisesti, vaikken itse DL harrasta vedin kyllä useammat dragit, ja sen perusteella täytyy todeta että uskoisin
tämän myös tyydyttävän monen DL tyypin mieltymyksiä..
Driptip on normaali 510-tippi, jonka voit vaihtaa omien mieltymysten mukaisesti.
Tässä mielestäni ehdottomasti vuoden paras MTL-ato, en voi muuta kuin suositella!
En ole muulla atolla nyt höyrytellyt sen jälkeen kun otin tämän käyttöön, pakko saada toinenkin tälläinen. :)
4.5ML tankkia ei taida saada EU:n myymälöistä, EU:n typerien direktiivien johdosta, että jos sellaisen haluaa, saapi katsella tuonne aasian suuntaan..
Laitan liitteeksi vielä muutamat kuvat mitkä juuri kännykällä räppäisin, antamaan vähän osviittaa mitä on siis tarjolla...
Toivottavasti tästä oli jonkinlaista apua ja infoja kiinnostuneille...
Jos jotain jäi epäselväksi, niin saa kysyä. (mielellään tässä ketjussa,niin kaikki saavat vastauksen..)
Klikkaa kuvia niin näet ne isompina..
Liite 31602Liite 31603Liite 31604Liite 31605Liite 31606
Voin olla aivan väärässäkin, mutta olettaisin hänen tarkoittavan sitä ensimmäistä versiota 25mm koossa. Eikös se ole Siren 25? Siinähän on coilin alla se "sekoitinpala".
Niin tai näin kiva kun laitoit kokemuksia tuosta uudemmasta. (Harmillisen) mielenkiintoinen tankki.
Juu, anteeksi. Tuo ensimmäisen version Siren 25mm ilmaantui käteen tuossa viikko sitten.
Tuo uudempi versio (kuten useinkin) kuulostaa häivähdyksen paremmalta vermeeltä, vaikka ei tämäkään nyt huono ole.
No perkele sehän on sitten tuo v2 tilattava, ykkösversio on omaan makuun imuvastukseltaan ja maultaan edelleen se paras tankki.
Oma odottelee maanantaita postin lajittelukeskuksessa!
Voisihan nuo kaksi mielestäni parasta arvostelua tästä atosta mainitakkin tässä ketjussa, toisen niistä jo joku linkkasikin mutta suoraan thumbs up and down kohtaan...
A PBusardo Review - The Digiflavor Siren 2
https://www.youtube.com/watch?v=buEvPt_08Go
Siren V2 MTL GTA by DigiFlavor - MTL Perfection- Build & Wick - Mike Vapes
https://www.youtube.com/watch?v=j6Pb2g3dMsY
Defter ylpeänä esitteli uutta Siren 2 (24" 4.5ml) Gun Metalliaan whatsappissa, pyysin pistämään tänne mutta kun ei herra kehtaa niin laitetaan sen puolesta...
Liite 31615 Liite 31616 Liite 31617
täytyy kyllä todeta että paljon hienomman näköinen kun tuo minun "stainless steel" .. hankintaan!
defter.. pssst... tohon sun relluus sopis paremmin toi mun "SS" grey Siren 2... wink wink.
noniin, tulihan se sieltä...
nyt olis postissa noudettavissa siren 2 gun metal 4.5ml ... :punk:
Ilmoittele, jos se vääränvärinen jää ylimääräiseksi ;)
Samaa mieltä kuin Darra, risuksi laittaisin tuon dekissä olevan tiivisteen joka jää lasin alle, se ei pysy paikallaan kun uutta setuppia tekee on kokoajan tiellä, tietysti sen voi ottaa pois ja laittaa takaisin, jos muistaa, kokemusta on :eek:. Saisi olla niin tiukka että pysyisi urassaan. Saa nähdä kuinka paljon tulee Sireniä imutettua:laugh:. Aloitin suoraan DTL kun analoogisista luovuin n. 27kk sitten, joten hieman ohkaiselta tuntuu;).
tuossa kun vähän testailin ja otin risasta siren 1:stä basen, niin se käy kakkoseen 1:1. (4,5ml) (mikäli jollain sattuu leviämään jompikumpi ja omaa kummatkin...)
Onko muilla ollut vaikeuksia saada Siren v2 (22m) vikkaamaan?
On kokeiltu vaikka mitä, vähän pumpulia, paljon pumpulia, pumpulit tankin pohjalle, pumpulit poikki heti dekin alta, pumpulit vain osittain vikkaus kanvissa. Ei nyt aivan ruti kuivana käy, mutta maku hävii ja höyry on selvästi kuivaa.
Olen saannut homman toimimaan niin, että jätän pumpulit vain dekin/vikki kanavien päälle. Tässä on vaan se ongelma että on aika herkkä kurlaamaan täytössä.
Olisiko jollain hyviä vinkkejä??
Nettiä oon yrittänyt selata, mutta vastaavia ongelma ei tullut eteen.
en osaa sanoa kun omistan 2x isompaa...
kerran on käynyt silleen ettei tahtonut oikein wickaa ekalla tankillisella, mutta sitten lähti pelittämään..
vinkki täyttöön ettei ala kurlaamaan ...
ensin ilmareiät kiinni, sitten täytät tankin ja kansi kiinni..
käännä tankki ylösalaisin ja avaa ilmareiät,ja käännä tankki hetken päästä oikeinpäin..
that's it.
Ok, tarttui tälläinen Siren v2 22mm vihdoin plakkariin ja ensi fiilikset; Aivan mahtava laite!:thumbsup: En tiedä sitten johtuuko hype itsellä siitä, kun vasta toinen RTA vehje itsellä ja ensimmäinen oli tuo berserkeri mini, mihin verrattuna wickaus, täyttö ja setupointi ainakin itselle huomattavasti helpompaa. Siinä missä berserkerin kanssa en vieläkään(n.4pv omistanut) ole löytäny setuppia mihin olisin täysin tyytyväinen, niin Siren:iin löytyin ensimmäisellä kerralla jo hyvä ja toisella kerralla napakymppi setuppi, en tiedä oliko tuuria ja/vai se että opppinu tässä muutaman päivän aikana jokusen verran. (tuojottanu noita wickkaus/setup videoita siinämäärin että emäntä jo sano että unissaanki puhunu pumpuleista ja ohmeista :eek:). Tämän malliseen tämä Wickaus itselle parempi hahmottaa kuin b-Erkkin tyyliseen.
Ilman säätö ehkä hitusen liian löysä mutta maku parempi omaan suuhun rikkaampi kuin berzerkerissä ja kuten mainitsin niin saa tosiaan omaan makuun viileämmät höyryt.
Tähän mennessä miinuksena täytyy sanoa että mukana tullut driptip ei ollut kaksinen mutta senhän saa ja vaihdoinkin omaan makuun sopivaksi. Myös täyttö luukku/kansi/mekannismi mietityttää, jos uutenakin jo aika löysän oloinen niin mites tuossa kuukauden tai parin päästä? mahdollisuus vuotoihin kun tuo kumi osa kuluu/painuu?? Höyryily jatkukoon :)
Mulla on pari isompaa Siren V2 jossa myös toisessa hieman löysä tuo topcappi, ollut käytössä jo muutaman kuukauden muttei oo löystynyt sen enempää kuin oli uutena, toisessa tiukempi topcappi. Helppo tehdä setuppi ja aina toimii. Ei mitään ongelmaa ollu. Ei muuta kuin tankki täytteen ja ajoa, helppoa:D. Berserkerissä täytyy kuulemma tehdä jotain kommervenkkejä (täältä lukenut) että toimii ongelmitta;).
Hmmm aaattelin vaihtaa o-renkaat punaisiiin ja kappas, ei meinannukkaa lasi lähteee ylä osasta niin millään... jouduin kokeilemaan kaikki niksit mitä keksin ja lopuksi kävikin näin:
http://i63.tinypic.com/10f9sph.jpg
Jäi osa tiivisteestä lasiin kiinni, eli kyseinen tiiviste on entinen :blink:
E: Kuva vähän huono mutta tuossa ylä reunassa puolet o-renkaasta
^ Hep, mulle kävi samalla tavalla. Muuten ei mitään moittimista laitteessa.
Pakko mainita tässä omat huomiot, Nyt kun on tuo 24mm ja 22mm niin ei voi muuta kuin ihmetellä tuon pienemmän "laatua". En kiinnittäny kummempia huomiota tuon pienemmän laatuun ennenkuin tämä isompi saapui tällä viikolla.
Tuo täyttö osa pienemmässä vuotaa(lue tihkuu) jos esim. 50/50 vg/pg litkuja, ne tiivisteet oli valmiiksi TODELLA löysät mutta nyt parin viikon käytön jälkeen on menny jo ihan naurettavaksi. Joko meinaa aueta itekseen tai sitten tihkuu kannen välistä jos vähänkään kyljelleen joutuu. Sitten on tämä AFC rinkula, sekin tuntuu olevan jostain toisesta laitteesta kun falskaa aika hyvin jos peittää reijät ja heiluu paikallaan, myös vuodot suht yleisiä pohjan kautta ohuemmilla litkuilla. Näitä ongelmia ei ole ollenkaa isommalla 24mm Sireenillä, ja tuntumakin on ihan eri. Siihen olen ollut erittäin tyytyväinen. Sattunu kohdalle sunnuntai versio vai onko muilla huomattu samoja oireita?
PS. Kaikki tiivisteet yms vaihettu muutamaan otteeseen ettei siitäkään kiinni, tai no kannen tiivistettä ei mutta pystyyköhän sitä edes? :thinking:
Mulla molemmat nuo 2 X 24 ja 22mm, ei missään ongelmaa. Onkohan tuo sun 22mm mahdollisesti klooni tai sit vaan tuo sunnuntai versio:). Jos kannen välistä pääsee ilmaa tankkiin niin vuoto on varma.
Jos vanut on kiinni ilmaröörin kyljessä niin aiheuttaa nestesillan joka voi saada vuodon aikaan.
Liite 32182
Aito on, luulis ainakin kun tuolta kivijalasta helsingistä ostanu. Joo ottanut tuon nestesillan huomioon ja en siitä löytänyt ratkaisua, mutta mietin että voisiko alapään vuodon aiheuttaa se että tuo pikalukitus kansi ei ole ihan ilmatiivis enää? Joku paineistus juttu ehkäpä? Niin ja tosiaan tuo AFC rinkula tuntuu kuin melkein lähtis irti jos nykäisisi kunnolla, en kehtaa koittaa tosin. Tiistaina pakko hakea toinen liikkeesta vertailuksi.
Eiköhän se just oo toleranssi ongelma. Tiivisteen vaihto vois auttaa jos semmoinen löytyy. Myöskin siihen voi yrittää kikkailla jostain ohuesta muovin/kumin/pellin palasta korokelevyn.
Joo pitääpä yrittää illemmalla viritellä joku lisä tiiviste tuohon. Muuten unohtaisin koko laitoksen mutta tuo isompi toimii moitteetta, josta tiedän kuinka hyvä kyseinen tankki voi olla parhaimmillaan.:)
Tuli hankittua 22mm Siren v2 ensimmäiseksi RTA tankiksi. Laitoin ekaan kasaukseen toisen mukana tulleista vastuksista ja videoita katselemalla pumpulit mielestäni ihan oikein. Käyttäytyy hieman omalaatuisesti, tulitusnappia kun painaa niin aina aluksi tulee suht voimakas poksahdus, mistähän moinen voisi aiheutua?
Alustana on iStick pico ja tehoja kokeilin 10 - 18 watin välillä, poksahtaa sitä jämerämmin mitä enemmän tehoa käyttää. Pumpulina mulla on tommosta fasttech tavaraa, liekö sillä vaikutusta asiaan?
Minulla kävi ihan samalla lailla, mut foorumeja pläräiltyäni totesin että todennäköisesti liian vähän pumpulia ni wickkasin uudelleen tiukemmin coiliin mutta "pörröisemmin"ja ohkaisemmin nuo viikset. Nyt jos seissy kauemmin niin saatta poksahtaa kerran muttei sen jälkeen enää.
Olen itsekkin aloittelija mutta käsittääkseni jos harva wickkaus niin neste pääsee kait ylikuumenemaan ja poksahtamaan. Saa korjata jos olen väärässä :D
Edit:Sori oikein kirjoitukseni*
Toivottavasti selviää sillä!
En nyt äkkiseltään muista mitä lankaa siinä tuli mukana mut se poksuminen johtuu yleensä siitä että langan ja vanun väliin jää ilmataskuja ja kuumetessaan ne sit possahtelee. Yleensä syy on just liian vähäinen vanutus. Myöskin twistatuilla, claptoneilla ja muilla contact coileilla poksuminen on todella yleistä koska herkemmin jää ilmataskuja, mutta se kyl loppuu ajan kanssa ku ilmataskut häviää. Myöskin jos coili ei ole kunnolla esivalmisteltu (johon viittaisi voimakas poksahdus) eli esim claptonia sun muita kontakticoileja ei oo hehkutettu ja rapsuteltu et "hot-spotit" saadaan pois ni nää spotit käy sen verran kuumempana et possauttelee herkästi. Spaced coileilla ei ole tätäkään vaivaa.
Aamutuimaan laittelin tiukemman vanutuksen ja poksuminen rauhoittui selvästi. Toi mun pumpuli on semmosta 10mm levyä ja siitä on hieman hankala muokata sopivaa, kenties joku vanumaisempi tavara olisi helpompaa käsitellä, täytyy käydä vaikka puffilasta katsomassa josko siellä olisi.
Alkuperäinen kela on mun "tutkimusten" mukaan 0,4mm (26awg) kanthalia, 7 kierrosta 3mm sisähalkaisijalla, spaced coil rakenne. Vastukseksi iStick näyttää 0,95 ohmia ja se pitää hyvin kutinsa laskurin kanssa.
Puffilas on paronin riistovillaa ja wickkaa tosi hyvin, vähän kalliimpaa muttei ny pahasti... suosittelen