Häh. Onko tämä lähes jokaisen nuoruuden aikaisen vakiojuoman tuotanto lopetettu. Kait pöytäviinaa,Rioja Tintoa ja Egri Bikaveriä vielä saa?
Printable View
Vieläkö vinetto kuuluu valikoimiin vai onko sekin jo historiaa
-JJ
Niin ja omppupomppu ja minttusuklaa, vai mikä se oli....? Eipä taida enää olla ei.
Edit: Shane MacGowan pääsi asian ytimeen
Edit 2. Nämä jalot juomat siis kuuluu nauttia taskulämpöisenä ja mieluusti ulkona kovalla pakkasella.
Oma typeryys ärsyttää. Hämmästelin kun youtube-videot latautui ihan jumalattoman hitaasti, joten tsekkasin speedtestin.
http://img12.imageshack.us/img12/205...teststupid.png
WTF? 8/1 piuha pitäis olla? Sonera PRKL! Pingikin siinä rajoilla että viittiikö mitään aivotonta verkkoräiskintää.
Ja sitten älysin että mullahan on leffoja vuokrautumassa...
http://img205.imageshack.us/img205/8968/39742723.png
Ensimmäinen herätys kesäajassa klo 05 ja unta ei kuitenkaan saa illalla. Helvetti tätä viisareiden vääntelyä. Se harmittaa tänään, niin ja maanantai. :(
Mun läppäri, HP 530 (halvin karvalakkimalli mitä aikanaan löytyi) täytti jo neljä vuotta. Muistit, kovo, prossu ja wlan kortti toki päivitetty parempiin, mutta vielä pihisee henki ja hyvin toimii. Kaverin pari vuotta vanhasta karvalakkimallista (myös HP) on jo paukahtanut cardbus, ethernet ja toinen usb-portti. Koputellaan puuta.
Tietokone sammutellut itseään muutaman kerran, suoritin sille huolellisen sisuskalujen imuroinnin eilen. No, niin huolellisen kuin pystyin, purkamatta osia. Saas nähdä saako 12-vuotias vanhus vielä vähän lisää elinaikaa, vai joko mun tarttee ruveta vakavasti kattelemaan uutta konetta.
Luultavasti alkaa emolevyn konkat olemaan tiensä päässä. Mun vanha kone teki tuollaista ja ei lopuksi enää meinannut lähteä käyntiin. Emolevyn vaihdolla korjaantui, mutta oli haasteellista löytää lähemmäs 10-vuotta vanhaan koneeseen sopiva emo, että sai vanhan prossun ja muistit kiinni :D
Kantsii olla varovainen imuroidessa emolevyä: jumppereita yms. muuta pientä mukavaa voi lähteä pölypussiin.
Toinen juttu sitten esim. prossutuuletinta imuroidessa: se lähtee siitä todella kovaa maatakiertävälle radalle, voi aiheuttaa pahojaki juttuja: silmille jne.
edit: taisi olla paineilmalla putsatessa. noh, kuiten :D :D
Tota, yks asiantuntija jo pari vuotta sitten katsasti mun tietsikan. Ja kertoi, että sitä ei voi enää päivittää. Juuri koska osat on kaikki niin vanhoja, liiallinen homma ruveta etsimään jotain niitten kanssa yhteensopivaa.
Googlettelin netistä noita käytettyjä tietsikoita myyviä liikkeitä, ja onhan siellä monen näköistä tarjolla. Ongelma on tietty, että minähän ostan sitten sian säkissä, en mä noista niin paljon ymmärrä. Googlettelin esim prossuja, joita noissa oli, kunnes tuntui että pää hajoaa. Enkä edelleenkään ollut sen varmempi, että onko ne niistä pyydetyn hinnan arvoisia.
Koitin tavoittaa yhtä tietsikoista ymmärtävää tuttua puhelimella, mutta en saanut kiinni, ja voi mennä pari viikkoa, ennen kuin hän muistaa soittaa takaisin.
Mähän tarvitsen siis kaiken, myös näyttö on samanikäinen. Näppis saattaisi vielä pelata. Hiirellä rupeaa olemaan pahaa pöly/kissankarva-allergiaa, ja sen toiminta rupeaa vähän jumittamaan. Joten uusi hiirikin on varmaan listalla.
Uusi tietsikka on ollut mulla suunnitelmalistalla pari vuotta, mutta aina on ollut jotain kiireellisempiä menoja. Kuten auton huolto, tai eläinlääkärilasku.
En mä usko että mun 20 vuotta vanhassa imurissakaan riittää tehot irrottamaan tietsikasta palikoita :D. Mutta lähti sillä isoimmat pölyt. Imuroinnin jälkeen kone piti tosi outoa hurinaa. Nyt ääni on taas normalisoitunut. Ehkä tää hyvällä tuurilla pysyy vielä vähän aikaa kunnossa. Tai sitten ei.
Joo no ehkä sun on aikakin hommata uus kone :D Osta vaikka verkkokaupasta 6kk osamaksulla, niin saa maksaa erissä esim. tämä http://www.verkkokauppa.com/fi/produ...0-GB-Windows-7 Tuo riittää hyvin peruskäyttöön, jos et pelaile. Pelikoneeseen saat taas latoa tuplamäärän euroja tiskiin.
Acer merkkisiä neuvon välttämään, jos haluat että toimii taas seuraavatkin 10 vuotta. Omalla kokemuksella todella paskaa laatua ja halvoista osista kasattuja. Hyviä taas on esim. Asus, Fujitsu, HP jne...
Juuri näin. Säästää hermoja huomattavasti kun kone alkaa oikkuilemaan ja alat sitä osa osalta uusimaan. Uusi kone suoraan. Nykyään sellaista käyttötavaraa nämä että vuoden välein saa heittää vanhan pois.
Ei ei, mulla pitää tietsikan kestää 10 vuotta, niinkuin tämäkin on kestänyt. Pari kertaa on huollettu vuosien saatossa. :P
Kiitti vinkistä, toi linkin kone vaikuttaa ihan kohtuulliselta. Kuun lopussa mulla pitäisi olla fyrkkaa ostaa kone käteisellä, siihen saakka vanha toivottavasti pysyy kasassa.
Tuo kone oli sitten vaan äkkiä katottu joku kohtuullinen, jolla pärjää ja on varastossa suoraan. Eli kannattaa vielä vertailla saman hintaisia. Jos kuitenkin oot tuon tilaamassa, niin muistia kannattaa samalla ostaa 2Gb lisää eli 4Gb yhteensä olisi hyvä olla. Eli tälläinen pakettiin mukaan http://www.verkkokauppa.com/fi/produ...3-muistimoduli
Sen takia mulla on pöytäkone :D. Joo, onhan toi johtosekamelska raivostuttava. Se vie tilaa, ja sähköä. Mutta kunnon pöytäkoneen saa halvemmalla kuin yhtä hyvän läppärin. Ja sitä voi vielä päivittää, jos osat ovat alunperin olleet kunnollisia.
Oman koneeni ostin aikoinaan käytettynä kaverin kaverilta, hintaa en enää muista, mutta on se ollut joka pennin arvoinen. Kerran lisätty muistia, ja DVD-asema, kun vanha CD-asema hajosi. Pari kertaa joku tuttu huoltanut koneen, formatoinut yms tarpeellista. Eipä tällä pelailla tartte. Mutta eipä mun tartte pelailla muutenkaan. Ei mulla ole siihen tarvittavaa sorminäppäryyttä. Puolitoista vuotta sitten, kun asensin veljen lapsille Wii-Sportin, värväsin mukelot heiluttelemaan ohjausyksikköä samalla kun mä luin käyttöohjeita. Alkoi toimia paljon tehokkaammin yhteistyöllä. Itse en ollut kyseistä kapistusta koskaan ennen nähnytkään, mutta onneksi mä olen sentään lukutaitoinen. ::)
Vittu, minua ärsyttää tämmönen "hyvä fiilinki" toisin sanoen ei ärsytä mikään :( Kyllä nyt edes joku pitäis vituttaa! Olen varmaan jossain myrskyn silmässä, täytyy varmaan katsoa vaikka IL verkkouutiset.....
Eikä vittu mittään tullu postista tänään. Velhon litkutkin yli 2 viikkoa taaaaaas matkalla. Aurinkokin paistaa ja vituttaa.
Frankissa lakkoja ja samoin koko Euroopassa ja lisää tulossa eli myöhästyy vielä useampi paketti,kunhan suurlakot alkaa.
Yritin maksaa tänään nettipankissa laskuja. Kaikki sujui hienosti siihen saakka kunnes oli aika vahvistaa pankin luku listan avulla maksu. "Annoit väärän numeron". Ööh, kuinkas mä noin huolimaton olin ??? "Annoit väärän numeron." Mitä hemm..? Kolmas kerta toden sanoon. "Annoit väärän numeron, avainlukulistasi on lukittu, ota henkilökohtaisesti yhteyttä pankkiin avataksesi avainlukulistan." Grrr...
Ajelin lähimpään pankin konttoriin ja selitin tilanteen. "Olisiko teillä henkilötodistusta?" Kaivelin esiin vanhan pahvisen ajokortin. "Valitettavasti emme voi hyväksyä tuota, olisiko sinulla muuta henkilöpaperia?" Juu, ei ole, ei voimassaolevaa. "Tuota sitten emme voi avat tätä listaa".
Argggh :police:
No joo, soitin kotoa omaan pankin konttoriin, tuttu virkailija tunnisti minut puhelimessa ja kysyi vielä muutamia tietoja, joita kukaan muu kuin minä ei voi tietää. Avainlukulista avattu. Oman konttorin virkailija oli saanut myös muutamia muita vastaavia soittoja, ja keräili minulta tietoja tapahtuman yksityiskohdista. Lähimmän konttorin virkailija ei ollut kuullut että kenelläkään muulla olisi ollut ongelmia.
Loppupeleissä sain laskut maksettua, mutta nyt on kusi sukassa. Seuraavalla kerralla en kyllä kolmatta kertaa räpyttele tunnuslukua, vaan keskeytän ja yritän myöhemmin uudestaan. Nyt tarttee kait laittaa harkintaan henkilökortin hankinta, mutta kun sekin mokoman maksaa 55 euroa. Ajokortin joudun joka tapauksessa uusimaan vuoden lopussa.
Huono kunto vaikken mää enää sätki. Kesä pakottaa kait sitten tekemään asialle jotain. Saatan vastustaa kiusausta (kiusaamalla vastusta) urheilemalla penkkiä tai ehkä ei enää kannata, saatan olla menetetty tapaus.
Ajoin äsken kamera-autoon. Niin komiasti välähti. Saas nähdä menikö päiväsakon puolelle. Harmittaa oma "kiire". No tämä oli tilastotappio, ensimmäinen laatuaan.
Juu ja kannettava hajosi. Eiköhän siinä yhdelle päivälle. Pukeudun kaapuun ja sirottelen tuhkaa päälleni.
Minkä helvetin takia vanhoista kunnon sukupuolirooleista ei voitu pitää kii? Ei ikinä ennen oo metallialalla ollu tällasta kiljumista, huutoo ja lapsellista kiukuttelua. Ja miks, jos nainen suuttuu jollekki, sen tarvii kiukutella kaikille?
4.3. tehty tilaus UK-Eliquidille. 5.3. tulee ilmoistus postitettu ja äsken sain kuulla että ei ole missään vaiheessa edes lähetetty, "Sorry"!!! Kyselin jo aiemmin tuon perään ja silloin sanottiin että odota 25 päivää ja jos ei sittenkään ole tullut, ota uudestaan yhteyttä! :( :(
Taitaapa sekä UK-Eliquid että eCigWizard päästä "ei suositeltujen" listalle tällä tempauksella välittömästi, jos eivät riittävää hyvitystä moisesta perseilystä tarjoa.. Melko tulikivenkatkuinen palautemaili lähtikin jo sinne päin. :( :( :esmoke: :esmoke:
Edit. Tuli sitten vastaus jossa lupasivat "hyvittää" tätä lähes neljän viikon turhaa odotusta sample pullolla.. WoofukingHoo; 5-10ml jotain nestettä kun ~60 punnan tilaus seissyt nelisen viikkoa täysin paikallaan, eivätkä ole viitsineet edes ilmoittaa asiasta!
Kehtas vielä muistuttaa että "Our website does state that bulk orders may take up to three weeks until they can be shipped", vaikka tosiaan mennyt jo viikon tuosta pidempään, eivätkä mitään olleet edes ilmoittaneet. :(
[move]RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE! RAGE![/move]
Ne kaupat on jo estolistalla kaikilla tutuilla :D
No joo.. Mulla on kyllä Velhon puoli toiminu hyvin, joten kuvittelin että sama jatkuis UK-litkujen puolella, mutta nähtävästi näin ei ollutkaan.. Saivat kyllä tolla perseilyllään mut kiertämään molemmat kaukaa ja voitte vaan arvata monellekko kaverille suosittelen niitä. :( :D
Eikös ecigwizard ja uk-eliquid ole yksi sama firma? Ainakin täsmälleen sama osoite niillä on...
Edaus: Ja näyttäisi olevan sama rekisteröintitunnuskin:
EcigWizard:
Company Registration Number: 07697253
VAT Number: GB116348915
Uk-Eliquid:
Company Registration Number: 7697253
VAT Number: GB 875 6215 00
Tämän lisäksi uk-litkun sivuilla on tällainen mainita:
Charges on your card will show up as: "Electronic CIgarettes LTD" "eCigwizard" or "UK-Eliquid"
Tuostahan oli jo juttua "kauan" sitten kun velho ja uk-eliquid tekivät pienen fuusion.
Eli sama firma kyseessä mutta pitävät omat "kauppansa" Jakelu tulee molemmista eli jos tilaat jotain velholta ja sielä ei ole varastossa niin se tulee sitten toiselta ja päinvastoin.
Itse olen ollut tyytyväinen, aina tullut viikon sisään paketit, yleensä ovat lähettäneet tilauksen samana päivänä kun olen sen tehnyt.
Suurin pullonkaula näyttäs olevan nuo tulliterminaalit... Sielä ne paketit joskus viihtyy pitemään. Ompahan mulla ollut paketti espoon lajittelukeskuksessakin joskus melkein viikon, tosin ei ollut höyrykamaa vaan tietokonerojua.
Äh. Tilasin itselle ja työkaverille Flight Simulator X:n. Yhden sain. Katsotaan mitä pelikauppa vastaa. Mutta siinä ainakin tämän viikonlopun verkkolennot :(
EDIT: olivat pakanneet epähuomiossa vain yhden, varmaan harvakseltaan tilataan kahta samaa yhteen pakettiin. Tänään tuli toinenkin... hyvä etteivät ehtineet myydä sitä toiselle kun olivat varaston viimeiset ne kaksi ja seuraavaa erää odottelevat toukokuussa :)
Nesteet loppu ja paketti ei tullut tänään.. :/ Tai no olisihan noita käyttökelvottomiksi todettuja lieruja... :smoke: