Vähän ohikin, Luumäelle.
Printable View
Mitäs luulette, osaisko tälläinen remonttitaidoton valopää pistää laminaatit pieneen kaksioon kohtuullisessa ajassa? Vanhan lattian päälle vaan sitä "alusmattoa" ja laminaatit päälle, sellaiset itselukkiutuvat :confused:
Ei se vaikeeta oo, toki tarvit sahan jotta saat palat nurkissa yms oikeen kokoseksi.
ktdd tulee tuittu äkkiä laittaa sulle lattian ja veikkaan että suht edullisesti "ilman kuittia" :love:
Ei varmaan ole ongelma löytää nohevaa remonttisakkia täältä... vai lie se olikin viestin tarkoitus? [emoji1]
Voi helvetti, niin sahaushommikshan se menis. :facepalm: Mä en osaa sahata suoraan. X-( Ja sit se saha jää jumiin ja varmaan laminaatista repeis rumasti lastuja siitä päällikuoresta kun sahailee miten sattuu.
No ethän sinä saatana nyt käsisahalla sitä rupea sahaamaan :facepalm: Pistosaha tai sirkkeli tai laminaattileikkuri (~40-50e).
Mä osaan hei ajaa traktorillakin ilman miehiä, joten osaan varmaan remontoidakkin! Tosin harjoittelutyön tuloksia ei välttämättä ole kiva katsella omassa kodissaan... Ajattelin maalatakkin. Huolestuttaa vaan että jos sitä maalia roiskuu vaikka ikkunoihin tms. niin ei sitä saa pois. :blink: Pitää sitten vuorata jollain säkeillä.
Soppaakin voi syödä haarukalla mutta vituiksihan se menee.
Teet ny vaan sen nakkisopan ja keität ktdd:lle kaffeet ni se ottaa leikkurin messiin ja laittaa laminaatit niin pääsette testamaan heti miten se kestää :) t:tupareita odotellessa
Itse laminaatin läiskiminen paikalleen on pelkkää laulua, itku tulee sitten niissä huoneen viimeisissä laudoissa. Kulmista puhumattakaan.
Laminaattileikkuri ja pistosaha laminaattiterillä ovat minimivaatimukset, millä jotenkuten pärjää.
Kaikilla konesahoilla saa sormet irti näppärästi, ellei vähän harjoittele.
Ei se maali muuten mihinkään roisku, ellet kattoa maalaa. Toki reunat on hyvä suojata maalarinteipillä, ei se vakaa käsikään jaksa joka kohdassa.
On.
Löysin varsin hyvän ohjeen, tätä ku seuraat niin et voi oikein mennä vikaan: Tee-se-itse.fi » Laminaattilattian asennus
Esim. Motonetin laminaattileikkuri on halpa: Laminaattileikkuri | Motonet Oy
Niin tarvitaanko se pistosaha kanssa vai onko toi laminaattileikkuri ainoo "työkalu" mitä tarttee? :thinking:
Edit. Tuollahan se luki että ei sen maton lisäks muuta :thumbsup:
Laminaattileikkuri on helppokäyttöinen. Itse kyllä olen suurimmanosan tän talon laminaattien halkomisista suorittanut ihan käsisahalla, ei niissä hyvällä sahalla kauhean kauaa mene. Saha ei sitten saa olla mikään puiden sahailuun tarkoitettu, vaan ihan laminaattisaha. On kuitenkin huomattavasti halvempi kuin nuo sähkökoneet ja jos kerrostalosta on kyse, niin aivan helvetin paljon hiljaisempi. Kyllä sillä nyt kuitenkin sen verran suoraan saa kuka tahansa sahattua, että riittää. Laminaattileikkurilla siis katkotaan ne palat ja sitten kun tulee se seinä vastaan niin joutuu reunimmaista riviä halkomaan. Simpele as that.
Edit. Ja sillä pistosahalla on muuten paljon vaikeampi saada suoraa jälkeä kuin käsisahalla.
Mulla ois tota vaimennusmattoa kellarissa vielä pitkät pätkät, tuutko hakemaan :whistle:
Rivarin päätyasunto eikä naapurin täti varmaan suutu vaikka oliskin vähän äänitehosteita. :D Koska kylpyhuone lasketaan pois niin varmaan jotain 40 neliötä pitää laminaattia pistää, kauankohan siihen menee?
40 neliöön kaks päivää, paitsi jos teet 07.00 - 20.00 niin saat varmasti yhdessäkin päivässä :D
Puuha-Patric kaveriksi ja soon tehty ennen kuin kahvi tippuu
Jos haluaa priimaa, niin se homma ei ole ihan simppeli.
Listat ja kynnykset irti, lisäksi ovia voi joutua hiomaan.
Oikein huonolla tuurilla joutuu tasoittamaan vielä lattiaa.
Laminaattien ja sahan lisäksi tarvitaan mieluusti liimaa, vaikka lukkopontti ja kiiloja pussillinen, se vaimennusmatto, vatupassi ja sopiva lyömätyökalu.
Mikään ei ole ilkeämmän näköinen, kuin vituilleen kiireessä mennyt laminaatti.
Ai listat ja kynnykset irti... :confused: Hiomista? Tasoittamista? Nyt alkoi vähän innostus hiipua... :unsure:
Et vissiin lukenu sitä linkkiä minkä annoin :whistle:
Listat pitää toki irrottaa että saat laminaatin seinään kiinni (vähän pitää jättää tyhjää tilaa). Listat voi sitten naputella siihen laminaatin yläpuolelle.
Jos sulla on ovia mitkä on lähellä lattianrajaa niin eihän niitä silloin mahdu liikuttamaan kun siinä on sentin paksuinen uusi kerros päällä. Joudut irrottamaan ovet ja hiomaan niistä millejä pois.
Ovien hiomista. :confused: Mä lisäsin sen suosikkeihin, en vielä lukenu alkua pidemmälle. :D No, pitää miettiä ja tutkia tarkemmin jos kuitenkin nyt lähiviikkoina lattian värkkäis.
Tuliskohan laminaatin asennuksesta Patrickin kanssa mitään vai meniskö enemmän aikaa modeja telineeseen sovitellessa :D
Tarkasti rivien välistä lukiessa tästä ketjusta saa sellaisen kuvan, että ktdd:tä sekä tuittua yritetään saada parittelemaan.
:lol: Olen saattanut pistää saman merkille. :laugh:
Herrasmies ei kiss and tell :whistle:
*tässä soi kauniit ja rohkeat tv-sarjan tunnari*