Alkuperäinen postaaja
KermaHöyry
Oma käyttöni on lähes identtinen, vaikkakin hiukan eri mekaanisilla laitteilla, mutta kuten tuossa jo aiemmin tuli todettua niin kaksi parasta vaihtoehtoa tällä hetkellä sinun tarpeisiisi ovat Samsung INR18650-25R ja LG ICR18650-HE2. LG:n HE2 kennoa myydään myös myös Newise 18650 35A ja Efest Purple 18650 35A brändien alla, mutta Efestistä olen nänhyt erittäin ristiriitaisia tuloksia enkä ainakaan itse suosittelisi Efestiä, kun taas huhujen mukaan Newise poimisi LG:ltä suoraan parhaat päältä. Nämä ovat siis kuulopuheita, mutta omassa käytössäni olleet Newiset ovat suoriutuneet odotettua huopmattavasti paremmin ja siltä osin ylittäneet odotukseni. Kaikki edellä mainitut akut ovat joka tapauksessa huomattavasti AW:ta parempia ja tulevat siltä osin varmasti kestämään käytössäsi pidempään.
Olemassa olevien testien pohjalta yllä mainittujen vaihtoehtojen suoritusukyky sinun käytötarpeisiisi on lähes identtinen, mutta kuten tuossa jo muutama viesti aiemmin mainitsin itse kallistun LG:een puoleen lähinnä kahdesta syystä.
1. LG ICR18650-HE2 kenno kykenee antamaan tarvittaessa huomattavasti korkeampia purkuvirtoja kuin Samsung ja jopa Sonyn VTC5:sta tehokkaammin nimenomaan sinne 3.7 volttin asti. Toisinsanoen akusta löytyy tarvittaessa ylimääräistä potkua enemmän kuin varmasti tulet tarvitsemaan.
2. LG:n kennon varauskapasiteetti säilyy käytössä pidempään eli akun elinikä on ainakin olemassa olevien tietojen mukaan omaa luokkaansa. Toisin sanoen se antaa siinä mielessä myös rahalle vastinetta.
Itse hoidin tarpeitani suuremman erän Newisen akkuja, että sain hoidettua juuri tuon LG:n kennon kun ei sitä ollut vielä muutama viikko takaperin mistään saatavissa ja minulla on vielä muutama ylimääräinen käyttämätön pari boksissa jäljellä jos tarviit. Huomasin tänään kuitenkin, että akkulaankin on nyt vihdoin saapunut LG:n akkuja eli sieltäkin niitä saa. Samsungin saldot näyttäis olevan nolla.
Toivottavasti tästä oli apua.