Jep. Nyt kotiuduin kyliltä kaljakassin kanssa, joten tuumasta toimeen. =D
:esmoke:
Printable View
Ihmettelyä on töissä tullut useammaltakin ja yksi jo lopettanut työkaveri olisi halunnut tilata emännälleen vapon, mutta kuullessaan hinnan ei sitten tilannutkaan :D täytyy varmaan lahjoittaa tuo oma 510 sille, kunhan ego-t saapuu postin mukana.
Minulla on kaksi kartonkia hyllyssä ja jurrissa ollaan. Ainakin toistaiseksi menee ihan ok. Otan tosin piiiiitkiä höyryjä 36 mg:n mentholia tässä vähän väliä.
Muuta huomioitavaa tämän kettingin pohjalta:
-viidettä vrk:ta mennään ilman suurempia tuskia. Huomasin aika äkkiä, että hitaamman imeytymisen tähden nikkaria ei kannata päästää tulemaan lainkaan. Tasaista imuttelua ja usein on hyvä.
-mitään ennakkopäätöksiä ja suuria odotuksia en tälle asettanut. Nikotiinista en halua luopua, se on aivan loistava huume. Jos tämä toimii, se on hyvä, mutta paineita en ota.
-paketteja on tulossa ympäri maailmaa. Enää ei tavitse laulaa: "voi kunpa ihmisellä ois joulu ainainen". Se nimittäin on!
-takana tupakointia noin puolet elämästä. Väliin mahtuu viiden vuoden "kuiva" kausi ja nyt on taas mennyt yhdeksän vuotta.
-haistoin eilen aamulla märän ruohon tuoksun, kun olin koiraa kusettamassa. Sellaista ei tapahtunut Kekkoslovakian aikana, jolloin analoginen paloi heti kun pääsi pihalle.
-pari ensimmäistä päivää oli pallo hukassa, kun ei tarvinnutkaan mennä pihalle.
-rahaa on mennyt noiden tilausten jälkeen noin 240 euroa, joten halpaa kuin saippua! Analogiseen paloi saman verran kuussa ja noiden vermeiden kanssa mennään pitkään. Tietysti mieli halajaa rajumpia piippuja (nyt ego t), mutta tuskin tähän analogista enempää rahaa uppoaa (2500 euroa vuodessa).
-rahahan on muutenkin sivuseikka, sillä paremmat kicksit tämä antaa kuin analoginen . Eikä yhtään huvita kustantaa Jygän ja Jutan showta valmisteverojen muodossa sikälikään, että tupakoitsijat ovat yhteiskunnalle edullisin väestönosa ja siitä hyvästä heitä rangaistaan valmisteveroilla. Tällaisen keski-ikäisen ukon talous ei muutenkaan johonkin aloitusarsenaalin hintaan kaadu.
-eilisiltana muijan kanssa kuti ei meinannut irrota millään. Pitää huomenna testata ja jos on sama homma, niin jotain suuntaa-antavaa johtopäätöstä voi tehdä tuostakin. Lisäksi oli kiva vetää päälle sauhut punkassa maaten.
-ajattelin avata jonkun kalsarikänni-ketjun mahdollista vertaistukea varten, mutta ei taida tarvita. Menee nämä tässäkin.
mä oon viimein päässyt analogisesta kokonaan eroon. tai ainakin sinne suuntaan ollaan menossa. nyt on 6. vuorokausi ilman analogista ja hyvin menee (y) oikeastaan pahinta on se, et en voi enää kouluun kävellessäni polttaa mut siihenkin kyllä totuin melkein heti.
On kyllä hienoa lukea teidän edesottamuksia ja onnistumisia. Upeaa ja mahtavaa ja *lisää tähän oma superlatiivi* :)
Me ollaan kohta veropiikki valtion kassassa :D
Karvan verran alle 30v tuli poltettua. Höyryttely startattu kaksi viikkoa sitten. Aluksi päivät analogisia ja sitten illat höyryttelyä. Sitten sain tiputettua analogiset yhteen aamuröökiin ja yhteen iltaröökiin. Sen jälkeen kun postista viikko sitten tipahti eGo-t, niin lopetin analogiset kokonaan.
Olen tilannut sekalaisen seurakunnan eri vahvuisia nesteitä (10mg-24mg) makusteltavaksi eri valmistajilta (VR, FSUSA, PSV, JC, jne). Pitää yrittää löytää se oma ykkönen ja vahvuus.
Tällä hetkellä kymmenen milligrammaa on liian vähän, kaksikymmentäneljä liikaa ja Kentucky Applewood on vahvin kandidaatti kokopäivä höyryksi.
2kk ilman analogisia! <3 Nyt jos kaikki laitteet hajoaisi yhtäaikaa, ei varmaan siltikään ostaisi analogista. Feeling great! :smoke:
Mä olen jo harkinnut laitteiden myymistä, kunhan loputkin kamat tulee, jotka tilattu Health Cabinista. Ei oo tehny enää mieli edes hörytellä. Virallisesti kai olen siis päässyt eroon sekä röökistä, että höyryttelystä.
Saa vaan nähdä tuleeko tämä pitämään loppu elämäni. :)
Edit: n.4viikkoo oltu ilman röökiä, n.2vkoa e-sauhuttelusta.
Säästä ainakin yksi akku+laturi, 10ml pullo niksaa ja pari cartoa.. Pahan päivän varalle.
JOS iskee se vitutuksen multihuipentuma, niin et ainakaan juokse lähimmälle snägärille ostamaan pakettia analogisia :smoke:
Mutta GL and GZ jos irti pääsit addiktiosta.
"Addiktioiden määrä on vakio. Jos luopuu yhdestä paheestaan, tilalle tulee uusi."
Eli mitäs ajattelit sitten aloittaa? Netti MMO? :laugh:
Jahas se on sitten kuukausi viimeisestä analogisesta. Tarkoitus lähettää tämä viesti minuutilleen kuukausi viimeisen sinisen LM:n tumppaamisesta. Eli siis kello viis.
Satunnaisia asioita:
- Ei ole juuri röökiä tehnyt mieli.
- Keuhkoista irtoaa vieläkin tervapaskaa.
- Suuta kuivaa usein.
- 3 kertaa ollut änkyräkännissä eikä rööki ollut lähelläkään syttyä
- Kerran oli röökikrapula, eli siis sellainen krapula kuin olisi polttanut sen 2 askia niinkuin ennen. Päättelin, että tämä johtui siitä, että tuli vedettyä se 7 eGO A tankkia baarissa röökikopissa. Inhottavaa tuollainen passiivinen tupakointi.
- VISA kortti on tapissa. Vielä ei voi siis puhua säästöstä.
- Sähkötupakka vaatii elämänhallintataitoja, joiden opettelu on ollut kivikkoista. Pitää muistaa ladata akut, ottaa vara-akut mukaan ja tilata nesteet hyvissä ajoin ennen kuin loppuvat. En onnistunut aikoinani edes analogisia varaamaan tarpeeksi käyttöä ajatellen. Aina sitten pummaamassa tai taksilla hakemassa, kun loppuivat kesken bileiden.
- Nikotiinipitoisuudet laskenut n. 11mg tasoon alun 24mg:stä.
- Henki kulkee.
Tänään vedän myöhemmin puoli yhden maissa päivällä sauhut sen kunniaksi, että tulee kuukausi höyryttelyn aloituksesta.
Vielä kerran kiitos kaikille avuliaille.
Edit: typot
Mulla tulee huomenna kuluneeksi 6 viikkoa röökin lopettamisesta ja about 4 viikkoa sähköstä.
Omia havaintoja tähän asti:
-limaa irtoaa edelleen
-kuivaa yskää välillä edelleen, välillä tuntuu hetkellisesti kuin olisi vielä eilen polttanut
-nähnyt pari kertaa unta ratkeamisesta
-röökiä ei pahemmin ole tehnyt mieli, vaikka alkoholia on tullut juotua ja juuri tuli oltua jopa häissä ja ulkona passiivisilla sauhuilla. Mieli teki, en ratkennut.
-ilma kulkee paremmin
-lievästi pirteämpi
-ei hengästy niin helpolla
Lisäpotkua lopettamiseen: Tupakka kallistuu kahdeksan prosenttia
http://www.ts.fi/online/kotimaa/271060.html
Aamulla otin postia hakiessa yhden röökin. Sitten postilaatikossa olikin paketti ecigwizarldilta eli tämmönen 510t + e-nesteitä. Sen jälkeen höyryttelyä eikä yhtään tupakkia 11 tuntiin. Hyvältä vaikuttaa.
Itse reilu 4.vk sitten alotin höyryttelyn ja 3x on tullut sen jälkeen sätkä käännettyä, mutta ei kertaakaan ole pystynyt polttamaan loppuun asti. Joka kerralla on maistunut entistä pahemmalta, eikä kertaakaan ole edes puolia pystynyt polttamaan.
Tämäkin forumi on täynnä pelkkiä menestystarinoita lopettamisesta, kumma juttu vaikka laitteen tehoahan ei ole edes todistettu toimivaksi. :D
Omakin 25v taival aski päivässä tahdilla loppui täsmälleen siihen kun noudin ensimmäisen laitteeni postista ja kokeilin sitä heti parkkipaikalla.
Me ollaan vääriä henkilöitä todistamaan toimivuus. Oikeat henkiöt ovat lääkefirmojen-, tupakkateollisuuden-, ja lääkintöhallituksen edustajat. Siellä on se oikea tieto. Hieno homma, että meistä pidetään huolta. Oikein tulee tippa silmään kun ajattelee tilannetta jossa riudun saattohoidossa keuhkosyövän runtelemassa kehossa miettien samalla, että olipa hyvä kun höyryttely kiellettiin. Toisaalta tuossa vaiheessa ei enää varmasti kauheasti harmita, koska Champix -kuurit ovat vieneet järjen jo paljon aikaisemmin.
12 tuntia takana eikä vieläkään tupakinhimoa. :)
Rapiat 4 viikkoa höyrystelyä takana,eikä ole normi tupakkaa tehnyt mieli :D
Katsos, ei se käytännön kokemus tee asiantuntijaa tai todista mitään oikeaksi. Se on se tieteellinen fakta nääs, joka kaiken kirkastaa oikeaksi. Eli kun ei ole asian toimivuutta tutkittu niin se toimivuus on yhtä kuin epätosi väite, vaikka samassa lauseessa sanotaan sitten että nämä tuotteet sisältävät myrkkyjä ja ovat vaaraksi vaikkei oltu vielä tätäkään asiaa tutkittu. . ::)
Onnistuu lopettaminen. Olin itse kovin epäileväinen koska vedin ketjussa 60-80 sätkää joka päivä ja koittanut laastarit ym. shitit. Kunnon välineet vaan heti ostaa niin ei pety ja loppuu se kessuttelu kuin seinään. 30 vuotta keuhkon karstottamista takana ja nyt perkeleen onnellinen , että pystyy olemaan ilman röökiä. Mahtava tunne, kun ei tee edes mieli analogista. Suosittelen jopa epäileväisimmälle paatuneelle korsteenille. :)
Mulla aikasemmin laastarit, purkat, nuuskat ja hypnoosi/zen-metodit tyssäsivät aina siihen aamun ensimmäiseen vitutukseen ja askiin vihreää L&M:ää lähimmältä R-kioskilta. Nyt, 15v tupakointia takana, ensimmäistä kertaa olen pystynyt sytyttämään savukkeen, toteamaan kuinka paskalta se maistuu ja stumppaamaan puolivälissä. Eli siis vaikka olen sortunut, ei ole tehnyt mieli vetää röökiä loppuun asti. IMHO se kertoo jo helvetisti tämän laitteen tehosta. Aikaisemmilla lopetuskerroilla se oli yksi rööki ja tervemenoa, siinä paloi aski ja viideskin samoin tein. Nyt ei yksinkertaisesti röökiä enää tee mieli. Jännä juttu. Nuuska himotti joku viikko sitten hitosi, mutta sekään ei enää maistunut samalla tavalla kuin ennen, kun kokeilin. Eli päässyt siitäkin perkeleestä eroon.
Nyt täytyy kuitenkin muistaa, että tieteellistä todistusaineistoa e-savukkeiden tehosta tupakoinnin lopettamiseen ei ole. Joten jos haluat lopettaa tupakoinnin, kannattaa ehdottomasti käyttää vain ja ainoastaan nikotiinikorvaustuotteita, jotka on tieteellisesti todettu tehottomiksi :D Tai tieteellisesti hengenvaaralliseksi todettua Champixiä, joka paitsi on hengenvaarallista, ei myöskään tupakoinnin lopettamiseen vaikuta paskaakaan. Että näin tällä kertaa, good night ja namaste.
Kyllä onnistuu. Takana 25v sätkää ja muita röökejä.
2kk sitten tilasin "höyrylän" ja se loppu siihen.
Siis röökin poltto.
Kuulin ekan kerran työkaverilta tästä e-savukkeesta. Silloin en vielä liiemmin pistänyt huomiota sille, kun oli vain ohimennen pieni kommentti, että aikovat laittaa tilaukseen kokeeksi. Meni jokin hetki ja näin leffassa The tourist käytettävän e-savuketta, jolloin olin oikeastaan jo unohtanut koko kavereiden jutun tästä e-savukkeesta, enkä kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota. Sitten meni jokin aika ja työkaveri kertoi tilanneensa e-savukkeen. Sitten tilasin itsekin. En uskonut tällä välttämättä pääsevän eroon röökistä, kunhan laitoin mielenkiinnosta kokeeksi tilaukseen.
510-t aloituspaketti saapui ja siitä lähtien loppui röökin veto. Ei oikeastaan vaan tehnyt mieli. Sitten meni pari viikkoa ja lopetin e-savukkeenkin käytön, kun ei vaan tehnyt enää mieli. En ikinä olisi uskonut pääseväni eroon tupakasta näin helpolla, mutta niin vain kävi ja nyt on 2kk savuttomuutta takana. Varmuudella polttaisin edelleen, jos en olisi tätä kokeillut, koska itsellä on todella heikko tahdonvoima lopettaa tosta vaan.
Mutta loppuun sen verran, että kaverilla e-savukkeen käyttö jäi vain kokeeksi, eikä ole ensimmäisen rikkoontuneen jälkeen tilannut uutta ja polttaa entiseen tahtiin. Mielestäni sillä oli kyllä väärät vehkeet ja väärä asenne, koska myös poltti samalla röökiä. Mutta kaikki ei varmasti tälläkään pääse eroon röökistä. Itse kiitän tätä keksintöä kyllä sydämeni pohjasta.
Ja loppu sanoiksi vaikka että, jos suomi kieltää e-savukkeen kokonaan, niin suomi on paska maa. Tosin olen jo sitä mieltä nyt ja toivottavasti en tässä maassa kuole.
Noin 27-30 vuotta analogista polttoa takana ja tasan kahdeksan viikkoa sitten sain ensimmäisen "sähköhöyrystimen" käteen ja poltin siinä tiistaihin asti molempia sit loppu normi röökit eikä ole tarvinu lisää ostaa, eli röökin poltto loppu siihen paikkaan. Se oli siinä se. Ei koskaan enään takas normiröökin pariin. Edes kännissä yrittäny maistaa analogista.
Laskurissa tuli juuri 1000 tupakkaa vältetty, että näin. JEAH! O0 O0 :antismoke:
25-vuotta tupakointia takana, nyt kuukauden polttamatta, olen ylpeä itsestäni :D.
Jännä juttu tämä sähkötupakka, kun on loppunut se normaalitupakan poltto tosian kokonaan... eikä tee mieli polttaa.
Mulla nikotiinipurkka ja muut nikotiinivalmisteet toimi niin kauan, kun pidin yllä tarpeeksi korkeaa nikotiinipitoisuutta veressä, niin sillon ei tehnyt mieli polttaa. Mutta koko ajan oli sellanen olo, että heti kun nikotiini laski, teki mieli polttaa, eikä syödä purkkaa tai ottaa pilleri kielen alle tai muuta sellaista. Nyt siis ei tee mieli polttaa, kun nikotiinit laskee, mutta tekee mieli höyrytellä... on siis jotenkin jäänyt pois se tupakan mieliteko, mikä ennen jäi.
Ajattelin alussa, että käy samoin. Että sillon kun on korkeat pitosuudet veressä, niin ei tee mieli polttaa, mutta että heti, kun laskee, niin tekis mieli polttaa oikeeta tupakkaia, eikä tätä höyryä. Pidin nimittäin paljon juuri tupakan mausta sen lisäksi, etä vei nikotiininhimon, ja onhan sauhuja kiva puhallella ja imasta sisään.
Siinä mielessä höyrytin on paljon parempi kuin inhalaattorit tai muut, että voi leikitellä sen höyryn puhaltelun kanssa, ja maistuu sillätavalla täyteläisiltä nämä maut. Se, mikä tupakan poltossa oli se juttu, nikotiinin ohella, tulee tässä sähköhöyrystimessä samalla tavoin esiin tai täytettyä. Siksi ei jää kaipaamaan mitään, mitä tupakassa oli: Ei niinkun jää vajaaksi mitenkään tämä homma...
yli 40v tupakointia takana, reilu viikko sitten pomo toi itärajan takaa sähkötupakan, surkean sellaisen..kokeilu kuitenkin antoi uskoa..Joten menin sitten itse sinne rajan taakse ja hain Joye Ego T pakkauksen, ja nesteitä (nikotiini) samalla.. nyt vajaa viikko takana ilman "aitoa", ja ihmettelen edelleen miten helposti se onnistui..toki aamuisin kahvin kanssa tulee hetkiä jollain mielessä käy "sytyttää"..nopeasti menee onneksi ohi..Tupakointi oli aika hurjaa viime aikoina..2-3 askia päivässä..Suosittelen kaikille, ja lämpimästi..mutta ei kannata aloittaa "surkeilla" laitteilla..
On kyl yks maailman parhaimmista keksinnöistä siihen jos haluu pitää jonkun paheen, mut säilyttää silti terveytensä. Toimii pojasta vaariin.
Keskiviikkona tumppasin sen "viimeisen" analogisen, tosin viikonloppuna tuli sitten kumminkin polteltua kun nikotiinillinen neste loppui. Sain kaverilta onneksi hieman lisää ja lupasi myös tilata minulle lisää litkuja.
Näkisin tässä juuri tällä hetkellä että käytän pääsääntöisesti sähkötupakkaa ja yritän olla käyttämättä mahd. vähän analogista. Eli lopettamisesta ei voi vielä puhua mutta yritetään nyt ainakin radikaalisti vähentää.