Helsinki-Vantaan kentällä ketään ei kiinnostanut. Prahassa tutkittiin kaikki tosi tarkkaan.
Printable View
Helsinki-Vantaan kentällä ketään ei kiinnostanut. Prahassa tutkittiin kaikki tosi tarkkaan.
Kokemuksia:
Käsimatkatavarassa Provari, Penelope, akkuja, cartoja, laturia..
Helsinki-Vantaa, ei koskaan mitään reaktiota. Läpivalaisun läpi ja sillä sipuli.
Latvia, Penelope oli neste pussissa dödöjen seassa ja se napattiin sieltä tarkempaan ihmettelyyn. Sanoin, että kyseessä on sähkötupakan osa niin homma ok.
Tukholma- Arlanda, käsimatkatavarassa oli kuljetusboksi täynnä kaikkea rojua (yllä mainittu lista) niin kohteliaasti kysyttiin, että sopiiko katsoa tarkemmin käsimatkatavaralaukkuun kun valaisussa näkyy jotain outoa. Nappasin saman tein sen boksin sieltä ja avasin ihmeteltäväksi ja löin provarin käteen, että tämäkö aihetti ihmetystä ja selitin, että se on sähkötupakan akku. Ja homma taas ok, kamat takaisin laukkuun ja matka jatkuu.
Eilen meinasi munatankki tuottaa Vantaan tarkastuksessa ongelmia, koska nesteet pitäisi olla läpinäkyvässä astiassa. Muiden tankkien kanssa ei ongelmaa. Puhumalla kuitenkin selvittiin :D
Eikös tuo ole sitä kuuluisaa "paskapuhetta"?
Kyllä mun shampoot, saippuat ja hammastahnat on menneet aina läpi vaikka eivät olekaan läpinäkyvässä astiassa.
Trafi:
"Pakkaa nesteet jo kotona enintään 100 ml kokoisiin pakkauksiin ja laita pakkaukset enintään litran vetoiseen, uudelleensuljettavaan ja läpinäkyvään muovipussiin. Matkustajaa kohden sallitaan yksi litran pussi."
Pakkausten läpinäkyvyydestä ei ole mitään puhetta.
Elikkäs koontina tästä kaikesta keskustelusta...???
Kun nyt aion lentää Suomen sisäisiä lentoja...
1. Otan akut erilleen käsimatkatavaroihin.
"Pitääkö ne jotenkin suojata jollain? Minulla on Joyetech: eGo-C upgrade & Twist akut."
2. Laitan tankatut clearomisaattorini sinne litran läpinäkyvään pussiin.
3. Laitan täyttöpullon sinne litran pussiin myös.
= Ei pitäis olla ongelmia turvatarkastuksessa.
VAI?
Ei niitä akkuja tarvitse suojata sen erikoisemmin. Tee juuri noin, kuin kirjoitit ja kaikki sujuu illman ongelmia.
Lensin itse viime viikonloppuja Suomen sisäisiä lentoja ja mukana oli Provari+Steammachine gini. Laitoin koko setin läpivalaisuun muiden käsimatkatavaroiden kanssa ja täyttöpullon siihen litran pussiin. Sanoin jotain s-tupakasta turvatarkastajille ja he sanoivat, että onhan noita jo nähty vaikka kuinka paljon ja homma sujui täysin kitkatta.
Virallisesti irralliset akut pitäisi suojata oikosulun varalta. Eli ei kannata ainakaan heittää irrallisia aw imr akkuja matkalaukkuun pyörimään.
Mutta eipä noissa muuten ihmeellistä ole turvatarkastuksen suhteen. Mikään noista laitteiden osista ei ole mitenkään kielletty.
Älynneevätkö Tapereella Ryanairin terminaalissa jos jätän käsibagaasheihin sähkövärkit? Ois huhtikuussa tarkotus lähteä Sisiliaan mafia-perhettä moikkaamaan. Juujuu monta kertaa tätä on tässäkin ketjussa jauhettu mutta pelko on pyllyssä silti!!
Siihen lootaan vaan paiskaat ne niin kaikista helpoin :)
No kiitos huojentavasta tiedosta! Eikun nyssäkkä olalle ja menoxi sitten :esmoke:
Omia kokemuksia viime kesältä:
Hki-Vantaan lentokentällä kerroin ihan avoimesti, että mulla on matkatavaroissa sähkötupakka ja e-nesteitä (nesteitä oli ainakin 60 ml). Ystävällinen herrasmies, joka tiedusteli matkatavaroitteni sisältöä, vain hymyili ja nyökytteli päätään.
Kohteessa, jenkeissä Chicagon O'Haren lentokentällä ei ollut myöskään mitään ongelmia. American airlines ei tietenkään sallinut höyryttelyä lennon aikana :( Onneks oli kuitenkin vähän nuuskaa mukana, 9 tunnin lento on niin pitkä, että on pakko saada vähän nikkistä :D
Tuli nyt koko ketju luettua läpi ja jäi vähän ristiriitaiset ajatukset, et miten noi tulis pakata mukaan. Tarkotus on siis ottaa paps + spheroid, silicaa + kanthalia, 18350 akkuja (ainakin 4kpl), laturi akuille, pari ego akkua, cartoja ja jotain 90ml litkuja. Litkut ajattelin laittaa minigrip pussiin ja käsimatkatavaroihin. Samoin paps + spheroid käsimatkatavaroihin. Eniten mietityttää noi aw imr akut. Kotelon sisälle laitan ne, mut otanko ne käsimatkatavaroihin vai ruumaan?
Itse kuskasin akut käsimatkassa Hki-Ams-NY-Bos lennoilla, eikä mitään ongelmia ollut.
Nykysellä tiedollani kuskaisin tankit tyhjinä (Spheroidillahan ei paineenvaihtelu pitäs olla ongelma, kun on vanussa se neste) ja pulloista puristaisin ilmat pihalle ja pyrkisin pakkaamaan ne siten, että kulkevat pystyssä. :)
Montako akkua sulla oli käsimatkatavaroissa? 2 erillistä vara-akkua saa ilmeisesti vaan olla matkustamossa. Uskaltaako noita laittaa ruumaan?
Jaa-a.. Tais niitä ainakin 6 olla. :D
Eivät kyllä mitään niistä turvassa sanoneet; enemmän kiinnosti cartotankeissa olevat nesteet (jotka kyllä olin pakannut minigrippiin). :P